Garmin quest2 ongelmat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kemikaali
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Minulla tuo romu tilttas ihan ilman mitään,eli en itse sitä sotkenut!
Ja tärinää ei voi syyttää ainakaan tässä tapauksessa,ja muutenkin koko laite tuskasen hidas,mitä tekee semmoisella gps laitteella mp/auto käytössä joka ei pysy mukana kuin EHKÄ kävely vauhdissa!

Minulla tuo romu tilttas ihan ilman mitään,eli en itse sitä sotkenut!
Ja tärinää ei voi syyttää ainakaan tässä tapauksessa,ja muutenkin koko laite tuskasen hidas,mitä tekee semmoisella gps laitteella mp/auto käytössä joka ei pysy mukana kuin EHKÄ kävely vauhdissa!
Hyvä, etten ole ainoa. Minua loukkaa myöskin se että myyjä eli italowestern pitää minua jotenkin tyhmänä ja kuluttaja-asiamiehelle vihjailee, etten osaa käyttää laitetta. Tulen ehdottomasti vaatimaan rahat takaisin. Asiahan on jo kuluttaja-asiamiehellä
033102ass_1_prv.gif

Minulla on käytössä Quest 1 eikä toiminnassa ole ollut mitään huomauttamista. Ja kiinni se on ollut useinmiten Kotarin SXC:ssä, joka ei minun mielestäni erityisesti tärise mutta kuitenkin varmasti enemmän kuin useimmat katupyörät. Liekö kehitystyössä tapahtunut joku perustavaa laatua oleva virhe, kun kakkos-questeissa noita ongelmia näyttää riittävän.

Mulla on kotarissa Questin oma teline.
Ei ole pätkinyt eikä mennyt jumiin.
Tuosta laskenta hitaudesta olen huomannut sen että jos asetukset on että suosi pikkuteitä ja lyhyin reitti, niin silloin kun ajelet isoja teitä ja kone ohjaa pikku tielle, ja et noudata sitä.
silloin ilmenee tuota hitautta kun tekee uutta reittiä.Ilmeisesti kun ottaa kaikki metsätiet huomioon(onneksi..
wink.gif

Sama juttu "perus" Quest käytössä jo vuoden päivät eikä pienintäkään ongelmaa. Prätkässä se on ollut kiinne n. 6000 km sateessa, tärinässä ja paisteessa. Loistava peli. Sehän ei ole questin vika, jos ei näytä perättäisiä liikenneympyröitä. Niin kävi muutaman kerran Itävallassa Zell Am Seen seuduilla. Ne ympyrät oli tulleet siihen kartta softan julkaisun jälkeen. Ques tiin on saatavilla uudet kartat jotain 100€, mutta en ole hommannut.

Sama juttu "perus" Quest käytössä jo vuoden päivät eikä pienintäkään ongelmaa. Prätkässä se on ollut kiinne n. 6000 km sateessa, tärinässä ja paisteessa. Loistava peli. Sehän ei ole questin vika, jos ei näytä perättäisiä liikenneympyröitä. Niin kävi muutaman kerran Itävallassa Zell Am Seen seuduilla. Ne ympyrät oli tulleet siihen kartta softan julkaisun jälkeen. Ques tiin on saatavilla uudet kartat jotain 100€, mutta en ole hommannut.
Mulla kyllä piirsi sen toisenkin ympyrän, mutta ei tiennyt mistä piti lähteä pois vaan rupesi laskemaan ja laskemaan.

Mulla kyllä piirsi sen toisenkin ympyrän, mutta ei tiennyt mistä piti lähteä pois vaan rupesi laskemaan ja laskemaan.
No sithän sulle meinasi käydä niinku ruotsalaiselle kadunlakaisijalle
smile_org.gif
Toi on kyllä huonompi homma.
Tossa perus Questissa suurin ongelma on väri ja pinta. Kun aurinko sopivassa kulmassa takaviistosta paistaa niin se questi peilaa kuin heikkopäinen. Ei tahdo nähdä mitään. Mp käytössä ehdottomasti musta tms. ja mattapintainen.

