Gs 1200 vai 1150?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juke
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Juke

New member
Meine Freunde, Kertokaapa, miksi pitäisi hankkia 1200 GS eikä 1150 GS? Kysyjän taustatiedot:  Pyörän iällä ei suurta merkitystä. Nykyinenkin on yli 20 v. Tarkoituksena oli ostaa vähän ajettu von Vaterland. Haaveena ajaa nykyistä enemmän muulla pinnalla kun pikitiellä. Entisestä palvelijasta ei ole tarkoitus luopua, joten budjetti ainakin 1200:n osalta on rajallinen. Oma tekninen osaaminen rajoittuu lähinnä nesteiden vaihtoon.
 
Minun mielestäni 1150 GSA jo on eri pyörä kuin 1150 GS.

Tuo 1200 GS on myös ihan eri pyörä noihin aikaisempiin verrattuna. Siinä on noin 10 heppaa enemmäön tehoa ja se on noin 10 kiloa kevyempi tms. Ja muovisempi, epäergonimisempi, toyotamaisempi ja varmaankin about biljardin käyttäjän mielestä myös parempi kuin metallista valmistettu 1150.

Mulla on -02 mallin 1150 GSA ilman abseja ja muita hipistikkeleitä. Nyt ollaan menty yhdessä jotain 60tkm. Olen ajanut myös kavereiden 1200 GS:iä. Äänestän omaani. Fiilispohjalta.

Kuten edellä kerroin, 1150 GS on eri vehje kuin 1150 GSA. Ota jälkimmäinen, jos saat valita. 1200 ei ole mielestäni parempi vaan ehkä kompromissiensä vuoksi myyvempi ja useammalle sopiva. "Hienostuneempi" (pikkurilli pystyssä).

edit: paljonko sulla olikaan sitä rahaa, olen katsellut tuolta netistä itselleni...
 
Ja saanko kysyä ´mikä suodatti 1100 Gessun mäelle....?

Esim: TÄSTÄ ihan "ilamane"
nixweiss.gif


Perusgessu ilman abs:ää, RID:iä, tms. tilpehööriä on paaljon mukavampi kaivaa suosta, jonne se ei kuulemma sitten kuitenkaan painonsa puolesta voinut mennä....vai miten se oli ?
biggrin.gif
 
Ja saanko kysyä ´mikä suodatti 1100 Gessun mäelle....?

Esim: TÄSTÄ ihan "ilamane"  
nixweiss.gif


Perusgessu ilman abs:ää, RID:iä, tms. tilpehööriä on paaljon mukavampi kaivaa suosta, jonne se ei kuulemma sitten kuitenkaan painonsa puolesta voinut mennä....vai miten se oli ?
biggrin.gif
Joo, ei toi R1100 Gessu ole yhtään hölmömpi vehje.
Mulla on 1999. ajettu 150.000 km.
Ei mitään kummempia murheita kuin itse aiheutettuja ( mm. sylinteri kerran hajalle Rovajärven ampuma-alueella hurjastellessa ).

Helppo ja halpa huoltaa ja toimii varmasti.
Kestää vaikka 500.000 mailia.
400.000 mailia jo vuonna 1997.
400k Miles

Pidän omani varmaan 10 vuotta vielä ainakin.
Tänäänkin olin ajelemassa ja hyvin toimii.

Omassa pyörässäni on sekin hyvä puoli, että siinä on kaikenlaisia kolhuja siellä täällä, mm. pikkulommoja tankissa. Ei varkaatkaan ole kiinnostuneita tuollaisista pyöristä, joten se saa olla rauhassa parkkipaikalla ja onkin muutaman talvikuukauden sitten, kun pysyvä lumi tulee, siis joskus.
Ei siihen edes tarvitse hommata Kaskoa, kun se on niin halpa ja helppo korjata, vaikka sen murjoisi jossain pikku kolarissa, joita en kyllä ole ajanut koskaan. Ja vakuutukset ovat muutenkin edullisia.

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif
 
Ja saanko kysyä ´mikä suodatti 1100 Gessun mäelle....?

