• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

GTR 1400

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jukepoksi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tulipahan kokeiltua Haminan museotie-Miehikkälä-Hamina rundi getorilla. Suuremmasta massasta huolimatta(zetoriin verrattuna) melkein kivempi päästellä pystymmässä asennossa kurvitietä. Hyvin kääntyy vauhdikkaassakin ajossa syheröihin. Kone vääntää ihan kivasti, vaikka jossain testeissä valittavat ohutta alavääntöä. Toki selvä zetorimainen tehopiikki puuttuu, mutta eipä sitä 60km/h rajoituksen syheröllä jää paljon kaipaamaankaan. Enpä olisi uskonut miten hyvin getori sopii myös pikkutielle.
Muina havaintoina ekan viikon osalta on jämäkkä alusta, ei notku tai tutise. Toimivat hallintalaitteet ja mukava penkki. Etupleksi saa edelleen kritiikkiä. Se menee ensisijassa vaihtoon ja Puigin touring pleksi tulee tilalle. Lisäksi pitää huolissaan tarkistuttaa etujarrulevyt.
Kovemmassa jarutuksessa tulee selvästi tärinää käsille joka tod. näk.
tulee jarrulevyistä. Yksi uusi ominaisuus aiempiin peleihin verrattuna
on myös koneen hiljaisuus. Vakio tuubasta kuuluu pelkkää pihinää. Oikeastan vaihteeksi sekin tuntuu hauskalta. Zetoria en pahemmin enää kaipaa. Se oli asiallinen peli, jossa kaikki toimi. Kiva vetää isoa kovaa mutta mukavuus oli eriluokkaa ja kortti koko ajan vaarassa. Getori on selkeä touring peli jossa on kuitenkin sporttisuutta sopivasti. Tällä mennään nyt, toivottavasti yli puolivuotta mikä jäi zetorin saldoksi.
062802moto_prv.gif
 
Vois olla oivallinen touring-bussi..
tounge.gif
Mut jos siitäkin on otettu elektronisesti samalla tavalla alavoima ja se raaka myrkky alakierroksilta pois niinkuin Zetorista, eipä kiinnosta.

Jos 1.4 litranen tuntuu alle 6000 rundin joltain 600-kuutioiselta, ei se paljoa innostusta herätä. Iso zetori oli pitkällä koeajolla (4 tuntia) järkky-pettymys. Eikä muutenkaan säväyttänyt. Perushyvä uusi malli, helppo ajaa kenen tahansa kun on rajoitettu. Tietysti vanhojen pappojen helppo ostaa naapurien arvostusta ja statusta kun "200 heppaa ja kulkeekin 300 km/H!" Käytännön parhaalla ja tärkeimmällä kierrosalueella 3000-6000 rpm täysin luonteeton ja pliisu. Olis menny myyntiin keväällä jos olisin erehtynyt ostamaan jo talvella ajamatta. Tämä on vain henkilökohtainen mielipiteeni moninaisen koeajon jälkeen. Ja kyllä, vedin sillä myös vajaan 3 rahaa mittariin, varmaan autobaanalla hiljaisena aikana hauska peli. 200-300 kmh välillä huikean nopea.
itse hautasin bussi haavet koeajettua molemmat.( gsx1300r -03 ja zzr 1400 -06)Tosin zzr:ssä oli alakierros homma oli korjattu kuntoon.Uuden mallin busasta en tiedä..
 
Puigin touringpleksi kivasti vie tuulen pyörteet kypärän yli ja ajomukavuus paranee merkittävästi. Muutenkin matka maistunut kivasti. Vajaassa kuukaudessa 3 tkm takana. Kulutus 5-5.5l/100km. Ergot ok pitkää matkaa pystyy päästelemään ja 150hv kivasti pysyy liikennevirrassa. Painoonkin alkaa tottua ja ihan kivasti kääntyy kurviin. Eikä muuten ole ikävä ketjujen rasvausta. Takavanne pysyy puhtaana. Vaimo hehkuttaa mukavaa menoa takana. Samaa luokkaa tai parempi kuin Futuran penkki. Tällä hetkellä tuntuu siis ihan kivalta peliltä. Kun kotitienoon tiet on koluttu läpi ja pitää päästä vähän kauemmas on sport touring peli ihan kiva.
 
Potilas

Mistä tohtorisetä hankki tuon Puigin plexin?
Potilas (lähes 190 cm) hankki käytetyn Getorin syssyllä. Nyt wehkeessä tumma alkuperäinen pleksi ja pitää se vaihtaa korkeampaan.
 
Testien perusteella mutkatieominaisuuksissa tuntuu olevan aina jotain sanottavaa. Jonkun mielestä on kankea, eikä käänny millään ja toisessa testissä valitellaan yliohjaavuutta... Täällä on muutama kerennyt kehumaankin. Tietysti sekin vaikuttaa, mihin vertaa.

Mistähän tämä johtuu? Onko GTR erityisen tarkka renkaistaan ja niiden kunnosta? Jousituksen säädöt?

Kiinnostaisi kyllä, kun on ehdottomasti parhaan näköinen matkapyörä :rakastunut:
 
Etujouset kun vaihtaa esim.Öhlinsin lineaarisiin , niin ajettavuus paranee selvästi.
Mielestäni ongelma oli, että keula "ui " liian syvällä, varsinkin jarrutuksen jälkeen
kääntyvyys / tuntuma parani.
Kuskilla painoa n.90 kg ajokamppeeineen.
Mielestäni pikku puutteineenkin (mm. takateline heppoinen) loistava matkapyörä.
 
Kiitos infosta. Eikun nettiin.

minä hommasin MRA:n vario-plexin omaani viime syksynä heti, kun ostin pyörän. Ei ollut alkuperäistä kummempi, vaikka n. 15 cm. korkeampi. Pitää yläasennossa edelleen tosi kovaa meteliä.
Ajattelin kokeilla tilata ensi kesäksi tuollaisen Cee-Baileys ultra tour domed pleksin. Pituutta itsellänikin 190, eli veikkaan, että pitää olla peruspleksiä (vm. 2009) ainakin 20 cm. korkeampi, jos meinaa saada hiljaisuutta?
http://www.pbase.com/fredharmon/ceebaileysc14
 
Terve kaikki GTR 1400 omistajat!

Minulla on vuosimallia -08 ja ajettuna reilut sata.
Jarrulevyt eteen olisi nyt vaihdettava.
Osaatteko sanoa minkälaiset kannattaisi vaihtaa.
Joskus kuulin että ei ainakaan alkuperäisiä.
Ensi viikolla olisi huollon yhteydessä vaihto tehtävä.
Onko tietoa ja kokemusta? Arvostaisin apua!

Terv Tarmo Ruubel, Hki
 
Lousilla ois TRW:n laikat ja palat tarjouksessa. Ei vaan taida viikossa ehtiä tonteille. Alkuperäiset on varmaan aika hinnoissaan varaosana.
https://www.louis.eu/rund-ums-motorrad/bike-datenbank/kawasaki-gtr-1400/zgt40a/1925?bikes=1925

Omassa kans reilu satku mittarissa, alkuperäiset laikat vielä mitoissaan.

Edit.

Motonetissa näköjään samat kilkkeet lyötyy hyllystä ainakin Vantaalta. Jääpähän postikulut pois Sakuihin verrattuna.
http://www.motonet.fi/fi/varaosat/2...orat-skootterit/kawasaki/-1400cc-gtr-1400-07-
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös