GPS-Override-hässäkkä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jonttura
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jonttura

New member
Eli onko kellään käytössä tuollaista vaihdetunnistimen johtoon liitettävää mokkulaa joka huijaa ECU:a että vitonen on pykälässä? Gixxer.comin shopissa tuota katselin ja lähinnä kiinnostaa tuon toiminta eli mihin tuo "huijaus" perustuu? Jos kyseessä on vain resistori niin voisi kuvitella että tuon pystyy tekemään itsekin vai onko joku kenties tehnytkin?
lookaround_orig.gif

Eli onko kellään käytössä tuollaista vaihdetunnistimen johtoon liitettävää mokkulaa joka huijaa ECU:a että vitonen on pykälässä? Gixxer.comin shopissa tuota katselin ja lähinnä kiinnostaa tuon toiminta eli mihin tuo "huijaus" perustuu? Jos kyseessä on vain resistori niin voisi kuvitella että tuon pystyy tekemään itsekin vai onko joku kenties tehnytkin?
lookaround_orig.gif
Pystyy tekemään itte ihan helposti.. Gixxer.comista löytyy tieto kuinka suuri vastus pitää laittaa. Mä ostin tälläsen, ei tarttenu johtoja katkoja kun menee suoraan yhden liittimen väliin. Asennus max. 5min:
http://www.ivansperformanceproducts.com/tre.htm

lookaround_orig.gif
Pystyy tekemään itte ihan helposti.. Gixxer.comista löytyy tieto kuinka suuri vastus pitää laittaa. Mä ostin tälläsen, ei tarttenu johtoja katkoja kun menee suoraan yhden liittimen väliin. Asennus max. 5min:
Onkos noita Suomenmaalta saatavissa vai tilasitko jostain? Johtoja en ala katkomaan ja tuollaisia liittimiähän ei varmaankaan saa mistään...paitsi ehkä Suzukilta sikahintaan
kaboom.gif

lookaround_orig.gif
Onkos noita Suomenmaalta saatavissa vai tilasitko jostain? Johtoja en ala katkomaan ja tuollaisia liittimiähän ei varmaankaan saa mistään...paitsi ehkä Suzukilta sikahintaan
kaboom.gif
Mä näin Bomber-forumilla ilmoituksen, joku oli tilannut pari kappaletta ja myi toisen.. Kattele/kysele jos jollain olis siellä edelleen tollasia myynnissä..

Tosta on myös paljon keskustelua siellä gixxer.com palstalla... toiset hehkuttavat hulluna että on tullu muutoksia ja toiset taas eivät oo huomannu mitään eroa... tiedä sitten...
blush.gif

Tehtiin kaverin 1000:r vm 02 just vastaava muutos vastuksella.. Eli luulee kokoajan että on 5 vaihde. Ja kyllä oikeesti huomas eron , että rajummin käyttäytyy.. Kyllähän se sen jälkeen menikin kentällä 295 km /h tod..

Tehtiin kaverin 1000:r vm 02 just vastaava muutos vastuksella.. Eli luulee kokoajan että on 5 vaihde. Ja kyllä oikeesti huomas eron , että rajummin käyttäytyy.. Kyllähän se sen jälkeen menikin kentällä 295 km /h tod..
Tota vastusjuttua mäkin ajattelin kun ei noin yksinkertasesta kamppeesta viitsisi juuri mitään maksaa mutta orggisliittimillä siitä tulisi viimesen päälle jos niitä jostain saa...
nixweiss.gif

Tarveaineet: tinaa, kolvi, kutistesukkaa, 6,8kOhm vastus ja viitseliäisyyttä. Ei tule kalliiksi. Isossa maailmassa sanotaan TRE-modiksi.

Tarveaineet: tinaa, kolvi, kutistesukkaa, 6,8kOhm vastus ja viitseliäisyyttä. Ei tule kalliiksi. Isossa maailmassa sanotaan TRE-modiksi.
Joo tarpeet on kyllä tiedossa ja löytyykin mutta noita liittimiä täytyy etsiskellä niin ei tarvis johtoja katkoa. Ja toi 6,8kOhm vastus on mm. 1000 gixxeriin ja busaan. Mulle menee 15kOhm.

