Google Maps (mitä ihmettä???)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Go-Za
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Go-Za

TET Linesman Finland
Google Maps (mitä ihmettä???)

Mulla ollu tähän asti käytössä google.mapsista se "vanha versio". Nyt ilmeisesti julkaistu lopullisesti se mapsengine ja tarkoitti ainakin mulla että en pysty enää tallentamaan vanhaan googlemapsiin tehtyä reittiä/ karttaa!!!???
Siis mitä vi**ua!!?? Todella väärin sanon minä!

Ne on googlen kartat ja reitit joihin sinulla on ollut käyttöoikeus,
sähän voit kuluttajana äänestää näppiksellä ja siirtyä käyttämään jotain muuta.

Mulla ollu tähän asti käytössä google.mapsista se "vanha versio". Nyt ilmeisesti julkaistu lopullisesti se mapsengine ja tarkoitti ainakin mulla että en pysty enää tallentamaan vanhaan googlemapsiin tehtyä reittiä/ karttaa!!!???
Siis mitä vi**ua!!?? Todella väärin sanon minä!

Nopeesti kun koitin niin ainakin "mun tapa tallentaa reitti" näyttäis vielä onnistuvan, eli kun reitti on tehty, otetaan sen reitin URL talteen siitä printterinapin vieressä olevasta kahleenkuva (linkki) -napista. Sitten copy-pastetaan se uuteen selaimen ikkunan osoitekenttään, ladataan sivu ja tallennetaan kirjanmerkiksi.

Päivitin EP:n kuvajahtiajelujen kartan (allekirjoituksesta löytyy..) uuteen versioon ja pientä jännitystä oli..
mutta näyttää toimivan uudessakin, vaikka hiukan erinäköinen onkin. Aikaisemmin näkyi vain rastia 200 ensimmäisellä sivulla, mutta nyt näkyy kaikki kerralla listassa.
Eri vuosille olevat rastien ikonit eivät siirtyneet kunnolla vaan piti käsipelillä korjata.
Ja näyttää siltä että joidenkin rastikuvien url -linkit ei toimi enää. Ainakin uppaa ja orgin keskustelun liitteenä olevat kuvat on pimeänä, ainakin IE:llä ja Firefoxilla.
Kaikki vanhat omat reitit näkyy; pystyy muuttamaan, tallentamaan ja poistamaankin, kunhan vaan keksii oikean paikan.
Tutkimukset jatkuu..

Nopeesti kun koitin niin ainakin "mun tapa tallentaa reitti" näyttäis vielä onnistuvan, eli kun reitti on tehty, otetaan sen reitin URL talteen siitä printterinapin vieressä olevasta kahleenkuva (linkki) -napista. Sitten copy-pastetaan se uuteen selaimen ikkunan osoitekenttään, ladataan sivu ja tallennetaan kirjanmerkiksi.

Missä tässä uudistetussa mapsissa on se mistä saa sen lyhennetyn linkin? Mä en ainakaan löydä..

Missä tässä uudistetussa mapsissa on se mistä saa sen lyhennetyn linkin? Mä en ainakaan löydä..

Oikeasta yläkulmasta vihreä nappula 'Jaa' ainakin antaa jaettavan linkin, kunhan ensin kirjoittaa reitille nimen ja halutessaan kuvauksen.

Edit: Luetunymmärtäminen..? Niin joo siinä vanhassa tais olla se rasti ruutuun ja sai lyhyen linkin karttaan.. sitä en ole vielä löytänyt.

Ne on googlen kartat ja reitit joihin sinulla on ollut käyttöoikeus,
sähän voit kuluttajana äänestää näppiksellä ja siirtyä käyttämään jotain muuta.
Tällä hetkellä Tyre kuitenkin edelleen käyttää google.mapsia pohjalla joten on helpointa että ne reitit myös alustavasti tekee siellä googlessa. Mikähän muu karttapallvelu edes tukee tollasta reittisuunnittelua?

En nyt ihan varma ole onko tää sitä mitä haet,
mutta
Kun klikkaa sitä suurennuslasin vieressä olevaa hakulaatikkoa, tulee valikko jossa alimmaisena "MyMaps",
sieltä kelaamalla löytää vanhat kartat ja voipi tuoda kopion uuteen systeemiin

Ei tuo ei ole se. Käytän edelleen vanhaa google.mapsia. Voin edelleen tehdä/ suunnitella reitin sillä. Mutta en pysty tallentamaan sitä.

Tällä hetkellä Tyre kuitenkin edelleen käyttää google.mapsia pohjalla joten on helpointa että ne reitit myös alustavasti tekee siellä googlessa. Mikähän muu karttapallvelu edes tukee tollasta reittisuunnittelua?

Ei mikään... toistaiseksi

No ongelma näköjään ratkeaa kun opettelee käyttämään tuota uutta googlen karttaa. Tein jo yhden reitin sillä...

Voikos noita Googlella tehtyjä reittejä viedä jotenkin Tyreen? Toinen juttu mitä mä oon ihmetellyt on se, että pystyn laittamaan Googlessa vain 10 reittipistettä. Onks tää tosiaan rajoitus?

Meinaatko niitä kirjainpylpyröitä? Ota reitistä kiinni ja vedä se jonnekin jolloin siihen tulee sellainen pyöreä reittipiste. Ei noitakaan voi olla rajattomasti, ja pidemmän mutkapätkäreissun kohdall anoi pisteet loppuu kesken.

Meinaatko niitä kirjainpylpyröitä? Ota reitistä kiinni ja vedä se jonnekin jolloin siihen tulee sellainen pyöreä reittipiste. Ei noitakaan voi olla rajattomasti, ja pidemmän mutkapätkäreissun kohdall anoi pisteet loppuu kesken.

Mä tarkoitan niitä pisteitä joita saa lisättyä hiiren oikealla näppäimellä (Lisää määränpää). Sain lisättyä vain 10 kappaletta niitä mun reittiin. Jotenkin tuntuu vähän hankalalta tuo Google verrattuna Tyreen.

Toinen juttu mitä mä oon ihmetellyt on se, että pystyn laittamaan Googlessa vain 10 reittipistettä. Onks tää tosiaan rajoitus?

Tuo on vapaan Maps-version rajoitus. Sitä voi jossain määrin kiertää ohjelmallisesti yhdistämällä monta reittiä peräkkäin. Toinen tapa on hankkia Google Maps API for Work -lisenssi, joka kasvattaa pisteiden määrän 23:een. Lisenssin vuosihinta on luokkaa 7 k€.

Reittisuunnittelu saumattomasti nokian here.com kartoilla ja kunnon symbianilla navigointi. Reittien siirto pilven kautta puhelimeen. Navigointiin soveltuvia noksu laitteita saa nyt edullisesti. Itse olen vuosia käyttänyt nokia 701 tähän tarkoitukseen. Ei lisenssimaksuja ja maakohtaiset kartat ladattavissa netistä. Toimii online ja offline tilassa.

Reittisuunnittelu saumattomasti nokian here.com kartoilla ja kunnon symbianilla navigointi. Reittien siirto pilven kautta puhelimeen. Navigointiin soveltuvia noksu laitteita saa nyt edullisesti. Itse olen vuosia käyttänyt nokia 701 tähän tarkoitukseen. Ei lisenssimaksuja ja maakohtaiset kartat ladattavissa netistä. Toimii online ja offline tilassa.
Ei Nokia silti kilpaile lähellekään TomTomin kanssa moottoripyöräilynavigoinnissa, ei todellakaan!

Back