• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

H-D sportster

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rock OLA
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hienoa. Kaksi on jo ilmoittautunut ryhmään, jotka väittävät tekevänsä  hankinnat  ainoastaan fysikkan lakeihin perustuvien  mitattavien  suureiden perusteella. Vain ja ainoastaan "järkisyillä."  Eikö muita ole tulossa tähän kerhoon.
Etkös sä alunperin kysellyt imagon ja markkinoinnin perään? Ja kun kerran kysyt, niin nostanpa nyt minäkin lapaseni. En kyllä pahemmin perusta noista suureistakaan.
 
Minä voin taasen liittyä siihen kerhoon joka pitää lapaset tiukasti alhaalla, pilata nyt tämäkin hieno harrastus käyttämällä järkeä, voi ziisus!  
biggrin.gif
Eihän nää mitään työkaluja ole...


nimim. Ehkä joskus vielä HD
 
Minä voin taasen liittyä siihen kerhoon joka pitää lapaset tiukasti alhaalla, pilata nyt tämäkin hieno harrastus käyttämällä järkeä, voi ziisus!  
biggrin.gif
Eihän nää mitään työkaluja ole...


nimim. Ehkä joskus vielä HD
Voi olla, että tulkitsemme sanoja eri tavalla. Imago ja markkinointi eivät ainakaan itselleni edusta järkevyyden vastakohtia millään tavalla.

Itseäni kun ei tässä lajissa juurikaan muiden tai mainosmiesten mielipiteet kiinnosta, niin pidän edelleen hanskat katossa
smile_org.gif
 
Hienoa. Kaksi on jo ilmoittautunut ryhmään, jotka väittävät tekevänsä  hankinnat  ainoastaan fysikkan lakeihin perustuvien  mitattavien  suureiden perusteella. Vain ja ainoastaan "järkisyillä."  Eikö muita ole tulossa tähän kerhoon.
Etkös sä alunperin kysellyt imagon ja markkinoinnin perään? Ja kun kerran kysyt, niin nostanpa nyt minäkin lapaseni. En kyllä pahemmin perusta noista suureistakaan.
Karikoo: En ole ilmoittautunut siihen ryhmään. Tahalteen tulkitsit väärin ilmeisesti?

Tarkoitin sitä, että en anna imagon, mainonnan tms vaikuttaa ostopäätökseen. Laitteen ominaisuudet ajossa, jotka vaikuttavat siihen onko sillä hauska ajaa, ratkaisevat.

Hyvällä pyörällä on hauska ajaa. Paskalla ei. Mun makuun hyvä pyörä on sellainen, jossa on kulkua ja ajo-ominaisuuksia.

Ymmärrän kyllä, jos jonkun mielestä on hauska puksutella vaikka harrikalla, ja valitsee pyöränsä painottaen kruisailu-, ulkonäkö- ja imago yms ominaisuuksia. Jottei taas jäisi epäselväksi.
 
Voi olla, että tulkitsemme sanoja eri tavalla. Imago ja markkinointi eivät ainakaan itselleni edusta järkevyyden vastakohtia millään tavalla.

Itseäni kun ei tässä lajissa juurikaan muiden tai mainosmiesten mielipiteet kiinnosta, niin pidän edelleen hanskat katossa
smile_org.gif
Ehkä näin ja eihän tämä ole niin vakavaa muutenkaan.  
smile_org.gif
Oma pointtini on se että pyörän imagolla _itselleni_ on ihan valtava merkitys, on ihan toissijaista pysynkö mutkateillä gixxerin perässä ja pysähtyykö mopedi 200-0km/h yhtä nopeasti, vaan pääasia on se fiilis, hyvän olon tunne joka tulee kun mies ja pyörä ovat henkisesti balanssissa.  
tounge.gif
 
biggrin.gif
Jos harrastaisin rata-ajoa se fiilis tulisi sitten ihan toisista asioista, ei siellä nautita maisemista, vapauden tunteesta ja stressitömästä elämästä.

