Giant-motors

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GSX-1400
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

GSX-1400

New member
Kävin kaverin kanssa 12.5 koeajamassa Ducatia minä "mantsa" mallia ja kaveri kyykky 1000ds molemmissa takajarrut eivät toimineet , voisi sanoa ollenkaan.Lenkin jälkeen mainittiin kyseisestä viasta sanoi Giant-motorsin henkilö,ne on maahantuoja toimittanut siinä kunnossa kun ovat,eli "ei me tehdä mitään".Hyvää myyntiä vaan Giant-motorssille.

Ööh, siis jos prätkä jota kävit testaamassa, oli sinusta huono, niin se on sitten sen liikkeen vika mikä niitä kauppaa?

Itku...

Eihän ducateissa toimi takajarrut muutenkaan kun ne Hailacilta tulee...
smile_org.gif
Paremmin jarruttaa kun laittaa jalat maahan.

Eihän Ducatissa kuulukaan takajarrun juurikaan toimia. Se on mitoitettu niin, ettei se mene kovin helposti lukkoon kunnon jarrutuksessa, kun paino on kuitenkin etupyörällä. Takanakkihan nousee kuitenkin melkein irti tiestä, ei sillä silloin paljon jarrutellakaan. Näin siis SS1000DS:ssä. Multistradan takajarru on sitten eri asia, semmosella en ole koskaan ajanut. Kuvittelisin, että allround-pyörässä pitää jo tajarrullakin saada pysähtymään. Tosin kyllä mun SS:ssäkin meni takapyörä jarrulla lukkoon jos kunnolla polki.

Eihän Ducatissa kuulukaan takajarrun juurikaan toimia. Se on mitoitettu niin, ettei se mene kovin helposti lukkoon kunnon jarrutuksessa, kun paino on kuitenkin etupyörällä.

Onko kyseessä vika vai kädetys luovutushuollossa? Ominaisuudeksi en edes minä tuota ilkeäisi nimittää vaikka pyörä tuleekin eteläisestä euroopasta. Kyllä minun mielestäni takajarrunkin on toimittava kaupasta tullessa niin tehokkaasti että renkaan saa lukkoon jos haluaa, otetaan nyt vaikka se lähes teoreettinen "etujarrusatulat lentää hevon kuuseen / nesteet ruiskuaa pihalle" tilanne. (Sattuipa kerran jopa suzukilla, tosin asentaja katsoi takaisin peilistä sillä kertaa...) Kyllä tulisi äkkiä äitiä ikävä ducatin takajarrun kanssa.

Nimim. Myös takajarruton tuliterä Italian ihme talossa

edit: mainittakoon että pyörää ei ole Giant Motorsista ostettu, ettei mene aiheettomaksi syyttelyksi. Sattui vaan silmään ketju jossa oli vastaavia kokemuksia ducatin takajarrusta. Taitaa olla perimmäinen sylttytehtailija Klaukkalassa?

Back