GS 500E

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kartaani
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Calypso @ Maalis. 06 2003,00:11)</td></tr><tr><td id="QUOTE">

Miinusta liian löysästä iskunvaimennuksesta, ei toimi kaks päällä yhtään, yksinkin huonosti (olen 70kg).
[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Joo todellakin Pumput on löysät mutta siihen löytyy lääke. Eli itse olen tilannut progressive Suspenionin etujouset pitäis olla jäykemmät, en viellä ole saanut niitä joten en tiedä onko ne hyvät. Ja mitä takajousitukseen tulee niin siihen voi laittaa joko katanan tai gsxr:n iskarin. Tässä olis pari linkkiä jos kiinnostaa... www.progressivesuspension.com ja Katanan jousitus ja viellä Gs power jossa on muuten aika kivasti modeja Gs:ään

Tehoja löytynee eniten GPZ:sta (44kw)
033102bebe_1_prv.gif

Bike 3/03 mainittiin että ER:ssä "kapea satula ja matala istuinkorkeus tekevät...mukavan tuntuisen myös aloittelevalle motoristille"  Mene ja tiedä, en ole edes istunut kyseisen pärrän päällä.
nixweiss.gif

Tosiaan olen samaa mieltä että CB on suhteellisen hintava käytettynä. Tähän pointtiin kaatu CB omaa pyörää etsiessä.

Huvikseen kattelin uusien hintoja.. en tosin tiedä onko kaikki maahantuojat ilmoittanut "uudet" hinnat jo?

Kawasaki ER 5             6 990,-
Suzuki GS 500             7.590,-
Honda CB 500             7.900,-
Kawasaki GPZ 500 S     8 400,-

Cagiva River 500 Hinta: 7.215e+toim (v. 2001)

>Cagiva River 500 Hinta...

mp, jonka nimi on "joki"?
biggrin.gif

Eikös Cagivalla ole myös "Canyon" ja oliskos se ollut Navigator yms.
Uudemmat mallit on sitten Raptoreita ja vastaavia.

Juu, gpz:tassa on eniten tehoja
withstupid.gif
noista kaikista.

ER:n satula on ainakin GS:ää leveämpi ja pehmeämpi.
shaun.gif

Juuri tuli tuossa GS hankittua, ja kädet syyhyää jo nyt.
smile_org.gif

Olette oikeassa ton jousituksen suhteen. Se tarttee heti ensimmäiseks päivitystä. Kuulemma kun noi Progressiven jouset heittää ränniin niin keula paranee kummasti. Ja sit kun vielä vaihtaa 10W- öljyt 15W- öljyihin niin jopas.

Takajouseks menee tosiaan melkein heittämäällä toi gsx 600f jousi, gxs-r:n jousi tarttee jo pientä näpertelyä, samoin sv650:n. Mutta parastahan tossa on, että Öhlins tekee gsx 600f:ään takaiskareita..
biggrin.gif
biggrin.gif

Koneesta saa melkopaljon potkua irti pelkällä tehokannu- Dynojet- K&N- yhdistelmällä. Sitten vielä toi syttyboxi, niin rupee meno paranemaan.
sport05.gif

smile_org.gif

Olette oikeassa ton jousituksen suhteen. Se tarttee heti ensimmäiseks päivitystä. Kuulemma kun noi Progressiven jouset heittää ränniin niin keula paranee kummasti. Ja sit kun vielä vaihtaa 10W- öljyt 15W- öljyihin niin jopas.