Esim: TÄSTÄ ihan "ilamane"  
nixweiss.gif


Perusgessu ilman abs:ää, RID:iä, tms. tilpehööriä on paaljon mukavampi kaivaa suosta, jonne se ei kuulemma sitten kuitenkaan painonsa puolesta voinut mennä....vai miten se oli ?
biggrin.gif
Joo, ei toi R1100 Gessu ole yhtään hölmömpi vehje.
Mulla on 1999. ajettu 150.000 km.
Ei mitään kummempia murheita kuin itse aiheutettuja ( mm. sylinteri kerran hajalle Rovajärven ampuma-alueella hurjastellessa ).

Helppo ja halpa huoltaa ja toimii varmasti.
Kestää vaikka 500.000 mailia.
400.000 mailia jo vuonna 1997.
400k Miles

Pidän omani varmaan 10 vuotta vielä ainakin.
Tänäänkin olin ajelemassa ja hyvin toimii.

Omassa pyörässäni on sekin hyvä puoli, että siinä on kaikenlaisia kolhuja siellä täällä, mm. pikkulommoja tankissa. Ei varkaatkaan ole kiinnostuneita tuollaisista pyöristä, joten se saa olla rauhassa parkkipaikalla ja onkin muutaman talvikuukauden sitten, kun pysyvä lumi tulee, siis joskus.
Ei siihen edes tarvitse hommata Kaskoa, kun se on niin halpa ja helppo korjata, vaikka sen murjoisi jossain pikku kolarissa, joita en kyllä ole ajanut koskaan. Ja vakuutukset ovat muutenkin edullisia.

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif
Nimenomaan, eihän kaskoa tarvi jos ei sitä käytä !
biggrin.gif
 
Ajamiseenhan noi on tehty, joten käy kokeilemassa niin tiedät kumpi sopii käteen paremmin.

Itellä 1200GSA, ajanut myös 1150:llä, ei ollut mun mieleinen, liian jäykkä ja rautakankimainen.

Ja kyllä 1200GGA on vielä rumempi kuin edeltäjät, joten senkin puolesta se...
tounge.gif
 
Ei siihen edes tarvitse hommata Kaskoa, kun se on niin halpa ja helppo korjata, vaikka sen murjoisi jossain pikku kolarissa, joita en kyllä ole ajanut koskaan. Ja vakuutukset ovat muutenkin edullisia.

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif
Nimenomaan, eihän kaskoa tarvi jos ei sitä käytä !
biggrin.gif
[/QUOTE]
Elä muua sano .
Onneksi If:stä sai nyt osakaskon Gessuliiniin halvalla .
230 eur/v
 
Missä se halpa tuosa on? Vai onko 1200 vakuutukset huomattavan kalliit verrattuna tuohon vanhempaa potilaaseen?

Totta puhuen kyllä mää yllätyin kans kuin halpa täyskasko tuohon Gessuu on.
 
Missä se halpa tuosa on? Vai onko 1200 vakuutukset huomattavan kalliit verrattuna tuohon vanhempaa potilaaseen?

Totta puhuen kyllä mää yllätyin kans kuin halpa täyskasko tuohon Gessuu on.
Ne on näköjään huomanneet vakuutusyhtiöissäkin, että GS miehet eivät hölmöile pyörillään, joten ei tarvitse korvata mitään.
Kyllä se vakuutusyhtiö kuitenkin loppupeleissä jää voitolle.

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif
 
Meine Freunde, Kertokaapa, miksi pitäisi hankkia 1200 GS eikä 1150 GS? Kysyjän taustatiedot:  Pyörän iällä ei suurta merkitystä. Nykyinenkin on yli 20 v. Tarkoituksena oli ostaa vähän ajettu von Vaterland.
1200GS koska se on tehokkaampi, keveämpi ja siksi kivampi ajella. Näissä kun ei kilometrit näy eikä tunnu, mutta mallivaihdokset tuntuu, ostaisin enemmän ajetun 1200:sen ennen vähänajettua 1150:stä.

Ja jos oikeasti halvalla haluaa moottoripyöräillä ehdottomasti 1100:nen.
 
