GS:n hankinta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja janne_s
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
En suosittele ainakaan 2010 adventuren penkkiä, korkeuden puolesta varmaan passeli, mutta liian pehmeä = puraisee perseeseen aika ikävästi jo tunnin jälkeen. Mulla on tällä hetkellä TT:n komfortsitzbank hoch, vaikuttaisi aika passelilta. Tosin olen tällainen 184 cm tappi, joten käytän penkkiä ala-asennossa, yläasennossa korkeutta saa vielä 2cm lisää.

Mä olen aika saletti etta mun pyorassa on normaalia matalampi satula. Vaihtoon menee... kiitti vinkeista!

Hauska muuten miten GS herattaa huomiota, autoilijat tuijottaa huoltoasemalla.

Nyt kun vielä tottuisi tuohon reiluhkoon mopon kokoon. Eipä se liikkeellä ollessa tunnu suurelta, mutta kun eka kertaa nostin sitä keskituelle, niin hiukan hirvitti että se menee yli ja kyljelleen (ja jätkä perässä).
Toi keskituelle nosto on kanssa aika taiteen laji.

Se pyörä pitää ensin tukea pystysuoraan, niin että keskituen molemmat jalat osuvat maahan. Sitten vasta reipas polkaisu siihen keskituen painojalkaan ja nosto ohjaustangosta.

Noi on kyllä aika hyvin tasapainotettuja ja nousee keskituelle, kun tekniikan osaa.

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif

Ei se keskituelle laittaminen mitään vaikiaa ole. Itse olen käyttänyt oikeastaan vain keskitukea. (98% ainakin) Joku Harrikka kuski sitä joskus kyseli ja ihmetteli, joten varsinkin sen jälkeen aina keskituelle  
biggrin.gif
.
Polokaasee vaan tappia, kun vetää tangosta ja rungosta (kolmiosta)
Ei siinä mitään tairetta tai venyytyksiä tartteta.

Noista servojarruista riittää keskustelua. Oikeasti jarrunesteiden vaihdon yhteydessä ilmataan vain kahdesta yksikön ilmausruuvista. Yksikön vaihdossa kaikista. Nesteiden vaihto on aika yksinkertainen, varsinkin GS malissa, jossa kaikki on hyvin esillä. Tässä mallissa edes lukkojarrutus ei ole kovinkaan tarpeellinen toiminnan varmistamiseksi, koska kahvasta aina toimovat molemmat jarrut. vanhemmassa II mallissa käytin aikoinaan DOT 5.1 nestettä jonka viskositeetti on pienempi ja "vedenkesto" suurempi jolloinka venttiilit toimivat liukkaammin ja koskaan ei ollut ongelmia järjestelmässä. Molempien järjestelmien yksiköt ovat saman hintaiset mutta II:ssa huomattavsti emmän vikoja, tosaalta voi yksikköä korjata.
Pekka laita sinäkin dot 5.1 nesteet ainakin kokeilumielessä Gessuusi

033102beer_1_prv.gif

Noista servojarruista riittää keskustelua. Oikeasti jarrunesteiden vaihdon yhteydessä ilmataan vain kahdesta yksikön ilmausruuvista. Yksikön vaihdossa kaikista. Nesteiden vaihto on aika yksinkertainen, varsinkin GS malissa, jossa kaikki on hyvin esillä. Tässä mallissa edes lukkojarrutus ei ole kovinkaan tarpeellinen toiminnan varmistamiseksi, koska kahvasta aina toimovat molemmat jarrut. vanhemmassa II mallissa käytin aikoinaan DOT 5.1 nestettä jonka viskositeetti on pienempi ja "vedenkesto" suurempi jolloinka venttiilit toimivat liukkaammin ja koskaan ei ollut ongelmia järjestelmässä. Molempien järjestelmien yksiköt ovat saman hintaiset mutta II:ssa huomattavsti emmän vikoja, tosaalta voi yksikköä korjata.
Pekka laita sinäkin dot 5.1 nesteet ainakin kokeilumielessä Gessuusi

033102beer_1_prv.gif
No en mä mitään DOT 5.1 kokeile. DOT4 toimii erinomaisesti ja on ohjekirjan mukainen neste. Ja halpa.

Tuo kyllä ihmetyttää, että servojarruissa riittäisi kahdesta yksikön ilmausruuvista ilmaus.
Mistä olet saanut tuon tiedon?
Kerro minullekin se linkki, mistä tuollainen tieto löytyy.
Itse olen käyttänyt tuota ohjetta servojarruihin.
Servojarrujen ilmaus

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif

En suosittele ainakaan 2010 adventuren penkkiä, korkeuden puolesta varmaan passeli, mutta liian pehmeä = puraisee perseeseen aika ikävästi jo tunnin jälkeen. Mulla on tällä hetkellä TT:n komfortsitzbank hoch, vaikuttaisi aika passelilta. Tosin olen tällainen 184 cm tappi, joten käytän penkkiä ala-asennossa, yläasennossa korkeutta saa vielä 2cm lisää.
Minusta taas -10 mallisen GS:n satula on ihan passeli kovuudeltaan. Edellisessä pelissä satula oli kova kuin kivi ja se vasta kävikin persuksen päälle. Siinä oli pidettävä AirHawk-tyynyä helpottamaan oloa, nykyisessä -10 GS bemussa ei tarvitse. Henkilökohtaisia tuntemuksia nämä kuitenkin ovat.

Pekka kysyit sitä servovarru juttua. Mulla oli 2000 alus uusi k-sarjalaunen servojarruilla ja silloin se oli uutta ja ihmeellistä salatiedettä, muka, ja asia jäi sikseen.
Mutta nyt kun taas jostain syystä taloon tuli viime syksynä vanhempi GS samoilla jarruilla kysäisin asiaa BMW:tä
Maahantuojan ohjeen mukaan nesteitä vaihdettaessa riittää kun laskee viimeisen ilmausruuvin kautta, osia vaihdettaessa ilmataan ohjeen mukaan kaikista.
Samoin kerrottiin että jarrupiirin nesteet vaihdetaan joka vuosi ja ohjauspiirin joka toinen. En varmaksi muista oliko tämä suositus vai muutettu huolto-ohje, kirjassahan se on joka toinen vuosi molempiin.

Samapa tuo ei se ainakaan huonommin mene jos aina ilmaa kaikista ruuveista,mutta kuulemma turhaa.

Nii joo hyvää vappua kans

Pekka kysyit sitä servovarru juttua.  
Maahantuojan ohjeen mukaan nesteitä vaihdettaessa riittää kun laskee viimeisen ilmausruuvin kautta, osia vaihdettaessa ilmataan ohjeen mukaan kaikista.
Samoin kerrottiin että jarrupiirin nesteet vaihdetaan joka vuosi ja ohjauspiirin joka toinen. En varmaksi muista oliko tämä suositus vai muutettu huolto-ohje, kirjassahan se on joka toinen vuosi molempiin.

Samapa tuo ei se ainakaan huonommin mene jos aina ilmaa kaikista ruuveista,mutta kuulemma turhaa.
Kai tuo nyt tarkoittaa että ainakin kolmesta, eli takasatulasta ja edessä molemmista jarrusatuloista. Kun jarrupiirejä ilmataan
Toisaalta niissä jarrupiireissä on vain noi kolme nippaa.
Ohjauspiireissä on sitten 6 nippaa.
Jos vaihtaa vain joka toinen vuosi nesteet, niin sitten vaihdetaan nesteet kaikkien nippojen kautta. Olettaisin.
eek.gif
eek.gif
eek.gif

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif

Back