GSX 1400

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja screwdriver
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

screwdriver

New member
Ensi kesänä ajattelin ostaa kunnon pyörän, ja vaihtoehdoksi näyttää jäävän tuo 1400 GSX.
Pyöriä olen jonkin verran nähnyt liikenteessä tänä kesänä, eli eiköhän joku sellaisen omista.
Eniten kiinnostaa tässä vaiheessa tuo kulutus?
Kaksi päällä ajettaessa varmasti hyvä pyörä, ja vääntöä luulisi riittävän. Moottorikin ilmeisesti hyvin kestäväksi todettu?Kertokaa jotain kommenttia mikä sai vaihtaamaan juuri tähän pyörään.
 
Hauska peli jossa riittää vääntöä. Ei tartte vaihdella ohituksissa. Matka-ajossa mukava (pleksi auttaa mukavasti) ja kyytiläisellä riittää tilaa vaikka lehteä lukea  
smile_org.gif
 
smile_org.gif

Kulutusta en tarkkaan ole seurannut , mutta tankilla(24l.)olen ajellut tuollaiset 400km matka-ajoa (1 päällä), eli tuossa 5-6 l. tuntumassa .

ps. Olisiko kellään tietoa, mistä löytäisi sähkökaavion ? Pitäisi hälytin asennella
 
Mulla on GSX1400 ollut nyt 2 kuukautta ja ajettu 3800 km. Kulutus on ollut 5,0 - 5,9 l.
Mahtava pyörä ajaa ja vääntöä piisaa, mukava ajella moottoritielläkin eikä tarvitse konetta huudattaa.

Sähkökaaviota minäkin kaipailen, pitäisi myös häly asentaa.
 
Mulla ollut ko. pyörä tämän kesän ja kertaakaan en ole sen ostamista katunut  
tounge.gif
Kulutus on pyörinyt 6.5-7 l. välissä - tulee joskus avattua tuota kaasukättä  
biggrin.gif
 
062802moto_prv.gif
Helvetin jämäkkä ajaa = kulkee kuin juna. Kovempaa ajettaessa pyörää joutuu viemään mutkaan aika reippaasti ja maavara on aika pieni - tapit tahtoo ottaa helposti tiehen. Mutta hei - eihän tämä mikään muoviluoti olekaan  
wink.gif


Vääntöä on aivan mahtavasti, mutta tuo suzukin tehonrajoitin pienillä vaihteilla on aika hanurista... Tosin eiköhän tuostakin jossain vaiheessa päästä eroon
tounge.gif


En tiedä löytyykö sähkökaaviota, mutta tuolta voi yrittää kysellä: www.gsx1400.org
 
Tere!

Minulla on kaavio, johon olen jopa saanut asennuspaikat (spyball) rustattua... Laittakaa viestiä, niin laitan s-postissa tulemaan?

Myös tuo rajoittimen poistaja on tullut asennettua -> toimii!!

Kiva pyörä kunhan vaihtaa akran tai vastaavan...

Pleksiä en ole saanut toimimaan -> hirveät pyörteet jo 80km/h???
 
9000km on mittarissa. Kulutus 5-6 litraa "pappa-ajossa". Kone on tosi mukava, vääntää alhaalta.

Kustomin jälkeen keskinopeus on noussut vähän liiankin reippaasti. Ei paljon ylämäet tunnu.

Vaihteisto on mielestäni vähän epätarkka.

Kuorma päällä tuntuu perä vähän löysältä.

Maa-vara on huono, pohjakosketusta on tullut parikin kertaa matkustajan kanssa.

Toisesta takajousesta meni jäykkyydensäätö jumiin, lienee tyyppivika ainakin ulkomaisten käyttäjien mukaan. Iskari toki menee takuuna vaihtoon, mutta toimitusaika on pitkä.
 
Toisesta takajousesta meni jäykkyydensäätö jumiin, lienee tyyppivika ainakin ulkomaisten käyttäjien mukaan. Iskari toki menee takuuna vaihtoon, mutta toimitusaika on pitkä.
Minulla menee molemmat takaiskarit vaihtoon. On vissiin aika paha tyyppivika  
mad.gif
Talven aikanahan nuo saa onneksi rauhassa vaihtaa. Taitaa olla aika paha valmistusvirhe noissa iskareissa. Jostain luin, että erääseen pyörään - olikohan Norjassa - olisi menossa jo neljännet iskarit. Ja kaikkiin ilmestynyt aina sama vika - esijännityksen säätö jumiutuu ja iskarit alkavat vuotamaan öljyä  
omg.gif


Tuohan on jo aika vakava lapsentauti - liekö kellään tietoa miten tehdas on reagoinut tuohon ongelmaan?

