• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

GSX-R 1000 K5 Ignition Module + Quick Shifter

Tylyttäjä

New member
Elikä ongelma on se, että en saa tuota shifteriä "aktivoitua" enkä toimimaan. Softassakaan ei näy shifterin säätöjä. Muuten toimii ok. Gixxerihän vaatii sytkäboksin, jotta shifteri toimii, koska pyörässä on 8 injektoria.

Tässä sama viesti minkä lähetin jos Dynojetin tekniseen tukeen, ei millään jaksa kirjottaa samaa tänne suomeksi:


sanoi:
I bought PC3USB, Ignition Module and Quick Shifter from you, that I installed in my GSX-R 1000 K5.

Everything else is working ok but the shifter. Shifter is: 4-104 "Push" Type Linear Sensor.

1. First I installed the PC3 USB and it got mapped with Tuning Link. Thats ok.
2. Then I installed Ignition Module, and it required the installation of new firmware to my PC. That also went ok.
3. Next I tried to install the shifter, but that doesn't work. I plugged the shifter to the harness coming from the Ignition Module. I tried to use the small cd-rom supplied with the shifter, but I doesn't work either (no connection). And there are no quick shifter adjustment in my powercommander software.

I can see the fuel and ignition maps in the powercommander software, but nothing from the shifter in tools menu?

What is the right procedure to install the PC, Ingition Module and Quick Shifter to my bike? Do I have all the needed parts (no need for hub etc)??

Do I need a new firmware that supports both the Ingition Module and the Quick Shifter? Or do I need to do the things in the installation in a different order, maybe first the shifter only with the powercommander and only after that update the firmware that supports Ignition Module and plug that in?

It would be very helpful if you could give me a walk-through guide how to install PC3USB with Ignition Module and Quick Shifter for GSX-R 1000 K5!
 
Tosiaan softa pitää päivittää, ja kannattaa käyttää sitä levyä mikä tulee ignition mudulen mukana kun ne ilmeisesti vaihtelee aika useasti. Toki jos valmistaja mailaa niin sekin lienee oikea, mutta summissa ei kannata laittaa koska se voi rikkoa poksin...

Tuossa kokonaisuudessahan on kolme softa levyä, PC3:sen softa, Shifterin mini CD ja sitten Ignition modulen CD. Itse kun en omia rojuja softannu niin en ole varma tarviiko tuota shifterin levyä ollenkaan, vai riittääkö pelkkä ignition module...

Vinkki shifterin asennukseen, siis sensorin asennukseen on että jos käytössä on linear shifter, niin kannattaa säätä se vasta kun olet kytkeny kiinni, ja virrat on päällä. Silloin sille on helppo katsoa oikea paikka ja liike, koska sensorissa on ledi joka on vihrea sillon kun se on normaali tilassa, ja sitten menee punaiseksi kun sytkä katkastaan...

Itsellä on vieläkin vähän huonosti tuo sensori, se oli hyvin, mutta uusien kenkien myötä menin vaihtaan vaihe vivun asentoa ja samalla sensorim kiinnitys paikkaa, niin nyt se on väärässä paikassa, kun aluksi porasin liian kaus ensimmäisen reijän joten vaihe vivun liike tuli liian suureksi sensorille ja se vähän kanittaa ykkösella laitettaessa, toimii mutta ottaa sen verran kiinni että pidemmän päälle voi rikkoa sensorin...

Tässsä kuva omasta. Eli tuossa se on juuri hyvin, mutta menin vaihtaan tuohon toiseen reikään, ja sillon liike on liikaa. Tänään pitäs vaihtaa takaisin tuohon lähempään reikään(helpommin sanottu ku tehty, koska pultin kanta alkaa olla paskana ja locktiteä enemmän ku laki sallii). Kannattaa siis katsoa eka tarkkaan että sensorin liike riittää, eli yltää ykkösellä alas ja 6:lla ylös, ja vieläpä niin että pelivaraa jää...

ps. jos keksit laittaa sensorin muualle, niin suosittelen, koska tuossa omassa viritelmässä se on vähän jalan edessä. Jossei sinulla ole paine sensori käytössä, jolloin tilanne on eri...
 
