GSX600F "Adventurefighter" (tein itse ja säästin)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja motoPRKL
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Taidat olla kiivilla toin tyyppihyväksynnän kanssa, iha hatara ajtusmuisto olis että vuonna -92 toi e-merkintätyyppihyväksyntähässäkkä alkoi ja siirtymää olis sitte ollu jotain vuosia. Voi olla että muistan iha päin helvettiä kaiken.

Tsekkaa toi www.mmaf.fi (Modified Motorcycle Association of Finland) kun siellä on mestaritieto näistä iterakennetuista päristimstä.
 
Taidat olla kiivilla toin tyyppihyväksynnän kanssa, iha hatara ajtusmuisto olis että vuonna -92 toi e-merkintätyyppihyväksyntähässäkkä alkoi ja siirtymää olis sitte ollu jotain vuosia. Voi olla että muistan iha päin helvettiä kaiken.

Tsekkaa toi www.mmaf.fi (Modified Motorcycle Association of Finland) kun siellä on mestaritieto näistä iterakennetuista päristimstä.

01 on mielestäni nykyään lähempänä. Ainakaan omassa -99:ssä ei vaadita e-hyväksyntää putkelle. Muutoskatsastus kylläkin. Pitäis varmaan joskus hoitaa... Valolaitteissa ja peileissä se sitten menee eri tahdissa.
 
Pikku takapakki. Olin yöajelulla ja reitti johti rakennustyömaan läpi (ylläripylläri kun Helsingissä ollaan). Joko takarengas sinkosi kivenmurikan takavalon muoveihin tai kuoppa, jonka yli ajoin sai kilven valon suojan (metallia) osumaan sinne (epätodennäköistä koska mielestäni takaiskari osuu pohjaan ennen kuin kilven pitäisi osua takavaloon, eikä valon suojassa näy jälkiä iskusta).

Teen takavalon muovit uudestaan 0,5mm teräslevystä niin ei ainakaan pikkukivet häiritse, jonka lisäksi siirrän kilpeä pykälän alaspäin varmuuden vuoksi.

MjpvsTX.jpg



Tässä kuvassa näkyy myös osittain valmis laukun alakiinnitys.

T5AMr70.jpg
 
Hitsasin tukiraudan yhdistämään apurungon "kahvat", jonka lisäksi hitsasin U:n mallisten mustekalakoukkujen yläpään umpeen jotta niistä tulisi lenkkejä. Osa ei näy muovien alta joten en edes yrittänyt tehdä nättejä hitsejä. :grin:

pTfW2vb.jpg



Ja asennettuna. Kameran salama tekee tepposet, mutta tukiraudan ja lokasuojan välinen rako on n. 1cm joten ei vaikuta takajousituksen liikkuvuuteen.
Kuvassa myös uuden takavalon alapuolen suojalevy.

QGYQgXj.jpg



Ja taas voidaan puhua nakupyörästä sanan varsinaisessa merkityksessä. :grin:

Bg6c6CA.jpg



Ja uuden takavalon rakennusta! Tällä kertaa teräksestä.

BL1C9EL.jpg



Paikallaan:

sO2WYRU.jpg



Ja maalattuna & koottuna:


FMYHLNx.jpg



Sivulaukkujen kiinnitykset vihdoinkin valmiina!

oqH41jD.jpg



Ja parempi kuva "akseliputkista" joidenka läpi sokat tungetaan lukitsemaan hässäkkä paikoilleen:

7kCqtRi.jpg
 
10 kuvan limiitti tuli vastaan, joten koko sotku asiallisen mustaksi maalattuna (väliaikaisesti), koottuna ja on the road!

Dq94mpr.jpg
 
Re: GSX600F "Adventurefighter" (tein itse ja säästin)

Tekemisen meininkiä. 🙋 Minkälaiset on mekkalat noilla putkilla?
 
