• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

GoPro - kamera

Poutapäivä

YSI-Racing
Terve!

Onko jollain käytössä moinen kamera prätkäkäytössä? Miten on toiminut ja onko kuvanlaatu niin asiallinen mitä nettisivuilla videoclipeistä näkyy?

Onko muita vastaavia moottoripyöräkäyttöön tarkoitettuja kameroita jollain käytössä ja minkä hintaisia ovat? Mistä olette ostaneet? Tuota GoPro:ta näyttää BikeWorld myyvän 190,- hintaan, mallista ei ole tietoa.

Kuva venyy ja paukkuu tärinän mukaan. Ilmeisesti ottaa osakuvan eri kerralla. Jotkut kohteet venyvät korkeussuunnassa. Muuten kuva on melkein välttävä. Ääneen tulee mulla kanssa ärsyttävä räpinä. Ihan kuin se kolisisi koteloaan vasten. Laitoin vähän teippiä kameran kulmiin, mutta ei auttanut. Täytyy koittaa laittaa lisää. Lisäksi kiinnike on vähän löysä jalustaansa ja laitoin siihenkin teippiä tilkkeeksi. Jos sen saisi jotenkin järkevästi kiinni, ettei tärise, niin kai se ihan välttävä lelu on. Akut kestää jotain puoli tuntia. Otoksista ei aina tiedä, että tuliko se nauhalle vai ei. Välillä ei videot suostu toimimaan, jos akut on loppuneet kesken. Kannattaa varata tarpeeksi akkuja ja muistikortteja ja vaihtaa uudet akut joka otokseen. Tässä pieni pätkä youtubessa. Laatu on kökkö, koska olen tuota pakannut älyttömästi, kun on huono nettiyhteys.
Juutuubi

V.I.O. POV.1 on mukana pidemmillä lenkeillä. En saanut ostettua sitä suomen edustajalta, mutta neuvoi minut Tanskan vastaavan pakeille. Sieltä telineen kera n. 700 egee tuli hinnaksi.

Ks. tuolta lisää... POV.1

Tuolla Ulkomaat-osiossa on mun kuvaama vajaan 4 minsan pätkä GoProlla otettuna. Italiassa Passo Stelvion rinteellä. Kuvanlaatu on ton hintaseks Kinder-kameraksi yllättävän hyvä, äänenlaadusta ei voi edes puhua..
biggrin.gif

Äänenlaatu on vähän heikohko juu välillä (saa säädettyä kahdelle eri voimakkuudelle tosin), mutta kuvanlaatu yllättävän asiallinen. Tommosen yksmukisen mopon tärinä aiheuttaa melko HC-vibraa kuvaan välillä soratiellä, mutta siltikin ihan ok peli. Tasaisella alustalla (asfaltti) kuvan laatu on mielestäni riittävä. En mä kuitenkaan tuolla hinnalla ollut mitään HD-laatua metsästämässäkään. Kunnon akuilla vetää sen 2 gigan kortin täyteen, joten en tuotakaan ole ongelmaksi havainnut ja ajossa olen pitänyt parit muistikortit + akkusetit mukana, niin ei mitään ongelmaa virran/tallennustilan loppumisesta.

Mulla on motorsport-versio tuosta kamerasta ja verkkokauppa.comissa tais hintaa olla karvan alle 200 euroa. Näytepätkää kuvanlaadusta täydellä resolla pakkaamattomana voipi kysellä vaikka YV:llä & voin myydä vaikka koko kamerankin vähäisen käytön vuoksi
smile_org.gif

Mä olen ollut hinta/laatu suhteeseen todella tyytyväinen. Tähän mennessä kokeiltu omassa pärrässä, mönkijällä autossa sekä minimotolla. Minimoton kanssa äänentaso toimi hyvin. Pärrällä ja mönkijällä taasen ei. Autossa sisällä tuli tuo edellämainittu räpinä mukaan..

Se imukuppijalka on ollut kyllä todellinen yllätys. Pitää kun tauti
smile_org.gif

Minimoton kanssa oli yllätys miten tasaista kuvaa tuli...

Se imukuppijalka on kyllä yksi tukevimpia näkemiäni. Suoranainen helmi kiinnitystelineiden joukossa & sen saa käännettyä vaikka millaiseen asentoon. Ihmettelin itsekin sen toimivuutta.

Kiitos vastauksista. Kurkkasin myös tuon POV:in sivut läpi ja vaikutti tosi hyvälaatuiselta kameralta, onhan sillä tosin hintaakin moninkertaisesti, mutta kummasti rupesi kiinnostamaan. Tosin en ole kyllä sulkemassa pois GoProtakaan.

Mites kauan tuollaisella yhdellä akullisella kuvaa GoPro:lla? Ja paljonko lisäakuilla on hintaa?

hlpvu8:lle: Onko toi POV paristo- vai akkukäyttöinen kun jäi hiukan epäselväksi? Kauanko niillä kuvaa sitä parasta kuvanlaatua? Miten pitkä se johto on kameran ja nauhurin välillä?

Laitan sulle cmas privaa tulemaan.

