• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

FZR600, sähkövikaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vcf
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

vcf

New member
Tommonen mopedi olis, vm.90. Sähköt vähän renaa. Polttaa sulaketta. Eli ei toimi sitten mitkään vilkut, kiekkamittarit tms. Ainoot toimivat on valot ja startti. Mut mistä se johtuu, että se yks sulake kärtsää koko ajan? Joku oikkari jossain.. Vai häh..

Nim. Ei ymmärrä sähköistä yht. mit.
confused_orig.gif

Oikosulko jossain.. Vittumain vika..
Kärtsääkö jossain erikoisessa tilanteessa? vilkuttaessa? jarruttaessa? tööttiä painaessa
wink.gif
? Helpottaa vianetsintää ehkä..

Noo.. en oo ehtiny laittaa merkille että missä kohtaa. Pitää varmaan taas vaihtaa sulake ja oikein kattoo että missä kohtaa. Oon vaan huomannu sen aina ekassa risteyksessä.. jollon poljen jarrua, vilkutan, tööttään, räpsin valoja..
biggrin.gif
No ei ihan mut kuitenkin, että oon tehny paria asia yhtä aikaa enkä tiedä kummasta se kärtsää.

Itsellä poltti tuota samaista(?) sulaketta kun takavalojen runko pääsi lyömään oikoseen.

Nyt tuli mieleen että saattaapi olla vilkkujen rele joka myös reistailee. Kopautteleppa sitä ja kokeile miten käy. Nuo 10 A sulakkeethan on niin halpoja että niitä vaikka huvikseen polttelee
wink.gif

Tere!

Mulla oli sama vika vm-90 FZR 1000:ssa, kiekkamittari, vilkut ja pahinta bensapumppu ei toiminut, etuvilkkujen johto löi maihin. Epäilen samaa juttua sullakin, eli etukate irti ja sieltä hakemaan vikaa..

Joo nii just toi bensapumppu.. Grrr.. Sekin reistaa. Mut välillä toimii, niinku välillä lämpömittarikin on ihan elossa mut tosi hetken kyl vaan..
Kiitos kaikista vinkeistä! Nyt tietää vähä mistä vois eka ettii vikaa..
thumbs-up.gif

Back