biggrin.gif
biggrin.gif
Euroopan kierros (8000 km) ja muutama tuhat Suomessa takana ja Quest 2 on pelittänyt ihan hyvin, MUTTA jumittunut muutaman kerran, kun tarjoaa simulointia ja kun sitä ei halua (kestää yhtä kauan kuin ajo) niin ei tapahdu mitään. Jäi esimerkiksi Ruotsissa totaalisesti jumiin eikä auennut ennen kuin virta loppui.
Toinen vika on reittiä piirrettäessä siirtyminen päiväntasaajalle Afrikan edustalle. Vierittämllä saa kyllä oikealle paikalle kun ensin zoomaa karkeimmalle (800 km). On maahantuojan mukaan ominaisuus, ei vika.
Kahta peräkkäistä käännöstä/liikenneympyrää ei aina ehdi laskea, mutta asetuksilla siihen voi hiukan vaikuttaa laittamalla laslkennan nopeammalle.
Maahantuojan mukaan laite kaipaa päivitystä, yritin tehdä ohjeiden mukaan , ei onnistunut, ei onnistunut myyjäliikekään eli olisi pitänyt lähettää maahantuojalle. En ole vielä vienyt, koska se on siellä varmaan loppukauden.
Kiinni laite on moposani todennäköisesti tärinättömimmällä paikalla eli autosatsin imukupilla tankin etureunassa. Pysyy ja on hyvässä paikassa, eikä käänny tangon mukana. En muutakaan paikkaa Pannarista löytänyt.
Eli laite muuten OK, mutta kun osaisi vain tehdä päivityksen.
Vehkeen ostin toukokuussa ja siinä pitäisi olla uusin karttaohjelma.
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Mikä siinä päivityksessä mättää? Mulla on ollut Quest kohta kaksi vuotta (siis Quest 1) ja tehnyt siihen ongelmitta kaiketi kolme päivitystä ja yhden kielipakettipäivityksen.

Mikä siinä päivityksessä mättää? Mulla on ollut Quest kohta kaksi vuotta (siis Quest 1) ja tehnyt siihen ongelmitta kaiketi kolme päivitystä ja yhden kielipakettipäivityksen.
Quest1 uusin päivitys (Unit Software Version 4.00) tuli viikko sitten ja pelittää hienosti kuten on tehnyt jo 2 kesää. Ihan uutena softa oli buginen mutta jo eka päivitys auttoi asiaa eikä ongelmia ole ollut.

Kaikki Garminin laitepäivitykset

Quest2 päivitykset,
näyttää uusin tulleen 7.8.2006 (Ver. 2.80) ja POI-loaderista on tullut uusi versio 4.8.2006 (Ver. 2.3.2).
sanoi:
Changes made from version 2.70 to 2.80:

Fixed the avoid highways setting.
Added support for considering time restricted roads when calculating a route.

Changes made from version 2.60 to 2.70:

Changed map space allocation to support the North America City Navigator V8 map (SEE WARNING ABOVE).
Corrected problem with waypoints that have multiple categories associated with them so they appear under the correct categories.
Corrected problem with the recent finds list not showing the correct point review page.
Corrected problem with off-road navigation to a single point so that a bearing line is shown on the map.
Corrected problem with custom waypoint symbols not displaying right.
Corrected shutdown that would occured when adding a via to an off-road route.

Changes made from version 2.50 to 2.60:

Added support for Topo Great Britain maps.
Fixed lock-up that would occur on avoidance setup page when the street name was too long.
Added missing characters used in the cardinal direction display on the map page.
Changed contour line colors to be different then the path color.
Fixed problem with correct elevation units not being used on the map after switching to meters.
Corrected problem with not being able to search by name on dealer database maps.
Sped up scrolling on Recent Finds list.
Fixed lockup introduced in version 2.50 software on the custom color setup page.

Garminin Quest 1 päivitystiedostot

Nuo ohjelmaversiot kannattaa tarkistaa, löytyy sieltä Asetukset -> Tietoja Questistä -> SYS Software Version (ainakin Quest1). Vaikka laite olisi ostettu heinäkuussa on siinä vanha softa jo nyt, ja onhan se voinut olla myyjän varastossa puolikin vuotta...

Resoluutio asetukset -> kartta-asetukset -> Ulkoasu -> Kart yksit. on myös suuri vaikutus kartan päivitysnopeuteen ajossa, itsellä asetus "Lisää" riittää vielä hyvin mutta "Eniten" aiheuttaa ongelmia hitautena.

