• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

GSX-R 1000 K5 Ignition Module + Quick Shifter

Noniin, sillä oikeella softalla se lähti toimimaan heti...

Testilenkin jälkeen voin suositella tuota kyllä  
033102beer_1_prv.gif
Tuntuu ettei veto katkea ollenkaan!

Kytkin alkaa vaan oireilemaan, pito vaihtelee luistatusvaiheessa! Prkl välillä yrittää pystyyn ja välillä tuntuu että luistaa, kesken tasaisen luistatuksen!

Öljykylpy kyllä jeesas..
Jokos olet käyttänyt moposi Viaberilla tehovedossa?

Mielenkiinnolla odottelen tuloksia, vieläkin...

En kohsannu kysyä tarkkaa katko aikaa(ja softia en ole läppäriin asentanu vielä, enkä tiedä jaksaako nuita pahimmin itse mennä sääteleen, kun nyt toimii hyvin), mutta Bikefoxin Kimmo sano että se on sellanen sopiva katkoaika "katu" käyttöön, lyhyempikin käytetään varsinkin ihan kisapeleissä, mutta vähän pidempi lienee aina turvallisempi laatikolle jos sattuu liihan hitaasti vaihteen nakkaan silmään... Perstutumalla en ainakaan yhtään lyhyemmäksi säätäisi, koska tuokin kyllä tuntuu varsin vikkelältä kytkimen käyttöön verrattuna.
Se mitä itse olen noista perillä niin 60 ms on aika yleinen kisapuolella (lyhyemmillä katkoajoilla on alkanut laatikko oireilemaan parissa mopossa). Kadulle se saattaapi olla hiukan liian hätäinen. Tosin päätäni en vadille pistä, koska kadulla en moista ole koskaan testannut.

Kiira on muistaakseni noita katupeliinsä säädellyt ja testaillut. Mitäköhän herralla on moinen katkoaika?

Ja jotta ei menis pasmat sekaisin niin tuo 60 ms on katkoaika sellaiseen missä on napilla "ammuttava" katko. Teillä näyttäisi olevan noi painetunnistimet... niissä lienee eri aika (lue: lyhyempi)?

En kohsannu kysyä tarkkaa katko aikaa(ja softia en ole läppäriin asentanu vielä, enkä tiedä jaksaako nuita pahimmin itse mennä sääteleen, kun nyt toimii hyvin), mutta Bikefoxin Kimmo sano että se on sellanen sopiva katkoaika "katu" käyttöön, lyhyempikin käytetään varsinkin ihan kisapeleissä, mutta vähän pidempi lienee aina turvallisempi laatikolle jos sattuu liihan hitaasti vaihteen nakkaan silmään... Perstutumalla en ainakaan yhtään lyhyemmäksi säätäisi, koska tuokin kyllä tuntuu varsin vikkelältä kytkimen käyttöön verrattuna.
Se mitä itse olen noista perillä niin 60 ms on aika yleinen kisapuolella (lyhyemmillä katkoajoilla on alkanut laatikko oireilemaan parissa mopossa). Kadulle se saattaapi olla hiukan liian hätäinen. Tosin päätäni en vadille pistä, koska kadulla en moista ole koskaan testannut.

Kiira on muistaakseni noita katupeliinsä säädellyt ja testaillut. Mitäköhän herralla on moinen katkoaika?

Ja jotta ei menis pasmat sekaisin niin tuo 60 ms on katkoaika sellaiseen missä on napilla "ammuttava" katko. Teillä näyttäisi olevan noi painetunnistimet... niissä lienee eri aika (lue: lyhyempi)?
Meillä on lineeariset liiketunnistimet, eli kun poljin tulee tiettyyn kohtaan niin sytkä katkeaa. Ainakin tähän mennessä on toiminu kuin junan vessa!

65ms on käytössä, ja tuntuis aika hyvältä! Kiiran ja muiden neuvojen mukaan tuohon arvoon päädyinkin.

Noniin, sillä oikeella softalla se lähti toimimaan heti...

Testilenkin jälkeen voin suositella tuota kyllä  
033102beer_1_prv.gif
Tuntuu ettei veto katkea ollenkaan!

Kytkin alkaa vaan oireilemaan, pito vaihtelee luistatusvaiheessa! Prkl välillä yrittää pystyyn ja välillä tuntuu että luistaa, kesken tasaisen luistatuksen!

Öljykylpy kyllä jeesas..
Jokos olet käyttänyt moposi Viaberilla tehovedossa?

Mielenkiinnolla odottelen tuloksia, vieläkin...
Meen sitten kun on sopiva hetki
smile_org.gif

Mitään tarvetta mulla ei ole siellä enää käydä. Mopo on ajettu jo kahdessa penkissä, KX-Center ja Bike World. Tulokset renkaalta KX-Center 171hp ja BW 174hp, käyrät identtisen muotoiset.

Kaasuillekin säädettiin BW:ssä.

Mulla on Suikassa painetunnistimella 58ms. Paljon lyhyemmäksi ei enää uskalla. Kawassa 63-65ms oli minimi.

