• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

GS adventure?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja aesko1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Se huoltomies ei sitten ollut tehtäviensä tasalla. Sama perä löytyy 2008->2013 Adventureista: http://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/PartsSearch.aspx?&searchtype=partnumber&parts=33 11 7 726 889 ja kyllä siellä se isompi päälaakeri on ihan omassa kestovoitelussaan.
Mikä siinä on, kun noi huoltomiehet eivät tiedä mitään.
Sitten ne vaan pokkana selittää, että näin se on ja asiakas uskoo, että kai se sitten on niin.
Eikö ne osaa edes nettiä käyttää.

Pekka
:O:O:O
 
Miule tuli nyt näistä peristä mieleen kaksi kysymystä

1. Onko eroa adven perä vs normigessun perä?
2. Mitä eroa <-08 ja >-08 perä?

Sen tiedän että uudemmissa tyhjennysproppu löytyy alareunasta mutta en kokenut perän katkaisua mitenkään pahana rastina kun omaani öljyt vaihdoin. Ja tulipahan kardaanin booritkin siinä rasvattua.
 
1. On eroa
2. Siellä on muutoksia ainakin välityksissä: http://www.r1200gs.info/misc/specs/ ja vuoden tai pari taisi olla tuotannossa tuo ikuisilla öljyillä varustettu perä joka siis 2008 korjattiin kuntoon.
En nyt kyllä löytänyt tuolta linkin taulukoista oikein mitään Adventuren laatikon ja perän välityksiä.
Eiköhän mun selain osaa avata kaikkia sivuja oikein, että näkisi kaikki tiedot.
No tuskin noita tietoja tarvitsenkaan koskaan, joten ihan sama.

Edit: Tulipa vielä mieleen katsoa BMW Max sivuilta tuo vuoden 2008 mallien perien sopivuus.
Sen mukaan näyttää siltä, että GS ja GSA pyörissä on kuitenkin sama perä.
Linkki 2008 periin

Pekka
:O:O:O
 
Viimeksi muokattu:
Täällä oli jokin aika sitten linkki johonkin germaani putiikkiin, joka korjas nuita yksiköitä. En vaan nyt millään löydä sitä ketjua :no:

Kaiken sen perusteella, mitä olen noin 15 vuoden eri BMW-foorumeilla viettämäni ajan jälkeen + omasta kokemuksesta oppinut, niin en kyllä kovin suuria vedonlyöntikertoimia anna noiden yksiköiden korjaamisennusteille, jos itse tuota ei kuntoon saa netistä löytyvillä tavan viat kattavilla ohjeilla. Ainakaan, jos putiikki ei ole "nyrkin etäisyydellä". Saattaa tulla kallis korjaus, ilman toivottua lopputulosta.

Oma kokemus "vauhdissa pettävästä" servo-pumpusta myös jätti sellaisen etiäisen lonkassa olevaan ympyrän muotoiseen lihakseen, että en ehkä yrittäisi tuollaista taikalaatikkoa korjauttaa muualla kuin niitä rakentelevassa putiikissa.

Servo kun petää, niin sulla ei ole enää oikeita jarruja. Ehkä joku Harley Parkinsoniin tottunut voi pärjätä ja miettiä, jotta "onpa tuttu tunne", mutta juuri kun olet opetellut käyttämään jarrua etusormella ja yht'äkkiä siellä ei olekaan enää mitään, niin järkytys on aika kova.
 
Olen rymynnyt yhteensä 80 tuhatta kilometriä kahdella eri servojarrullisella R1200 Gessulla (-04 ja -06) ilman minkäänlaisia jarruongelmia. Että joskus näinkin.
 
Nonni!
Nyt on valkoinen -11 GSA 30v "juhlamalli" hommattu:D Heti kävin vetäisemässä sadan kilsan lenkin. Hyvällehän tuo maistui. Katteen pleksi on kyllä liian matala tai sitä ei saa tarpeeksi pystyyn, humisee potassa ja korvissa ikävästi.
 
Onnea.
Omien havaintojen perusteella gessun pyörteilyongelmat johtuu siitä että pleksi on liian kaukana kuljettajasta. Kokeile vaikka työntää kypärää likemmäksi sitä lasia, pitäisi hiljentyä. Omassani on nyt givin kaksiosainen tarvikehärpäke jonka sai säädeltyä lähemmäksi kuskia. Kokeilin tänään ajella ilman korvatulppia ja maantievauhdissa suurimmat melunlähteet on moottori ja jollottavat Mitakset. Ennen kuului vaan helvetillinen tuulen jyminä. Eli ilmeisesti tuo givi airflow on varsin toimiva kapistus. Nämä kokemukset tosin gessusta ilman A:ta, tässähän vakiolirpake on selvästi seikkailumallin vastaavaa pienempi.
 
