• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

GSX-R 600

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mikris
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyllä sun tuolla pituudella pitäisi yltää gixun selästä. Kawalla ei, 6satkut on korkeampia kuin suzut ja penkki leveämpi. Ajoasento löytyy vaan istumalla, kawa on pystympi, suzukin asento taas kapeampi. Mun gorillakäsiin istuu kyykky eikä käsille tule painoa kun on korsetti kunnossa, ja ainahan vatsaa voi tankin päällä lepuutella...

Pienen tuntuman saa kyykkyyn,kun ottaa semmosen vaikka päiväksi vuokralle.Tosin päivän ajon jälkeen kyykyllä (jos sellaista ei ole aikaisemmin ajanut) melko varmasti paikat vähän kipeänä,mutta jos seuraavana aamuna pääsee vielä sängystä ylös,niin kyllä siihen ajoasentoon tottuu ja lihakset eivät enää kipeydy.
wink.gif
Ostat suoraan kuristetun niin säästät pitkänpennin,ja kuristussarjan voipi myydä etiäppäin.

Soitin yhteen huoltoon ja kysyin vähän hintoja. Jos laittaa sellasen CDI-boksin sitä tehoa rajottamaan niin boksin hinta 04 mallille on 1080euroa ja 09 mallille 690 euroa. Ei tarvii kuulemma käyttää tehopenkissä kun saa paperit jo maahantuojalta. Aika kallista lystiä..
Malta mieles ja osta se vekotin vasta kun saat ajaa ilman kuristuksia. Ei sinne kummiskaan niin mahdottoman pitkä aika ole
smile_org.gif

Säästyy paljon rahaa ja vaivaa...

Soitin yhteen huoltoon ja kysyin vähän hintoja. Jos laittaa sellasen CDI-boksin sitä tehoa rajottamaan niin boksin hinta 04 mallille on 1080euroa ja 09 mallille 690 euroa. Ei tarvii kuulemma käyttää tehopenkissä kun saa paperit jo maahantuojalta. Aika kallista lystiä..
Kannattaa varmaan etsiä myös käytettyjä bokseja. Luulisi löytyvän, kun noiden käyttämisestä niin moni haluaa päästä eroon
smile_org.gif

Vilkaisin sen 250 Ninjan tehoja. 24 kW näyttäis siinäkin olevan. Noh olen sitten se pahanilman lintu, joka synkistää ketjun aloittajan maailmaa. Ei voi mitään. Minun mielestäni tässä keskustelussa ei tullut ilmi järkeviä perusteita vaihtaa tuota pyörää ennen kuin uutta voi ajella kuristamatta. Kuristus maksaa ihan turhaan. Meno on ehkä jonkin verran erilaista uudella, uusi voi olla miellyttävämmän näköinen jne., mutta ehdit varmasti vaihtaa elokuussakin tai myöhemmin. Lailliset koeajot taitavat olla aika hankalasti järjestettävissä vajaalla kortilla, mutta en tiedä kuinka tarkkaan liikkeissä kortteja käytännössä syynätään.

Eli siis odottele hammasta purren elokuulle, sullahan on ihan kelpo kulkine tälläkin hetkellä, ajele useita muitakin kyykkyjä, ehkä nakuja, ehkä kilostakin. Hommaa syksyllä tai seuraavaksi kesäksi, tarjouksista riippuen.

Ja jokasessahan kakspyöräsessä pääsee nauttimaan niistä iloista kun sade,tuuli, melu. Siitä mä en olekkaa valittanu
nixweiss.gif

Minun mielestäni tässä keskustelussa ei tullut ilmi järkeviä perusteita vaihtaa tuota pyörää ennen kuin uutta voi ajella kuristamatta.
Sitä mä taisin tuolla alussa sanoa että nyt mennään enemmän tunteella kun järjellä ja pitäis saada nyt tässä ketjussa koottua niitä järkeviä perusteluita puolin ja toisin että mitä sitä kannatas tehdä tai olla tekemättä.
tounge.gif

Enkä mä tietysti mitenkään jaksais odotella isompaan vaihtumista sinne asti, joten mietiskelen et ostaisko ison mut kuristais sen ja ajais sen kans jotain 3,5kk ja sitte ottais kurit pois.
Ei ku kuristat sen, käytät konttoril, ajat kotiin, poistat kuristukset, ajelet hymyssäsuin loppukesän täysteholaitteel
biggrin.gif

Minun mielestäni tässä keskustelussa ei tullut ilmi järkeviä perusteita vaihtaa tuota pyörää ennen kuin uutta voi ajella kuristamatta.
Sitä mä taisin tuolla alussa sanoa että nyt mennään enemmän tunteella kun järjellä ja pitäis saada nyt tässä ketjussa koottua niitä järkeviä perusteluita puolin ja toisin että mitä sitä kannatas tehdä tai olla tekemättä.  
tounge.gif
Jos mieli ei malta odottaa ensi syksyä / kevättä, niin kannattaa ihmeessä katsella käytettynä noita kuristusbokseja. Ilmoitella vaikka täällä ostohalukkuudesta
smile_org.gif

Hankalahan se on malttaa mielensä (nimimerkillä kokemusta on), mutta jos malttaa mielensä, niin säästät aika paljon vakuutusmaksuissa + pystyt säästämään pyörää varten tuon kesän aikana. Kyllä se Ninja ihan mukava menopeli on, vaikkakin vähän lussu (mutta etpähän ainakaan niin helposti sillä menetä korttia kuin isommalla
wink.gif
).

