• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Guzzi bobber

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Morso
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Morso

New member
Pientä puuhaa talveksi, tavoitteena keventää vanhaa californiaIII:sta ainakin 60kg. Lähtöpaino 260kg, piti ihan punnita.

Tekniikka pysyy vakiona, kaikki ylimääräinen pois. Projektin tylsimmät vaiheet hoidettu, rungon maalauksen jälkeen pääsee hauskimpaan eli kokoamisvaiheeseen.:jippikaijee:

Parin kuukauden kuluttua sitten näkee, menikö ihan metsään vai tuliko siitä ajopeli. :)

Yllättävän kevyennäköisen tuostakin rautakasasta saa.
 

Liitetiedostot

  • guzzi.jpg
    guzzi.jpg
    35,3 KB · Katselut: 325
Noin se homma etenee :thumbup:.

Monessa jäätävän kokoisessa ja näköisessä möhkäleessä on helvetillisen
rojumäärän alle piilotettuna paljon Bobber potentiaalia.

Yksi hieno ylläripylläri vannoutuneen Suki-Sukimiehen näkökulmasta
oli patonkimaan pittoreskin rantakylän raitilla pötkötellyt,
samalla otteella aloitettu ja tehty M1800R.

XV 1900 Jammuista löytyy myös hienosti toteutettuja,
selkeän yksinkertaisia leipomuksia.
 
Kevät lähestyy uhkaavasti, mutta aikataulussa onneksi ollaan.
Edessä olisi "hauskin" vaihe, eli pitäisi saada piilotettua 90-luvun ruiskuvehkeen sähköt/johdotukset siististi,
jo pelkkä ohjausboksi on tiiliskiven kokoinen ja siihen lisäksi releet, sulakkeet yms... Motogadgetin kamat olisi kivoja jos lompakko antaisi myöden, pitää vaan koittaa soveltaa.
Värivalinnassa pääsi helpolla, otetaan kaikki pois ja vedetään lakka päälle.
 

Liitetiedostot

  • DSC_0171.jpg
    DSC_0171.jpg
    91,1 KB · Katselut: 237
Kevät lähestyy uhkaavasti, mutta aikataulussa onneksi ollaan.
Edessä olisi "hauskin" vaihe, eli pitäisi saada piilotettua 90-luvun ruiskuvehkeen sähköt/johdotukset siististi,
jo pelkkä ohjausboksi on tiiliskiven kokoinen ja siihen lisäksi releet, sulakkeet yms... Motogadgetin kamat olisi kivoja jos lompakko antaisi myöden, pitää vaan koittaa soveltaa.
Värivalinnassa pääsi helpolla, otetaan kaikki pois ja vedetään lakka päälle.

Hieno!
 
ei bobberissa voi olla apeja. tai voi mutta sitten se ei ole bobberi.:D

Tästä se aika pitkälle lähdettävä.

Jo stanut vehkeet, esim. Cross Bones ja Victoryn High Ball alkaa olla stongaltaan turhan......
vaikka ei nyt välttämättä ihan "puhtaita" Bobbereita alkujaankaan.

Mutta siitähän se riippuu mistä roikkuu.... apinakin :D.
Saa käyttää.... mut ei o pakko hei. Ei edes turussa.
 
ei bobberissa voi olla apeja. tai voi mutta sitten se ei ole bobberi.:D

Joku saattaa sanoa samaa myös lokareista mutta minusta molemmat on ok ainakin lyhyet lokarit ja maltillinen ape. Mäkin mietin tohon omaan korkeampaa stongaa mut mennää eka kesä tolla nykyisellä ja jos ens talvena vielä tallista löytyy niin sit vois kokeilla miltä näyttää ja tuntuu. C7C00AA8-C1B4-45A9-83A1-4E6BE0CF476F.jpg
 
Joo, tiedän ettei otsikko enää täsmää. Projektisuunnitelmat muuttuneet jo moneen otteeseen talven aikana. :D
 
Sellainen siitä nyt tuli, enää ei puutu kuin nopeusmittarin anturi ja pienen lataushäiriön metsästys.
On kyllä aika mielenkiintoinen yhdistelmä ensikokemalta tuo kardaanihissin ja pitkittäisen koneen sivuttaisvääntö:D
Lisäksi tärinöiden perusteella jonkinlaiset moottorinkumit ja loctite olisivat tarpeellisia.
Kuva kohtuullisen surkea, kun en osannut parempaakaan liittää.
 

Liitetiedostot

  • guzzi .jpg
    guzzi .jpg
    96,5 KB · Katselut: 130
Miten tossa jalkoja pidetään,kun nuo pytyt nuinpäin v:nä?
Kuva varmaan hämää luulisin. Mutta siis pyttyjen kohdalla jalkatapit?
 
Lisäyksenä vielä, alkuperäinen tavoite oli saada n.60kg painoa pois mutta ihan siihen ei päästy...
Tankki täynnä -54kg on kuitenkin aika hyvä tulos. :)
 
Joku saattaa sanoa samaa myös lokareista mutta minusta molemmat on ok ainakin lyhyet lokarit ja maltillinen ape. Mäkin mietin tohon omaan korkeampaa stongaa mut mennää eka kesä tolla nykyisellä ja jos ens talvena vielä tallista löytyy niin sit vois kokeilla miltä näyttää ja tuntuu. katso liitettä 17918

No ei muuten ihan huono :D, :thumbup:.
 
On kyllä aika mielenkiintoinen yhdistelmä ensikokemalta tuo kardaanihissin ja pitkittäisen koneen sivuttaisvääntö:D
Lisäksi tärinöiden perusteella jonkinlaiset moottorinkumit ja loctite olisivat tarpeellisia.
Noi ominaisuudet tuo ajamiseen sielukkuutta, tiedostaa olevansa liikkeellä :thumbup: (ns. pukamat saa kyytiä :grin:)
 
Miten tossa jalkoja pidetään,kun nuo pytyt nuinpäin v:nä?
Kuva varmaan hämää luulisin. Mutta siis pyttyjen kohdalla jalkatapit?

Kyllä noiden tappien paikkaa mittailtiin ilta jos toinenkin, ja usean yrityksen jälkeen löytyi kohtuuhyvä asento
ilman että sääret hinkkaa pyttyihin.
Kiinnikkeet tein sellaisiksi, että kiinnityspaikkaa pystyy siirtämään parin sentin välein jos muutaman ajokerran jälkeen tuntuukin huonolta. Yhtään pidempijalkaisemmalla koivet hakkaa varmasti sylinteriin, mutta en usko tästä enää kasvavani.:)
Lisäksi vaihdevivustoa tehdessä kävi pieni aivopieru, kaavio kääntyi. Pitää varmaan lähteä radalle...
 
Back
Ylös