Onnittelut hankinnan johdosta!

Jotain olisi voinut kommentoida tuonne aiemminkin mutta nyt lomalla on tuo netti ollut vähemmällä käytöllä, kännykän varassa..

Ei muuta ku kovaa ajoa ja laitahan kokemuksia miltä gessu tuntuu. :thumbup:
 
Onnittelut myös täältä :thumbup:

Itselläni on Adventuren lasi ja Arain / korvatulppien kanssa ihan ok.
Pituutta 178 cm , istuin edestä ylä-asennossa , takareunasta ala-asennossa.
 
Mukava pyörähän se, sopii ainakin minulle.

Suhinat ja pauke häiritsi meikäläistäkin, MRA X-screen toi helpotuksen. Olikohan peräti niin, että Givi AirFlow ei tohon adv versioon sovi niiden ilmanohjainten vuoksi?
 
Isot onnittelut täältäkin. Hyvän valinnan teit.
Nyt vaan varustelemaan GeSsuA, ja näillä pääseekin jo kivasti alkuun :)
 
Tänään tuli taas hienossa kelissä testailtua GSA:ta 300 kilsan verran. On se hiano peli kyl. :D Vielä kun pärsse tottuu, häntäluu ei selvästikkään tykkää. Niin ja tulppia pakko pitää. kun ois edes 5cm pää alempana niin ois tod. hiljaista. 189 senttiselle ei hyvä toi pleksi. Onko joku kokeillut ottaa säätöpaloista ne pykälät pois? Sais vissiin pleksin enemmän pystyyn. Luin joskus MP1 lehdestä Saanon tehneen niin testipyörälle.
 
Onko joku kokeillut ottaa säätöpaloista ne pykälät pois? Sais vissiin pleksin enemmän pystyyn. Luin joskus MP1 lehdestä Saanon tehneen niin testipyörälle.
Sahasin säätöpaloista ne pykälät pois ja melu laski. Tosin mulla on 5 cm madallettu satula ja pituuttakin vain 176 cm. Ei siinä mitään häviä jos säätöpalat sahaa ja kokeilee miten toimii.
 
Nonni!
Nyt on valkoinen -11 GSA 30v "juhlamalli" hommattu:D Heti kävin vetäisemässä sadan kilsan lenkin. Hyvällehän tuo maistui. Katteen pleksi on kyllä liian matala tai sitä ei saa tarpeeksi pystyyn, humisee potassa ja korvissa ikävästi.

Tuo juhlamalli on kyllä todella onnistunut väritykseltään ja varmasti hieno peli. Eikä tule ihan joka nurkalla samanlaista vastaan. Onnea uudelle.
 
Pitääpä kokeilla sahata ne pykälät pois. Kun ei oikein mielellään laittais mitään ylimääräisiä lirputtimia pleksiin kiinni, eikä varsinkaan sellaista ladonoven kokoista tarvikepleksiä. Tuo giwin virityskin on aika iso. Joo ja toi väritys on tietty makuasia, rehellisyyden nimissä, olisin mieluiten ottanut keltaisen, vaan ei ollut tarjolla. Väristä viis hieno peli ajella ja ainakin löytää omansa muiden joukosta:p
 
Kilsoja kertyy. Jo 500 km ajettu "juhlamallilla" Yksi asia vähän käihertää mieltä. En tiedä kuvittelenko vai kuuntelenko liian tarkkaan mutta Vitosvaihteella ajaessa kuuluu sellainen jotenkin vouvaava ääni, nouseva ja laskeva, ei tasainen, ikäänkuin renkaat ulvois, ääni kuuluu kuitenkin vain vitosella noin 2500rmp ylöspäin. Pitääkö nyt huolestua jostain laatikko ta perä ongelmasta:O Pyörä kuitenkin uuden karhea -11 ja ajettu 14000km ja kympin huoltokin tehty. Taidan olla liian herkkäkorvainen, toivottavasti.
 
Kilsoja kertyy. Jo 500 km ajettu "juhlamallilla" Yksi asia vähän käihertää mieltä. En tiedä kuvittelenko vai kuuntelenko liian tarkkaan mutta Vitosvaihteella ajaessa kuuluu sellainen jotenkin vouvaava ääni, nouseva ja laskeva, ei tasainen, ikäänkuin renkaat ulvois, ääni kuuluu kuitenkin vain vitosella noin 2500rmp ylöspäin. Pitääkö nyt huolestua jostain laatikko ta perä ongelmasta:O Pyörä kuitenkin uuden karhea -11 ja ajettu 14000km ja kympin huoltokin tehty. Taidan olla liian herkkäkorvainen, toivottavasti.

Renkaat ne on. Sitä toi RT:kin tekee.
 
Back
Ylös