Johtoja ei tarvitse katkoa kun otat ne esiin johtosarjan puoleisesta liittimestä irti ja tinaat siihen kiinni. Tinaa vaan 15kOhm vastus ja kone luulee olevansa 6:lla, menikö ajatus perseelleen vai onko 5. vaihteen vastus tosiaan noin suuri?

Johtoja ei tarvitse katkoa kun otat ne esiin johtosarjan puoleisesta liittimestä irti ja tinaat siihen kiinni. Tinaa vaan 15kOhm vastus ja kone luulee olevansa 6:lla, menikö ajatus perseelleen vai onko 5. vaihteen vastus tosiaan noin suuri?
Ainakin Gixxer.comin shopissa näyttää 600/750 gixeriin 15kOhm vastuksen ja 1000/1300 ym. tuon 6,8 kOhm. Mitäs sitten jos kone luulee olevansa 6:lla? Käsittääkseni kutosvaihteella rajoitetaan ainoastaan huippunopeus siihen kolmeensataan jota tuo mun mopo ei kulje kuitenkaan.

Morgenster!

Itsekkin tuosta TRE-modista kiinnostuneena, haikailen myös noita Suikkasen omia connectoreita. Täällä on hyvin seikkaperäiset ohjeet SV1000 ja miksei TL1000kin TRE-modin tekoon katkaisijalla ja ledi merkkivalolla.

Eli jos joku noita connectoreita jostain saa, tai saan itse, ilmoitusta alle.

Kiitos.

Siis mitä tämä TRE tekee?? Ei oikein kunnolla avautunt mulle vaikka yritin lukea kaikkee mitä noissa toisissa sivuilla luki.

Eli 1-4 vaihteet on pehmemmät ilmat TRE eli käyttäytyykö pyörä rajummin 1-4 vaihteilla ? Eli keula nousee helpommin ja kiihtyy nopeammin vai mitä?

Rupes meinaan kiinnostaa toi muutos jos se on jotain tuollaista mitä luulen ja eihän toi nyt hirveän vaikeata näytä olevan tehdä itse.
tounge.gif

Siis mitä tämä TRE tekee?? Ei oikein kunnolla avautunt mulle vaikka yritin lukea kaikkee mitä noissa toisissa sivuilla luki.

Eli 1-4 vaihteet on pehmemmät ilmat TRE eli käyttäytyykö pyörä rajummin 1-4 vaihteilla ? Eli keula nousee helpommin ja kiihtyy nopeammin vai mitä?

Rupes meinaan kiinnostaa toi muutos jos se on jotain tuollaista mitä luulen ja eihän toi nyt hirveän vaikeata näytä olevan tehdä itse.  
tounge.gif
Eli ruiskukoneisissa Suzukin sporttimopoissa on erilainen sytkäkartta pienemmillä vaihteilla (1-4) jotta mopo ei lähde käsistä.
baaa.gif
Toiminta perustuu vaihdetunnistimeen ja siitä tulevaan piuhaan liitetään vastus jolloin pyörän ECU luulee että ollaan vaihteella viisi (tai kuusi) jolloin saadaan parhaat käppyrät käyttöön. Busassa ja tonnisessa gixxerissä poistuu vielä nopeusrajoitin.
thumbs-up.gif

Eli ruiskukoneisissa Suzukin sporttimopoissa on erilainen sytkäkartta pienemmillä vaihteilla (1-4) jotta mopo ei lähde käsistä. Toiminta perustuu vaihdetunnistimeen ja siitä tulevaan piuhaan liitetään vastus jolloin pyörän ECU luulee että ollaan vaihteella viisi (tai kuusi) jolloin saadaan parhaat käppyrät käyttöön. Busassa ja tonnisessa gixxerissä poistuu vielä nopeusrajoitin.
thumbs-up.gif
No niin johan rupeaa selkiintymään... Kiitämme ja
bowdown.gif

Eihän tohon tartte powercommanderia tai mitään sellaista?

Back