• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

gsr 750 2011

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hattara
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

hattara

New member
Onks mitään mielipiteitä vielä mistään? Mieli tekis ja tavallaan tilattuki ois mutku jotenki arpoo ku itelle uus merkki ja kaikkee.
 
Suzuki laittaa tuskin keskeneräisiä tuotteita markkinoille,joten minä
ainakin uskaltaisin ostaa ilman koeajoa.
Tuntumaa voi hakea gsr 600 :aa ajamalla.Hieman lisää tehoa ja se on siinä.
 
Ihan omankin mielipiteen muodostaminen onnistuu ilmeisen vaivattomasti, sillä näyttäisi GSR750 olevan tällä hetkellä koeajettavissa noin parissakymmenessä paikassa ympäri Suomi-neidon.
 
Kävin koeajamassa kyseisen pyörän ja tykkäsin todella. Seuraava moponi on todennäköisesti juurikin gsr750 punamustana. Stonga, putkisto ja kilpiteline vaihtoon ja sillä mennään taas monta kesää
062802moto_prv.gif
 
Kävin koeajamassa myös.

Kevyt , ketterä , hauska = aivan kuten GSR 600 .
Tuntui selvästi kevyemmältä kuin Z 750 .

Kytkin on kevyempi käyttää kuin Z 750 mallissa .
Istuin on mukavampi .
Ohjaustanko selvästi suorempi.

Kawasakin äänet on selvästi miehekkäämmät jos verrataan vakiovaimentimella olevia pyöriä.

GSR 600 oli mielestäni alumiinirunkoisena ja alumiinisella takahaarukalla varustettuna aavistuksen viimeistellymmän oloinen kuin tämä GSR 750 .

GSR 750 on varmasti kestävä ja hauska pyörä .
 
hmm, koeajo onnistuu ens viikolla ehkä mut ihan yleisesti suzukin käyttökokemuksia ajattelin. koeajo kuitenkin on verrattain lyhyt kokemus kun ajattelin että seuraavat viisi vuotta vois sitten mennä samalla fillarilla.
 
Yleisesti ottaen olen omistanut kolme suzukia eikä yhdessäkään
mitään vikoja.
Nämä kaikki on ostettu uutena ja ajettu noin 24.000km.
 
Kävin tänään koeajamassa tuon uuden GSR:n. Itselläni on tällä hetkellä '07 600cc Honda Hornet eikä kyllä oikeastaan minkäänlaisia vaihtohaluja herännyt. Tässä muutamia erittäin subjektiivisia plussia ja miinuksia Hornettiin verrattuna lyhyen koeajon perusteella:

+ Aika hyvä ja rento ajoasento ainakin itselleni (181 cm), polvikulma ehkä aavistuksen tiukempi kuin Hornetissa
+ Vetää pikkuisen alemmilla kierroksilla kuin Hornet. Kiihdyttämiseen vaaditaan kuitenkin kierroksia ihan yhtä paljon.
+ Hyvät peilit. Eivät tärise ja niistä näkee muutakin kuin omat kyynärpäänsä.

- Kankea kääntymään. Honda menee mutkissa ajatuksen voimalla ja tuntuu todella kevyeltä tähän verrattuna. Suzukin kanssa pitää oikein keskittyä kääntämiseen.
- Äänet vakiona todella vaisut.
- Mittaristo liian alhaalla. Päätä joutuu kääntämään mittareita vilkaistessaan.

Kokonaisuutena Hornet tuntuu vain ainakin itselleni selkeästi paremmalta pyörältä. Noita 150:tä ylimääräistä kuutiota ei oikeastaan huomannut muusta kuin pyörän kyljessä olevasta tekstistä.
 
Onkos joku kerinnyt tämmöisen jo ostamaan? Miten on maistunut ja mikä oli ennen...

Edit: Olisko jo kerennyt kertymään käyttö kokemuksia?
Onko on/off kaasu niinkun GSR600:ssa?
 
Joo mulla on ollut tällainen heinäkuun puolelta asti. Pari tuhatta kilometriä takana.

Valitettavasti en osaa sanoa pyörästä juuri yhtään mitään, kun sattuu olemaan ensimmäinen mopo mulle  
smile_org.gif
. Joten vertailukohta puuttuu.

Ilmeisesti se on kuitenkin helppo ajettava koska ei ole suurempia ongelmia ollut. No sen verran tutkimusta olin tehnyt, että olihan se kyllä tiedossakin.

Ensi kaudeksi menee putki vaihtoon. Youtuubista on noita kunnon ääniä jo tullut kuolattua, vakioäänet aikamoista pihinää.
 
