• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

GS 500

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ouska
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onhan toi ihan jännä kaveri. Tosin se herkkä ohjautuvuus voi olla vähän ylläri aluks, mutta ihan ymmärrettävää kevyelle pyörälle.
Oon ajanu omallani nyt 3k km ja se alkaa käymään vähän tylsäks :P 150km/h kovempaa ei pysty ajamaan ku käy ilmanvastus niin kauheeks
biggrin.gif
enkä pysy muiden perässä ku ne lähtee ponmittaan
bawling.gif
Nelipyöräisistä pääsee onneks eroon aika ripeesti tälläkin.
Oon 174cm pitkä ja mulla ainakin toi ajo-asento ottaa vähän selkään, varsinkin jos joutuu ajamaan hitaasti. 120 vauhdissa toi pyörä on parhaimmillaan
biggrin.gif
ja mutkateillä. Siellä jää zzr:ät ja muut äkkiä toiseks xD

Ittellä uusiomotorismi alkoi juuri GS 500 E:llä, joka sai melko heti keulille nk. varttikatteen. (GIVI)

Itte yksin ajellessa ihan mahottoman hauska peli!
Rauhassa ottaa tuntumaa laitteeseen.
Herkkä ja tunnokas pyörä, ts. kertoo mitä teit ja mitä kannatta/ei kannata tehdä.

Muutama koettu juttu:
- rengaspaineet kohdilleen, siihen niinku ohjekirjassa sanotaan
- etuputket just tehtaan spekseihin, ts. jos joku on 'pudottanut' keulaa, niin kiireellä takaisin arvoihin.
- ketjut ei liian kireellä

Nämä kaikki vaikuttavat pyörän käytökseen.
Kun se on hyvä, niin se on sitten tosi hyvä!

Ota rauhallisesti. Hyviä kilometrejä!

-jami

Onhan toi ihan jännä kaveri. Tosin se herkkä ohjautuvuus voi olla vähän ylläri aluks, mutta ihan ymmärrettävää kevyelle pyörälle.
Oon ajanu omallani nyt 3k km ja se alkaa käymään vähän tylsäks :P 150km/h kovempaa ei pysty ajamaan ku käy ilmanvastus niin kauheeks
biggrin.gif
enkä pysy muiden perässä ku ne lähtee ponmittaan
bawling.gif
Nelipyöräisistä pääsee onneks eroon aika ripeesti tälläkin.
Oon 174cm pitkä ja mulla ainakin toi ajo-asento ottaa vähän selkään, varsinkin jos joutuu ajamaan hitaasti. 120 vauhdissa toi pyörä on parhaimmillaan
biggrin.gif
ja mutkateillä. Siellä jää zzr:ät ja muut äkkiä toiseks xD
Njoo-o. Kai se pitää kehua, vaikka tämä avo-naiseni jo ehtikin. Tuota samaista pikku-suskia kun olen jonkun verran itsekin ajellut. Mutkatiellä aivan hulvaton peli! Eikä edes kovin hidas, kiitos ketterän luonteen. Ajoin kerran Röylän pätkää tällä kaverin edellä, kaveri tuli perässä VFR750:llä, ja jäi paikoin aika kauas, vaikka tehoetu olikin melkoinen. Mutkissa järkyttävän nopea ja hilpeä laite, ja ihastuttavan kevyt paiskoa mutkasta toiseen.

Tuosta katteiden tarpeesta olen kyllä vähän eri mieltä. Motarilla kyllä, mutta sopiva pikkupleksikin varmasti ajaisi asian. Ainakin itselläni ei ole tullut normaali ajonopeuksilla mitään isompia ongelmia.

Tekniikka näissä on perushyvää suzukin GS-kamaa. Melko pettämättömiä koneita. Hyvin pidetty yksilö kestää pitkään ja palvelee moitteetta.

Jos nyt jotain pahaa pitää sanoa, niin pakoäänet voisivat olla huomattavasti kovemmatkin. Vähän on sellaset jääkaappikompressorisoundit. Melumääräykset, minkäs teet... Tehoa on juuri ja juuri kaksi päällä ajeluun, mutta en kyllä suosittele. Yksinään kun ajaa, tuo vetää ihan riittävästi. Ei se mikään tykki tai vääntöhirmu ole, mutta riittävä. Lisäksi aloittelevan kannattaa hieman varoa tämän pyörän aavistuksen äkkipikaista luonnetta. Siihen kun tottuu, siitä suorastaan nauttii.

