GSX1400 käyntiongelma

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jalluniemi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko ruiskurunko synkattu ja kaasuläpänasentotunnistimen asento toleranssissa? Jos tekee vain lämpimänä niin voisiko olla että kylmänä ajettaessa on vielä "ryyppykartta" ecussa päällä jolloin saisi tarpeeksi bensaa...

Kannattaa tehdä bensapumpulle myös virtaustesti, bensaletku irti ruiskurungosta, sähköt päälle ja minuutin verran antaa pumpun pumpata johonkin säiliöön bensaa. Pitäisi tulla muistaakseni n.reilua litraa minuutissa. Mikäli ei tule, silloin voi olla karkeasuodatin tukossa. Sijaitsee bensapumpun kyljessä tankin sisällä.

Katselisin myös kaikki mahdolliset liittimet läpi ettei löydy hapettumaa. Myös kytkinkahvassa olevat liittimet kannattaa puhdistaa...Kuten aikaisemmat todenneet sähkövika voi olla ikävä metsästää.
 
Onnistuisiko kokeilla lainaECUlla ajamista? Jos on 2005 tai uudempi on ajonesto, en nyt muista onko ajonesto rakennettu ECUn sisään vai virtalukossa, että onnistuuko ylipäätän tälläinen kokeilu.
 
Onnistuisiko kokeilla lainaECUlla ajamista? Jos on 2005 tai uudempi on ajonesto, en nyt muista onko ajonesto rakennettu ECUn sisään vai virtalukossa, että onnistuuko ylipäätän tälläinen kokeilu.

Jos on ajonesto niin se on ECU:sa,
virtalukon ympärillä/lähellä on avaimen siruntunistin,
testaaminen toisella ECU:la onnistuu helposti kun on sen kanssa paria oleva avain(siru)
vielä helpompaa jos on myös irallinen sirun lukja niin sen liitimen laitta siihen missä lukolta tulevan liitin on
sitten teipillä testi ECU:kun kanssa paria oleva avain siihen kiinni ECU paikalleen pyörän omalla avaimella sen omast virtalukosta virta päälle ja startti nappulasta käyntiin
tai sitten niin että laittaa ohjelmasta ajoneston pois testi ECU:sta
 
Onko ruiskurunko synkattu ja kaasuläpänasentotunnistimen asento toleranssissa? Jos tekee vain lämpimänä niin voisiko olla että kylmänä ajettaessa on vielä "ryyppykartta" ecussa päällä jolloin saisi tarpeeksi bensaa...


Kannattaa tehdä bensapumpulle myös virtaustesti, bensaletku irti ruiskurungosta, sähköt päälle ja minuutin verran antaa pumpun pumpata johonkin säiliöön bensaa. Pitäisi tulla muistaakseni n.reilua litraa minuutissa. Mikäli ei tule, silloin voi olla karkeasuodatin tukossa. Sijaitsee bensapumpun kyljessä tankin sisällä.

Katselisin myös kaikki mahdolliset liittimet läpi ettei löydy hapettumaa. Myös kytkinkahvassa olevat liittimet kannattaa puhdistaa...Kuten aikaisemmat todenneet sähkövika voi olla ikävä metsästää.

Jos läpät ei ole synkassa niin ne ei ole sitä myöskään kylmänä
eli kylmänkin olisi jotain käynti häriötä,
jos suodatin olis tukossa niin mikä sen pitäis avoimena kylmänä
(kun vielä enemän bensaa tarivtaan)
muuten pumppun tuotto Kuuman kanatta mitatta(tosin taisi olla jo tehty tai ainkin ehdotettu)

"ryyppykartan" mahdolinen vaikutus on hellpo testat lämpötila anturista/sen johdosta,
 
Tuskaiselta tuo tuntuu.

Jos jollain pajakerralla oltiin sitä mieltä, että nelonen kyykkää lämpimänä,
(ilm. silloin on myös se vika päällä)
niin silloin ongelmasta tehdyt päätelmät/ratkaisut
eivät välttämättä kuitenkaan ole osuneet.... kuten käy myöhemmin ilmi.

Nohh.... Jostainhan se kuitenkin "keksittiin" että nelonen kyykkää.

Mites jos ajelisi ahkerasti saadakseen vian päälle ja nyppäisi samoin tein
tulpanhatun ylös? Jos mikään ei muutu, ollaan jo karsittu valtava määrä
vaihtoehtoisia reitteja maaliin.

Toisin päin. Kun pyörä on "potentiaalisessa tilassa" vian ilmenemiselle,
nyppää nelosen hattu irti...... Tuntuuko silloin tutulta?

Näihin ei tarvita kummoisia kyvykkyyksiä asennushommissa.

Toisaalta..... pyörä on jo sen ikäinen, että eriasteiset liittimien hapettumat yms.
alkavat realisoitua. Näihin on pyörän säilytysolosuhteilla ajon ulkopuolella
aivan jäätävä merkitys. Siitäkin huolimatta, että jotkut valopäät heittää mopojen
olevan ulko-olihin tarkoitettuja. On se ihminenkin kymmenen vuoden jälkeen
hieman eri kuosissa riippuen siitä, asustaako kaljanhakureissujen ulkopuolella ympäri vuoden
lämpimässä ja kuivassa mökissä.... vai risukoijassa keskellä jotain liikenneympyrää.
Ei ole rakettitiedettä tämäkään yhtälö.

Eikä sitä liioin vaadi kaikkien mahdollisten ja mahdottomien liittimien huolellinen läpikäynti ja
siistiminen. Tätä tuolla aiemmin jo joku ujosti ehdottelikin.

Ongelman ajoittaisuus kun kuitenkin viittaa enemmän sähköiseen kuin mekaaniseen ongelmaan.

Ei tuossa auta kun lisätä vääntöä sitä mukaan kuin ylämäki jyrkkenee. Pajalla tällaisiin etsimisiin
hukuu äkkiä laitteen taloudemminen arvo.... ja mielenterveys.
 
Sori....en ole muistanut/ehtinyt päivittää projektia. Mutta joo käyntihäiriöt on menneisyyttä. Jotenkin ne kuitenkin liittyivät siihen ruiskusuuttimen vaihtoon ja viime hetken tarkistuksiin. Tämän jälkeen on tullut noin 1000km käyntihäiriötöntä elämää.
Yksi pitempi reissu ja paljon lyhkäisiä siirtymiä.
Kiitos kaikille vastanneille.
 
Venttiilien säätöväli tuossa huolto-ohjelman mukaan 24000, ajat jo ylimääräisillä. Lisäksi, viimeksi katsottiinko noi vai oikein säädettiin? Ennen kalliiden osien arpomista olisi varmaan syytä laittaa/laitattaa ihan perusasiat kuntoon!

Hei. Mulla katsottiin venttiilin välykset 100000 kohdalla ensi kertaa-ei säätötarvetta ollut.
 
Back
Ylös