• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

GS 500

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ouska
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Ouska

New member
Ajatuksissa ollut, että tuommoista pyörää hankkisin. Nyt kaivataan ajokokemuksia kyseisestä pelistä. Ite olen aloitteleva harrastaja, jonka kaasulle ja vauhtipäälle varmasti tuo 500:n riittää pitkäksikin aikaa.

Kiitos..
062802jumpie_prv.gif

vallan mainio ja huoleton peli.

helppo ajettava ja hallittava.

pikkuruokanen jne..

eikun kaupoille.

siinon muuten kiva äänikin.

Mites toi liikkuminen tuolla isoilla teillä?
Itellä tasan tulee ajettua enemmän maantiellä, ku kaupungissa.
Olen katellut sitä katettua mallia.
Ohjannooko tuulta miten hyvin?

siis tarkoitatko tämmöistä mallia kliketi

tuohan näyttääkin hyvältä
thumbs-up.gif

ja kyllä tuo on mukava peli ajella. itse asiassa paljon parempi kuin erkki kawa
wink.gif

itekkin ostin tämmösen gs500e -91 vuosimallisen pyörän. On sairaan hyvässä kunnossa ja sain sen aivan naurettavaan hintaan. Piti tehot käydä alentamassa 25kW:iin 18v iän takia, mutta iha sairaan hauska ja ketterä pyörä.

Suosittelen kyl ekaks pyöräks, koska erittäin helppo huoltaa, halvat kulutusosat ja erittäin helppo hallita pienen koon takia! Mut jos oot pitkä kaveri ja meinaat pidemmälle tämmösellä pärräyttää nii kyllä siinä jalat ja selän saa kipeäksi "matalasta" ajo asennosta johtuen. Ite oon vähä reilu 180cm eikä meinaa polvet oikein osua tankin kyljessä oleviin kuoppiin.

Ajelin tossa muutama viikko sitten jyväskylästä hämeenlinnaan ja takas. Vaihteita ei tarvinnut vaihtaa edes mutkaisimmilla teillä, tankkaamassa ei tarvinnut käydä eikä pyörä tehnyt mitään mitä en odottanut sen tekevän (siis hajonnut).

EDIT: Siitä tuulesta vielä sen verran että yli 120km nopeuksissa saa jo päätä painaa vähän alemmas ku potkii sen verran tuuli suoraan rinnasta ylöspäin. (itselläni siis nakumalli)

Kyllä siinä lyhyempi ihminen (alle 170) tarpeeksi suojaa saa, jos on yhtään isompien veljiensä mitoituksella katteet. Lisäkupla kiinni niin pärjää varmasti ton laitteen huippunopeuksiin asti.

greit. Kuulostaa hyvälle.. Kovasti odotan jo lauantain koeajoa.. ;)

Ite olen 170 pitkä, lyhyet jalat ja pitkä selkä. Sen mitä olen pyöriä situnut/ ajanut, niin koe et enempi kyykky on mun selälle parempi ku pysty, jossa ristiselkä rasittuu...

Er 500 olen ajanut... tuuli ottaa aika kivasti jo 80km/h vauhdissa... hyrr..

kyllähän tuohon tuuli ottaa, mutta niihän sitä ottaa kaikkiin.

tienpäällä sanoisin et ois parempi kuin er, joka taas tuntus paremmalta ihan kylillä ajettaes. paha sanoa ku erkillä on tullu tehtyä vain pienet tyypit.

eikun harrastamaan
wink.gif

Kiva aloittelijan peli. Helppo huoltaa, osat halpoja, vie vähän bensaa, vakuutus edullinen
smile_org.gif
. Näyttipä yksi tuollainen Ahveniston ratapäivillä rataakin kiertävän ihan hyvään tahtiin.

Juu täytyy myös kehua Gs 500 :sta . Nykyinen vaimoni aloitti motoilun juuri GS 500 :lla, n. 15 min kesti kun hän oppi ajamisen ja muutaman parkkipaikkaharjoittelun jälkeen kadulle ja ajelikin yhden kesän mm. duunimatkat.
smile_org.gif
Meillä oli vm. -99 ja kelpo yksilö, lisäksi kun ostin sen vaimolle maksoin siitä 3400 euroa Lahtelaisessa motoliikkeessä, yhden kesän ja n. 6000km jälkeen sain siitä vielä 3200, eli piti hintansa tosi hyvin.

Pyörän ainoa huono puoli MEILLÄ, oli katteetomuus, eli otti tuulta puuskissa . Mutta GS 500 : sta saa katettunakin, ainakin uudempia . Yhden olen nähnytkin .
bowdown.gif

Se on TODELLAKIN hyvä ensipyörä aikuiselle, jos ei ajokokemusta ole aikaisemmin ? Ei lähde käsistä, mutta ei tosiaan ole mikään mopokaan, eli ihan hyvä ja sitkeesti vääntävä kone 6 pykäläinen vaihteisto jne. jne. Omasta kokemuksesta voin suositella. Vastaava yhtä hyvä vaihtoehto löytyy Kawalta, liki identtinen ulkonäkö, mutta kahella sliparilla, eli tasapainoisemman näköinen. ( Makuasia ) . Ja erittäin haluttu, malli esim. meillä meni 2 päivässä, kun laitoin ilmoituksen nettimotoon. Hjuva peli .
sport05.gif

Pyörän ainoa huono puoli MEILLÄ, oli katteettomuus, eli otti tuulta puuskissa .

