Moro vaan.
Olen omassani "testaillut" Belray 10W-40 se toimii aivan hyvin, mutta jos haluat kuunnella vähempi " mekaanisia" ääniä valitse astetta jäykempi 20W-50;, eihän nuo äänet kuulu ajaessa kabiiniin mutta tyhjäkäynnillä eron huomaa.
Lisäksi mielestäni 20W-50 käytettäessä kytkinkin pelaa "mukamas" paremmin.
Itse olen ns. nihilisti (Pirun tarkka kaikessa)ja käytän Kendall:n 20W-50 normaali öljyä. Kendallia siksi kun moottoripyöräilyä harrastava varaosaliikkeen omistaja / kaveri oli noita öljyjä omassa liikkeessään öljyn rasitus/ kitkatesterillään testaillut ja Kendall oli ylivoimaisesti paras öljy, Belray oli myös aivan kärkipäässä.
Normaaliöljy tarkoittaa siis että, EI SYNTEETTISTÄ. Asiasta en ole enempää selvitellyt että miksi EI SYNTEETTISTÄ, mutta kun aikanaan oman GSX 1100-G:n hommasin, eräs 30 vuotta moottoripyöriä työkseen korjaillut/huoltanut mekaanikko minulle sanoi että, ÄLÄ KÄYTÄ TÄSSÄ PYÖRÄSSÄ SITTEN SYNTEETTISTÄ ÖLJYÄ. Tiiä sitten onko vaan uskon asia, vai onko sittenkään....
Synteettisten käyttäytymisestä Geessä en tiedä kun en niitä ole koskaan käyttänyt, mutta varmaan tuostakin saadaan tänne asiasta kommenttia....
Nihilistinä vaihdoin etummaiset moottorin kiinnike/ kumit, eroa oli että ne olivat halkaisijaltaan n. 2-3 mm pienemmät kuin uudet ja kun uudetkin meni paikoilleen/ reikään tiukasti käsin painamalla, vanhat kumipuslat/ moottorin kannatinkumit olivat siis ajan saatossa kuluneet ja kovettuneet.
Keppigeestä tuli värinättömämpi, eikä enään täpahdu moottorin elämistä josta aiemmin mainitsin, lisäksi otin G:stä kokonaan pois ne moottorin sivuilla runkoputkessa/ moottorissa olevat kolmiokiinnikkeet, jotka on ollut koetarkoituksessa paikoillaan vähän aikaa,,,,. Ko. kiinnikkeitähän tässä pyörässä ei uutenakaan koskaan ole ollut (jenkkimalli).
Loppupäätelmänä voidaan kai todeta että, nuo kumitkin kannattaa joskus uusia.
Keppigee on nyt mielyttävän pehmeästi ajettava ja toimiva vehjes....