• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

GoreTexit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tässä kokemuksia Yokosta, housut Evot ja takki vissiin Advance(se heijastava viritys kumminkin).

Yokon ompeleiden laatu ei kyllä mun mielestä oo mistään kotosin kamojen hintaan nähden ! Takista repes parin päivän jälkeen hihankiristys nepparilätkä ja housuista vajaan ajokauden jälkeen taskunsuusta vetoketju irtos ompeleistaan. No uudet sain takuusta eli se pelas hienosti !

Hanskoista tiedän ainakin pari samantyylistä tapausta eli ompeleet pettää ja jostain rupee repsottaan.

Nykyisissä housuissa joilla en ole ajanut metriäkään huomasin jalkovälissä olevan joustomateriaalin sauman karkaavan selkeesti varsinaisen kankaan päälle, saa nähdä kestääkö vai pitääkö vaihtaa noikin.  
veryangry.gif

Jollain ompelijalla taitaa kyllä silmät harittaa jossain tuolla kaukomailla pahemman kerran.  
nixweiss.gif

Polvisuojien sopivuus tarvisi kokeilla oikeen ajamalla mutta taitaa olla hankalaa kun uusia on ostamassa. Mulla on noi pitempi punttiset housut ja niissäkin rupes ajossa nouseen suojat liian ylös painaa polveen sitten niin p....leesti. Vaihdoin mp-asun polvisuojat ja ongelma ratkes sillä.  
wink.gif

Mulla on ollut Yokon TODELLA vanha vuonna -92 ostettu goretex puku jota käytin ajoon ja lasketteluun about 10 vuotta. Puku palveli molemmissa käytöissä todella hyvin, tosin 10 vuoden jälkeen ei toi vesi pysynyt ihan samalla tavalla ulkona kuin ennen.

Vuosi sitten vaihdoin Rukkaan ihan sattumalta ja sekin on toiminut moitteetta (sekakäytössä) pientä kaatumatestiä tehty eli kartilla about 150km/h vesiliirtoon --> renkaisiin --> ukon ja auton ero --> takaisin asfaltille ilmalennon kautta. Pukuun ei tullut jälkeäkään eli kesti kuperkeikan hyvin, suojatkin auttoivat (ilmeisesti jo vanhat "verkko" malliset) sillä kyynärpää tuli kipeäksi iskusta mutta pysyi ehjänä.

Molemmat varmasti hyviä pukuja.. lienee istuvuus ja hinta mikä ratkaisee kunkin kohdalla.

Itsellä ollut viime keväästä lähtien käytössä Yoko Evolution-housut ja Evolution-hanskat, housuista ei mitään pahaa sanottavaa, istuvat hyvin, ovat lämpimät ja vettäkin pitävät. Hanskat ovat kylmälle kelille hitusen ohuet ainakin matka-ajossa mutta kylläpä noillakin pärjää. Takkina vielä tällä hetkellä toimii vuonna *muistelee* -99 ostettu Yokon takki, silloin tuli kevariajoon hankittua oikein ajopuku, en muista mikä tuon asun mallinimi lienee ollut, maksoi silloin jotain 1000-1500 mummonmarkkaa (taisi olla vielä alennuksessa silloin)...mutta nyt kun harrastus tuli "aloitettua uudestaan" niin ei tuo takki oikein riitä nykyään, alkaa jo ikä painaa ja etusaumoista meinaa tulla kovalla sateella vedet läpi. Tässä parhaillaan on Yokon Advance harkinnassa, siitä voisi vaikka seuraavan takin itselleen napata. Tuntui päällä hyvältä, turvalliselta suorastaan ja heijastimet on iso plussa.

Pohdiskelin tuota valintaa itsekin äskettäin. Päädyin Yokoon ja hylkäsin Rukan. Tuntui sopivan paremmin ja jotenkin pidin Yokon suojista enemmän, siinä kun on paksummat suojat jotka ehkä kenties auttavat iskuissa paremmin kuin Rukan "ritilät". Lisäksi kokeilemissani malleissa Yokossa oli selkäsuoja vakiona. Ajattelin että jos se on vakiona sitä tulee käytettyä, jos ostaa erikseen puettavan version niin ei koskaan käytä sitä (erilliset ehkä on parempia??).

Siis nahkarotsi ja levikset on ainoa oikea vastaus, mut coreja en oo kokeillu enkä kokeile
tounge.gif
Nahkahousuja ei oo eikä tuu
tounge.gif

Jos nyt noita kahta eri merkkia haluaa vertailla, niiin se pitää tehdä saman vuosikerran ja toisiaan vastaavia mallien kesken. Ei siis siten, että "mulla oli 10 vuotta sitten x puku, mutta kyllä tää uusi z puku on paljon parempi".  
wink.gif
 Esim. Rukalta tullee joka vuosi jotain uutta; esim. uusi malli, tai sitten  edellisvuoden mallia on paranneltu/muutettu. Molemmat ovat siis ihan kelpo pukujen valmistajia, joten se kumman malli sopii itselle parhaiten päälle kannattaa valita. Unohtamatta itselle sopivaa puvun hintaa.  
wink.gif

rukat ja yokot ovat molemmat omaan makuuni raskaita,
kankeita ja törkeän ylihinnoiteltuja. johtuuko sitten vain gore
royalteista vai siitä, että aikanaan keskenään markkinoita
hallinneet merkit ovat hinnoitelleet itsensä pihalle oikeiden
motoristien lompakoiden ulottuvilta. pffft.

Kokemusta molemmista, teinivuosina ajelin rukan vehkeillä ja toimi loistavasti säällä kun säällä. Nykyään ajovarusteina yokon vision-takki ja evolutionin housut/hanskat.Syyt merkinvaihtoon olivat parempi ulkonäkö ja istuvuus. Tossa hintaluokassa ominaisuudet alkavat jo olemaan astronautti-asujen tasoa kummallakin merkillä.

Takuuaika lienee selkein ero, rukalla 5.v ja yokolla 2.v, muut ominaisuudet menevät makuasioiden piikkiin.

Mulla on IXS puku, oli halpa, istuu hyvin, on irrotettavat vuoret ja suojukset ja kaiken kukkuraksi ei ole vesi tullut ikinä läpi. En tiedä mitä olisin saanut enemmän jos olisin pistänyt puolet lisää ja ostanut "huippupuvun"...      

No lepattaa tämä jonkin verran , mutta Transalpin nopeuksissa sitäkään ei monesti huomaa
biggrin.gif

Yoko Evolution goret eikä pahaa sanottavaa.

Rautap.rse-ajo kesti 22:45, jonka aikana oli sateetonta vajaa 4 tuntia.
Kaverit vaihtoivat matkalla Hipora IXS:ien päälle sadepuvut.
Minä en, enkä siltikään kastunut, eikä ollut liian kylmä eikä kuumakaan.

Kurassa olin yltäpäältä ja pojat pesivät mut seuraavana päivänä puutarhaletkulla.

-Eipä taida nahkoilla...

Back