• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

GSX-650F kommentteja?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Regulator
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Otetaampa uppia tälle mallille kun kokemuksia varmaan rupeaa jo olemaan usealla.
Tuli itse hommattua -08 mallinen peli tänään ja alkutöikseni ajelin 270km ensireissun eikä pahaa sanomista löydy.
Edellistä pyörästä ja ajosta toki on aikaa muutama vuosi joten perus puutumista oli alkuun.
Kertokaapa mitä tahasta kokemusta kyseisestä pyörästä lisää: hyvää, huonoa, tarkkailtavaa,..
Itse lisäilen myös jahka noita kilometrejä tulee lisää.
 
Pyörähän on sama kuin vesirosvo, mittaristo erilainen ja katesarja. Itsellä 07 vesirosvo täyskatteella jota juuropassa myytiin GT nimikkeellä. Koneella on kaksi eri luonnetta alle 8t vääntää ja kulkee mukavasti sen jälkeen tulee raaserin mieli. Renkaat on mulla misukat ja taakse vaihdoin pilot kolmosen enkä ole katunu. Öljyinä Motulin 300v esteri ja toimii. Hyviä kilsoja, harmi ettei pääse tällä pyörällä Banu kerhoon johon olen kirjoittanut että kirjoa pitäisi lisätä.
 
Viime keväänä tuli samanmoinen laitettua eikä nyt yhden kauden kokemuksella ainakaan mitään pahaa sanottavaa. Viime kauden pisin lenkki oli Lahti - Sodankylä - Lahti ja ainakin tuosta selvittiin ilman ongelmia. Ennen reissuun lähtöä pyörästä vaihdettiin latausjännitteen säädin (takaisinkutsu).
 
Onko kellään tietoa tästä?
http://www.nettimoto.com/suzuki/gsx/1711268#yritys=yarde#yritys=yarde

Kovasti tekisi mieli vaihta gixeri tuohon jatkuvien selkäongelmien vuoksi, ajoasento tekee tehtävänsä.... minun ajoillani luultavasti riittää tuo 650 kuutioinenkin. Varsinkin kun on kehuttu hyväksi moottoriksi. Miten jaksaa vääntää 2 päällä? Jos joskus rouvakin eksyisi kyytiin, nykyisen kyytiin ei nouse kun on kuulemma huonot matkustaa korkealla...
Melko pitkä matka vaan jos koeajollekin mielii lähteä.
 
Mulla oli tuollainen ensipyöränä, ajoin jonkun 18tkm vailla ongelmia. Kaksipäällä väännöstä en osaa sanoa, mutta kyllähän tuo viimeistään kierroksia käyttäen sen verran liikkuu kuin takapenkin nopeudenrajoitin sallii. :grin:

En tiedä mitä tuolta koeajolta kaipasit, mutta koneen luonteesta saanee kuvaa kun käyt ajamassa saman ikäluokan 650 bandiittia. Teknisestihän nuo ovat samat pyörät, ajoasennossa on vähän eroa ainakin erilaisen tangon takia.
 
Samanlainen pyörä mulla ajossa ja 15tkm olen sillä ajanut ilman huolia.
Loistava yleispyörä jolla pyörii kupungilla ja on tullut käytyä pitkiäkin reissuja ilman selkäkipuja :thumbup:
Ainoa paha sanottava on kaasun on/off tila. Jos ei kiihdytä niin tahtoo herkästi moottorijarruttaa, mutta sen kanssa oppii elämään ja kun siihen vähän keskittyy niin saa pysymään vedon tasaisena.
Kaks päällä ei ole tullut oikeastaan ajeltua joten siihen ei vastausta ole.
 
Ainoa paha sanottava on kaasun on/off tila. Jos ei kiihdytä niin tahtoo herkästi moottorijarruttaa, mutta sen kanssa oppii elämään ja kun siihen vähän keskittyy niin saa pysymään vedon tasaisena.
Kaks päällä ei ole tullut oikeastaan ajeltua joten siihen ei vastausta ole.

Hmm. Ajoin itse tosiaan 2010-vuotisella 18tkm, enkä tunnista kyseistä ominaisuutta omassa pyörässä olleen. Onko ruiskun synkka tarkastettu koska viimeksi? Siitä kun kovin moni kotitarvehuoltaja lipsuu vaikka muuten huoltaisi pyörän paremmin kuin merkkiliike.
 
Hyvä peli, mutta "toimivuus" aika herkkä sen suhteen, onko
säädöt oikeasti kohdillaan vai enemmän tai vähemmän sinne päin.

