• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Geokätköily

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Loihe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Loihe

New member
Geokätköily

Monikos sekä mopoilee että kätköilee? Yhdistätkö näitä? Prot ilmeisesti yhdistää myös kuvajahtailuun, ite en oo vielä sillä tasolla :grin:

Aattelin vielä tulevana lauantaina (5.10) käydä jonkun hillityn reissun tekemässä ja muutaman kätkön etsiä, oisko joku lähössä pääkaupunkialueelta messiin? Reitti ja suunta ja sitämyöten myös kätköt on vielä auki. Jos kelit on niin kivat kun viimeksinäkemäni ennusteen mukaan on, niin tarkenis ehkä ajella jotain 100-200km ja valoisan aikaan ois tarkoitus. Ja minähän en sitten todellakaan ole mikään kokenut mutkateiden tuntija tai muukaan veturi - ihan siltä pohjalta vaan tämä senssi-ilmoitus, että ois rämpimis- ja ajoseuraa ja sumpit hörpätään aina kun näpit on jäässä. :;):

Viimeksi muokattu:
Eikös täällä keväämmällä ollut joku säie geokätköilystä. Piti tulla jotain aktivismia sen suuntaan mutta jotenkin vain lakkasi kuulumasta mitään.

Eikös täällä keväämmällä ollut joku säie geokätköilystä. Piti tulla jotain aktivismia sen suuntaan mutta jotenkin vain lakkasi kuulumasta mitään.

En tiiä, haulla en löytänyt jne. Voihan tää olla nykypäivinä ihan relevantti aihe, mutta aloitin silti paskanjauhannan puolelle siltä varalta, että tämä on sitä.

Oon kai muutaman kätkön hakenut tai yrittänyt hakea mopolla. Nyt ei oo varmaan pariin kuukauteen tullut kätköiltyä. Ei oo muuten toi nahkakortsu ja ratasaappaat kaikkein kätevin metsässä könyämisvarusteet!:p

Eikä urpaanissa ympäristössä myöskään kaikkein vähiten jästeissä huomiota herättävä varuste:jpstyle:

Mutta taukopaikkojen kätköt
170.gif

Tuo ketju löytyy täältä, mutta on näemmä haudattuna ainakin tämän kauden.

Ihan aiheellinen ketju, joten siirsin tämän orgin ajeluihin ja jos muuttuu alueelliseksi niin siirretään sitten alueen ajeluihin, linkki vanhenee viikossa.

Muista en osaa sanoa mutta ainakin minulla oli valmiit speksit Geomopoilulle. Ikävä kyllä äitienpäivänä jonnekin kadonnut lisenssi palautui vasta pari viikkoa sitten valtaisan löytöpalkkiovaateen kera joten aktiviteetit osaltani karahtivat liikkumisen estymiseen. Samoin apuhenkilö jonka oli tarkoitus asiassa auttaa koki kohtalaisen tanakan konerikon joka taasen esti hänen kurvailunsa. Näin ollen asia päätettiin haudata ja Yhteistyökumppanin kilpaan lahjoittamat "aarteet" jäivät tältä erää heidän hyllyynsä. Koskapa oma päätökseni on toistaiseksi luopua kadulla ajamisesta niin en ole puuhaamassa tätä tulevillekkaan kausille. Toivottavasti jaksatte itse touhuta homman kasaan omin voimin. Konsepti oli mielestäni aika hauska ja olisin mielelläni nähnyt että olisko siitä muut innostuneet yhtä paljon kuin itse innostuin.

Viimeksi muokattu:
Olen samoilla linjoilla 'sky:n' kanssa. Muutaman geokätkön olen pyörän kanssa etsinyt. Nykyiset ajovarusteet vain eivät ole kaikkein parhaat partiolaishenkiseen metsäreippailuun eikä stealth-tyyliseen liikennemerkissä roikkumiseen urbaanissa miljöössä. Tällä haavaa kätköjen etsintä on eriytetty mopoharrastuksesta.

Idea on erinomainen ja toivottavasti tämän toiminnan ympärille syntyy aktiivinen porukka.

No ihmekkös etten haulla löytänyt tuota vanhaa ketjua... Eihän tässä ihan samasta asiasta ole kysekään? Tuokin kuulostaa hauskalta ja olen luultavasti messissä kun tuommoinen kätköjahti käynnistyy, mutta tämän avauksen tarkoitus oli ihan vaan kysellä geokätköilykokemuksia pyörällä ja mahdollisesti saada seuraa tämmöttiseen. No seuraa ei ainakaan vielä ole löytynyt, mutta hei eihän se kivien kääntely ja pälyily ja kykkiminen nahkakalsareissa näytä yhtään niin typerältä jos ei ole yksin :;):

Tuo ketju löytyy täältä, mutta on näemmä haudattuna ainakin tämän kauden.

Ihan aiheellinen ketju, joten siirsin tämän orgin ajeluihin ja jos muuttuu alueelliseksi niin siirretään sitten alueen ajeluihin, linkki vanhenee viikossa.

Tätä ketjua minä muistelinkin mutta en osannut tähän keskeytykseen yhdistää arvuuttajan lisenssirajoitetta vaikka se oli joissain säikeissä tullut ilmi.

Kyllähän kätkö tai pari kiinnostaa.
Ootko miettinyt aikataulua ja lähtöpaikan koordinaatteja?
Sääennusteet vaikuttavat ainakin vielä suotuisilta.

Oma startti on Vantaalta ja suunnilleen 11:00:00 ajattelin liikahtaa, mutta jos joku on oikeesti mukaan lähössä niin voidaan sopia mikä vaan paikka :) Pari-muutama-jokunen kätkö ehkäpä juurikin bensa-asemien lähistöistä tuntuis tässä vaiheessa luontevalta. Käy ehotteleen!

Kävisikö lähtöpaikaksi ABC Kehä III:lla Martinlaakson paikkeilla ja vaikka noin 11.15.

Juu Petikon ABC käypi ja aika ok :) Tuleeko muita?

lisäys. En vissiin vielä maininnut, mutta minähän ajan sitten rajoitusten mukaan :p

Viimeksi muokattu:
Back