• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Gsx1100g

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gsx1100g
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt jos muisti ei tee tepposia niin sinne taisi käydä 30mm mutteri! (oikea avainhan on tähtipäinen) Niin monen keulan kanssa tässä on tullut temppuiltua et ei voi olla ihan varma...

Itsellä hajos tuosta säädettävastä keulasta se sisällä oleva mäntä/pumppu sydemi jonka johdosta paluuvaimennus katos tyystin...
Tulipahan taas harjoteltua tuotakin jumppaa ja jopa kolmannella kasauskerralla älysin missä vika oli. No nyt uutta osaa jo tilalla ja kovaa ajua!!  
buttrock.gif

Nyt olis matkahuollossa tulossa G:hen WP:n jouset eteen, saa nähdä miten muuttuu..onko kellään kokemuksia?
Mietin myös että voisiko tuohon vakiohaarukkaan saada jostain sellaiset korkit, että saisi säädettyä esijännitystä?

Noniin..nyt on uudet WP:n progressiiviset jouset edessä ja kyllä muuttu pyörä aivan täysin! Kaikinpuolin kevyempi ja ketterämpi käsitellä ja menee mutkiin hienosti. Kannatti kyllä 110 euroa satsata.
biggrin.gif

Terve. Tarvitsisin Suzuki GSX-1100G -93 pyörääni uuden jakoketjun joten kysyin onko teillä antaa mitään vinkkejä mistä ulkomailta saisi kyseisen ketjun halvemmalla kuin suomesta? Jonkun jenkkiläisen paikan jo löysin, mutta eivät toimittaneet suomeen.

No eihän tuo kauheasti suomessakaan näytä maksavan.. Nakkilan pyörästa ja moposta katoin nii 59 euroa.

Jaa, sori...niin olikin tosiaan..no tuossa G:ssä näyttäis olevan sama ketju kummiskin kun 1200 banditissa. Varaosanumero näyttäis olevan siis 12760-26D00.
Tuolta voit ite tarkastaa: Kliks

Moro vaan.
Olen omassani "testaillut" Belray  10W-40 se toimii aivan hyvin, mutta jos haluat kuunnella vähempi " mekaanisia" ääniä valitse astetta jäykempi 20W-50;, eihän nuo äänet kuulu ajaessa kabiiniin mutta tyhjäkäynnillä eron huomaa.
Lisäksi mielestäni 20W-50  käytettäessä kytkinkin pelaa "mukamas" paremmin.
Itse olen ns. nihilisti (Pirun tarkka kaikessa)ja käytän Kendall:n 20W-50 normaali öljyä. Kendallia siksi kun moottoripyöräilyä harrastava varaosaliikkeen omistaja / kaveri oli noita öljyjä omassa liikkeessään öljyn rasitus/ kitkatesterillään testaillut ja Kendall oli ylivoimaisesti paras öljy, Belray oli myös aivan kärkipäässä.
Normaaliöljy tarkoittaa siis että, EI SYNTEETTISTÄ. Asiasta en ole enempää selvitellyt että miksi EI SYNTEETTISTÄ, mutta kun aikanaan oman GSX 1100-G:n hommasin, eräs 30 vuotta moottoripyöriä työkseen korjaillut/huoltanut mekaanikko minulle sanoi että, ÄLÄ KÄYTÄ TÄSSÄ PYÖRÄSSÄ SITTEN SYNTEETTISTÄ ÖLJYÄ. Tiiä sitten onko vaan uskon asia, vai onko sittenkään....
Synteettisten käyttäytymisestä Geessä en tiedä kun en niitä ole koskaan käyttänyt, mutta varmaan tuostakin saadaan tänne asiasta kommenttia....

tounge.gif

Nihilistinä vaihdoin etummaiset moottorin kiinnike/ kumit, eroa oli että ne olivat halkaisijaltaan n. 2-3 mm pienemmät kuin uudet ja kun uudetkin meni paikoilleen/ reikään tiukasti käsin painamalla, vanhat kumipuslat/ moottorin kannatinkumit olivat siis ajan saatossa kuluneet ja kovettuneet.
Keppigeestä tuli värinättömämpi, eikä enään täpahdu moottorin elämistä josta aiemmin mainitsin, lisäksi otin G:stä kokonaan pois ne moottorin sivuilla runkoputkessa/ moottorissa olevat kolmiokiinnikkeet, jotka on ollut koetarkoituksessa paikoillaan vähän aikaa,,,,. Ko. kiinnikkeitähän  tässä pyörässä ei uutenakaan koskaan ole ollut (jenkkimalli).
Loppupäätelmänä voidaan kai todeta että, nuo kumitkin kannattaa joskus uusia.
Keppigee on nyt mielyttävän pehmeästi ajettava ja toimiva vehjes....
062802moto_prv.gif

Samaa mieltä olen kuin Keppigeekin, että ei synteettistä öljyä näihin.
Itse käytin ensin yhden kesän synteettistä, muuta sitten vaihdoin Total 20W50 öljyyn (mineraaliöljy) ja sillä olen ajellut jo useamman vuoden.
Kaikenlaiset mekaaniset äänet vähenee mineraaliöljyllä huomattavasti.
Huollossa kaveri on sanonut,että silloin kun tämä Suzukin moottori on suunniteltu, niin ei ole synteettisiä käytetty.