Mutta siis tapansa kullakin ja pääasia että on sen verran sitä järkeä tai järjettömyyttä että tajuaa ostaa moottoripyörän!  
062802jumpie_prv.gif
 
Hienoa. Kaksi on jo ilmoittautunut ryhmään, jotka väittävät tekevänsä  hankinnat  ainoastaan fysikkan lakeihin perustuvien  mitattavien  suureiden perusteella. Vain ja ainoastaan "järkisyillä."  Eikö muita ole tulossa tähän kerhoon.
Etkös sä alunperin kysellyt imagon ja markkinoinnin perään? Ja kun kerran kysyt, niin nostanpa nyt minäkin lapaseni. En kyllä pahemmin perusta noista suureistakaan.
Karikoo: En ole ilmoittautunut siihen ryhmään. Tahalteen tulkitsit väärin ilmeisesti?

Tarkoitin sitä, että en anna imagon, mainonnan tms vaikuttaa ostopäätökseen. Laitteen ominaisuudet ajossa, jotka vaikuttavat siihen onko sillä hauska ajaa, ratkaisevat.

Hyvällä pyörällä on hauska ajaa. Paskalla ei. Mun makuun hyvä pyörä on sellainen, jossa on kulkua ja ajo-ominaisuuksia.

Ymmärrän kyllä, jos jonkun mielestä on hauska puksutella vaikka harrikalla, ja valitsee pyöränsä painottaen kruisailu-, ulkonäkö- ja imago yms ominaisuuksia. Jottei taas jäisi epäselväksi.
Jep, kyllä hyvällä pyörällä on AINA hauska ajaa, tosin kukin mieltymyksien mukaan! Olipa se hyvä pyörä sitten kulku- vai kruisailu ominaisuuksia painottava? Vai onko se sittenkin aivan sama asia? Moottoripyörällä ajo saattaa olla meille kaikille kruisailu-, ulkonäkö- ja imago ominaisuus. Olipa sitten pyörässä kulku- tai ajo-ominaisuutta?!
 
Kari Koo taitaa olla oikeassa , ei moottoripyörää voi ostaa järkisyillä vaan ainostaan tunteella, itseään voi petää etsimällä perusteita pyörän hankintaan, mutta kun niitä miettii niin enemmistö niistä syistä tulee tunne puolelta. En muuten usko että kukaan on hankkinut pyörää niin ettei markkinointi tai pyörän ympärille kasvanut imago olisi kerinnyt jotenkin vaikuttamaan ostopäätökseen .
Ps. ei tiedolla eikä taidolla vaan puhtaasti tunteella.
 
Mielipiteitä kannattaa kysyä sellaisilta jotka sillä ovat ajaneet
HDCF

Porukasta löytyy sporan omistajia, että isompaan tai muihin malleihin/merkkeihin vaihtaneita. Siis oikeasti niillä ajaneita.
mad.gif


Ite en oo tykännyt niinä muutama kertana jolloin oon ajanut, mutta ne ei ollutkaan uusia sporia.
Allekirjoittanut on myös ajanut kyykkyä, customia, enduroa ja nyt pitkäkeula HD:ta. Aina on ollut kivaa, mutta nyt on enemmän fiilistä kuin koskaan
wink.gif
 
Sori tuli tuplat.
Järkisyitähän tarvitaan vasta kun se hankinta pitää perustella vaimolle.
Miksi ihmeessä .. järkisyitä .. höpsis .. eihän vaimoakaan valittu järkisyillä(?) ..
Jos jostain tykkää niin sitten tykkää .. eihän sitä tarvitse selitellä millään ..
Ja voihan sitä sitten vaihtaa mielipidettä myöhemmin, jos tarve
vaatii .. eikä sekään ole kiellettyä .. tietenkään .. miksi ihmeessä olisi ..