Tosiaan softa pitää päivittää, ja kannattaa käyttää sitä levyä mikä tulee ignition mudulen mukana kun ne ilmeisesti vaihtelee aika useasti. Toki jos valmistaja mailaa niin sekin lienee oikea, mutta summissa ei kannata laittaa koska se voi rikkoa poksin...

Tuossa kokonaisuudessahan on kolme softa levyä, PC3:sen softa, Shifterin mini CD ja sitten Ignition modulen CD. Itse kun en omia rojuja softannu niin en ole varma tarviiko tuota shifterin levyä ollenkaan, vai riittääkö pelkkä ignition module...

Vinkki shifterin asennukseen, siis sensorin asennukseen on että jos käytössä on linear shifter, niin kannattaa säätä se vasta kun olet kytkeny kiinni, ja virrat on päällä. Silloin sille on helppo katsoa oikea paikka ja liike, koska sensorissa on ledi joka on vihrea sillon kun se on normaali tilassa, ja sitten menee punaiseksi kun sytkä katkastaan...

Itsellä on vieläkin vähän huonosti tuo sensori, se oli hyvin, mutta uusien kenkien myötä menin vaihtaan vaihe vivun asentoa ja samalla sensorim kiinnitys paikkaa, niin nyt se on väärässä paikassa, kun aluksi porasin liian kaus ensimmäisen reijän joten vaihe vivun liike tuli liian suureksi sensorille ja se vähän kanittaa ykkösella laitettaessa, toimii mutta ottaa sen verran kiinni että pidemmän päälle voi rikkoa sensorin...

Tässsä kuva omasta. Eli tuossa se on juuri hyvin, mutta menin vaihtaan tuohon toiseen reikään, ja sillon liike on liikaa. Tänään pitäs vaihtaa takaisin tuohon lähempään reikään(helpommin sanottu ku tehty, koska pultin kanta alkaa olla paskana ja locktiteä enemmän ku laki sallii). Kannattaa siis katsoa eka tarkkaan että sensorin liike riittää, eli yltää ykkösellä alas ja 6:lla ylös, ja vieläpä niin että pelivaraa jää...

ps. jos keksit laittaa sensorin muualle, niin suosittelen, koska tuossa omassa viritelmässä se on vähän jalan edessä. Jossei sinulla ole paine sensori käytössä, jolloin tilanne on eri...
Laitoin kyllä sen softan levyltä, mikä tuli Ignition Modulen mukana. Se päivitti tosiaan PC:n firmwaren niin, että se osaa käyttää Ignition Modulea. Ilman sitä pyörä ei lähtenyt edes käyntiin  
tounge.gif
Nyt lähtee (Ignition Module pelaa, se on nyt 0-kartalla), Shifteri ei vaan pelannut..

Shifterin asentamisessa ei vaan käynyt se levy mikä tuli shifterin mukana, vaan tämä vaati jonkun toisen softan! Mulla kun ei ole se shifteri jota Dynojet suosittelee K5:een vaan sama kuin esim Busassa, eli tämä:
http://www.powercommander.com/304shift.htm

Tuossa tulee varmaan mukana väärä softa! Sen takia Manny lähetti mulle oikeen softan  
smile_org.gif


Kyllä se mini-cd:nkin softa tarvitaan, jotta Shifteri aktivoituu ja sitä voi säätää PC:n softasta sitten, sinne aukeaa valikot. Mun tapauksessa se vaan tais olla väärä softa. Se ei ilmeisesti hiffanu sitä, että shifteri oli kytketty nyt Ignition Moduleen eikä suoraan PC:hen, kuten tämä kyseinen shifteri yleensä.

Shifteri on nyt ihan hyvässä paikassa ja liikerata riittää. Tehtiin sille metallista kiinnike joka pultattiin sinne jalkatapin kiinnikkeen alle. Ledit kanssa huomasin eilen, harmi kun ei väärän softan takia päässy testaamaan!

Paljonko sulla on muuten katkoaika?

Kerron sitten miten kävi, ja joutuuko pyörä viettämään toisenkin yön tallilla
tounge.gif
 
En kohsannu kysyä tarkkaa katko aikaa(ja softia en ole läppäriin asentanu vielä, enkä tiedä jaksaako nuita pahimmin itse mennä sääteleen, kun nyt toimii hyvin), mutta Bikefoxin Kimmo sano että se on sellanen sopiva katkoaika "katu" käyttöön, lyhyempikin käytetään varsinkin ihan kisapeleissä, mutta vähän pidempi lienee aina turvallisempi laatikolle jos sattuu liihan hitaasti vaihteen nakkaan silmään... Perstutumalla en ainakaan yhtään lyhyemmäksi säätäisi, koska tuokin kyllä tuntuu varsin vikkelältä kytkimen käyttöön verrattuna.
 
