• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Fzs 600 öljynsuodatin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja smppa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

smppa

New member
Eilen kävin hakee Stormilta putsarin tuohon Fasuun (siis FZS 600 vuosimallia 1999). Tarkoitus oli vaihtaa öljy ja putsari. Filsu oli kuitenkin niin paljon eri näköinen, kuin pyörässä kiinni ollut, että se jäi vaihtamatta. Öljyt olin jo tässä välissä ehtinyt valuttaa pois.
nixweiss.gif

No, tänään sitten filsun kans takas Stormille jossa kummasteltiin juttua kovasti, ei oltu törmätty tällaiseen ennen. Sitten keksin kysyä YZF:n suodatinta malliksi, ja kas sehän näytti samanlaiselta. Pituus tässä oli n. puolet pitempi, halkaisija taas pari milliä pienempi (68mm vs. 65mm). YZF:n suodattimessa on myös enemmän reikiä siinä "laipassa".

Kysymys kuuluukin, että onko mun pyörään vaihdettu joskus väärä suodatin, ja jos on, niin miksi (onko se parempi?), vai onko Stormin luettelot väärässä? Pyörässä oleva on Yamahan oma suodatin.

Mulla oli sama homma -00 mallissa,paikalla oli Yamahan suodatin ja uusi oli Champion suodatin.

Olivat eri kokoiset,olikohan et uusi suodatin oli lyhempi ja halkaisia pienempi mutta ruuvasin paikalle kun ei nahistanut mistään ja hyvin on toiminu.

En tiedä syytä mutta kai joka valmistajalla on vähä erikokoiset suodattimet.

Eilen kävin hakee Stormilta putsarin tuohon Fasuun (siis FZS 600 vuosimallia 1999). Tarkoitus oli vaihtaa öljy ja putsari. Filsu oli kuitenkin niin paljon eri näköinen, kuin pyörässä kiinni ollut, että se jäi vaihtamatta. Öljyt olin jo tässä välissä ehtinyt valuttaa pois.  
nixweiss.gif

No, tänään sitten filsun kans takas Stormille jossa kummasteltiin juttua kovasti, ei oltu törmätty tällaiseen ennen. Sitten keksin kysyä YZF:n suodatinta malliksi, ja kas sehän näytti samanlaiselta. Pituus tässä oli n. puolet pitempi, halkaisija taas pari milliä pienempi (68mm vs. 65mm). YZF:n suodattimessa on myös enemmän reikiä siinä "laipassa".

Kysymys kuuluukin, että onko mun pyörään vaihdettu joskus väärä suodatin, ja jos on, niin miksi (onko se parempi?), vai onko Stormin luettelot väärässä? Pyörässä oleva on Yamahan oma suodatin.
Mulla oli ennen fzs600 ja siinä on se suodatin ainakin alkuperäisenä tosi matala ,yammun koodi oli muistaakseni 5DM. Itse käytin aina yammun omaa joka oli poskettoman kallis...

Minulla oli kyllä tarvikesuodatinkin kovasti matala, ilman tekstien lukemista ei olisi kyllä tarviketta alkuperäisestä tunnistanut. Stormilta tilattu tarvike.

Kumpi tuohon nyt sitten kannattaa laittaa, samanlainen kuin nyt (isompi), vai sellainen mitä luettelo tyrkyttää (pienempi)? Hinta on molemmissa sama. Omasta mielestä isompi, mutta kertokaa viisaammat mielipiteenne...

Kumpi tuohon nyt sitten kannattaa laittaa, samanlainen kuin nyt (isompi), vai sellainen mitä luettelo tyrkyttää (pienempi)? Hinta on molemmissa sama. Omasta mielestä isompi, mutta kertokaa viisaammat mielipiteenne...
En tie oonko yhtään viisaampi mutta eikohän kaikki suodattimet käy jos niissä on suodatin materiaalia sisällä.

Oon luottanut kaikkii suodattimiin jos niissä tuntuu olevan peltiä ympärillä ja jotain sisällä.

Sain joskus kotiloon sellaisen Taiwanilaisen suodattimen jossa ulkokuori tuntui olevan pahvia ja sisällä ei ollut mitään joten jätin sen kauppaa.Oli sen verran kevyt ettei varmaan ollu mitään sisällä.

Niin lisäys vielä että itte pistäisin painavamman kiinni.

Itse käyttäisin yammun omaa vaikkain senkin on valmistanut joku tarvikesuodatin valmistaja. Mutta sen laittaisin mitä valmista/luettelo suosittelee, muistaaksen korkeampi filtteri tulee aika lähelle pakoputkia, en tiedä vaikuttako muuhun kuin asennukseen....

Muistaakseni tarvikesuodatin oli kovasti erinäköinen, mutta hyvin pelitti...

Muistan jostain historiasta lukeneeni jostain japanilaisvalmistajasta joka vaihtoi jälkikäteen suodatinmallia suuremmaksi koska alkuperäinen tukkeutui vaihtovälin aikanakin joissain tilanteissa. En vaan muista yhtään mikä valmistaja oli kyseessä
smile_org.gif
.

Muistan jostain historiasta lukeneeni jostain japanilaisvalmistajasta joka vaihtoi jälkikäteen suodatinmallia suuremmaksi koska alkuperäinen tukkeutui vaihtovälin aikanakin joissain tilanteissa. En vaan muista yhtään mikä valmistaja oli kyseessä
smile_org.gif
.
Näin mä ite kanssa pähkäilin, että tossa korkeammassa filsussa on enemmän suodatin pinta-alaa, joten olis parempi. Pakoputkiin jää tällä hetkellä pari senttiä väliä, matalammalla mallilla se olis n. 4-5 senttiä. Taidan ostaa samanlaisen kun nytkin on, vaikka oliskin "väärä".

Jaa, liekkö tuolla nyt niin suurta merkitystä vaikka hiukan erikokoinen olisikin (jollei nyt ole ihan eri planeetalta). Pääasia, että sopii kierteisiin ja tiiviste osuu tiivistepinnalle, jotta saa pitämään. Omassa on tuollainen sisäpanosmalli ja kyllähän niissä pieniä eroja on valmistajasta riippuen. Hyvin ovat kuitenkin asiansa ajaneet.

Itse tilailin talvella öljynsuodatinta MC Scatterista. Aluksi lähettivät FZ6:n suodattimen, mutta pistivät perään oikeanlaisen. Malli on Hiflo Filtro HF147 ja pakoputkiin on 4cm etäisyyttä. TÜV-hyväksyntä sillä on ja ainakin tähän asti on pelannut hyvin.

(Jos muuten jollakin on tarvetta FZ6:n suodattimelle (HF303), niin voi pistää viestiä.)

Back