Gsxr 1100

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Z-man
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Näin muuten on! Itte olen kyttäilly MP-purkaamoja sillä silmällä... Josko sellaseen eksyy sopivaa vuosimallia oleva rouva varustettuna tuollaasella muoviläpyskällä? Toinen vaihtoehto olis ehkä tekasta itte? :blink:

Joo, ja kun näitä ei kovin usein edes vastaan kävele. Itsellä (tai pitääkö toi jo taipua ajatukseen että pojalla, kun sen sille lahjoitin) on noita 93-mallin läpsyjä kaksi, toinen tuli Saksasta, toinen löytyi orgin kautta. Molemmissa vikana että sen "selkänoja"-pehmikkeen vinyylit on liki pahki (kertooko toi suorituskyvystä?).
 
Molemmissa vikana että sen "selkänoja"-pehmikkeen vinyylit on liki pahki (kertooko toi suorituskyvystä?).

No näin tämä lienee pakko tulkita! :grin:

Olen jopa mietiskelly tuon takapenkin muokkaamista siten, että se olis tuon kuupan mallinen. Jostain kun vaan löytäis nappiinsa oikeen väristä nahkaa tms. millä sen sais muokkauksen jälkeen päällystettyä. Ei varmasti tuokaa paha vaihtoehto?

Se olis nääs omiin käyttötarkotuksiin hieno ratkasu. Mopolla kun roudataan millon mitäkin silloin ku se on ajossa, ja ainoo kunnon roudauspaikka on tavaraverkolla tms. siihen penkille kuskin taakse. Tuollasen "feikkikuupallisen" penkin kanssa nämä kuormajuhta-ominaisuudet saisin edelleen pidettyä. :;):
 
Tuo muovirinkula ja sokka on keveytensä takia ainoa tapa saada luisti liikkumaan oikealla nopeudella ja painolla. Koko luistihässäkkä osineen on siis tarkkaan mietitty Hamamatsussa. Jos lisäät sinne rautakaupasta ostetun prikan säätömielessä niin se on liian painava. Alipainekalvot on kohta sen jälkeen aivan plöröt ja kannet melkein mahdotonta saada hyvin paikalleen. Ajatus portaattomasta säädöstä on hyvä, kierreviritys taas vaikea toteuttaa ja siitä tulisi helposti liian painava "liikuteltava" alipainekalvolle.
 
Tuo muovirinkula ja sokka on keveytensä takia ainoa tapa saada luisti liikkumaan oikealla nopeudella ja painolla. Koko luistihässäkkä osineen on siis tarkkaan mietitty Hamamatsussa. Jos lisäät sinne rautakaupasta ostetun prikan säätömielessä niin se on liian painava. Alipainekalvot on kohta sen jälkeen aivan plöröt ja kannet melkein mahdotonta saada hyvin paikalleen. Ajatus portaattomasta säädöstä on hyvä, kierreviritys taas vaikea toteuttaa ja siitä tulisi helposti liian painava "liikuteltava" alipainekalvolle.

Dääm, kuulostaa hyvälle selitykselle! Taas oppi aamukahaveen aikana jotain yllättävää... :peukutpystyyn:
 
Näppituntumalta en kyllä voi olla samaa mieltä… Luisteissa on liukukitkaakin jotain "abautrallaamiljoonakertaa" enemmän kuin prikan paino. Eivät tietty ole vertailukelpoisia suureita,mutta silti. Mikä on vaikka koko luistineulahässäkän massa verrattuna sen liikettä vastustavan jousen jousi-mikäsenyton-voimaan.
 
Näppituntumalta en kyllä voi olla samaa mieltä… Luisteissa on liukukitkaakin jotain "abautrallaamiljoonakertaa" enemmän kuin prikan paino. Eivät tietty ole vertailukelpoisia suureita,mutta silti. Mikä on vaikka koko luistineulahässäkän massa verrattuna sen liikettä vastustavan jousen jousi-mikäsenyton-voimaan.

Hmm, aivan... Ja paskasissa kaasareissa sit taas sitäkin enemmän.

Mietin tossa yks päivä, että sen neulan yläpää voisi olla kierteillä ja luistissa tietty alapäässä vastineet. Säätö pienellä kuusiokololla tms. vaikkapa suoraan kaasarin kannen läpi pienestä / tiiviisti suljettavasta säätöreijästä. Loppuisi se kansijumppa...
Vielä tästä puuttuu idea siitä, kuinka varmistaa ettei säädöissä oleva neula pyöri siellä itsekseen eestaas > sitä kautta säädöt vituralleen? :blink:

Toisaalta jos neula olisi luistin kanssa noinkin "jykevästi" samaa puuta, toisiko se jotain ongelmia tullessaan? Ton prikkavirityksen kanssahan se on suht "lenu" yhdistelmä > ei ehkä jumia niin herkästi?

On tämäki pohdintaa, mut antaa ny mennä... :grin:
 
Ihan mun arvaus, ja voin olla värässä, on että jenkasäätöinen neula vaatis niin hienon kierteen, että säätäminen olis vaan turhan hankalaa verrattuna selkeisiin uriin+sokkaan jolla hienosäädetään neulan asentoa. Hieno-hienosäätö prikalla.
 
