gsr 750 2011

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hattara
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
^ :orgmp: :)

Sulla on vähän vertailukohtaakin kun pyörähistoriaa näyttää olevan. Itsellä eka pyörä joten en oikein voi verrata mihinkään.

Omista virityksistä ykkönen on sliparin vaihto. Orkkisputkessa on niin aneemiset äänet, että ero on valtava kun ajaessa voi kuulla muutakin kuin tuulen suhinaa, lisäksi alakierroksille tuntui tulevan käyttökelpoista lisävääntöä. Luulisin, että lisätehon tunne ei johdu pelkistä äänistä :jpstyle:

Toinen erittäin hyvä viritys hinta/laatu suhteeltaan on kiinan pazzot, mustat punaisella säätönupilla sopii hienosti punamustaan GSR:ään ja tuntuma myös oikein hyvä.
 
Ise liityin noin kuukausi sitten joukkoon mukaan. Kävin hakemassa vm. -11 3500km mittarissa.
Pyörä oli täysin vakio kaikin puolin. Nyt on muutama homma tehty ja vielä olisi hieman jotain kivaa tiedossa. Ainoa mikä harmittaa, niin en saanut huolto/käyttöohjekirjaa mukaan. Eipä tuolla käyttöohjekirjalla niin hirveesti mitään tee. Mut olisi mukava kuitenkin selailla lävitse. Huoltokirja kuulemma piti löytyä, mutta eipä ole vielä toimittanut sitä minulle postissa...

Ensimmäinen kysymys olisi tämä säiliö pyörän alla. Ilmeisesti jäähdyttimen paisari? Tarviiko tämä mitään suurempia huomioita?

Pistetään vielä kuva omasta ratsusta.

PIC000529.jpg
 
^ Tervetuloa joukkoon!

Onpa kypsää jos ei kirjoja aiemmalta omistajalta tule. Ei taida löytyä oikein netistäkään, tai en ainakaan äkkiä löytänyt.

Jäähdytysnesteen paisuntasäiliö se on tosiaan. Takareunassa on F(ull)/L(ow) -viivat tason tarkistusta varten.
 
^ Tervetuloa joukkoon!

Onpa kypsää jos ei kirjoja aiemmalta omistajalta tule. Ei taida löytyä oikein netistäkään, tai en ainakaan äkkiä löytänyt.

Jäähdytysnesteen paisuntasäiliö se on tosiaan. Takareunassa on F(ull)/L(ow) -viivat tason tarkistusta varten.

Eipä löytynyt kirjaa netistäkään. Maahantuojalta löytyy 40e hintaan. Ehkä en ihan niin kovasti sitä kaipaa, että maksaisin tuon verran. Osaisikos joku kertoa mitä ja millon olisi tiedossa seuraavassa huollossa. Nyt on ajettu 3700km. Millonkas olisi seuraava. Aion kyllä kysellä huoltokirjaa edellisestä omistajalta, mutta jos ei satu löytymään.
Sekä jos on jotain hyviän "Hyvä tietää" vinkkejä/tarkistuksia, niin kertokaapa ihmeessä.
 
Talvi tekee tuloaan, mutta kovin hitaasti.
Oma Sukisuki on ollut kuun alusta talviteloilla, ja pikku hiljaa kevättä kohden olisi tarkoitus pistää sitä edustavampaan kuntoon.
Ajattelin ruveta tänne päivittelemään pienimuotoisina postauksina, mitä talven aikana tulee tehtyä. Tuskin ketään haittanee, kun tässä keskustelussa ei nyt hirveesti muutenkaan näytä olevan eloa :/ Toivottavasti joku saa kipinän ja rupeaa puuhailemaan myös.

Tehtävälistalla on ainakin:
-Uudet renkaat eteen ja taakse
-Vanteiden maalaus mahdollisesti valkoisiksi
-Ohjaustangon vaihto
-Sliparin asennus
-Uusien peilien hankinta. (Täytyy olla valkoiset)

Ensiksi kyselisin teidän mielipidettä asiaan.
Olettekos te asennellee itsellenne slipareita? Näitä kun näyttää olevan jokunen erinlainen myynnissä pyörään. Mitä te voisitte suositella? Varma valinta olisi Akrapovic, hinta on vain muutaman satkun liian iso :/
Mielessä on ollut Devilin pönttö tai Leo vince. Devili olisi helppo valita kun ei ole montaa eri mallia, mutta mitenkä tämä Leo vince? Neuvokaa tyhmää. Näytä malleja kun tuntuu olevan ihan liikaa. LV One, Factory, SBK, GPPRO yms.
 
Mulla oli edellisessä pyörässä Leo Vincet (GSR600) ja tilasin tähän Bemuun moisen mutta toimitus vaikeuksien takia otin Mivv:n ( sain Vincen hinnalla titaani version). Tuo Mivv näyttää samalta kuin Vincen LV one, eli hiilikuitukartio tuo putken pää.
Akroja näin tän vuoden EICMA messuilla noissa Bemuissa, ja olivat järkyttävän vanhanaikaisen läkkipeltisen kastelukannun oloisia, verrattuna Vinceen tai Mivv:iin.

