Loosah
New member
Onko mopoissa yhtään osaa, jossa vaseliini ei toisi apua?Kokeilin irroottaa pultin ja laittaa sinne väliin ohuen muovinpalasen (semmosta aika kovaa joka kestää eikä murru heti) ja taas vaseliinia pikkasen kyytipojaksi.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko mopoissa yhtään osaa, jossa vaseliini ei toisi apua?Kokeilin irroottaa pultin ja laittaa sinne väliin ohuen muovinpalasen (semmosta aika kovaa joka kestää eikä murru heti) ja taas vaseliinia pikkasen kyytipojaksi.
No, kerrohan heti kokemuksia kun olet testannut. Ja mistäpäin alakatetta tämä ruuvi, joka kosketti koneeseen, löytyi?...No nyt on tanko paikallistettu ja melekosta kolokutusta se pitikin - siinä on varmasti osa syy tuohon tärinään sopivilla kierroksilla. Hauskinta tuossa moottorinpuoleisessa nivelessä on että se kolkuttaa sekä pitkittäin että sivuttain vaikka ruuvi on kunnolla kiinni...
...Samalla huomasin kyllä että alakatteen kiinnitysruuvin sisäpää pääse hyvin herkästi hakkaamaan moottoriin...
...Palaan asiaan kun oon ehtinyt vähän mopoa kepittämään...
Juu, voitas vaikka vähän vertailla. Pitää katsoa tässä loppuviikosta josko vaikka maanantaina joutaisi. Tai sitten tosiaankin pitää pitää miitinki vaikka Kolinportilla.Mulla -03 F ja tuon sen ens maanantaina 12-tuhannen huoltoon Joensuuhun täältä Pielisen yläpäästä.
Silloinhan noita voitais verrata. Tai voitais pitää "miitinki" joku ilta vaikka Kolinportilla.
Ei nuo tärinät/värinät ole mulla häiritseviä. Jonkun verranhan se värisee just 100-120 vauhdissa, mutta ei tuossa sentään sormet valkeaksi mene. Vai olisko jo tunto mennyt sormista.
Tuo woblaus kuulosti oudolta uudessa pyörässä, tänä keväänä/kesänä tullut ajeltua 4000 km ja mopo on käyttäytynyt tosi kiltisti, ei mitään vopeltamista vaikka kuinka hennosti pitää tangosta (päätä koputtaen ettei heitä seuraavalla lenkillä seljästään)
Shit...Nyt rupes vaan pelottamaan, että mitä jos oon iteki laittanu nyt sen liian kireelle, ku iskin ylimääräisen prikanki väliin ja sit jotain murtuu tai naksahtaa poikki pian?!? Ehkä sen kuuluu säristä ja muistuttaa olemassaolostaan?No joo poijaat, "jarrutangon" ruuvin kiristys vaikutti, uskomatonta kyllä,![]()
jalkatapista lähti se värinä pois kun kävin äsken koittamassa.
Vaseliini on pysynyt vieläkin hyvin ketjuissa...
Mites, vaikuttikos tuo yhtään ohjaustangon värinöihin?No joo poijaat, "jarrutangon" ruuvin kiristys vaikutti, uskomatonta kyllä,![]()
jalkatapista lähti se värinä pois kun kävin äsken koittamassa.
Vaseliini on pysynyt vieläkin hyvin ketjuissa...
No mulla 5500 km ajettu vm. -05 ja tuo palkki heiluu etupäästään jokasuuntaan. Eli hyviä vihjeitä kaivataan täälläkin......HYVIÄ IDEOITA KAIVATAAN - ELI KOLISEE (ja tärisee) justiin tuosta jarrutangosta!!...![]()
Iskekää vaan jotain matskuu sinne väliin, ni kyllä luulis helpottavan. Itse laitoin tosiaankin ihan metallisen prikan, mutta ei ainakaan vielä ole mopo lahonnut käsiin... Ajotuntuma muuttui ihan toisenlaiseksi. Suosittelen!No mulla 5500 km ajettu vm. -05 ja tuo palkki heiluu etupäästään jokasuuntaan. Eli hyviä vihjeitä kaivataan täälläkin...
Mutta kun on niin piukka ettei taho väliin mitään saada, silti niin väljä että heiluu. Pitänee käydä rautakaupasta metästämässä oikeanlaista prikkaa.Iskekää vaan jotain matskuu sinne väliin, ni kyllä luulis helpottavan.
Minä vain kiristin sitä pulttia, loppui kolina siitä. Sitä välystä oli todellakin niin vähän, ettei siihen mitään olisi väliin sopinut. Sen verran se korvakko kyllä antaa periksi kun kiristää vain sitä pulttia.Mutta kun on niin piukka ettei taho väliin mitään saada, silti niin väljä että heiluu. Pitänee käydä rautakaupasta metästämässä oikeanlaista prikkaa.Iskekää vaan jotain matskuu sinne väliin, ni kyllä luulis helpottavan.
Olen huomannut aikoinaan samanlaisen ongelman omassa 600-Bandiitissa. Siihen tankovärinään syynä oli päätypainojen puute, mutta samaa oli että se ilmeni vain tietyllä kierrosalueella (pahimmoilleen kuutosella matka-ajossa).Eniten tuntuu ohjaustangossa 4500 kierroksen jälkeen. Tärinä on siis sellaista erittäin nopeaa ja väsyttää ikävästi sormet ja ranteet. Ajon jälkeen sormet aivan hikiset ja turvonneet sekä kutiaa silleen ikävästi.