Netistä poimittua:
http://www.iltalehti.fi/autot/2011050213624319_am.shtml
http://tekniikanmaailma.fi/kaksipyoraiset/muut/ajettua-suzuki-gsr-750
http://www.ashonbikes.com/content/suzuki-gsr750-review
http://www.telegraph.co.uk/motorin....ew.html
http://www.motorcyclenews.com/MCN....current
http://www.motorcyclenews.com/MCN....s-hatch
http://www.bikereviews.week2011.com/2011....er.html
http://forums.sv650.org/showthread.php?t=168369

Lehdistössä:

Bike.se - 9.11. - 7x Naket (GSR750, FZ8, Shiver 750, Z750R, F800R, Street Triple R och Hornet 600F)
http://www.bike.se/tidningen/aktuellt_nummer/bike-911-267
Sama testi on ilmeisesti suomenkielisen Bike-lehden seuraavassa numerossa.
Neljän kärki: Triumph 453 points, Honda 444 points, BMW 441 points, Suzuki 440 points

Bike.fi - 8.11 - Kaksintaisto: Ducati Monster 796 vs. Suzuki GSR 750
http://www.bike.fi/content/3/

Performance Bikes - September 2011 - Middle Class Revolution: Kawasaki Z750R, Suzuki GSR750, Triumph Street Triple
http://www.motorcyclenews.com/Performance-Bikes/
Testaajien mielipiteet: 1. Triumph, 2. Suzuki, 3. Kawasaki

Motorrad 15.11 - Alpen Masters 2011 Allrounder: BMW G 650 GS, Honda CBR 600F, Suzuki GSR750, Yamaha Fazer8
http://www.motorradonline.de/de....8
Pisteet: Honda 325 pts, Suzuki 301 pts, Yamaha 286 pts, BMW 283 pts
GSR sai noin kymmenen pistettä vähemmän kuin muut ABS:n puuttumisen takia, muilla oli.

MP-Maailma - 6/2011 - Kaksintaistossa: Suzuki GSR750 - Kawasaki Z750R
http://www.lehtiluukku.fi/pub?id=10516
Pisteet: Kawasaki 82.83, Suzuki 80.33

Mikäli testeissä oli jonkunlainen pisteytys, se on mainittu.

Joo mulla on noi kaikki
smile_org.gif


Youtuubista löytyy kans joitain testejä ja pätkiä.
 
Motorrad 18.2011 Test Mittelklasse: Ducati Monster 696, KTM 696 Duke, Suzuki GSR 750, Triumph Street Triple R.

1. Triumph 661 pts, 2. Suzuki 644 pts, 3. Ducati 595 pts, 4. KTM 577 pts

Suzukissa oli mm. ryhmän parhaat kuljettajan ja matkustajan ergonomia, ajo-ominaisuudet matkustajan kanssa, peilit, valot, ja tankkausvälimätka. Huonoin "Lenkerschlagen".

Suzuki voitti ylivoimaisesti pisteissä "Alltag"-osaston, jossa on arkipäiväiseen käyttöön liittyviä asioita ja juuri nuo yllä olevat plussat.

Moottorin ominaisuuksissa Suzuki suunnillen jakoi kärkipisteet Triumphin kanssa. Muut olivat kaukana.
 
Fast Bikes - Oct 2011 Middle Weight Sports Naked: Triumph Street Triple R, Suzuki GSR750, Kawasaki Z750R, Yamaha FZ8

1. Triumph 9/10 pts, 2. Suzuki 8/10 pts, 3. Kawasaki 7/10 pts, 4. Yamaha 5/10 pts

Yleistuntuma kaikista noista testeistä on, että Triumphi voittaa ja GSR on hyvä kakkonen.

Ite en sitä Triumppia ottais, onhan siinä niin hemmetin rumat valotkin (ja heikkotehoiset)  
033102bebe_1_prv.gif
 
"SUZUKI GSR750 & GSX-R600 SCOOP MCN MACHINE OF THE YEAR AWARDS"
http://www.suzuki-gb.co.uk/onroad/news/001773/

sanoi:
MCN editor, Marc Potter, announced the awards, commenting,  "From the moment we tested the new GSR750 we realised that this was a serious contender, but it was when we got to ride it back in the UK against its rivals that we realised that this was more than just another naked middleweight. Its chassis, engine and general togetherness really is impressive and it certainly took the class to a new level, winning our group test and dethroning the established incumbent. A worthy winner of the all-rounder of the year award".
 
buttrock.gif
 
Erittäin nättiä GSR750 videoo Kreikan pojilta. Jos haluaa katsoa yhden videon ja saada yleiskäsityksen GSR750:stä, tämä voisi olla se. Asia alkaa sieltä 0:30 paikkeilta.

Elokuussa jo tuubattu, muttei ennen osunut silmiin.
 
Muutettaisko tää hetkeksi "pinoutumisketjuksi" kun GSR750 -rintamalla tuntuu niin hiljaiselta.

Olenko vieläkin Suomen ainoa GSR750 omistaja? Laittakaas rohkeesti kommentti tähän ketjuun jos tällaisella ajelette :orgmp:

Ainakin Kumiveikko sanoi, että joku muukin samannäköisen pyörän haltija oli käynyt renkaat joskus vaihtamassa.
 
Täältä löytyy GSR750 vm.11. Väri puna/musta, laitettu Rizoman kilpiteline, pienemmät vilkut ja Scottoileri.
Jotain parannuksia mitä itse kaipaisin pyörään, niin vähän paremmat jarrut ja jousituksessa vois olla muitakin säätöjä kuin esijännitys, vaikka kyllä tällä nytkin toimeen tulee.
Jos pyörää pitäisi verrata johonkin, niin lähinnä varmaan on Z 750. Zetaan verrattuna GSR on vähän kevyempi, moottori vähän pirteämpi, vaihteisto toimii kuin ajatus, mittaristosta löytyy vaihdenäyttö ja ei vielä ainakaan tule joka risteyksessä vastaa. Itse asiassa yllättävän moni on tullu kysymään että mikä pyörä toin on.
 
Back
Ylös