1150:llä ajoin vajaa kymmenen vuotta sitten enemmänkin Etelä-Afrikassa, se oli kyllä silloin oikein mainio peli. Toki uudempi 1200 on oikeastaan joka suhteessa parempi, kevyempi jne, mutta tämä ei tee 1150:stä silti huonoa, ja näillä hintaerokin taitaa olla kohtalainen.

1100:sta GS:ää kokeillut vain kerran lyhyesti, se ei jotenkin oikein sytyttänyt, oli jotenkin hieman kohlon tuntuinen peli. Ehkä sen ´juju´ ei vaan ehtinyt aueta lyhyellä kokeilulla. Mutta esim. suht saman ikäinen R1100S tuntui selkeästi hauskemmalta.
 
No eikös se ole vähän niin, että R1200GS on citymaasturi ja mun R1100GS on sitten vanha Jeeppi. No mä tykkään tuosta Jeepistä.
Jeeppi
R1150GS on sitten jotain siltä väliltä.

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif
 
No eikös se ole vähän niin, että R1200GS on citymaasturi ja mun R1100GS on sitten vanha Jeeppi. No mä tykkään tuosta Jeepistä.
Jeeppi
R1150GS on sitten jotain siltä väliltä.

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif
Eikö tuo kuvan auto ole Land Rover eikä Jeeppi?

Itse aiheeseen, jos nyt olisin valitsemassa pyörää niin ottaisin 1150 GSA:n ja hopeisen... Ihan jo pelkästään tuon ulkonäön vuoksi mutta lukuisten bemaripalstoilla roikuttujen tuntien jälkeen olen antanut kertoa itselleni että siinä tuo merkin suurin murheenkryyni eli perä olisi vielä kestävää mallia.
 
Eikö tuo kuvan auto ole Land Rover eikä Jeeppi?

Itse aiheeseen, jos nyt olisin valitsemassa pyörää niin ottaisin 1150 GSA:n ja hopeisen... Ihan jo pelkästään tuon ulkonäön vuoksi mutta lukuisten bemaripalstoilla roikuttujen tuntien jälkeen olen antanut kertoa itselleni että siinä tuo merkin suurin murheenkryyni eli perä olisi vielä kestävää mallia.
Miten niin kestävää laatua.
Siinä on perässä sama laakeri kuin R1100GS pyörässä.
Shimmaushommat on ehkä opittu tekemään jo tehtaallakin tuohon vaiheeseen mennessä.
Perän laakeri

Eikä se perä oikeasti ole mikään ongelma. Laakereita vaihdellaan niin kuin muihin pyöriin ketjuja. Laakerit kestää sen 100.000 km, jos on oikein shimmattu. Ei toi oo huono vaihtoväli, ketjut menee kolme kertaa uusiksi noilla kilometreillä.
Ja toi laakerin vaihto on helppo homma.

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif
 
Eikö tuo kuvan auto ole Land Rover eikä Jeeppi?

Itse aiheeseen, jos nyt olisin valitsemassa pyörää niin ottaisin 1150 GSA:n ja hopeisen... Ihan jo pelkästään tuon ulkonäön vuoksi mutta lukuisten bemaripalstoilla roikuttujen tuntien jälkeen olen antanut kertoa itselleni että siinä tuo merkin suurin murheenkryyni eli perä olisi vielä kestävää mallia.
Miten niin kestävää laatua.
Siinä on perässä sama laakeri kuin R1100GS pyörässä.
Shimmaushommat on ehkä opittu tekemään jo tehtaallakin tuohon vaiheeseen mennessä.
Perän laakeri

Eikä se perä oikeasti ole mikään ongelma. Laakereita vaihdellaan niin kuin muihin pyöriin ketjuja. Laakerit kestää sen 100.000 km, jos on oikein shimmattu. Ei toi oo huono vaihtoväli, ketjut menee kolme kertaa uusiksi noilla kilometreillä.
Ja toi laakerin vaihto on helppo homma.

