GSX-R 1100 käyntiongelma

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja A.S
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

A.S

New member
Eli ongelmana 1990 1100 i/ö gixerin käynti, johon vaihdoin fatbarin, kaasukahvaa kliparista irrottaessa lipsahti kaasuvaijeri, jolloin kuului rusaus. (en tiedä johtuiko ongelma tästä?!)

Nyt kun tuota laittaa käyntiin niin tarvii ensinnäkin sahata käyntiin normia pidempään ja käynnistyttyään pienikin kaasuun koskeminen aiheuttaa kierrosten hyppäämisen 5000rpm ja siintä ne laskeutuvat pikkuhiljaa takaisin sinne 2000rpm tyhjäkäyntiin, kun ennen tuo reagoi 1 = 1 kaasuun. Myöskin vetää isosti hanaa antaessa laihalle -> tulta putkesta ja pauketta.

Tankki ollut myös irti, joten ensin epäilin bensahanaa tai jotain letkua, mutta ei oikein sekään tunnu olevan rikki. sitten sattui löytymään jokin jousi sieltä 2 ja 3 kaasarin luonta joka irronnut siinä ympärillä jokin pyöreä rautalanka juttu. Tämäkö ongelman syy? Jokin palautusjousi?

Tullut luettua b-forumin, tämän ja mototinkin vastaavat jutut eikä kenelläkään ole käynyt vastaavaa..
crazy.gif


Eli jos joku osaa kertoa että mitä **ttua tolle pitää tehdä jotta tulee kuntoon ni olisin kiitollinen.
 
Oiskohan sulla kaasuvaijerin pää pois paikoiltaan kaasarien päästä ja asettautunut niin, että läppärungon läpät on auki vaikka kaasu on "nollilla" ja siksi joudut sahaamaan käyntiin ja käynnistyessä kierrokset on taivaissa ja toisaalta käy laihalla?

No, en minä näistä tiedä niin hyvin mutta, jos on apua niin hyvä.
 
No tuo voi olla mahdollista.. lähinnä tuo irtojousi ihmetyttää. Kuitenkin eniten hommassa syö se, että kaasarit menee rikki siitä että ottaa kaasukahvan irti.
Käytöshän siis tyhjäkäynnillä ihan normaalia, mutta pieni kaasuun koskeminen nostaa kierrokset pitkäksi aikaa ylös.
 
No tuo voi olla mahdollista.. lähinnä tuo irtojousi ihmetyttää. Kuitenkin eniten hommassa syö se, että kaasarit menee rikki siitä että ottaa kaasukahvan irti.
Käytöshän siis tyhjäkäynnillä ihan normaalia, mutta pieni kaasuun koskeminen nostaa kierrokset pitkäksi aikaa ylös.
Taitaapi olla se irtojousi juuri se palautusjousi ja silloin kaasun löysääminen ei vaikuta toivotusti, kun jousi ei paina ilmanoton läppiä kunnolla kiinni.
 
kliparista irrottaessa lipsahti kaasuvaijeri, jolloin kuului rusaus. (en tiedä johtuiko ongelma tästä?!)

pienikin kaasuun koskeminen aiheuttaa kierrosten hyppäämisen 5000rpm ja siintä ne laskeutuvat pikkuhiljaa takaisin sinne 2000rpm tyhjäkäyntiin

sitten sattui löytymään jokin jousi sieltä 2 ja 3 kaasarin luonta joka irronnut siinä ympärillä jokin pyöreä rautalanka juttu. Tämäkö ongelman syy? Jokin palautusjousi?
Mulla oli omissa Gixxereissa jatkuvia ongelmia kaasuvaijerin kanssa,vaikka miten rasvasi yla ja alapaata niin aina paasi jotenkin ripsaantumaan ja se aiheutti juuri tuollaisen vaivan mita kuvailet.Pienen pieni saije kun irtoo vaijerista ja sopivasti on juuri sen vaijerin kuoren lahella niin voi aiheuttaa ongelmia.Sitten se jousi,en muista muuta palautusjousta kuin tama kuvassa oleva .Onko se loytynyt, sellainen kiekuran muotoinen?
 
Joo siis en edes tiedä mistä tuo jousi on mikä löytyi.
tounge.gif
Sellainen n. 2cm pitkä, 10-8mm paksu jousi, jossa ovaalilenkki toisessa päässä ja toisessa koukku. Musta toi kuvan jousi kyllä paikallaan, tarkistan varmuudeksi huomenna.