Kokeilin GoProta normi pattereilla, ja "pirkka" laatuiset patterit eivät jaksaneet 15 minuuttia pitempään. Eli akut siihin kannattaa heti hommata. Veikkaisin että pari tuntia alkaa olla aika maksimi kestoaika yksille akuille. GoPro:han toimii siis AAA kokoisilla akuilla / pattereilla joten niitähän voi sitten pitää mukana vaikka kuin paljon. 2Gt muistikortille menee muistaakseni sen 56 minuuttia videota.

Äänen laadun saa paremmaksi kun asettaa ääniasetukset LO tilaan.

Kyllä hinta laatusuhde on ihan (huippu) paikallaan tässä tuotteessa

Ja erikoismaininnan saa kyllä monipuolinen kiinnitysvalikoima joka myös toimii.

Aika samat kokemukset kuin muillakin.
Brittitwini-henkisessä retropyörässä ei oikein saanut millään toimimaan siedettävästi vaikka mitä eristyskiinnityksiä yritti virittää, tärinä sai aina kuvan väpättämään ikävästi.
Japsirivinelosen sivukatteeseen imukuppisysteemillä kiinnitettynä toimii suht ok mutta tärinähäiriöitä tulee silti aika ajoin, eräänlaista kuvan aaltoilua.
Äänen usein pilaa kokonaan jo mainittu säröinen "kitinä" jonka minäkin epäilin syntyvän interaktiosta suojakotelon kanssa, mutta en ole mitään lääkettä oikein keksinyt.
Akkuparistojen on syytä olla laadukkaat ja oikeasti täyteen ladatut.
Silloinkaan yhdellä akkuparistoparilla en yrittäisi enempää kuin sen 2 gigan kortin täyteen eli hiukka vajaan tunnin.

Tuossa yksi pätkä Youtube-laadulla, alkuperäinen selvästi parempi. (Valitse kuvan alta se "high quality").

Yks vaihtoehto on käydä ostamassa lähikaupasta tollanen halvin mahdollinen muistikortille tallentava digivideokamera ja kiinnitystä varten tarvittavat hilppeet jostain kameraliikkeestä. Kameran päälle noista tulee 50-100€. Kortille tallentavaa kameraa rupee samaan jo alle 250€:n, ja koko ajan halpenee.

Kiitos vastauksista. Kurkkasin myös tuon POV:in sivut läpi ja vaikutti tosi hyvälaatuiselta kameralta, onhan sillä tosin hintaakin moninkertaisesti, mutta kummasti rupesi kiinnostamaan. Tosin en ole kyllä sulkemassa pois GoProtakaan.

Mites kauan tuollaisella yhdellä akullisella kuvaa GoPro:lla? Ja paljonko lisäakuilla on hintaa?

hlpvu8:lle: Onko toi POV paristo- vai akkukäyttöinen kun jäi hiukan epäselväksi? Kauanko niillä kuvaa sitä parasta kuvanlaatua? Miten pitkä se johto on kameran ja nauhurin välillä?

Laitan sulle cmas privaa tulemaan.
Paristot on ainoa vaihtoehto. Itse olen toistaiseksi käyttänyt hyllytavaraa, mutta ladattavatkin kävis. Neljällä AA-paristolla selviän normaalisti yhden päivän hyvälaatuiset kuvaukset.
Välipiuhan pituus on n. 1,5 m... en voi tarkistaa, kun vehje on nyt muualla.

Jeps, kiitos! Toi tieto on ihan riittävä, vähän tietää miten pystyy asentamaan ja missä käyttämään. Ei sulla sattuisi olemaan mitään pätkää nähtävillä alkuperäisellä kuvanlaadulla? Saisi vähän vertailupohjaa.

Katsoin itsekin tuota, mutta kun kuvakulmaksi luvataan 170 astetta, niin tuleepa ensimmäisenä mieleen joku kalansilmälinssi. Ja se on melkoisen huono homma, jos tuossa värkissä sellainen on. Toivottavasti näin ei kuitenkaan ole.

Katsoin itsekin tuota, mutta kun kuvakulmaksi luvataan 170 astetta, niin tuleepa ensimmäisenä mieleen joku kalansilmälinssi. Ja se on melkoisen huono homma, jos tuossa värkissä sellainen on. Toivottavasti näin ei kuitenkaan ole.
Katoin noita videoita jotka on kuvattu tolla wide versiolla ja yllätyin positiivisesti. Aika lähellä fisua se kyllä on.

Videoclippi

Mun mielestä (.com) tuo laajakuvalinssi on tuossa juurikin paikallaan koska silloin näkymä on paljon lähempänä todellisuutta. Widessä on myös 5 megapixeliä ja taitaa olla muitakin parannuksia.

Sitä on tässä nyt harkittu..

Mun mielestä (.com) tuo laajakuvalinssi on tuossa juurikin paikallaan koska silloin näkymä on paljon lähempänä todellisuutta. Widessä on myös 5 megapixeliä ja taitaa olla muitakin parannuksia.

Sitä on tässä nyt harkittu..
Mä oon kans tota wideä harkinnu ja taidan tilata semmosen tässä talven aikana.

Back