Gsxr 1100

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Z-man
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Löytyisi ylimääräisenä tuo etsitty, himoittu ja haluttu takapenkin korvaava kate/koppa/cowl eli tämä

Maksoin tuosta 40e (ostin väärän :D), eli jos joku haluaa lunastaa sen pois niin 40e ja nouto tai +postit.

niin ja vielä piti mainita, että 89-90 malliin.

Koppa löytyy edelleen, ja valkoisena jos en aikaisemmin ole maininnut. Jännä ettei enempää ole menekkiä, uudemman malliset on kiven alla ja helvetin kalliita. Kai noilla 89-90 malleilla joku vielä ajelee? :D
 
Onko kenellekään lukijalle tuttu pyörä sinivalkoinen 95 -mallinen 1100W reknro CI-485?
 
Viimeksi muokattu:
Noniin. Nyt ei lähde gixxerin penkki irti. Huolimattomuudesta sakotettiin. En edes yrittänyt kurkata penkin alle ostopäätöstä rustatessani. Niin tahi näin, niin vääntämällä avainta pyörän perässä olevassa lukossa satula ei urkene. Enkä sentään viitsi katkaista avainta vääntämällä väkisin. Onko ongelma jollekin tuttu ja löytyykö siihen jokin näppärä ratkaisu?
 
Ei aukee, vaikka täräyttää satulan takaosaa avainta vääntäessä alaspäin? Sieltähän ne koukut muistaakseni purevat kiinni, lukosta välittyy tangon välityksellä. Jotain väljistynyt, taikka jäänyt sinne satulan ja lukituskynsien väliin?
 
Eli avain ei vaan käänny? Laitan jotain liukkaria sinne lukkoon. Voi tietty jumia sieltä penkin kiinnikkeestäkin. Omakin jumitti talven jälkeen, mutta pikku liukkarointi auttoi.
 
Noniin. Vein koko pelin korjaamoon hoidettavaksi, koska muutakin pientä pyörässä ilmeni. Lukko tuntui olevan kuin kiveä, vaikka pyörän myyjäkin mainitsi tuon satulan painamisen. Liekö tosiaan jotakin tukkeensa siellä.
 
Voi jestas... se lukko avaa sen satulan etuosan. Ei taka-!!

Mutta yhtä kaikki, pyörä tuli käytettyä huollossa ja nyt on sitten uudet öljyt moottorissa, erinäisiä muita kohteita rasvailtu, takavanne putsattu, termostaatin ja tuulettimen toiminta testattu ja muutakin mukavaa. Mun ajomäärillä siis pari, kolme kuukautta huoletonta ajelua, kunhan ketjuja öljyilee ja pesee ajokin välillä ja muuta pientä. Huollosta päräytin oitis sadan kilsan lenkin. Yhdessä vaiheessa kiihdytin kunnolla ja olin vallan ihastunut kapistukseeni. Tuttavillekin olen kertonut, että minulla on uusi kaksikymppinen tyttöystävä, jota vaimokaan ei paheksu.
 
Voi jestas... se lukko avaa sen satulan etuosan. Ei taka-!!

Mutta yhtä kaikki, pyörä tuli käytettyä huollossa ja nyt on sitten uudet öljyt moottorissa, erinäisiä muita kohteita rasvailtu, takavanne putsattu, termostaatin ja tuulettimen toiminta testattu ja muutakin mukavaa. Mun ajomäärillä siis pari, kolme kuukautta huoletonta ajelua, kunhan ketjuja öljyilee ja pesee ajokin välillä ja muuta pientä. Huollosta päräytin oitis sadan kilsan lenkin. Yhdessä vaiheessa kiihdytin kunnolla ja olin vallan ihastunut kapistukseeni. Tuttavillekin olen kertonut, että minulla on uusi kaksikymppinen tyttöystävä, jota vaimokaan ei paheksu.

Pakko sanoa, että naurahdin :D Hyvä, että selvisi!
 
