• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Geeli-istuin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SissyBar
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kiitokset tiedoista.

Täytyypä ottaa puhelimella jänkhän suuntaan heti alkuviikosta.

mitä viälä, geelipenkki......
crazy.gif
voi jessus.....hyllyykö alla?

Vaikea arvioida, onko geelisatula solumuovitäytteistä parempi. Samalla täytepaksuudella geeli voi muotoutua takapuolen mukaan solumuovia paremmin, vaikka vaikuttaahan tuntumaan satulan pintamateriaalikin. Ei geelistä ainakaan mitään haittaa ole. Mutta geeli on hyvä idea satulan modaukseen ja kustomointiin. Itse laitatin geelin, kun piti saada mahdollisimman matala satula ajomukavuudesta tinkimättä. Aikaisemmin minulla oli vaikeuksia pakitella korkeata pyörää varpailla tökkimällä ja kerran kaadoinkin pyörän. Nyt ulottuvat saappaiden pohjat maahan samanaikaisesti. Lisäksi uudessa satulassa pysyy jämptimmin, kun se ei valuta eteenpäin eikä hyllyile kallistuksissa. Ja on omaa disainia.
Satulan modauksen teki edellä mainittu rovaniemeläinen Autovi. Olkoon tässä pientä mainostusta, onhan se kaikkien mopoilijoiden etu, että kotimaassakin on tarpeeksi osaajia.
geeli satula.jpg

Onkos tuosta topsaddleryn tuotteesta jo käytännön kokemuksia?
Stromiin hommasin talvella TopSaddleryn penkin eikä ole hetkeäkään kaduttanut! Näille sulille kilometrejä tullut reilu 8.000 eikä /C:n puutumisesta ole ollut tietoakaan. Vakiopenkki alkoi ahdistamaan jo parinsadan kilsan paikkeilla, mutta TopSaddleryn tuhdolla tuntuu pystyvän istumaan vaikka kuinka pitkään - Rautapersaus kai se pitää käydä Juhannuksen tienoilla heittämässä, että löytäisi penkin / istumalihasten rajat...

Oma osansa mukavuuteen myös loivennetulla polvikulmalla; tilasin penkin tuuman verran alkuperäistä korkeampana ja kun ranskanpoikien fyllinki alkuperäispenkin pehmykkeitä jämäkämpää, on ero huomattava. Ainoa hankaluus liikennevaloissa, kun meinaa persjalkaisella yltää vain toinen päkiä kerrallaan tienpintaan...

Edit: Kuvatus...
penkki.jpg

mitä viälä, geelipenkki......
crazy.gif
voi jessus.....hyllyykö alla?
heh, ymmärrän täysin geelipenkin mukavuuden jos ajaa vähänkin pidempiä matkoja kun tessulle ja takasin.. Afrikkalaisessa on jakkara kuin kakkosnelonen ja alkaa +300km yhtämittaisissa taipaleissa hanuri olemaan aika tunnoton
wink.gif
Seisaaltaan ajaminen helpottaa mutta vastaantulijat (henkilöautoilijat) ihmettelee jotta mikäs spede toi on kun maatiellä tuolla tavalla temppuilee..

Onko kellään suzukin GSX-F :ssä tuommosta/kokemuksia? Lähinnä kiinnostas tuon peräpään nosto että eukko näkis paremmin maisemia...

Niin mistä niitä itse geeli juttuja saa ostaa? Onko erikokoisia vai joku std koko josta modataan oikea?

Mistä toi Roin firma nuo geeli jutut hommaa?

Vaimo on valitellut VFR:n tuhdolla hanurin puutumista joten tollanen geeli juttu voisi olla hyvä. Itsellä ei tarvetta....

--JaSa

Mä teetin penkkiin geelipehmusteen täällä. Ei se ole mun hanurin vika, että siinä on niin paljon painoa päällä, mutta nyt se kärsii siitä vähemmän eli sanoisin että toimii.

Tulin tosin ostaneeksi pyörän omankin geelipenkin kun halvalla sai, mutta sillä en ole vielä ajanut metriäkään. Onpahan geelipenkkiä kotitarpeeksi.  
biggrin.gif

Back