GSX1400 rengaslinjat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nuunii
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

nuunii

New member
Onkos muuten takarenkaan paikka  "keskellä" haarukkaa ts. onkos ko. värkin haarukka symmetrinen?

Aloin tsekata kun irrottaa kädet tangosta niin mopo kovin mielellään alkaa kaartamaan oikealle vaikka miten roikkuisi kyydissä, olin huomaavinani takuapäin rengasta sihdatessa että se osoittelisi ikäänkuin liikaa oikealle etupyörään nähden, eturengas  oli ainakin olevinaan suorassa ja taka-akseli stanssien mukaan pitäis olla suorassa.

Ja takaapäin katsellen renkaassa ikäänkuin renkaassa tiehen ottava osa olis merkkaantunut aavistuksen enemmän vasempaan kulutuspinnassa. Rungossa mättöä? Ja värkkihän on vielä uutukainen.  
nixweiss.gif

Morjes! Käytin oman gsx tehomittauksessa ja asiantuntia huomas saman jutun,mutta se johtuu siitä,että taka rengas ei ole suorassa runkoon nähden. Haarukan mittamerkit ei pidä paikkaansa,kun kiristät ketjuja,niin katso suoruus laaserilla tai jollain muulla että rengas on suorassa linjaan nähden.Mullakin puolti ja oli toiseen suuntaan kääntyessä jotenkin omituinen.Nyt kun rengas osoittaa samaan suuntaan kun eturengas,niin on tosi hyvä ajaa ja ei venkuile mihinkään.Ja takarenkaassa jälki on keskellä.
062802jumpie_prv.gif

Morjes! Käytin oman gsx tehomittauksessa ja asiantuntia huomas saman jutun,mutta se johtuu siitä,että taka rengas ei ole suorassa runkoon nähden. Haarukan mittamerkit ei pidä paikkaansa,kun kiristät ketjuja,niin katso suoruus laaserilla tai jollain muulla että rengas on suorassa linjaan nähden.Mullakin puolti ja oli toiseen suuntaan kääntyessä jotenkin omituinen.Nyt kun rengas osoittaa samaan suuntaan kun eturengas,niin on tosi hyvä ajaa ja ei venkuile mihinkään.Ja takarenkaassa jälki on keskellä.
062802jumpie_prv.gif
...kiits vastauksesta...lieköhän tuo kaikissa vuosimalleissa, luulis että tuollainen  
033102ass_1_prv.gif
outous olis korjattu jo vuosien varrella kun jo vuosia ko. kampetta on tehty! No...ei kai eitten muuta kun sihtailemaan linjat kohdilleen!

nosta keskituelle kun säädät sitä pyörää, pyörittele ja katso ketjua, kun ketju menee keskellä niin se on yleensä pirun hyvä.

nosta keskituelle kun säädät sitä pyörää, pyörittele ja katso ketjua, kun ketju menee keskellä niin se on yleensä pirun hyvä.
...nojoo...pistin säätäen äsken justiinsa noin ja pikku lenkin jälkeen ketjun rullissa näkyy nyt rattaan kosketuskiillottuma suht keskellä...ennen säätöä rattaan kosketuskohta oli vasemmalla, ihan reunasta lähelle rullien oikeaa reunaa.

Melkein 2:n säätömerkin verran enemmän tuli oikeanpuolen akselin pää kauemmas haarukan päästä kuin rattaanpuoleinen.
033102ass_1_prv.gif

Saman huomasin minäkin, yhtä paljon ja samaan suuntaan ku sunkin pyörässä.Rupesin jo epäilee iteeni ku mittailin lijarilla pyörie suuntauksia oli sen verran härskisi vinossa.Kannattais tsekata toistenkii! mulla-06 ajamaton peli.