Kaveri vaan epäili jotaan bensansaanti ongelmaa kun toi kuitenkin pätkii kun lyö reippaasti hanaa.

Tietysti mahdollista myös että toi kierrosten jumitus johtuu vaijerista ja tuo laihuus bensahanasta/ -letkusta kun ollut kuitenkin molemmat irti.
 
Suurikin toimenpide tuo jousen takaisin laitto? vaatii kaasarien irroituksen?
 
Kylla on pakko ottaa *pakka*pois .Ja onko se jousi edes kunnossa,voipi olla poikki toisesta paasta,ei pitais muuten edes irrota.
>Ja samalla kannattaa tsekata vaijerin kiinnitys alapaasta ,onko sen alumiinikiinnike kenties murtunut niinkuin mulla oli.
 
Otan huomenna noi kaasuttimet irti ni näkee mikä mättää. Pikkusen haiskahtaisi kuitenkin että se siinä oleva rautalanka hässäkkä on sen vanhan jousen kiinnikkeen korvike ja nyt se antanut vaijeria löysättäessä periksi ja jousi lipsahtanut irti. Mutta palaan huomenna (tai itseasiassa tänään päivemmällä kun näin myöhään kirjoittelen) kun saa katottua onko toi tosiaan se jousi mitä sanot.
 
kaasareita ylhäältäpäin katsottuna on vaijerin alapään kiinnityksen oikealla puolella kyseisen mallinen jousi jonka kuvailit tuossa alussa ja vaijerin kiinnityskohdan vasemmalla puolella on samanlainen jousi, mutta hieman pienempi.

piti oikein käydä kollaamassa tuolla kellarin varastossa, katsomassa mallia. eli sen takia ne kierrokset jää päälle kun ei ole jousta joka palauttaisi läpät kiinni. jos tarttet jousia, löytyy molemmat.vaihtotyömaa on aika helvetillinen, täytyy läpät ottaa irti ja käytännöllisesti katsoen purkaa koko kaasaripaketti osiksi.
 
No kaasarit on otettu irti.. kun oli hitusen ongelmia tuon vakioilmanputsarin kanssa (2tuntii meni irrotteluun. ) Huoltomanuska sanoo: " Loosen the screws and just pull the carburetors out" Ja vitut! ne ei mahdu mitenkään sieltä rungon ja ilman putsarin välistä
mad.gif
--> Ratkaisu: annoin moraa sille ilmanputsarin keskiliitokselle.

Nyt kaasarit siivottu kun olivat täynnä sellaista ruostetöhnää ja ainakin kaasuvaijeri oli rispaantunut 5cm matkalta kaasareista ylös päin, että siinä ainakin yksi vika.

Huomenna asentelee tota uutta vaijerii. Laitan vaikka jonkin kuvan tosta kaasari setistä + jousesta ni ei mee arvailuksi.
 
mahtuu mahtuu..
smile_org.gif

täytyy vetää ne kumitötteröt sinne ilmanputsarikoteloon sisälle...
 
No siis se on aivan toivotonta jos ei niitä työnnä sisään.. Mutta saa kyllä murjoa aika reilulla kädellä että saa noi töttöröt sisässäkin ulos. Itse jaksanu --> mora
tounge.gif


Extra kyssä: Toimiiko ihan normitapaan jos laitain noiden vakio kumitötsien päälle piperit? Kun ainakin lukenut noista muista topiceista, että tarvisi olla noi suppilot kassujen edes.
 
kyllä sen toimimaan saa, mutta vaatii aikamoista kaasarijuNppaa tehopenkin kupeessa...

mitä siinä jahkailemaan, sulla on -90 käyttöönotettu aihio käsissä: lyöt sinne turbon!!
smile_org.gif
 
1100F:ssä lähti näppärästi kun irrotti myös putsarikotelon ja veti tötsineen taaksepäin. Takaisinlaitossa kaasarit paikoilleen sylinterissä oleviin imutötsiin (ähellystä) ja putsarikotelosta gynekologikäsillä tötsät ohjaten kaasareihin (ahdasta ja naarmuja kädessä). Hommaa helpottaa jonkinlaisen liukasteen (saippua, silikoni) käyttö.
 
Selvä..Ois ihan kiva tietää sit mikä ton jousi-patentin tarkoitus ollut?..

No kattoo jos huomena/yli- sais koekäytettyy noilla siivotuilla kaasareilla ja uudella vaijerilla ni näkee miten toimii.
 
Back
Ylös