Peräkkäisissä liikenneympyröissä ranskassa ainakin itsellä pelitti hyvin mutta jos ajo väärään suuntaan niin sittenhän tuo lähtee laskemaan uusiksi kerta ollaan pois reitiltä. Mikäli ääniopastusta ei käytä kannattaa se laittaa asetuksista pois päältä Asetukset -> Järjestelmän asetukset -> ääni opastus -> vain painikkeet jolloin ei mene laskentaikaa siihen turhaan reitin huuteluun...minulla siis laitteena Quest1 mutta luulisin että 2:kin on samat asetukset?

Jos sähkö ongelma on tuo helppo eliminoida, laite vaikka tankkilaukkuun ja pois telineesä niin eipä sähköjen (lataus tahi mikään muukaan) pitäisi sitten häiritä kerta piuhat on irti.

Täältä löytyy Garminiin ohjelma jolla päivitykset hoituu helposti. Jos päivityksen jälkeen ilmenee ongelmia laitteen toimivuudessa kannataa sille tehdä HW-resetti jonka jälkeen laite pelittää taas ok.

Hardware Reset
Paina näitä näppylöitä käynnistyksessä.

OK+PAGE+POWER

Quest-linkki, eli kaikki mitä olet aina halunnut tietää Garmin Questeista.

HC Garmin Quest -harrastaja

Jos joku on avannut questinsa, niin akun tyypin ja mallinumeron voisi laittaa tiedoksi. Kyseessä taitaa olla aivan tavanomainen akku, joita käytetään myös muissa laitteissa ja koska akku ennen pitkää kulahtaa, niin ei viitsisi maksaa mitään garmin-lisää.

Quest-linkki, eli kaikki mitä olet aina halunnut tietää Garmin Questeista.

HC Garmin Quest -harrastaja

Jos joku on avannut questinsa, niin akun tyypin ja mallinumeron voisi laittaa tiedoksi. Kyseessä taitaa olla aivan tavanomainen akku, joita käytetään myös muissa laitteissa ja koska akku ennen pitkää kulahtaa, niin ei viitsisi maksaa mitään garmin-lisää.
Laitetta ei kannata kaiketi mennä omin päin aukomaan, siellä on sisällä kaiketi kaasupaine millä tuo vesitiiviys on tehty, näin mulle on kerrottu
nixweiss.gif

On niissä näköjään site yksilöeroja. Itse olen heittänyt Euroopassa ja Suomessa kahtena kesänä tommoset 9000 km Quest 1:llä ja kone on aina toiminut hyvin ja kunnolla, tosin pienissä kaupunkisyheröissä pitää kattoa se kadun nimi eikä seurata nuolia, muuten menee helposti pitkäksi. Tähänkin on loudaatu 6, 7 ja 8-kartastot ja ääni- yms. päivitykset. Ainoa tenkkapoo tuli kun laite siirrettiin autoon jossa semmonen lämpöä hylkivä lasi, jolloin antenni ei vaan saanut signaalia. Mutta pyörässä ilman ongelmia !

Kävinpä Jänkhällä jytistelemässä Quest II:sen kanssa.
Laittelin reittiä Kotkasta Kuusamoon jossa oli tarkoitus yöpyä.
Laitoin nopeampi aika, lyhyin matka, nopea vaihtoehdoilla. Kaikissa tapauksissa kone neuvoi ajamaan vanhaa Kouvolan tietä. Tiedän aivan varmasti että uudempi tie moottoritieltä Kouvolaan on nopein paras ja lyhyin. Miksi kone itsepäisesti väittää muuta?. Matkan aikana katkesi satelliittiyhteys kymmeniä kertoja palaten taas takaisin. Vika täytyy olla koneen ja taivaan välillä. Pyörä ei täristä eikä virta sammunut laitteesta kertaakaan. Välillä kone ilmoitti että lähistöllä ei ole teitä ollenkaan ja lopetti opastuksen siihen.
Että silleen.
033102ass_1_prv.gif

Olin tänään italowesternin kanssa puhelinyhteydessä ja sovimme että puramme kaupan josta kiitos italowesternille.
bowdown.gif

Uskon että laitteessani on yksilövika joka korjaantuu vaan heittämällä laite roskikseen.
Koska sain asian järjestykseen lopetan keskustelun aiheesta osaltani tähän. Kyllä tämä Orggi on hieno keksintö. On helppo näin julkisesti kertoa kokemuksistaan ja saada ja välittää tietoa
.
sport05.gif
sport05.gif

Hyvä että asia selvisi. Veikkaan myöskin vahvasti laitevikaa.
Itse olin myöskin jänkhällä jytisemässä eikä Quest II:n reitityksissä ollut mitään ongelmia. Hyvin onnistui esim. reititykset Vaasan ja Oulun keskustoista varatuille hotelleille suoraan oven eteen.