Kiitos myötähäpeästä tahi vahingonilosta. Hain tosiaan pyörän huollosta, enkä vieläkään saanut satulaa auki. Meinasin jo soittaa sinne, että miten ne sai sen penkin sijoiltaan, kun mieleeni laskeutui hitaasti ja klimppeinä ajatus, että kokeilenpa irroittaa sen etummaisen perseenpaikan. Ja haa! Homma kävi kuin autokoulun videossa :D

Semmoinen ducktail, tai mikä sen palan nimi onkaan, olisi mainio siinä kyytiläisen paikalla. Sen voisi aina sitten vaihtaa satulaan, kun kaunis nainen (eli vaimoni, siskoni tai kummityttöni) tulee kyytiin.
 
Semmoinen ducktail, tai mikä sen palan nimi onkaan, olisi mainio siinä kyytiläisen paikalla. Sen voisi aina sitten vaihtaa satulaan, kun kaunis nainen (eli vaimoni, siskoni tai kummityttöni) tulee kyytiin.

Ai sen voi ajatella noinkin päin? Mulla oli juurikin sen takia, että saa harrastaa ihan itsekseen. :p
 
Mitä paskaa?!? 1100W vm. 95. Sattui hyllystä löytymään oikea Hi-Flo nro 138 ö-suodatin niin en vaivautunut Suitsakaupoille hakeen alkup. suodatinta. Varmistin sekä Duellin että AllRightin kataloogista että pitäisi käydä, saman kokoinenhan tuo olikin kun pois ottamani Fram...mutta miten kumpainenkin näyttää halkaisijaltaan liian kapealta, koneistettua tasopintaa jää n. 5 mm näkyviin reunalle...outoa?

Onkos joku muu miettinyt vastaavaa? Pitää huomenna verrata alkup. suodattimeen.

Edit. Ö-suotimen halkaisija on 68 mm. Sama se oli sekä alkuperäisessä, Framissa että Hi-Flo:ssa.
 
Viimeksi muokattu:
Niintoi… Ylivuotoletkut pitäis löytyä ja sitten toiset mitkä vent hoseja. Ellei joku nyt eritysiesti ammattitaidolla kuvaile toisenlaista toimintaa, niin väittäisin sieltä tulee ilmakehän paine kalvoille joka saa luistit nousemaan silloin kun imusarjasta tulee kaasariin imutahdin aikainen alipaine. Fysiikassahan ei ole olemassakaan mitään imua, on vaan painetta, joka vapaastihengittävässä koneessa on se ilmakehän paine. Lisäks kohokammio tarvii ilmakehän painetta jotta bensaa ruuttais suuttimista imukurkkuun.

Mä en ole kyllä oikein perehtynyt noiden kalvojen dynamiikkaan, mutta XJ:ssä oli joskus kahden lkaasarin kalvot hiukka likaset ja siinä kun noi vent hoset on sellaiset tatit missä on suodatin, niin se suodatin oli muistaaksni jotenkin vinksallaan siinä yhdessä tatissa. Siitä päättelen vaan että kalvot ottais painetta sitä kautta.

Kyllä mäkin olen käsittänyt nuo kaasareiden päältä lähtevät letkut tuuletus- / paineletkuiksi. Jännitti koko lailla kun ostin pyörän talvella jota en koeajanut (liikkeestä) ja olin varma ettei toimi kun paikallaan oli vakiokaasarit Mikuni BST 40 ja EMGO -tyyppiset filsut (ns. power filtterit). Em. letkut oli katkaistu ihan tyvestä, kaasareiden päästä katsottuna. Olen lukenut kauhutarinoita siitä ettei CV -kaasareita saa toimimaan ilman alkup. airboxia mitenkään. Yllätys oli koko lailla suuri kun laite toimii ajossa erittäin hyvin. Toki pakokaasuanalysaattori voi kertoa jotain ihan muuta. Ja toki noihin on voitu tehdä niitä kikkoja, porailtu luistinreikiä isommaksi jne.

Eli ei välttämättä vielä tarviikaan sitä touhutonnia tai kahta suoravetokaasareihin. Filsut meinasin kuitenkin vaihtaa joko BMC tai K:N tuplafilsuihin, onpa noista powerfilttereiden suodatuskyvystäkin suurin osa antanut pyyhkeitä.