Ihan mun arvaus, ja voin olla värässä, on että jenkasäätöinen neula vaatis niin hienon kierteen, että säätäminen olis vaan turhan hankalaa verrattuna selkeisiin uriin+sokkaan jolla hienosäädetään neulan asentoa. Hieno-hienosäätö prikalla.

Juu, arvatenkin jotenki noin... Sitäpaitsi, olisiko ne kaasarit koskaan säädöissään jos säätövara olis portaaton. Aina tulis mieleen et jos pikkasen vielä sinne sun tänne? Voisin kuvitella omalle kohdalleni hyvin moisen probleeman... :grin:
 
Näppituntumalta en kyllä voi olla samaa mieltä… Luisteissa on liukukitkaakin jotain "abautrallaamiljoonakertaa" enemmän kuin prikan paino. Eivät tietty ole vertailukelpoisia suureita,mutta silti. Mikä on vaikka koko luistineulahässäkän massa verrattuna sen liikettä vastustavan jousen jousi-mikäsenyton-voimaan.

Alkuperäinen kaasunvastaavuus on luokkaa n.0,7s , siinä on tehdas asettanut "turvamarginaalin". Mutta tuota aikaa voidaan lyhentää useammalla konstilla. Yksi paljon käytetty on esim.Dynojett sarja. Eli luisteja ei kevennetä, vaan tilalle tulee löysemmät jouset. Suoranaisesti dynojeteissä jouset ei lisää tehoja, vaan kun luistit liikkuvat herkemmin, niin tulee fiilis virkeästä koneesta.
 
Alkuperäinen kaasunvastaavuus on luokkaa n.0,7s , siinä on tehdas asettanut "turvamarginaalin". Mutta tuota aikaa voidaan lyhentää useammalla konstilla. Yksi paljon käytetty on esim.Dynojett sarja. Eli luisteja ei kevennetä, vaan tilalle tulee löysemmät jouset. Suoranaisesti dynojeteissä jouset ei lisää tehoja, vaan kun luistit liikkuvat herkemmin, niin tulee fiilis virkeästä koneesta.

Mistäs tollasia jousia saa?
 
Saakohan muualta kuin suutinsarjoista..? Niissäkään ei aina ole jousia. Mullakin tuli jousien sijasta pora.
 
Jos oikeasti haluaa jotain muutosta kaasari/bensa puolella, niin silloin vaihtoehdoksi jää suoravetokaasarit.
Esim. omassa lehmässäni ei ole mitään suutinsarjoja laiteltu, isommat suuttimet vaan penkityksen yhteydessä kun oikeita säätöjä haettiin. Ja en usko että pääsee enää paljon yli tämän hetkisen 156 rwhp jos en suoravetoja vaihda. Siis ilman ahtamista :D
 
Jos oikeasti haluaa jotain muutosta kaasari/bensa puolella, niin silloin vaihtoehdoksi jää suoravetokaasarit.
Esim. omassa lehmässäni ei ole mitään suutinsarjoja laiteltu, isommat suuttimet vaan penkityksen yhteydessä kun oikeita säätöjä haettiin. Ja en usko että pääsee enää paljon yli tämän hetkisen 156 rwhp jos en suoravetoja vaihda. Siis ilman ahtamista :D

Onko sulla muuten tehty kanteen jotain parannuksia?
 
kansi on plaanattu ja kanavia vähän tasoiteltu, ei mitään isompaa. Venttiilitkin on mitä ilmeisimmin alkuperäiset vajaat 150tkm ajetut. Sieltä vois tietysti hakea vielä lisähevosia kun laittaisi tuon kannen ja vaihtaisi nokat.
 
Ihan mun arvaus, ja voin olla värässä, on että jenkasäätöinen neula vaatis niin hienon kierteen, että säätäminen olis vaan turhan hankalaa verrattuna selkeisiin uriin+sokkaan jolla hienosäädetään neulan asentoa. Hieno-hienosäätö prikalla.

Kierrekin pitäisi lukita jotenkin. Ura ja prikka on yksinkertainen ja päästää neulan hiukan liikkumaan, jolloin se oletettavasti kuluu tasaisemmin. On myös helppo asettaa samaksi useamman kaasarin tapauksessa.
 
Perkeles tuli ongelma. Mistä löytyisi jalkatapit jotka olisivat vähän alempana kuin alkuperäiset. Näissä vakioissa on tuo polvikulma liian tiukka meikäläiselle. Ainahan voi rälläköidä ja hitsata mutta jos löytyisi kaupasta.
Ja toinenkin kysymys tuohoon hammasrattaiden kokoon. Mitä ne on näin vakiona, oletteko muuttaneet ja miten? Jos saisi kommentteja. Itse ajattelin että voisin pienentää hampaan tai kaksi edestä ja muutama hammas isommaksi takaa. Kolme ehkä niin selviäisi kuitenki samalla ketjulla, kun on melko uusi.
 
Back
Ylös