Vika kyllä voi olla myös laitteen sijoituksessa, jos GPS laite ei "näe" riittävää määrää (>3) satelliitteja, se ei osaa myöskään suunnistaa. Monet satelliitit ovat yllättävän alhaalla horisontissa ja jos antennin edessä on rautaa, kiveä, betonia,
ihmislihaa tms riittävästi, mikään GPS laite ei osaa suunnistaa.

Turha enää jäkistä Questista, mutta kiinnostaa tietää missä paikassa Kotka pidit laitetta, eli oliko laitteen antennista katsottuna vapaata tilaa myös sivulle joka suuntaan? Katsoitko montako satelliittia oli näkyvissä?
Itse olin Prahassa (ilman motskaria tosin) Questin kanssa, ja keskustassa korkeiden kivitalojen vieressä vain ylimmät satelliitit näkyivät. Tästä syystä ihan keskustassa vain aukioilla sain suuntiman (ja tietysti sitten silloilla ja puistoissa). Samoin kun lähden kotoa autokatoksen alta, niin satelliitit loistaa poissaolollaan, kun talo on lähellä. Samoin tiedän, että alppitiet ja tunnelit katkaisevat satelliittiyhteyden.
Ulkoinen antenni voi auttaa, mutta ei poista täydellisesti tuota "näkyvyysongelmaa". Ja tää on yleinen GPS ongelma, "kuuluvuusalue" ei yksinkertaisesti ole samaa luokkaa koskaan kuin GSM:llä.

Vika kyllä voi olla myös laitteen sijoituksessa, jos GPS laite ei "näe" riittävää määrää (>3) satelliitteja, se ei osaa myöskään suunnistaa. Monet satelliitit ovat yllättävän alhaalla horisontissa ja jos antennin edessä on rautaa, kiveä, betonia,
ihmislihaa tms riittävästi, mikään GPS laite ei osaa suunnistaa.

Turha enää jäkistä Questista, mutta kiinnostaa tietää missä paikassa Kotka pidit laitetta, eli oliko laitteen antennista katsottuna vapaata tilaa myös sivulle joka suuntaan? Katsoitko montako satelliittia oli näkyvissä?
Itse olin Prahassa (ilman motskaria tosin) Questin kanssa, ja keskustassa korkeiden kivitalojen vieressä vain ylimmät satelliitit näkyivät. Tästä syystä ihan keskustassa vain aukioilla sain suuntiman (ja tietysti sitten silloilla ja puistoissa). Samoin kun lähden kotoa autokatoksen alta, niin satelliitit loistaa poissaolollaan, kun talo on lähellä. Samoin tiedän, että alppitiet ja tunnelit katkaisevat satelliittiyhteyden.
Ulkoinen antenni voi auttaa, mutta ei poista täydellisesti tuota "näkyvyysongelmaa". Ja tää on yleinen GPS ongelma, "kuuluvuusalue" ei yksinkertaisesti ole samaa luokkaa koskaan kuin  GSM:llä.
Laite oli Rocketin ohjaustangossa Arekasta ostetussa telineessä. Tämä satelliittien katoaminen ei vaivannut alkukesästä ennen kuin laite Torinon ruuhkassa tilttasi totaalisesti. Sitäpaitsi Jänkhällä kaverilla oli raideri omassa pyörässä vastaavassa paikassa ja porukassa ajettiin. Multa katosi satelliitit mutta kaverilta ei.

Laite oli Rocketin ohjaustangossa Arekasta ostetussa telineessä. Tämä satelliittien katoaminen ei vaivannut alkukesästä ennen kuin laite Torinon ruuhkassa tilttasi totaalisesti. Sitäpaitsi Jänkhällä kaverilla oli raideri omassa pyörässä vastaavassa paikassa ja porukassa ajettiin. Multa katosi satelliitit mutta kaverilta ei.
Jep, tuo oli hyvä sijoituspaikka antennin kannalta. Telineen kontaktihäiriöt ei myöskään selitä satelliittien katoamista, joten todennäköisin syy on kyllä laitevika. Laitevika voi johtua oikeastaan mistä syystä vain ja olla peräisin jo tehtaalta.

Back