Muuten pyörässä ei mitään vikaa...  
033102beer_1_prv.gif
 
Kuulin kanssa huhua että takaiskareiden kanssa on ollut ongelmia. No, ainahan ne saa vaihdettua parempiin.

Onko tuossa pöyrässä siis joku rajoitin, ja miten se vaikuttaa tehoon?
Ja onko kalliskin operaatio poistaa se?

Lähteekö tarpeeksi matala mörinä vakioputkilla vai onko aiheellista vaihtaa sliparit?
Mitään korvia vihlovaa ääntä en pöyrältä halua, mutta matala miehekäs soundi on aina plussaa  
062802moto_prv.gif
 
"todella luotettavien" lähteiden mukaan gsx kärsii juuri noista lapsentaudeista ja minun mielestä ainakin todella muovisen näköinen, en osaa selittää mutta siltä näytti läheltä. Sitten taas yamaha xjs vai mikä lie 1300 on paljon viimeistellympi eikä näytä tippaakaan muoviselta kuten gsx, ei taida olla pahemmin tautejakaan 1300 napannut?
Että jos on gsx ostamassa niin kokeile jammua ensin ihan vain varmuuden vuoksi!
 
Kuulin kanssa huhua että takaiskareiden kanssa on ollut ongelmia. No, ainahan ne saa vaihdettua parempiin.

Onko tuossa pöyrässä siis joku rajoitin, ja miten se vaikuttaa tehoon?
Ja onko kalliskin operaatio poistaa se?

Lähteekö tarpeeksi matala mörinä vakioputkilla vai onko aiheellista vaihtaa sliparit?
Mitään korvia vihlovaa ääntä en pöyrältä halua, mutta matala miehekäs soundi on aina plussaa  
062802moto_prv.gif
"Tehonrajoitin" tuossa tosiaan on... niin kuin vissiin kaikissa suzukeissa? Tuon huomaa selkeiten siitä, että mopo ei vastaa niin herkästi kaasuun pienillä vaihteilla  
nixweiss.gif
Aika  
033102ass_1_prv.gif
tuommoiset viritykset - miksi tehdä +100hp pyöriä ja rajoittaa tehoja...

Mites se nyt olikaan - tehonrajoitin vaikuttaa neljällä ekalla vaihteella puoleen kaasuun asti. Huippunopeutta tuskin rajoittaa tässä mallissa kuten bussissa ja gixxereissä? Viisaammat valaiskoon asiaa, jos haluavat  
baaa.gif


Helppohan tuo on poistaa - johtosarja irti ja väliin tuo "palikka". Markkinoilla on noita kaiken maailman g-packkeja ja ivan's tre - modeja joiden hinnat taitavat pyöriä jossain 150e hujakoilla. Olen kuitenkin ajatellut tilata ko. laitteen eräältä harrastajalta Englannista "hieman" halvemmalla. Suurkiitos vinkistä kuuluu eräälle orgin jäsenelle, joka vihjaisi asiasta  
bowdown.gif
 
033102beer_1_prv.gif
Jos jotakuta kiinnostaa tilata samalla, niin pistäkää privapostia.

Niin ja noista mörinöistä... siis onko niitä - no ei tosiaankaan
033102ass_1_prv.gif
Tuo putkisto on kunnon mehupilli ja äänet on sen mukaiset - melkein kuin singerillä ajaisi  
062802moto_prv.gif
Putkistohan tuohon mopoon, jos mihinkä kannattaa vaihtaa. Paino tippuu noin 15 kg ja teho tulee jotain 15-20 hp - tuosta voi laskea paljonko teho-painosuhde paranee  
biggrin.gif
Ei vastaavaa hyötyä taida kovin moneen mopoon saada pelkällä putkiston vaihdolla ja ruiskun säädöllä ? Kertokaas arvon orggilaiset kokemuksia putkiston vaihdosta omaanne gsx1400:een...