Noniin, sillä oikeella softalla se lähti toimimaan heti...

Testilenkin jälkeen voin suositella tuota kyllä
033102beer_1_prv.gif
Tuntuu ettei veto katkea ollenkaan!

Kytkin alkaa vaan oireilemaan, pito vaihtelee luistatusvaiheessa! Prkl välillä yrittää pystyyn ja välillä tuntuu että luistaa, kesken tasaisen luistatuksen!

Öljykylpy kyllä jeesas..
 
Noniin, sillä oikeella softalla se lähti toimimaan heti...

Testilenkin jälkeen voin suositella tuota kyllä  
033102beer_1_prv.gif
Tuntuu ettei veto katkea ollenkaan!

Kytkin alkaa vaan oireilemaan, pito vaihtelee luistatusvaiheessa! Prkl välillä yrittää pystyyn ja välillä tuntuu että luistaa, kesken tasaisen luistatuksen!

Öljykylpy kyllä jeesas..
Hmm..tämän oon huomannu kans. Kytkin on oireillu mullakin, tilannetta jeesas uudet öljyt. Shellin Advence Ultraa tarjosin koneelle, auttoi selkeesti kytkimen toimintaan.
 
Tervetuloa paskojen kytkinten kerhoon
tounge.gif


Mulle laitettiin juuri kykä uusiks, kun ei paikaltaan lähdettäessä luitanut pätkääkään vaan narahti samantien kiinni, kun vähän päästi kytkinkahvasta.

Nyt tuntuis toimivan paremmin, mutta nyt kytkimen ns. ottoalue on niin tarkka/pieni, että on vaikea otta kunnon lähtöjä paikaltaa. Vaatii todella tarkkaa kytkimen käyttöä.
 
Joo kytkin kikkailee täälläkin(juuri niin että joskus ei meinaa purra kiinni lähdettäessa liikkeelle), ja lienee tyyppi vika K5/K6 gixereissä, mutta säätämällä pitäs tulla kuntoon, ja mitä olen muiden kokemuksia lukenut niin moni säätää 1000 - 2000km välein kytkimen, vaikka service manussa se käsketään säätään 6000km välein...

Kytkimen säätö on helppo ja vie tottuneelta muutamia minuutteja(öljyjä ei tarvi laskea pois!), ohjeet service manuaalin sivulla 33...

Tässä vielä liitteenä kyseinen sivu, jossa ohjeet(piti pakata aika reilusti jotta meni 30kt kokoon)...
 
Noniin, sillä oikeella softalla se lähti toimimaan heti...

Testilenkin jälkeen voin suositella tuota kyllä  
033102beer_1_prv.gif
Tuntuu ettei veto katkea ollenkaan!

Kytkin alkaa vaan oireilemaan, pito vaihtelee luistatusvaiheessa! Prkl välillä yrittää pystyyn ja välillä tuntuu että luistaa, kesken tasaisen luistatuksen!

Öljykylpy kyllä jeesas..
Hmm..tämän oon huomannu kans. Kytkin on oireillu mullakin, tilannetta jeesas uudet öljyt. Shellin Advence Ultraa tarjosin koneelle, auttoi selkeesti kytkimen toimintaan.
Vaihdanpa tänään öljyt, jos laittais vaikka Gulffin synteettiset.
 
Vähä on offtopic, mutta mistä TTV oot hommannu ton pidikkeen tolle putkelle, mikä tulee takajalkatapin tilalle??
 
No helvetti! Tuleekos se sitte kaikkien yoshien mukana?? Ite hommasin sellasen Ameriikan mallin TRC:n mutta ei paljoa pidikkeitä näkyny... Oli se putki myyjällä seinällä näytillä, joten saattaa olla, että en sitte saanu kaikkia osia mukaan...
 
OT: ttv jätkähän osaa valokuvata... Aivan saatanan hienoja kuvia oot ottanu
bowdown.gif
Ootko kauan kuvaillu?
 
Back
Ylös