Vince on ok pönttö ja se LV one on uusi malli tuolla hiilari kartiolla, saa lienee koko hiilarisena ja teräksisenä joka on halvempi. Mun mielestä noita muita ei Vinceltä kannata budjettimiehen katsella, ei niistä sen suurempaa iloa ole.
 
Olettekos te asennellee itsellenne slipareita? Näitä kun näyttää olevan jokunen erinlainen myynnissä pyörään. Mitä te voisitte suositella?

Minulla oli tämä Scorpion Serket Taper.

Hyvänä puolena ainakin oli, että äänitaso oli juuri sopiva. Ilman killeriäkin pääsi Ahvenistolle ajamaan, taisi olla 93 dB muistaakseni (juuri saman verran kuin ZX-6R:ssä vakiona). Mutta kyllä siinä jo moottorin äänet alkoivat kypärän sisälle kuulua, että siinä mielessä ajoi asiansa :D

photo.JPG
 
Eiks LeoVince menny konkkaan?

Hyvä pointti, Puolan tehdas kuitenkin vissiin sätkii vielä ehkä, sekavaa:
However, ACP is reassuring for the French market , " the production of Polish factories will continue and our deliveries will now be managed from France . Italy closes but the plant will continue to operate and solutions are being found. "
http://sportmondo-sportsportal.blogspot.fi/2013/10/business-news-leovince-liquidated-in.html
 
Tilanne on tämä tällä hetkellä:
PIC001555.jpg

Uudet renkaat saksanmaalta ensiviikolla tilaukseen ja sillä välin uusi väri vanteiden pintaan.
 
Kesä lähenee kovalla vauhdilla.

Mitäs öljyä ootte käyttäny ite pyörässä? Motulin öljyä laittelin viimeksi, mutta ne muista oliko 5000,5100,7100 vai mitä se oli. Tiedä sitten onko kamalasti eroja kun radalla ei kuitenkaan tule käytyä.
 
Mitenkäs Suzukista luetaan vikakoodit? Entä olisiko jollain mahdollisuutta toimittaa vikakoodilistaa? Itellä on sellainen ongelma, että kun pyörän käynnistää niin joskus saattaa FI-valo ruveta vilkkumaan ja käynti on epätasaista. Ongelma korjaantuu kun käyttää virtoja pois muutamia kertoja. Osaisiko joku sanoo suoraan mistä tämä johtuu? Tämäkään ei ole siis joka kertaista. Mutta useasti kuitenkin.
 
Nostellaas tätä... Hirmu vähän on keskustelua tästä mallista, onks oikeesti näin harvinainen orggilaisten keskuudessa? :blink:

Olis kiva saada käyttökokemuksia koska oon nyt vähän kahden vaiheilla kun kelasin ens kaudelle vaihtaa uudempaan. Joko GSR750 tai sit Z750R. Lienevät aika samalla viivalla kaikin tavoin? GSR vähän ripeemmin kiihtyvä ja siinä taitaa olla vähän mukavampi penkki? Plussat ja miinukset kiinnostavat molemmista, mutta erityisesti GSR:stä.

Mut mites vakuutukset? Onko siedettävällä tasolla? Entä huoltoväli? Jotain ns. pakko tarkistaa ennen ostopäätöstä?
Kiitti etukäteen.

-Kaitsuli-
 
Tuli hommattua tämmöinen Suiza tässä keväällä ja jo tuhannen kilometriä ajettuna. Tuntuu käteen hyvältä ja sisäänajo ilmeisesti tehty (45tkm mittarissa).

Huolto-ohjelman ja käyttäjän käsikirjan olen jo löytänyt/saanut ja huollotkin on kirjojen mukaan hyvin tehty.

Jatkoa ajatellen, onko kukaan onnistunut orkkis repairmanuaalia löytämään?
Maksullisena toki löytyy, mutta periaatteesta en tahtoisi rueta siitä maksamaan. Kaikkiin muihin pyöriin kun sellaisen on löytänyt ihan vapaasti verkosta.

PS. Jos jollekin on jäänyt nurkkiin ko. pyörässä olevaan MIVV vaimentajaan sopivaa db-killeriä niin olisin kiinnostunut.
 
Uusi Suzuki kuski ilmoittautuu.

Eli tuli hommattua hetki sitten kyseinen vehje, ja mukana tuli pelkästään huoltokirja.
Ensimmäinen kysymys olisi, että mistä kannattaisi metsästää service ja repair manuaaleja?

Ja toinen kysymys kun ketjut tuntuvat löysiltä ja pitäisi kiristää niitä, niin muuten onnistuu mutta kuinka kireälle taka-akseli pitäisi kiristää?
 
Uusi Suzuki kuski ilmoittautuu.

Eli tuli hommattua hetki sitten kyseinen vehje, ja mukana tuli pelkästään huoltokirja.
Ensimmäinen kysymys olisi, että mistä kannattaisi metsästää service ja repair manuaaleja?

Ja toinen kysymys kun ketjut tuntuvat löysiltä ja pitäisi kiristää niitä, niin muuten onnistuu mutta kuinka kireälle taka-akseli pitäisi kiristää?

Täällä sama pyörä ja käyttöohjekirjasta katsottuna "Taka-akselin mutterin kiristysmomentti 100 nm".
 
Back
Ylös