Niin ja kerätkää mulle kolehti niin saan ensi kesäksi varmasti tuon putkiston  
tounge.gif
 
tounge.gif
 
tounge.gif
 
"todella luotettavien" lähteiden mukaan gsx kärsii juuri noista lapsentaudeista ja minun mielestä ainakin todella muovisen näköinen, en osaa selittää mutta siltä näytti läheltä. Sitten taas yamaha xjs vai mikä lie 1300 on paljon viimeistellympi eikä näytä tippaakaan muoviselta kuten gsx, ei taida olla pahemmin tautejakaan 1300 napannut?
Että jos on gsx ostamassa niin kokeile jammua ensin ihan vain varmuuden vuoksi!
Kyllä olen tuota jammua käynyt katsomassa ja jopa koeajamassa. Ei tuntunut sopivalta omaan makuun.
Kaikkein paras olisi omaan makuun Hondan CB 1300, mutta sen hinta menee liian kalliiksi.
sad_orig.gif

Pyörää ei siis osteta suomesta liikkeestä.
Lisäksi Suzukin näyttää melko hyvältä jo valmiiksi omasta mielestä, muutama pieni muutos niin johan kelpaa.
Moottori on käsittääkseni myös pirun kestävä tekniikaltaan joten ne iskari ongelmat ei niin paljoa huoleta.
Ajamaan pitää vielä tietenkin päästä ennen ostopäätöstä.
 
Juu saman havainnon äänien suhteen on tehnyt allekirjoittanutkin. Kertokaa omia kokemuksia jos olette vaihtaneet putket! Ja tarvitseeko välttämättä vaihtaa boxia jos vaihtaa putket? Jonkun tiedon mukaan omaa boxia voi säätää?
sport05.gif
 
juu ja ihan hiano on, naapurin sedällä kun on semmonen sinivalkoinen. motti yli kaksi kertaa isompi kuin minulla.
kaboom.gif
smile_org.gif
 
Juu saman havainnon äänien suhteen on tehnyt allekirjoittanutkin. Kertokaa omia kokemuksia jos olette vaihtaneet putket! Ja tarvitseeko välttämättä vaihtaa boxia jos vaihtaa putket? Jonkun tiedon mukaan omaa boxia voi säätää?
sport05.gif
Omaa boksia voi ja kannattaa säätää.. Muuttuu aika paljon herkemmäksi, varsinkin kun vielä pistät siihen sen TRE-modin...
 
Huippunopeutta tuskin rajoittaa tässä mallissa kuten bussissa ja gixxereissä?
Ei syytä rajoittaa huippuja, koska pyörän tehokäyrä on aika erikoinen.
omg.gif

Nimittäin 7000r/min jälkeen tehot laskee, eikä kone jaksa suurimmalla vaihteella (6:lla) kiertää "punaiselle"!
nixweiss.gif

Jos on vähän vastatuulta tai ylämäkeä, pyörä ei kelaa kuin 8000r/min, jolloin huippua on 200km/h todellista, ja mittarin näyttämää 235km/h.
Kokeiltu on
sport05.gif

Teoriassakin pyörä voi ottaa huippua vain n. 230 km/h todellista, ennen kuin rajoitin puuttuu asiaan.
Gsx ei ole suurten huippujen pyörä, eikä sitä ole sellaiseksi tarkoitettukaan.
Tosin vauhdin hurmaan pääsee nakulla jo 200m/h todellista, käy meinaan melkoinen puhuri ja ranteet viruu 15 senttiä
062802jumpie_prv.gif
 
Moro!

Gsx 1400 on PARAS pyörä. 12 vuotta kokemusta muoviohjuksista ja takas en vaihda! 1400 ja 250 motocross pyörä täydentää toisiaan hyvin. Hauskaa on niinkuin pitääkin  
cool.gif


Mutta asiaan, mikä vehje tuo keulimisen rajoitin on ja miten siitä pääse eroon? Jos joku tietää, niin kertokaa nyt ihmeessä!

Lisäksi olisin kaipaillut tietämystänne vaimentimiin liittyen eli mahtaako kukaan tietää mistä tuollaisia GSX1400 vaimentimia saa ja tarviiko jotain säätöjä, jos vaihtaa vaimentimet?
 
Muistutus: Olen tilaamassa tässä ajokauden päätteeksi tuota rajoittimen poistajaa  
033102beer_1_prv.gif
Pistäkäähän infoa, jos kiinnostusta lähteä mukaan tilaukseen...
 
Back
Ylös