Edit: Stripillä lyhyempikin voi toki toimia, kun polkaisu on aina samanlainen. Lineaaritunnistimesta en tosin tiedä, koska siinä polkimen matka elää jonkin verran. Ja käsittääkseni vakiopäin olevalla (ylöspäin isompaa) vaihtokaaviolla ajan täytyy olla hieman pidempi.

Mulla oli tuon shifterin kanssa myös mystinen ongelma. Se toimi ok 1-3 vaihteilla, 4-6 puolella kaasulla, muttei 4-6 täydellä kaasulla. Bikefoxin Kimmo Koskenniemi tiesi, että kyseessä on vanha softa ja sai sen heti korjattua. Aika guru.
bowdown.gif

Meillä on lineeariset liiketunnistimet, eli kun poljin tulee tiettyyn kohtaan niin sytkä katkeaa. Ainakin tähän mennessä on toiminu kuin junan vessa!
Off topic...

Onko joku tietty syy miksi juuri tuo lineaarinen liiketunnistin? Dynojetin sivuillahan suosittavat Gixxereihin tuota vaihtajan tankoon (Shifter rod pressure sensor) liitettävää mallia.
Onko esim kayttövarmempi, helpompi asentaa tms... ?

Lineaarinen on vaikeampi asentaa ja _säätää_, mutta kun se on säädetty, se toimii pehmeämmin kuin painesensori. Painesensori taas on luotettavampi, mutta poljinvoima voi teoriassa rasittaa laatikkoa.

Joku sanoi minulle joskus (l. hevosmiehen tietotoimiston uutisia), että painesensori ei oikein mahdu uuteen suitsaan vakiojalkatappisetillä ja -kaaviolla. Itse en ole koittanut. PP-tuningin jalkatappisetillä se ainakin toimii ongelmitta.

Lineaarinen on vaikeampi asentaa ja _säätää_, mutta kun se on säädetty, se toimii pehmeämmin kuin painesensori. Painesensori taas on luotettavampi, mutta poljinvoima voi teoriassa rasittaa laatikkoa.

Joku sanoi minulle joskus (l. hevosmiehen tietotoimiston uutisia), että painesensori ei oikein mahdu uuteen suitsaan vakiojalkatappisetillä ja -kaaviolla. Itse en ole koittanut. PP-tuningin jalkatappisetillä se ainakin toimii ongelmitta.
Näin voisin väittää, että se kohtuullisen paksu painesensori ei sinne kovin hyvin mahdu.. Ahdasta on..

Mä ostin ton liikesensorin sopivasti hetken päähänpistosta, kun oli jäänyt KSTHB:lta Busassa yli.

Tuo Dynojetin sensori on sika helppo säätää kun siinä on ne ledit. Eli ledi näyttää missä kohtaa katko alkaa, vihreä muuttuu punaiseksi. Toimi heti suoraan helvetin hyvin!

Off topic...

Onko joku tietty syy miksi juuri tuo lineaarinen liiketunnistin? Dynojetin sivuillahan suosittavat Gixxereihin tuota vaihtajan tankoon (Shifter rod pressure sensor) liitettävää mallia.
Onko esim kayttövarmempi, helpompi asentaa tms... ?
Omaan settiin tuli tuo lineaarinen sensori koska se kuului tarjous pakettiin, en hoksannut kysyä miksi sitä Kimmo bikefoxilla tyrkytti, ja miksei paine sensoria...

Mutta uskon että vakio rear setillä ja vaihe polkimella paine sensorin sopiminen on aika rajoilla..

Tässä kuva 750:stä, eli tuo mihin vaihe poljin loppuu ja sitten tanko jatkuu(eli mihin paine sensori tulee) on kyllä aika lyhyt matka vakiona, eli voi olla ettei vakioon ihan kunnolla sopi tuo paine sensori? Tässäkin kuvassa on vaihdetut rear setit... Ja voihan tuossa toiminnallisuudessakin eroja olla... Lineaarinen sensori ainakin toimii itsellä, mutta miinuksena se on hieman enemmän jalan edessä kun paine sensori taas ei olisi ollenkaan edessä...

Edit: sieltähän tulikin jo saman tyylistä mutua... Lienee mahtumisen kanssa vähintään rajoilla...

mutta poljinvoima voi teoriassa rasittaa laatikkoa.
Nyt en ymmärrä, eikös sen poljinvoiman pitäisi olla aivan sama riippumatta siitä, onko siinä se sensori välissä vai ei? Vai pitääkö vaihtaa voimakkaammalla liikkeellä.
Painesensori katkaisee sytkän kun tangonsuuntainen paine on riittävä sensorin mukaan joko veto- tai työntösuuntaan. Polkaisun vastapaine tulee tällöin käsittääkseni vaihteensiirtäjistä. Eli se rasittaa laatikkoa samalla tavalla kuin painaisit kevyesti ja nopeasti vaihdepoljinta täyttä vetoa vastaan ilman shifteriä. Sytytyksen katkaisuun tarvittava voima ei ole kova, joten siksi sanoinkin, että vaikutus on teoreettinen.

Back