Samaa mieltä.

Jos aiot ajella paljon kaupungin ulkopuolella, suosittelen ainakin koeajamaan katteilla varustettua mallia ennen ostoa.

Muuten hyvä pyörä harrastuksen aloittamiseen (katteilla tai ilman).
Itse ostin aikoinaan TCPSA nimiseltä firmalta jälkiasennuskokokatteen. Ei ollut mitenkään "kökön" näköinen. Alkuperäisen kaltaiset tarrat ja maalaus 1-1 alkuperäisen värin kanssa. Paransi ajo-ominaisuuksia. Hintaa oli muistaakseni n. 600-700 euroa. Mukaan tuli uudet ajovalot, peilit yms. Asennusohjeet oli hyvät ja kate istui paikoilleen ilman väkivaltaa.

TCPSA.COM

Jeps Athene, just sellasta jälkiasennuskate GS: ää tarkoitin, uusiahan saakin katettuna, mutta mielestäni just se näkemäni punainen T:reen Heinolla oli ihan Jytyn näkönen Punaisilla "Tarvike" katteilla . Vuos malli tais olla -98 tai -99 .
smile_org.gif

Kiitos toverit vinkeistä ja suosituksista. Kerron sit miten pyörän hankinta edistyy!

Mites muuten, en ole sen kummemmin mallin tekniikkaan vielä perehtynyt, mutta huhuja kuullut, että oisko vielä 2004 vuodenkin mallissa kaasari? Mietin vain että kun on helppoutta huolloissa, niin varmaan on "vanhaa" tekniikkaa...

-O

Moi!

Just ostin huhtikuun alussa Suskan gs500e:n. Vm -97. Olen 170 cm pitkä nainen. Ajoin kuukauden tuolla pyörällä kunnes meni remppaan. Kaasarit vaihtoon. Liike maksaa
smile_org.gif

Erittäin kivan tuntuinen pyörä. Helppo ajaa, hallita ja pyöritellä. Ensimmäinen pärräni muuten
biggrin.gif

Kawan Er5:sta ajoin tuossa viikon verran enkä tykänny, huono ajoasento.. Jotenkin köppänän tuntuinen. Nyt on alla väliaikaisesti Honda gsf500 , vm -05. Erinomainen peli, voin suositella. Yhtälailla helppo ajaa, nautinnollinen näin aloittelijalle joka ei vielä tiedä paremmasta
biggrin.gif

Tsemmpiä kovasti pyörän hankintaan.

Ps. itselläni siis nakumalli tuulisuojalla

Mulla oli pari kuukautta ensipyöränä tollainen (en vuosimallia muista) kokokatteella. En tykännyt. Vaihtui hetimiten 636 Ninjaan.
Kaikista pahinta oli maantiellä. Oikein pelotti rekkoja ohitella kun tuntu, että ei pääse millään ohi.. vaikka kuinka survoi pienempää silmään
crazy.gif

Nämä on tietysti makuasioita
smile_org.gif

Ai niin, ilmanputsari oli alkuun tukossa tuossa suskassa, että se saattoi kyllä vaikuttaa asiaan. Eivät huollossa olleet "huomanneet"...
veryangry.gif

Itse aloittelin kanssa motoristin urani "gessillä" ja tykkäsin.
Yli 13tkm kelasin kesän aikana isoja ja pieniä teitä ja tykkäsin.
Matkavauhdin pystyi pitämään kaikilla teillä sallitussa ja hiukan yli, eikä tuulikaan pahemmin haitannut. Ajoasentokaan ei mielestäni ollut mitenkään erityisen ahdas vaikka ihan aikuisten mitoissa olen(180/80). Matka-ajossa saattoi parhaillaan ajaa aina tankillisen ennen taukoa, ja mikä parasta väli oli parhaimmillaan yli 400km eli huokeaa kyytiä. Kevyt ja helppo pyörä aloittaa.

062802moto_prv.gif

Weehee....!! Nyt on pärrä hankittu ja käyty heittää myös vähä rinksaa sillä tuolla maantiellä ja kylillä. Toimii hyvin ja maisemat vaihtuu riittävän nopeasti, minulle.

Vähä jänskätti koko osto touhu, joutu laskee senttejä tarkkaan, mut oli sen arvoista. Vähä kyllä mietityttää, ku ostin pyörän omineni, ilman mitään suurempia kokemuksia, että jos meen näyttämään kokeeneemmalle kaverilleni, nii hää sanoo et tein huonot kaupat.. IIK.. mut nautin vielä ku voin...

Back