Ihan hyvä valinta tuo gixxeri.  
thumbs-up.gif

Ajoasento siinä on kyykyksi kuitenkin tosi hyvä ja kun ajoon tulee kilometrien mukana tarvittavaa rentoutta, et enää pystympää ajoasentoa kaipaa. Piilolinssit on aika ehdoton jos rillejä tarvii ja moottoriurheilua harrastaa, tai oikeastaan mitä tahansa urheilua. Suosittelen ehdottomasti jos niiden käyttö on suinkaan mahdollista. Itse en ilman pärjäisi.

thumbs-up.gif

Ajoasento siinä on kyykyksi kuitenkin tosi hyvä ja kun ajoon tulee kilometrien mukana tarvittavaa rentoutta, et enää pystympää ajoasentoa kaipaa. Piilolinssit on aika ehdoton jos rillejä tarvii ja moottoriurheilua harrastaa, tai oikeastaan mitä tahansa urheilua. Suosittelen ehdottomasti jos niiden käyttö on suinkaan mahdollista. Itse en ilman pärjäisi.
Häh, aika hyvin niillä laseilla näkee. Oli sitten kypärä päässä tai ei. Mutta paras olisi tietysti ilman jos mahdollista
sad_orig.gif

thumbs-up.gif

Häh, aika hyvin niillä laseilla näkee. Oli sitten kypärä päässä tai ei. Mutta paras olisi tietysti ilman jos mahdollista
sad_orig.gif
Tottahan sitä rilleillä näkee, mutta laitappa piilarit ja pinlock-visiiri yhdistelmä ja on eri kivaa myös kosteilla keleillä. Myös kelkka hommissa piilarit aika ehdottomat meille sokeille. Saa keskittyä olennaiseen eikä näkökyvyn säilyttämiseen kun huurre vaivaa.
wink.gif

Tottahan sitä rilleillä näkee, mutta laitappa piilarit ja pinlock-visiiri yhdistelmä ja on eri kivaa myös kosteilla keleillä. Myös kelkka hommissa piilarit aika ehdottomat meille sokeille. Saa keskittyä olennaiseen eikä näkökyvyn säilyttämiseen kun huurre vaivaa.
wink.gif
Tai sit piipahdus Medilaseriin. Suosittelen lämpimästi  
smile_org.gif
Pitää vielä kahtella vuos tai pari muuttuuko tää näkö vielä johonkin suuntaan. Enhän mie täysin sokea ole, mutta ei sitä oikeen mitään ilman laseja/piilareita näe
biggrin.gif

wink.gif
Tai sit piipahdus Medilaseriin. Suosittelen lämpimästi  
smile_org.gif
Pitää vielä kahtella vuos tai pari muuttuuko tää näkö vielä johonkin suuntaan. Enhän mie täysin sokea ole, mutta ei sitä oikeen mitään ilman laseja/piilareita näe
biggrin.gif
Yli kaksikymmentä vuotta odoteltu ja vieläkin näkö elää, tosin välillä mennyt parempaakin. Jos tuo sitten keski-ikään mennessä...

Multa löytyy k5 mallinen kusiainen ja ajoasennossa ei kyllä ole löytynyt valittamista missään tilanteessa, ei se kaupungissakaan ole todellakaan paha ajella. Alkuun kyllä saattaa vähän käsiin ottaa se makaaminen mutta siihen tottuu kyllä äkkiä ja ei sillä maantielläkään tarvi ylikovaa ajella ainakaan vakio plexillä, alkaa ajoviima jo 100 vauhdissa mukavasti kannattelemaan. Istuin korkeus näkyy näissä k4-k5 malleissa olevan 82,5 ja sitä uudemmissa 81. Uuden ajoasento tuntuu ainaki itestä vähän pystymmältä kuin tuo k5:n ajoasento.

Pisin reissu mikä tuolla on tullu tehtyä on n. 700 kilometriä yhden päivän aikana ja siihen rata ajot päälle, ainut ongelma minkä ite huomasin on että perse puutuu, se penkki kun on mitä on. Muuten on kyllä ollu mukava peli, voin suositella.

Jepjoo, menin tunteella ja ostin -09 600cc giksun niinkun allekirjotuksesta näkyy
062802jumpie_prv.gif

Nyt on 7000km ajoa alla mutkapätkää, matkaa, kaupunkia ja muutama ratapäiväkin.

Ei oo tarvinnu odotella että menee ydinkesä kauheen nopeesti ohi (ja saan tt-kortin) koska olen tähän niin paljon tyytyväisempi kun edelliseen mopoon. En tiedä mistä sitte johtuu vaikka tehot pitäskin olla samat. Vääntöä ehkä on kuitenkin enemmän jos ajattelen samalla logiikalla kun luin Bike-lehdestä kun siinä oli pari kuristettua pyörää niin niissä oli silti vääntöä yllättävän paljon:

Kawasaki er-6n, täystehosena 64.8 Nm, kuristettuna 51.0 Nm
BMW f800r, täystehosena 89.8 Nm, kuristettuna 71.7 Nm

Suzuki gsx-r 600, täystehosena 68.6 Nm, kuristettuna ??

Mun vanhassa pyörässä 22Nm..........

Back