Kovin tuota PAIR:ia aina parjataan ja pannaan paukuttelu sen syyksi,
mutta jostain syystä ainakaan ne kaikki Suikat jotka on laitettu toimiviin
säätöihin, ei paukuta pätkääkään PAIRit paikoillaan ?????

Hieman taitaa olla sama tilanne, kun toiset väittää että peli jolle riittää
erinomaisen hyvin teknisesti 95:n, toimii "ihan eri tavalla" 98:lla....
puhumattakaan V-Powerista.

Varmasti toimiikin.... mutta johtuuko se "persesäädöistä" siinä määrin
että soppien eron huomaa.... ? Lähes poikkeuksetta johtuu.

Asiallisesti huollettuna joka tapauksessa pomminvarma ja luotettava
peruspyörä. Aika huoletta voi keskittyä rauhassa ajamiseen... eikä... NO NYT SE TAAS....:no: :itkupilli:

Kokeilin tuossa "pakasta vedettyä" romplaamatonta Street Tripleä.... jonka kehutaan noin
yleisesti olevan sellaisenaan varsin "toimivissa säädöissä".
Nätisti ja lineaarisestihan tuo veti rykimättä.... mutta.

Kaasuun liittyi ainakin tuossa yksilössä omasta mielestä ihmistä syövä "ominaisuus" tuossa kuosissa.
Kun kaasun "kastaa kokonaan", sitä ei millään konstilla saa avattua siten,
ettei veto tule nykäyksellä off/on tyyppisesti päälle.
Toimii tuokin vähän kuin vanha alkusarjan 1.6 Focuksen ruutta.
Vielä ärsyttävämpää on varmasti pitkässä juoksussa sellainen tilanne,
jossa tuo ilmiö tulee jo ilman "kokonaan kastamista".

Eiköhän noista 650:ssäkin.... edelleenkin eroon päästä jos ja kun siihen on halua/tarvetta.
 
Hmm. Ajoin itse tosiaan 2010-vuotisella 18tkm, enkä tunnista kyseistä ominaisuutta omassa pyörässä olleen. Onko ruiskun synkka tarkastettu koska viimeksi? Siitä kun kovin moni kotitarvehuoltaja lipsuu vaikka muuten huoltaisi pyörän paremmin kuin merkkiliike.
Vuosimallissa 2008 kaasu on On/Off.

Varsinkin loivaan alamäkeen mennään tasakaasulla On/Off.. On/Off.. On/Off.. On/Off.. (nyk nyk nyk)

Huolto ehdotti korjaukseksi Power Commanderia.

Jos on yhtään vetomies tai ajomies niin ominasuuden kanssa oppii elämään ja osaa ennakoida paikat joissa tulee automaattisesti pidettyä pientä kaasua päällä, tai vaihtoehtoisesti kokonaan pois. Esim: alamäkeä ennen hieman vauhtia ja sitten kaasu pois, tai koko alamäki vähän kiihdyttäen.

EDIT: Pyörän ruiskut on synkattu huollossa huolto-ohjelman mukaan mutta ei parantanut tilannetta.
 
Viimeksi muokattu:
Menossa jo kolmas kesä GSX650F:n kanssa. Ajelen lähinnä suunniteltua matka-ajoa tai siirtymisiä paikasta toiseen, kuten Vantaalta Asikkalaan jne. Tulin torstaina (11.6.2015) Norjan eteläisestä keskiosasta. Tuli kierrettyä Geiranger, Trollstigen ja monet, monet muut legendaariset mutkapätkät yhdeksän päivän aikana.
Mielestäni kysessä on yksi kaikkien aikojen parhaita moottoripyöriä. Ominaisuuden hidasvauhtiseen tai jopa keskinopeaan matkailuun ovat juuri oikeat, hyvät ja tunnolliset jarrut ja ajettavuus eri kuormilla. Katteen takan on kiva lymytä sateella.
Norjan serpentiiniosuuksilla alaspäin mennessä moottorin voimakkaasta jarrutuksesta on hyötyä, ei tarvinnut liikaa jarruja kuluttaa.
Pyörään saa myös kunnollisen laukkusarjan, kahvalämmittimet, virran ulostulosarjan ja navigaattorin asennettua.
Ainoa miinus tulee kaasun on/off toiminnasta osakaasulla ajettaessa noin 80 km vauhdissa ja myötätuulessa.
Joten summa suummarun, ok pärrä kaikinpuolin.
 
Back
Ylös