PS. Imuäänet on kohdallaan ja pakoäänetkin tolla Eagle Mach7 röörillä. Pakko ostaa viimeinkin ne korvatulpat.
 
Kyllä mäkin olen käsittänyt nuo kaasareiden päältä lähtevät letkut tuuletus- / paineletkuiksi. Jännitti koko lailla kun ostin pyörän talvella jota en koeajanut (liikkeestä) ja olin varma ettei toimi kun paikallaan oli vakiokaasarit Mikuni BST 40 ja EMGO -tyyppiset filsut (ns. power filtterit). Em. letkut oli katkaistu ihan tyvestä, kaasareiden päästä katsottuna. Olen lukenut kauhutarinoita siitä ettei CV -kaasareita saa toimimaan ilman alkup. airboxia mitenkään. Yllätys oli koko lailla suuri kun laite toimii ajossa erittäin hyvin. Toki pakokaasuanalysaattori voi kertoa jotain ihan muuta. Ja toki noihin on voitu tehdä niitä kikkoja, porailtu luistinreikiä isommaksi jne.

Eli ei välttämättä vielä tarviikaan sitä touhutonnia tai kahta suoravetokaasareihin. Filsut meinasin kuitenkin vaihtaa joko BMC tai K:N tuplafilsuihin, onpa noista powerfilttereiden suodatuskyvystäkin suurin osa antanut pyyhkeitä.

PS. Imuäänet on kohdallaan ja pakoäänetkin tolla Eagle Mach7 röörillä. Pakko ostaa viimeinkin ne korvatulpat.

Joo o. Suoravedot maksaa uutena vajaan 1000e ja käytettyjen hintaskaala on ollut tuollaista 500-700e..nyt on juuri yhdet rs40:t bomberfoorumilla myynnissä..

Ajattelin itselleni laittaa tuollaiset joskus.
 
Sehän on ihan saletti että käytettyjä kaasareita en kyllä laita, jos laitan. Vaihtoehtojahan on kolme skaalalta 40-41 mm, mainitsemasi RS 40, lisäksi Mikunilta TMR 41 sekä Keihin FCR 41. Mikunit eivät ole edes kalliita verrattuna alkuperäiskaasarien hintoihin. Keihinit ovat aika kalliit.

RS 40, sopii W. http://www.mpt.fi/index.php?productID=47566
RS 40, sopii IÖ http://www.mpt.fi/index.php?productID=35730

Airboxia saa kyllä ihan uutenakin, joten siinä mielessä ei ole ongelma palauttaa alkuperäiskokoonpanoon noita kaasareita.
 
Sehän on ihan saletti että käytettyjä kaasareita en kyllä laita, jos laitan. Vaihtoehtojahan on kolme skaalalta 40-41 mm, mainitsemasi RS 40, lisäksi Mikunilta TMR 41 sekä Keihin FCR 41. Mikunit eivät ole edes kalliita verrattuna alkuperäiskaasarien hintoihin. Keihinit ovat aika kalliit.

RS 40, sopii W. http://www.mpt.fi/index.php?productID=47566
RS 40, sopii IÖ http://www.mpt.fi/index.php?productID=35730

Airboxia saa kyllä ihan uutenakin, joten siinä mielessä ei ole ongelma palauttaa alkuperäiskokoonpanoon noita kaasareita.

On ollut oma ärrä myynnissä kolmisen kuukautta, mutta eipä siitä kukaan ole soitellut tai rahaa tarjonnut.
Joitakin hassuja vaihdokkeja tarjoteltu. Siis eipä sitä sitten varmaan minnekään myydä, joten pitää alkaa tekemään joitakin muutoksia :grin:

Kun ajoa tulee vain sen parisen tonnia kesässä, niin voisihan sitä vaikka nautiskella hieman noilla RS kaasareilla.

Olikos se niin että 1100W malliin käy suoraan nuo RS38-D19-K kaasarit. Siis orkkis ilmanputsarikotelolle. Ja 40 mallit vaativat sitten erilliset suodattimet.
 
