• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Geelisatula...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kimveimo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kimveimo

New member
...onko kukaan hommannut geelisatulaa pyöräänsä. kokemuksia, hintoja ostopaikkoja kiinnostaa tietää.

Yhden vinkin sain ostopaikasta eli www.topsaddlery.com, onko kokemuksia em kaupasta?

Viime kesänä tuli hankittua tuolta. Tuli juuri sellainen minkä tilasin ja siinä ajassa, mitä sovittiin. Olen ollut ihan tyytyväinen ja kyytiläinenkin oli sitä mieltä, että mukavampi tuli. No, halpahan se ei ollut, mutta perstuntumalta sanoisin, että omalla kohdalla kannatti.

Tuonne pitää kai lähettää oma satula, jonka ne verhoilee ja pehmustaa uudelleen toiveiden mukaan eli kesken ajokauden ei hyvä vaihtoehto välttämättä(?).

EDIT: Vai voiko tuolta tilata ihan hyllytavaraa? Vastaan itse itselleni eli pystyy näköjään ostamaan koko penkin pohjineenkin. Muistelen muutama vuosi sitten katsoneeni samaa puljua edellisen pyörän aikoina ja silloin en huomannu muuta vaihtoehtoa kuin lähettää oma satula sinne verhoiltavaksi (vai liekö mulla ollu harvinaisempi pyörä silloin). Kehitys kehittyy.

Viimeksi muokattu:
Tilasin viime syksynä FJR:ään satulan tuolta ja ei tuo oman satulan lähettäminen ole pakollista. Maksaa tietysti vähän enemmän. Tuolla on kuitenkin tarjouksia, joten ei noista nyt niin älyttömästi köyhdy. muistaakseni 300e makso mulla ja voihan tuon vanhan vaikka myydä jos siltä tuntuu ja ostaja löytyy.

Tilasin valmiin geelisatulan FJR kirjaimilla, toimitus kesti 10 päivää ja saat tilauksen yhteydessä tunnuksen jolla voit seurata tilauksen etenemistä. Näyttää ihan kartalla missä toimitus on menossa. Tuo on tosin aika epätarkka, saattoi kulua parikin päivää, että mitään muutosta sijainnissa näkyi.

Satulaa en ole vielä ehtinyt kunnolla testaamaan, mutta ei se missään nimessä ole huonompi ainakaan. Varmaan peffan puutuminen siirtyi 100-200km myöhemmäksi ja onhan tuo pirun paljon tyylikkäämmän näköinen kuin alkuperäinen. Tukee kiihdytyksissä paremmin ja takapenkkiläisen kommenttien perusteella se pykälä kuljettajan ja matkustajan välillä auttaa pysymään paremmin paikoillaan esim. jarrutuksissa. Niin ja ainakin tuossa omassa materiaali oli liukkaan näköistä kuvissa, mutta tosielämässä pito on parempi kuin orkkiksessa.

voi sieltä tilata kesken ajokaudenkin. maksaa pantin ja kun uus penkki tulee postissa niin lähettää orkkiksen takas. pantti maksetaan sitten takaisin tilille. noin ainaki mulla homma meni. ja xx:ssä on nyt paljon parempi (geeli)penkki kuin mitä se alkuperäinen lankku oli.

voi sieltä tilata kesken ajokaudenkin. maksaa pantin ja kun uus penkki tulee postissa niin lähettää orkkiksen takas. pantti maksetaan sitten takaisin tilille. noin ainaki mulla homma meni. ja xx:ssä on nyt paljon parempi (geeli)penkki kuin mitä se alkuperäinen lankku oli.

Luulisi, että joku Suomessakin osaa avata nahkasaumoja, laittaa geelipusseja sisälle ja ommella saumat kiinni takaisin. Luulo ei voi tietenkään olla tiedon väärti...

Luulisi, että joku Suomessakin osaa avata nahkasaumoja, laittaa geelipusseja sisälle ja ommella saumat kiinni takaisin. Luulo ei voi tietenkään olla tiedon väärti...

varmasti osaa, yks kaveri teki jopa ite. penkki auki, puukolla tavaraa pois ja silikonia tms tunki tilalle. ja oli jopa tyytyväinen.

toki kannattaa hieman miettiä miten sen tekee, ainoastaan pelkkä geelin lisääminen ei ole ehkä paras konsti, kun pitää ottaa huomioon miten persuksen paine tasaisesti penkkiin kohdistuu jne.

...onko kukaan hommannut geelisatulaa pyöräänsä. kokemuksia, hintoja ostopaikkoja kiinnostaa tietää.

Saattaisi auttaa mainita, mihin pyörään oikein olet sellaista vaille. Aiempaan DL650:ni sai hommattua ihan valmiin geelisatulan.

Samoin ostin omaan 1250 rosvoon orggis geelisatulan, ja todella tyytyväinen olen ollut :WAZAAP:

...pyörä on BMW R1100S.

vantaalla salkolantie 2 ilmeisesti verhoomo joka kustomoi MP istuimia, onko kokemuksia?

Ostin viime vuonna omaan R12RT:hen juuri tuon top sellerieltä (tai top saddlery, käyttävät kumpaakin) penkin (etu ja taka) madallettuna geelipehmusteilla ja lämmityksellä. Todella tyytyväinen olen ollut. Postituskulut Suomesta Ranskaan maksoi enemmän kuin takaspäin. 460 € tuli paketille hintaa, lämmitys tais kustantaa satkun verran.

Yksi hyvä on Riihiluoman Verhoomo Elimäellä. On verhoillut paljon pyörän penkkejä ja tekee asiallista työtä kohtuuhintaan. Ässän satulan käytin joku vuosi sitten, geeliä väliin, korotettiin samalla 15 mm + uusi vähemmän liukas pintaverhous. Tuli mukavuudeltaan ihan eri penkki alkuperäiseen lautaan verrattuna ja oli ihan ok. näköinenkin.

Back