GSX-R K5

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vahvajussi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

vahvajussi

Kouluttaja
Olisiko mun säädätettävä ruisku kun otin sen popniitillä olevan "äänentappo" putken pois Yoshimurasta. Ajossa en huomannut mitään eroa muuta kuin äänissä. Ilmeisesti kuitenkin on mahdollista, että käy nyt liian laihalla? Onko koneelle haitallista mahdollisesti?

Eiks nyt kukaan osaa sanoo mitään?
omg.gif
Hyvin mopo tuntuu toimivan läpi koko kierrosalueen, mutta varmuutta asiaan haluaisin.

Varmaa tietoa mun suusta harvemmin tulee, mutta voisin kuvitella tossa efektin olevan sama ku "tehoputken" vaihtamisella, eli virtaus paranee, jolloin seokset voi mennä poskelleen. Varmaan kannattaa säätää.
nixweiss.gif

Varmaa tietoa mun suusta harvemmin tulee, mutta voisin kuvitella tossa efektin olevan sama ku "tehoputken" vaihtamisella, eli virtaus paranee, jolloin seokset voi mennä poskelleen. Varmaan kannattaa säätää.
nixweiss.gif
Sitä minäkin olen pähkäillyt, käsitykseni mukaan ilmafiltteri vaikuttaa seoksiin enemmän kuin tuo putki. Säädätän varmaan pyörän jossain vaiheessa. Ehkä sillä nyt kuitenkin voi ajaa kunnes saan säätöajan
omg.gif

Jo se nätisti vetää läpi kierrosalueen niin senkun ajat menemään. Ne säädöt on enemmänkin henkimaailman juttuja. Pientä herkkyyttä voidaan saada aikaan mutta pelkkä slipari ei virtausta niin merkittävästi muuta.

Kokoputken ja thyyningfiltterin kanssa voisi ehkä säätöä harkita mutta ei se kone sittenkään poksahda. Jos motti käy "vaarallisen" laihalla, on koneen käytös jo "puutuvaa". Myös ajonaikaiset lämmöt nousevat huomattavasti.

Kokoputken ja thyyningfiltterin kanssa voisi ehkä säätöä harkita mutta ei se kone sittenkään poksahda. Jos motti käy "vaarallisen" laihalla, on koneen käytös jo "puutuvaa". Myös ajonaikaiset lämmöt nousevat huomattavasti.
Just miltei ihan jämptisti näin. Omissa kiksuissa ( K2 K3 ja K5 ) kun rööri on vaihdettu niin säätö tehty vasta joskus muutaman tuhannen km:n jälkeen, K2 laitettiin hieman rikkaammalle, K3 piti syöttöä vähentää.
Kaverin samanlaiset mopot säädettiin samaan aikaan ja ihan sama juttu, eivät motorit sulanut kummaltakaan.

K5 säätöhommat tehtiin ajamalla, ensin poksiin semmoset arvot kun kokemukset ovat ko pöntölle hyväksi havaittu,sitten koelenkille ja täsmäsäätöä ajojen välissä.

Onhan niitä kisavehkeitäkin kokorännillisiä sisäänajettu radalla ilman mitään säätöä. Johtopäätös--> eikun painat menemään ja muista ajaa taitavasti.

Kiitoksia informaatiosta!
Todellakin kevensi sydäntä, kun putken avartamisella ei ilmeisesti kovin helposti koneelle saa hallaa aikaiseksi. Sen verran newbie olen näissä säätöasioissa, että tämä asia on vaivannut.

Kone tosiaankin vetää hyvin läpi koko kierrosalueen, enkä mitään muutakaan tavallisesta poikkeavaa ole havainnut. Äänet sentään muuttuivat asiallisemmaksi. Taidan kuitenkin nuo ruiskun säädöt jossain vaiheessa tarkastuttaa, mutta ajellaan nyt ensin vähän kun nuo kelitkin ovat otolliseksi muuttuneet
062802moto_prv.gif

Back