^ En tiedä. Noista 38:sta pitäisi tietää se ilmanputsaripuolen kaulan koko, että onko se sama kuin vakio BST40 -kaasareissa. En ole perehtynyt asiaan kun mulla on tuo kartiosuodatinkokoonpano. Netistä löytyi että olisi BST40 ilmapään kaulan koko olisi 58 mm. Pitääpä mitata ite.

Ei muuten käy tuo mainitsemasi. http://www.sudco.com/mikuni6.html
Tuo jako on IÖ-koneelle.

http://www.saarbike.de/shop-vergaser/tabellen/suzuki.htm <- Saarbike tarjoaa TMR Mikunia.

http://www.mikuni-topham.de/ENGLISHSITE/ENGLISH/Frame_English.html <- Täältä löytyy RS:ät, 40mm linkitin jo tuosta Nakkilan sivustosta aiemmin.

E. Mä meinasin soittaa sulle keväällä tuosta pyörästäsi, oli vain muutaman satkun liian kallis minulle silloin. Keihineitäkin saa mutta ovat aivan pirun kalliita.
 
E. Mä meinasin soittaa sulle keväällä tuosta pyörästäsi, oli vain muutaman satkun liian kallis minulle silloin. Keihineitäkin saa mutta ovat aivan pirun kalliita.

Pitää hieman katella jos jossakin välissä olisi hyvin vähän käytetyt jossakin tarjolla. Nuo omatkin kyllä toimivat hienosti mutta olisihan ne suoravedot hieman toista. Aikoinaan GSX1100E pyörään smoothboret laitoin ja meno oli kyllä aivan eri toista kuin alkuperäisillä. Siinä vaan tuli heti lämpöongelmia vaikka ei ollut edes lämpimiä kelejä tuona kesänä.

Olihan tuossa mopossani se tinkivara olemassa:D Mutta nyt näkyvät myyvän jo alle torihintojen. Tuossa 20 kilsan päässä oli yksi -93 kaupan 2300 eurolla, ei tainnut mennä sekään kaupaksi. Mäntsälässä oli 1800 eurolla -94 1100W, mihin hintaan lie mennyt kaupaksi, myyty nettimoton kautta.

Ajoasento on minulle ( 16 vuotta tehnyt näyttöpäätetyötä ja hartiat/kädet jo sen mukaisessa kunnossa ) jo hieman liian etupainoinen, mutta eipä pyörällä tartte matkaa paljoa ajellakaan. Kun en lähde moneksi tunniksi pärräilemään kerralla, tuo on mitä mainioin pyörä. Vääntöähän noissa on ruhtinaallisesti kaikilla kierrosluvuilla.
 
^ Juu, vääntöä tosiaan löytyy. Mulla on Eagle Mach7:n 4-1 kokoputkisto kiinni ja ne kartiofiltterit. Äänet on mahtavat. Toinen pyörä, kaasari R1:nen Micronin sliparilla kuulostaa ompelukoneelta tuohon verrattuna.

Ei sitä ilmaiseksi kannata antaa jos on kunnossa oleva laite!
 
^ Juu, vääntöä tosiaan löytyy. Mulla on Eagle Mach7:n 4-1 kokoputkisto kiinni ja ne kartiofiltterit. Äänet on mahtavat. Toinen pyörä, kaasari R1:nen Micronin sliparilla kuulostaa ompelukoneelta tuohon verrattuna.

Ei sitä ilmaiseksi kannata antaa jos on kunnossa oleva laite!

Joo o... IÖ:ssä Yoshimuran duplex pakosarja ja Danmoton GSX1400 vaimennin. Alakierroksilla rouskuttaa hyvinkin matalasti, melkein kuin vakio, kun kierrokset nousee 3-4krpm yli niin naukaisee aika makeasti ääniskaala ylös :D

Tuli ihan kivat lukemat penkissäkin tuosta uudesta moottorista, 148hp/118nm takarenkaalta. :WAZAAP:
 
Back
Ylös