Takajouseks menee tosiaan melkein heittämäällä toi gsx 600f jousi, gxs-r:n jousi tarttee jo pientä näpertelyä, samoin sv650:n. Mutta parastahan tossa on, että Öhlins tekee gsx 600f:ään takaiskareita..
biggrin.gif
biggrin.gif

Koneesta saa melkopaljon potkua irti pelkällä tehokannu- Dynojet- K&N- yhdistelmällä. Sitten vielä toi syttyboxi, niin rupee meno paranemaan.
sport05.gif
Jep, Progressiven jouset saatan laittaa ens kesänä itsekin mutta kuulemma toimivan ensiavun saa kun nakkaa raakasti vaan 20W öljyt putkiin sisälle. Niiailu vähenee ihan vakiojousillakin (edelleen, itse en ole testannut, isot pojat kerto
tounge.gif
)

Tehojen lisääminen kiinnostais kans kun voi olla että tällä pyörällä ajellaan useampi vuosi ennen kuin on varaa laittaa isompaa alle. Ja tästäpä tulikin mieleeni, onko kukaan asentanut Viaberilta saatavia Muzzys vaimentimia? Tuleeko tehoa lisää? Eli ideana olisi jos kesällä kävisin Viaberilla ostamassa uuden putken ja samalla säätäis seokset kohdilleen.

Niin, ja kokemuksia Muzzys-putkista ja Viaberista saa kertoilla muutkin kuin GS:n omistajat.
wink.gif

gs ompi hyvä peruspyörä kiirettömään ajeluun
kynttila.gif
ja tekniikka on idioottivarmaa.... itse jaksoin ajella yhden kesän jonka jälkeen olin kypsä vaihtamaan vähän tehokkaampaan...
062802moto_prv.gif

smile_org.gif

biggrin.gif
biggrin.gif

sport05.gif
Jep, Progressiven jouset saatan laittaa ens kesänä itsekin mutta kuulemma toimivan ensiavun saa kun nakkaa raakasti vaan 20W öljyt putkiin sisälle. Niiailu vähenee ihan vakiojousillakin (edelleen, itse en ole testannut, isot pojat kerto
tounge.gif
)

Tehojen lisääminen kiinnostais kans kun voi olla että tällä pyörällä ajellaan useampi vuosi ennen kuin on varaa laittaa isompaa alle. Ja tästäpä tulikin mieleeni, onko kukaan asentanut Viaberilta saatavia Muzzys vaimentimia? Tuleeko tehoa lisää? Eli ideana olisi jos kesällä kävisin Viaberilla ostamassa uuden putken ja samalla säätäis seokset kohdilleen.

Niin, ja kokemuksia Muzzys-putkista ja Viaberista saa kertoilla muutkin kuin GS:n omistajat.  
wink.gif
Itse olen aatellut sovitella GS:ään Micronin putken, joku alumiinen ovaali. Tarttee pientä sorminäppäryyttä ja "slip-on- pätkän".

Opiskelijan krooninen rahapula pakottaa ajelemaan "säästömallilla", mut tota on kiva ja helppo rakennella.
062802jumpie_prv.gif

Juup, eivätpä osanneet Viaberilla sanoa gessin virittämisestä yhtään mitään. Myynnissä olevat sliparit ei kuulemma käy paikalleen ilman jonkinasteista muutostyötä. Tämä nyt tosin oli arvattavaa.

Tässä olisi myynnissä yksi "katteellinen" vähän ajettu. Kaverin vanha eli tietojakin varmasti löytyy jos haluaapi lisää kysyä.

Juup, eivätpä osanneet Viaberilla sanoa gessin virittämisestä yhtään mitään. Myynnissä olevat sliparit ei kuulemma käy paikalleen ilman jonkinasteista muutostyötä. Tämä nyt tosin oli arvattavaa.
Messuilla kysyin Allrightilta ja heiltä löytyy Laserin täysputkisto.. hintaa lähemmäs 500€. Kaiken lisäksi putkisto on pro-race-mallia, joten ei mikään ajonautinnon kasvattaja.
sad_orig.gif

Tuolta löytyy jotain tietoa ja kuvia gessiin sopivista slipareista.
Kalliita ovat prkl. Taidanpa jättää väliin...  
smile_org.gif
Älä suotta, osta joku halpa pönttö ja sitten vähän näpertelyä niin kyllä se siitä.
sport05.gif

Back