Tehdasputkilla kone rallattaa siinä määrin ettei putkia kuule ollenkaan. (Öljyjäähdytetty -> isommat toleranssit -> enemmän mekkalaa esim. venttiilikoneistosta, nokkaketjusta.) Nyt kuuluu mukava mörinä, pistin kuitenkin naapurisovun säilyttämiseksi db-killerit kiinni purettuani niistä reikäputken päätylevyn. Ei vaikuta virtaukseen merkittävästi mutta vaimentaa riittävästi ja kuuluu silti koneen yli jos yhtään antaa kaasua.
 
Sivulaukut menevät penkin lukon päälle, joten irrotin lukon ja laitoin pätkän vaijeria tilalle. Pitää vielä tilkitä lukon reikä katteissa.

H8tvKhw.jpg



Tämän verran se pilkottaa matkustajan jalkatappien luona:

qup0rlj.jpg



Pohjan muovit fiksattu ja pohjamaalattu:

mUlGMU2.jpg


1Fd9CI3.jpg



Keulan muoveista vasemmanpuoleinen fiksattu, modattu ja pohjamaalattu. Oikeanpuolimmainen on heikommassa hapessa joten tarvitsee vielä töitä.

d1UXT8R.jpg



Ja havainnekuvia miltä valmiit muovit näyttäisivät:

OpKYGqy.jpg


CeQcSWQ.jpg
 
Sivukatteet fiksattu ja pohjamaalattu! Vielä tarvii reiät vilkuille ja yhden kerroksen pohjamaalia että voi asentaa, sitten alkaakin maalausoperaatio.

Efn2QnL.jpg



EDIT:

Ja siitä vielä nopea luonnos camokuosista:

9Hv59fA.jpg
 
Viimeksi muokattu:
En tiiä normaalisti en näistä ns rottapyöristä välitä mut sulla on jotenkin just sopivasti kieli poskessa tän kanssa :p
 
Tota maski/etulamppua vois vähä tiputtaa, jotenkin nyt näyttää vähä ettei kuuluisi siihen.

Muuten hyvää jälkeä, kuten rekkamasa totesi sopivasti kieliposkessa menoa.:thumbup:
 
En minä, mutta poliisit. Peilit, takaheijastin.....

Peilit on väliaikaiset = halvimmat, tangonpääpeilit tilauksessa. Ei nekään lailliset ole, mutta niistä sentään näkee sekä taakse että takaviistoon, toisin kuin esim. alkuperäisistä tehdaspeileistä (huom. lailliset!) joista en nähnyt muuta kuin omat kyynärpääni vaikka kuinka käänteli ja väänteli. Noista tänhetkisistä oikeanpuolimmaisesta näkee jotain muttei siltikään suoraan taakse. Olen 190cm pitkä ja melko harteikas joten minulle oikeasti toimivat peilijärjestelmät prätkissä ovat helvetin harvassa.

Hyvä pointti takaheijastimesta. Tuosta oli poistettu alkuperäinen rekisterikilventelinehirvitys jo ennen kuin sen ostin joten ei ole tullut mieleen. Rekisterikilven valon suojalippaan saisi hyvin kiinnitettyä, pitää käydä etsimässä jostain pikku heijastin.

Tota maski/etulamppua vois vähä tiputtaa, jotenkin nyt näyttää vähä ettei kuuluisi siihen.

Joo se on liian edessä ja ylhäällä koska alkuperäinen mekaaninen mittaristo vie niin saatanasti tilaa. Tuohon tulee myöhemmin Koson digimittaristo jolloin saan valon lähes kiinni etuhaarukkaan.
 
Tuota peiliherkkyyttä on sinisten puolesta ollut paljonkin liikkeellä. Heitä ei paskaakaan kiinnosta näkeekö vai ei kunhan on se helvetin e.
 
Anteeksi OT, mutta...

Pitääkö peileissäkin olla E-merkintä!? :kääk:

E: Muutoin hyvän näköinen pyörä ::thumbup:
 
Ei vittu eli liikenneturvallisuus pitää uhrata byrokratian takia?
Itse valitsisin 100 kertaa sadasta mieluummin ihan aikuisten oikeasti nähdä taakseni kuin sen onko valoa heijastava objekti jonkin viraston mielestä jees.
 
Back
Ylös