Saman huomasin minäkin, yhtä paljon ja samaan suuntaan ku sunkin pyörässä.Rupesin jo epäilee iteeni ku mittailin lijarilla pyörie suuntauksia oli sen verran härskisi vinossa.Kannattais tsekata toistenkii! mulla-06 ajamaton peli.
...nasta juttu...en olekaan ainut...tuntuu vaan että se akselin saatanan joutuu vääntämään aikas vinoon että pyörä kulkis suoraan...oliskohan se vika eikä ominaisuus...
033102ass_1_prv.gif

...nasta juttu...en olekaan ainut...tuntuu vaan että se akselin saatanan joutuu vääntämään aikas vinoon että pyörä kulkis suoraan...oliskohan se vika eikä ominaisuus...
033102ass_1_prv.gif
Voipi olla, että noi haarukassa olevat renkaan"suoruus-merkit" lyödään aika väljällä toleransilla tehtaalla ja siitä johtuu, että rengas menee niiden mukaan vinoon. Paras tapa säätää rengas/ketju suoraan on toi edellä mainittu ketjulinjan suoruuden tarkistaminen.

033102ass_1_prv.gif
Voipi olla, että noi haarukassa olevat renkaan"suoruus-merkit" lyödään aika väljällä toleransilla tehtaalla ja siitä johtuu, että rengas menee niiden mukaan vinoon. Paras tapa säätää rengas/ketju suoraan on toi edellä mainittu ketjulinjan suoruuden tarkistaminen.
...jep...hauskaa tuossa säätöhommassa on se että syksyllä tonnin huollossa tarkistivat laserilla ja tuumasivat että ketjulinja on niinkuin pitääkin.  
033102ass_1_prv.gif

Mulla sama juttu 05-mallin kanssa, eli ketjulinjan ollessa suorassa takahaarukan merkit heittää yhden mitta-asteen.

Mulla sama juttu 05-mallin kanssa, eli ketjulinjan ollessa suorassa takahaarukan merkit heittää yhden mitta-asteen.
Rullaako värkki suoraan kun irroittaa otteen tangosta? Meinaan kun nyt pitäis olla mopossani rengas suorassa mutta kampeaa silti jonkun verran oikealle
veryangry.gif
...painaako se aluperäinen tuuba siinä oikeassa kyljessä niin paljon että se vaikuttaa?

Rullaako värkki suoraan kun irroittaa otteen tangosta? Meinaan kun nyt pitäis olla mopossani rengas suorassa mutta kampeaa silti jonkun verran oikealle
veryangry.gif
...painaako se aluperäinen tuuba siinä oikeassa kyljessä niin paljon että se vaikuttaa?
Mulla rullaa ainakin nyt ihan suoraan, liekö ohjauslaakerin kiristyskin osaltaan vaikuttanut. Alkuperäinen putki ei oo mulla ollu kertaakaan paikoillaan, vaan akran hiilikuituinen, joten en osaa siihen sitten vastata.

Mistä ootte huomanneet, että pyörä on vinossa? Kuluuko gummi toiselta laidalta enenpi kuin toiselta, mun mielestä jos ketju on suht. suorassa ei pitäisi olla ongelmia. Jos säätö on pielessä se varmaan näkyy kumin kulumisessa.
033102beer_1_prv.gif
033102beer_1_prv.gif
033102beer_1_prv.gif

Eikös nämä suomen ojiinpäin kaltevat tietkin syö gummia vasemmalta.
confused_orig.gif

Mulla huomas renkaan vinouden jarrudynossa asentaja,kun rullan keskiuran jälki oli aivan vasemmalla puolella renkaassa noin 1,5 senttiä.Tarkastaa kuullema aina renkaan suoruuden ennen penkitystä joka pyörästä.Mulla kyllä tuntu jo ajaessakin oli erilainen kääntymään toiseen suuntaan,mutta ei tullu kyseinen asia mieleen. luulin että kuuluu kyseiseen pyörään ominaisuutena
062802moto_prv.gif

Mulla oli vuoden 04 GSX, siitä meni kahtena kesänä takaiskari, silloin se veti toiselle puolelle ja kulutti takarengasta. Tarkista iskarit. 0len kuullut että muillakin on mennyt iskareita.
sport05.gif

Itse en ainakaan pysty edellämainittua toteamaan renkaan kulumisesta koska...

a. tiet ovat kaltevia ja rengas kuluu vasemmalta enemmän
b. vasemmalle kääntyessä tuntuma pyörään tuntuu olevan parempi, joten mustia sladeja jää silloin tällöin enemmän
nixweiss.gif

Back