Kaiken kaikkiaan helppo ja ennen kaikkea hauska ajettava, joka muistuttaa joskus kokeneempaakin siitä, mistä moottoripyöräilyssä on kyse. Tällainen pitäisi oikeastaan löytyä joka tallista. Ja tämä sitten kannattaa lukea siinä kontekstissa, että pitkään ajattelin, ettei alle tuhannen kuutiosentin ole elämää, mutta tämä pirulainen pääsi kyllä yllättämään.

Naku gessillä ajellaan
smile_org.gif
. Näin aloitttelijalle ihan passeli ja näppärä pyörä. Ei keuli vahingossa eikä näin ollen karkaa hanskasta
tounge.gif
.

Miinuksena ruohonleikkurimaiset äänet ja tuuli riepoo naista melkolailla jos (uskaltaa) ajaa yli 110km/h
lookaround_orig.gif
.

Naku gessillä ajellaan
smile_org.gif
. Näin aloitttelijalle ihan passeli ja näppärä pyörä. Ei keuli vahingossa eikä näin ollen karkaa hanskasta
tounge.gif
.

Miinuksena ruohonleikkurimaiset äänet ja tuuli riepoo naista melkolailla jos (uskaltaa) ajaa yli 110km/h
lookaround_orig.gif
.
Tohon tuuliongelmaan suosittelen nahkaista ajoasua. Huomattavasti pienempi ajoviimanvastus.

tuuli riepoo naista melkolailla jos (uskaltaa) ajaa yli 110km/h

Ostin viime syksynä sellasen yleismallin pikkupleksin Louis.de:stä, oiskohan maksanut jotain 15e. Sopii suoraan GS:ään ja hienosti ohjasi lumet pois rinnuksilta kylmillä keleillä (ja veden sitten kesäkeleillä) Nappasin irti kun taas lämpeni huhtikuussa
062802moto_prv.gif

tuuli riepoo naista melkolailla jos (uskaltaa) ajaa yli 110km/h

Ostin viime syksynä sellasen yleismallin pikkupleksin Louis.de:stä, oiskohan maksanut jotain 15e. Sopii suoraan GS:ään ja hienosti ohjasi lumet pois rinnuksilta kylmillä keleillä (ja veden sitten kesäkeleillä) Nappasin irti kun taas lämpeni huhtikuussa
062802moto_prv.gif
Mulla oli edellisessä pyörässä - Yamaha TR1 - joku Stormilta ostettu F18-mallinimeä kantava pleksi. Ihan nätti kapistus ja ainakin yammussa toimi vallan mainiosti. Tosin siinä se tuli vähän korkeammalle, kuin mihin se gessissä asettuisi. Liian isoa ei kannata ottaa, niitä riepoo tiellä kulkevien laatikoiden - kuten pakujen, perhelinkojen ja rekkojen - perässä tulevat ristivirtaukset. Kerran meinas lähteä motarilla 140km/h vauhdissa mopo lapasesta, kun iso pappapleksi otti kiinni tollasesta kesken kurvaa.

Tohon tuuliongelmaan suosittelen nahkaista ajoasua. Huomattavasti pienempi ajoviimanvastus.
Nahkakamppeissa ajelen, mut takki himppasen väljä yläkropasta ja hihoista, niin vähän pääsee ilma pullistamaan  
confused_orig.gif
.

Ja noi pleksit taas on minusta niin stanan rumia. Joten ei vissii auta kun kärsiä, tai vaihtaa katteelliseen ajokkiin jossain vaiheessa.

siis tarkoitatko tämmöistä mallia kliketi

tuohan näyttääkin hyvältä  
thumbs-up.gif

ja kyllä tuo on mukava peli ajella. itse asiassa paljon parempi kuin erkki kawa  
wink.gif
Jaa. Mä olin justiinsa vaihtamassa GS500:stani uuteen Kawa er6:een, koska musta se on parempi ajaa. Makuja on niin monia
smile_org.gif

(jäi sitte tältä vuodelta vaihtamatta mutta se on pitkä tarina...)

Naku gessillä ajellaan  
smile_org.gif
tounge.gif
.

lookaround_orig.gif
.
Jepjep, toi olis voinu olla mun kirjottamaa. Ääni vähän hävettää
blush.gif

Nyt on alkanu köröttely vähän kyllästyttään, tekis mieli hiukan lisää tehoja siihen (nyt 33kw).

Back