GPz 500 -90 sivutuki/käynnistys

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Moro
Osaako kukaan kertoa, missä vika, kun pyörä käynnistyy sivutuki alhaalla!? Mikrokytkin toimii ja sieltä lähtevät johdot ovat ehjät. Johdoista toinen menee solenoidille ja toinen akun päällä olevaan boxiin. Yleismittarilla mitaten mikrokytkin katkoo ko. yhteyttä. Merkkihuollosta sanotaan, että; tuo tänne se, niin me pannaan se kuntoon. Niinpä....  
Olisin KIITOLLINEN neuvoista. Tuontipyörän katsastus ja ajokausi lähestyy.

Cicero

nixweiss.gif
 
Käsittääkseni katsastuksessa ei tollasia asioita tarkisteta. Ja muistelisin, että se systeemi toimii GPZ:ssa niin, että käynnistyy jalka alhaalla kyllä, mutta sammuu, kun yrittää vaihde päällä nostaa kytkintä. Ja aiheuttaa kummastelua kuskissa, jos ei heti huomaa, että jalka on alhaalla.
tounge.gif

Oletko kokeillut tätä?
 
Noinhan se systeemi Kawassa toimii.
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus </td></tr><tr><td id="QUOTE">Ja muistelisin, että se systeemi toimii GPZ:ssa niin, että käynnistyy jalka alhaalla kyllä, mutta sammuu, kun yrittää vaihde päällä nostaa kytkintä.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
smile.gif
 
Vahaisella kokemuksella, koulun ER5 teki jo mainitun, eli kun vaihde sisassa ja kytkinta loysaa, sammuu.

Oma suitsa taasen sammuu heti jos laittaa sivutuki alhaalla vaihteen sisaan. Eika starttaa kun neutraalilla, vaikka ois kytkin pohjassa.

Loistava turvavaruste aloittelevalle motoristille
baaa.gif
062802moto_prv.gif
 
joo nii se vaan on,käynnistyy kyllä, mutta estää ajoon lähdön, sammuu heti ku on vaihde päällä ja päästää kykää ylös!
 
Tassapa muuten viela pienessa paassani tuumiskelin; eikos se ois aika hassua jos mopo ei vaihteen ollessa vapaalla ja sivutuki alhaalla kaynnistys? Mites se muuten kone lamposeksi saadaan ennen ajelua
blush.gif


Ei vissiin niin iso ongelma pikkukyykyssa, mut entas italialaisten ja ameriikkalaisten isojen v-twinien omistajat
wink.gif
(ja ehka japsienkin..
tounge.gif
)
 
Kuulemma jo tämän vuosimallin Ducatit saa käynnistettyä jalka alhaalla. Oma 2002-mallinen ei inahdakaan...
 
Juu, kyl se niin menee Kwaziossa (Kawabataa lainatakseni) Lähtee käyntiin, mut sammuu heti, kun yrittää liikkeelle.
Arvatkaapa mikä oli ihmettelyn aihe, kun Kontiosta tulin viime kesänä ja yritin liikkeelle seuraavana aamuna (tukikin ylhäällä) ja pyörä sammuu aina...Yritti sillä muutkin ja aina sammui.Tuli sitten vähän kokeneenmpi kaveri kylään (kun käskin) ja tutki aikansa pyörää ja sanoi, et anturi se on kun on juminut pohjaan.Siis pyörä kuvitteli, että tuki on alhaalla.
Vähän hyvää öljyä ja sit saatiin anturikin toimimaan.Joo, aloittelijan vika ja olishan se pitänyt hoksata, kun vasta oli yhdellä tutulla ollut sama juttu, mutta....
withstupid.gif
 
vanhemmiten ne anturit voivat jumitella, ainakin keväthuollossa
olisi eduksi ruiskauttaa crc:tä ja kuunnella ccr:äää, silloin toimii paremmin, oivallinen piisi on suuziquu, suuziquu...
tarkoittaa kuuhun suunniteltuja suzukeja.. hehiö..

tai rowling on the river,,, soudan alas jokea, ja heitän jokea, eli chokea, siis imua tai toisinsanoen zokea eli zoukkia.. nyt meni kieli poskelle...

jotkut wanhojen kawojen herrat ovat kytkeneet varmimmaksi varmuudeksi näitä antureita pois toiminnasta, jottei kesken ajoa tapahtuisi sitä, että prätkä luulee sivutuen olevan alhaalla ja sammuttaa koneen, olisikin ikävä tapahtuma tiukassa mutkassa ajettaessa 270kmh yhdellä kädellä ja ajatukset jossain romanttisessa tai sekäettä avaamista odottavassa olutpullossa jääkaapissa...
 
Back
Ylös