GS matkapyöränä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nomad
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuo GS meetting näyttäs mielenkiintoselta sessiolta
smile_org.gif
.

Minkäslaisia Teillä nämä ajolenkit on?
Siis pärjääkö....noh, on tää nyt hankala saada ulos....
siis pärjääkö hiukan heikommalla maastoajo kokemuksella
lookaround_orig.gif
?
Reitit ovat isoja tai pieniä hiekkateitä. Ei mitään suolenkkejä tms.

Kaikille löytyy sopiva ajopartio ja vasta-alkajatkin pysyvät kyllä matkassa.

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif
 
Kaikenlaisia kokemuksia siis kaivataan erityisesti repsikan matkustusmukavuutta silmälläpitäen (pitkillä reissuilla).
bowdown.gif
Ja tulkaa sitten yhdessä BMW GS Meetingiin ensi kesäkuussa.
http://www.finnbike.com/matkaendurot/gs/meeting/meeting.htm

Tietoa vuoden 2008 Meetingistä tulee Kurapyöräilijöiden sivuille lähiaikoina.


Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif
Kiitos kutsusta. Jos vain pyörä löytyy, niin ainakin soolona yritän ilmestyä paikalle.
 
Repsikka tykkää, jos pysähdytään 1-2 tunnin välein huilaamaan ja huilipaikassa on saatavilla teetä ja kakkuja, leivonnaisia, makkaraa, piirakkaa, ym. virvokkeita. Repsikka ei tykkää, jos ajetaan 6 tuntia ilman em. virvokkeita. 2-6t välillä asia on harkinnanvarainen ja harkintan vaikuttaa tyypillisesti maisema. Selkeä korpimettä on paha, urbaani betoniviidakko on paha, peltoamaisema + jokilaaksoja on hyvä, vuoristomaisema + serpentiini on hyvä.
sport05.gif

GS:llä päästään mukavasti sellaisia teitä, joissa maisemat on kiehtovan poikkeuksellisia. Pannarilla päsee pikkuvaivalla samaan paikkaan kuin a*utolla, mutta GS:llä pääsee mukavasti samaan paikkaan kuin kävelyreissulla. IsoEro! Valitettavasti GS:llä joutuu tinkimään 2% mukavuudesta niissä olosuhteissa, joissa Pannari on parhaimmillaan.
Keskityin tähän 2% tilanteeseen tässä syksyllä...... Ratkaisu oli Givin visiiri ja Adven sivuspoilerit. Näillä vahvoilla aseilla toivon selättäväni "high speed cruising" -ongelman. Syksyn kokemusten perusteella näyttää lupaavalta. Länsiranskassa nähdään ensi kesänä.

Tarjosin Rouvalle muita mahdollisia pyöriä, mutta sain jyrkän vastalauseen! Parin vuoden GS-kauden jälkeen joku kankea matkalehmä ei kutsu kyytiläistä.
pftroest.gif


FIN_GSer
Alkulauseissa on totuutta enemmän kuin 100%:a. Rt:n ritsillä on kyllä tykätty istua ja kaikenkaikkiaan muutkin fasiliteetit oon koittanu hommata semmoiset, että siellä viihtyy.
Useimmiten kuitenkin ongelmaksi muodostuu se, että itse tykkää ajella vähän pidempiä matkoja yhdellä istumalla..
withstupid.gif
 
Uudella GS:llä takana jo hirmuiset 900 km. Rouva ei ole vielä ehtinyt testata takajakkaraa, mutta meeting 2008 kiinnostaa.
smile_org.gif


Ari
 
Yritetään tehdä niistä lenkeistä ainakin yksi vasta-alkajallekin sopivaksi.Eikä kait siellä muutenkaan nyt mitään kilvanajoa ole tarkoitus harrastaa
 
edit: paljonko ajattelit maksaa tuollaisesta?
Noin kympin verran olen ajatellut sijoittaa. Saksalaisia lähinnä katsellut, kun Suomessa ei noita juuri näy myynnissä.
Oisko oma kaupan?  
tounge.gif
Olen parannellut takamatkustajan olosuhteita laskemalla jalkatappeja alaspäin noin 7 cm. Lisäksi pidemmillä matkoilla vaimolla on ollut irtotyyny, jotta näkee paremmin olkapään yli.
Vakiona lähes tasainen penkki orggislaukkujen ja tappien kanssa on tehty aika lyhyelle kyytiläiselle.

Meillä on kesämökkiprojetki täydessä vauhdissa, joten oma 1150 GSA on myynnissä. Hopea, vm 03, ajettu n. 52.000, Suomi-pyörä, 2. omistaja, varusteina 3 kpl orggis alulaukkuja + 2 sisälaukkua, lyhyt ykkönen.
Perä korjattu n. 1000 km sitten.
En nyt ihan 10.000 €:lla myy, mutta laita privaviestiä, jos kiinnostaa.
2. pyöränä K100LT vm 90, joten näitä riittää vielä...
 
Näin täällä sivuilla joskus linkin sellaiseen hienoon kuvaan josta saa "kaavat" jolla voi leikellä sopivat kappaleet.

Ehkä KUVA kertoo enemmän.
sport05.gif
Apuja löytyy nettisivuilta: R1200GSinfo
Omilla sivuillani (tarttis jo nopiaa päivittää) on kuvia myös ja kokemuksen mukaan 90prosenttia vähenee kuran heitto persukseen ja kintuille. Kun vielä pidentää läpän helman lähemmäksi äänenvaimenninta niin ei sieltä rakosestakaan roisku.

Matkustajan selän voisi suojata kääntämällä rekkarin alusen "mopotyyliin" pystyyn, tai mieluummin viidensentin lisälippa kanisterimuovista jonka lämmitämällä taivuttaa taaksepäin. Takarenkaasta nouseva kura törmää siihen ja selkä pelastuu.
 
Joo, mä ajattelin kans että leikkaa ensin suurin piirtein ja tarkentaa kolot ja muut mitat "omalla mitalla". Mutta hyvä lähtökohta toi piirros.

Jotain kangasvahvisteista kumilevyä etolasta tai jotain.
 
Back
Ylös