Mielestäni on kaksi asiaa, jotka sopii tähän pyörään kuin nenä päähän: Mineraaliöljyt ja Roadtec Z6- renkaat.

Sorry offtopic.
Tää kyllä kuuluis tuonne olitko se sinä osastolle mutta....
Olitko se sinä ma GSX 1100-G :llä (musta)12.7 2010. Tukholmasta E4:sta menossa eteläänpäin jossain Nyköpingin kohdilla ajoit ohi, teitä oli muutama muukin.
Olimme samassa laivassa Turusta Tukholmaan?
Itse olin Asuntokotilolla jossa on samojedin(Euroopan kaunein, koira ei ole minun) kuva perässä.
Minkälaisen lenkin heititte. Itsellä tuli Ruotsia ja Norjaa kärrättyä hiukan yli 4000 km viikko.

Tälläistä olen miettinyt yksipaikkaisen kakkospyörän rooliin. Näkemys siitä mitä haen tai jotain sinnepäin

GSX_G_Mod_4.jpg

Mun silmään tuo ^hahmotelma näyttää hyvinkin linjakkaalta!
Ainut, että harkitsisin tuota satulaa. kuskin persiin takana ois varmaan hyvä olla vähän nousua niin ei tartteis liukastella siinä??

Tuossa on jo aika radikaali! ei taida jäädä enää tilaa fyllinkiä varten pakaran pehmikkeeksi.

tuninki satula tuolla puolivälissä sivua.

Tervehdys pitkästä aikaa.

Oma G voi hyvin. Mitään murheita ei ole ilmaantunut. Tai sentään yksi: bensahanan päällä oleva pyöreä kiekko on pudonnut vauhdissa. Eikä ole tietoa mistä uusi tilalle.

Tällainen epätietoisille tankkaajille tiedoksi, kun sattui osumaan silmään (G sivulla 5):

http://www.e10bensiini.fi/files....iin.pdf

Kesäiselle öljymerkin kyselijälle vastaan itse siirtyneeni myös Delvac -leiriin pari kautta sitten.

Oma kausi jatkuu tottuun tapaan lumisateisiin saakka. Toivottavasti muillakin.

No juu. itselläni kanssa tälläinen gee. ostin sen -02 saksasta, kun olin töissä siellä. Pakko oli päästä kulkemaan
cool.gif

Tänä syksynä sitten vihdoin sain aikaiseksi ottaa mopon isompaan käsittelyyn. vanha keula on heitetty tallin nurkkaan ja paikoillaan on nyt -08 busan keula. Seuraavaksi nousee ja lyhenee takahäkki, että istuu aermacchin sinkkusatula/kate. Tilasin katteen tsekeistä motoforzasta. posti kantoi paketin parissa viikossa. Tarkoitus olisi tehdä sellainen gee joita ei vastaa tule, no ei niitä muutenkaan ole paljoa kyllä näkynyt.
Olen aina pitänyt cafe racer tyylisistä pyöristä, muuta ne on isolle äijälle vähän pieniä.. jos tämä olisi "tilavampi"
sport05.gif

Tässä noin puoltoista vuotta sitte kirjottelin, että olin hukannu Krauserin K2 laukun välille Kemi-Tornio. Tällä viikolla tuli poliisin löytötavaratoimistosta lappu, ett laukku ois noudettavissa Joensuun poliisilaitokselta. Joensuuhun laukku oli saapunut Sotkamosta jonne se oli taas ilmestynyt 15.7.2009 eli siis samana päivänä mitä tipahti ja aivan varmasti Kemin ABC:llä tankatessa mennessä Tornioon molemmat laukut oli kiinni pyörässä. Eli ihmettelen miten laukku oli Sotkamoon joutunut. No hyvä niin. Ihmettelen kyllä miksei Poliiseilla ole maan kattavaa yhtenäistä järjestelmää kadonneitten tavaroitten indexsointiin, nääs kun tein heti ilmoituksen Kemin ja Tornion poliisiasemille mutta ei tullut mieleenkään kysellä muualta. Pojat oli laitoksella varmaan nyt vasta avannu laukun koska sieltä löytyy nimet ja osoitteet. Uuden lukon tilasin jo Saksasta Krauserilta 20 egee kappale.
No nyt on sitte kahdet Krauserin laukut

Back