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif
Juu, enpä osaa sanoa sen kummemmin miten niin, käsitykseni on muodostunut ihan luetun perusteella. Ei mua sylettäisi yhtään vaihtaa/vaihdattaa laakeria vaikkapa sadan tonnin välein, mutta ikävän paljon tuon 1200:n osalta saa lukea vaihtovälin olevan huomattavan kaukana 100 tonnista. Tietty koputan puuta, että oma GSA:ni on tuota 100 tonnin laatua ja silloinkin se hajoaa kotipihassa  
wink.gif


(Sorry huono quottaus, tarkoitus ei ollut vertailla 1100 ja 1150:stä vaan sanoa oma mielipide otsakkeen kysymykseen.)
 
Ai joo vertasitkin sitä 1200 pyöriin, joissa laakeriongelmia on kai taas.
No tuota en ole juuri seurannut enkä osaa siitä sanoa mitään.
Ei ollut kyllä kovin älykäs idea Bemarilta jättää ekat R1200 pyörät ilman öljynvaihtoproppuja perässä. Muka ikuisesti kestävät öljyt, HÖH.

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif

PS. Taisi se olla joku Land Rover. En noista autoista ymmärrä mitään, sorry.
 
Juu, enpä osaa sanoa sen kummemmin miten niin, käsitykseni on muodostunut ihan luetun perusteella. Ei mua sylettäisi yhtään vaihtaa/vaihdattaa laakeria vaikkapa sadan tonnin välein, mutta ikävän paljon tuon 1200:n osalta saa lukea vaihtovälin olevan huomattavan kaukana 100 tonnista.
Minä taas olen tyytyväinen ettei kaikki joilla perä on kestänyt, ole aloittanut omaa threadia. Jokainen jolla on hajonnut, on ainakin yhdelle foorumille siitä tullut kertomaan.

Pyöriä on myyty miltein 200 000 tähän mennessä (moninkertaisesti aikaisemmat mallit). Ja perän rakenne ei ole juurikaan muuttunut 8 vuodessa. Jos noista oikeasti suuri prosentti paukkuisi usein, bemari olisi jo taloudellisista syistä asialle jotain tehnyt. Ei ne tyhmiä siellä ole. Osaavat kyllä laskea milloin kannattaa uudelleen suunnitella. Se korjaaminen maksaa kuitenkin tehtaalle ~saman mitä huoltaminen asiakkaalle. Ei ole pyörän katteessa varaa jokaista perää korjata.

Jos kymmenen vuotta sitten oltaisiin kyselty pitäisikö ostaa r11xx vai r100 kommentit r100n puolesta olisivat olleet aika lailla samansuuntaisia mitkä nyt r11xx:n puolesta. Tätä ei vaan näe kun foorumeilla meistä oli aika pieni osa silloin.
 
No jos K100 rs ois tää
niin K1200 GS ois tämä
ja 1100-1150 oistämä

No katumaastureilla en ole ajellut mutta oikeilla maastureilla paljonkin .

Gessua ei voi niihin verrata niin yliveto se on kaikilla alustoilla että kymmenen vuoden asvalttiajelun jälkeen ei tahdo uskoa että samalla pyörällä käy mustikkametsässä ja kanttarelli paikoissa ,eikä tarvitsekkaan kävellä tieltä metsään ja Lappiin porhaltaminen saa uusia ulottuvuuksia kun Oulusta voikin oikaista suoraan Rovaniemelle .
Kotipaikalla ovatkin kaikki tiet yhtäkkiä käytettävissä poluista alkaen . Ei meinaa mielikuvitus riittää reittisuunnittelussa kun kaikki on mahdollista .Seuraavaksi vain Karoo T:t alle että pääsee kanssa minne haluaa
062802moto_prv.gif
 
Ei siihen edes tarvitse hommata Kaskoa, kun se on niin halpa ja helppo korjata, vaikka sen murjoisi jossain pikku kolarissa, joita en kyllä ole ajanut koskaan. Ja vakuutukset ovat muutenkin edullisia.

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif
Nimenomaan, eihän kaskoa tarvi jos ei sitä käytä !
biggrin.gif
Elä muua sano .
Onneksi If:stä sai nyt osakaskon Gessuliiniin halvalla .
230 eur/v[/QUOTE]
Onhan kaskossa se hyvä puoli, että kanssamotoristit pääsevät myöskin osallistumaan törttöilijöiden harrastuksen kustannuksiin.

En siis pidä mopossa kaskoa...
 
Back
Ylös