FZS600 -98, etuakselin irrotus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mouru
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mouru

New member
Kuminvaihtoa varten ruvettiin eilen illalla ottamaan renkaita irti, takarengas irtosi suht ok mutta eturengas ei. Siitä ei saatu irti akselia, tappi tuli toisen haarukan verran pitkälle, mutta nyt pyörii vain paikallaan.
Rengas pitäisi saada irti ja vanteet maalaamolle viikonloppuna, usko ja hermo loppui tallissa molemmilta.. Pitääkö tuossa olla apuna joku erikoistyökalu vai millä tempulla sen saisi irti?

Eihän ton pitäis vaatia kuin mutterin irrotuksen ja toiselta puolelta pienemmän lukituspultin löysäyksen. Sitten vaan vetää akselin pois.

Oma pyörä on 2002 mutta samanlaisia noiden pitäis olla.

edit. Muistin väärin.. eihän tuossa edes ole mutteria toisessa päässä.. kierteet vaan iskarin alapäässä. Akselin saa helposti ulos kun naputtelee jollain akselin päästä sisäänpäin että saa toisesta päästä kunnolla kiinni.

Hmm.. harmi kun pyörää en pääse nyt näkemään ja mitä eilen siinä vieressä katsoin niin tuolla toisella puolella ei ollut lukituspulttia? Sen pitäisi olla kuitenkin ihan tuon haarukan ulkopuolella?

Uijjui, kiitos ! *rutistaa*
Nyt mulla on kirja ja tuosta pyörästä tulee kohtapuoliin kans mun kun kortin saan..
Täytyy tutkia tuon kanssa oikein ajatuksella..
No ei siihen kauaa menny, en muista nähneeni että olis ottanu tuosta oikeesta haarukasta tuosta eestä pulttia.. Ääk, nyt on varmaan kaikki viturallaan..

Juoni tiivistyy, pistin viestiä tuosta pikkupultista ja soitti takas.. Ei kuulemma tienny sen olemassaolosta ja kun on ennemminki (siis ajalta ennen Mourua  
tounge.gif
) ollu rengas irti.

Kuinkahan suurella todennäköisyydellä tuo akseli on nyt sutta ja sekundaa? Pyörä toiminu edellisen irrotuksen jälkeen ok, mutta pistänkö vaatien uuden akselin tuohon nyt kun siitä on tulossa meikäläisen pyörä jahka saan kortin taskuun.

No ei sen akselin pitäis mikskään mennä.. Eikä se siitä pikkupultista oo kiinni ettei paikallaan pysyis. Kyllä siinä sellanen kuitenkin pitäis olla. Näkemättä mahdoton sanoa mitä sen kanssa on säädetty.

Mites tossa on etupää nostettu ilmaan renkaan irrotuksen ajaksi? Vähän siin joutuu kikkailemaan jos takarenkaan ottaa samaan aikaan irti eikä oo jotain keulapukkia..

Semmoinen moottoripyöränosturi jolla sai koko pyörän ilmaan..
normal_0001.jpg
ja kun tuosta mun matolaatikko-kännyn-kameralla eilen otetusta kuvasta kun koitan tihrustaa niin saattaapi tuossa joku ruuvi olla edessä..

Earthendille kiitos ja isoo kumarrus !
bowdown.gif

Akseli lähti irti pikkuisen vetämällä kun tuon pikkupultin tosiaan ensin paikansi. Eikä akseli ole vaurioitunu kuinkaan. Vanteet maalaamolle, uudet kummit alle ja ehtinen vielä tällekesää tienpäällekin..

Takaisin laittaessa sitten huomio nopeusanturin oikealle asennolle. Omasta oli vissiin jo aiemmin rikottu toinen käpälä, ja itse sain sitten sen toisen poikki...

Minkäs väriseksi vanteet muuten tulee? Vai vaihtuuko katteidenkin väri?

Vanteista tuli punertavan ruskeat.. Ukko oli valinnu mulle värin
biggrin.gif
Oliskohan tuon värin nimi Dark Maroon.. Toiveissa oli Brandywine/Wild Cherry, mutta ne maksoi niin törkeästi..
Katteet muuttuu ja niiden värikin todennäköisesti sitten talven aikana. Suunnitelmissa oikein kunnon 'make-over' tuolle. Noi renkaat oli pakko vaihtaa jo nyt ja samalla irrotuksella maalauksen kautta.
Mistäköhän muuten sais tuohon istuinosan, saa olla muuten vaikka kuinka kuralla kun vain kiinnityskohdat ja pohja on ehjä.. En viitti tuota nykyistä hyväkuntoista ruveta silpomaan.

Back