Mitä tulee H-D:hen tai mihin tahansa muuhunkin valintaan, niin
itsellehän se tulee ja jos sitä ei hommaa, niin eipä se itsekseenkään
tule. Jos se pitää hommata, niin sitten se pitää hommata, ettei
sitten jälkeenpäin jää sellainen olo, että voiku olisin sittenkin ...
Mikä pyörä olisi sitten parempi kuin toinen .. ne taitavat vain olla erilaisia ..
Sen olen ainakin huomannut, että kun mopoiluikää alkaa tulla enemmän,
niin tyyli ja meininki alkaa muuttua hissukseen ..
Itse asiassa kaikilla pitäisi olla useampikin mopo .. eri fiiliksien mukaan ..
smile_org.gif
 
Jaa: Mä menin rahan takia, tuleva vaimo esitteli kotiaan ja
sanoi, että meidän tonttia on niin pitkälle kuin yläkerran ikkunasta näkee ja hölmönä en mennyt katsomaan, eihän sieltä näkynyt kuin kuusi-aita joka oli kolmen metrin päässä.
 
Itsekkin olen harkinnut sportsteria (isompaa). Eihän se ajo-ominaisuuksissa tai tehossa pärjää nykyaikaisille sporteille yhtään mitenkään. Mutta kiinnostais vaan tutustua myös ihan eri maailmaan jonka se avais. Pommin varmasti ois kädet rasvassa jatkuvasti. Mutta senkinhän voi ottaa harrastuksena. Vähän sama tossa harrikka touhussa kun jenkkiauto harrastuksessakin. Tuskin kukaan kavereista tulee väittämään, että ominaisuudet ja luotettavuus on parempi ku nykyvehkeissä. Mutta fiilis on kuulemma hieno....
 
Itsekkin olen harkinnut sportsteria (isompaa). Eihän se ajo-ominaisuuksissa tai tehossa pärjää nykyaikaisille sporteille yhtään mitenkään. Mutta kiinnostais vaan tutustua myös ihan eri maailmaan jonka se avais. Pommin varmasti ois kädet rasvassa jatkuvasti. Mutta senkinhän voi ottaa harrastuksena. Vähän sama tossa harrikka touhussa kun jenkkiauto harrastuksessakin. Tuskin kukaan kavereista tulee väittämään, että ominaisuudet ja luotettavuus on parempi ku nykyvehkeissä. Mutta fiilis on kuulemma hieno....
Isompi Sportster on ihan rivakka kulkemaan ja kun muistaa millainen kys. pyörä on (custom, cruiser) niin eihän sitä kilokyykkyihin pidä verratakaan. On sitte kyse ajo-ominaisuuksista tai suorituskyvystä. Ei Nissan Micraakaan pitäis verrata Ferrari Enzoon, vaikka molemmissa on neljä pyörää ja ratti... Ja taatusti silti isolla Sporalla jätät liikennevaloissa ton Micran ja vähän ripeämpiäkin perherasseja!
tounge.gif
wink.gif


Kyllä mä voin ihan vilpittömin mielin suositella Sporaa tai Big Twinejä. Ja jos uudempia malleja kattelet niin saatat yllättyä(pettyä?) siinäkin, ettei sitä tarviikaan jatkuvasti Huoltaa ja Duunata. Ainakin oma Bobini pelasi, sen vajaat 8000km jonka ennätin kesässä ajaa, täysin moitteettomasti. Pientä nikottelua oli matkan varrella, mutta niin on ollut mun aikaisemmissa japsilaitteissakin, ja ainoastaan Honda on mut jättänyt tien poskeen...
wink.gif
 
itse hankin oman 1200 sportsterini kolme vuotta sitten itse korjattavaksi. sinä syksynä laitteesta löytyi muutamia korvausosan vaativia perusjuttuja ja seuraavana kesänä tuli mittariin about 15tkm. menneellä kaudella tuli sitten korjattua periaatteessa koko tekniikka alakertaa lukuunottamatta. kyseessähän on viimesimpien vuosikertojen nelivaihteinen evokone, jota noin muuten on piristetty varsin railakkaasti että varmasti kerkeää kun tekee mieli rokkailla. yläkerta on tullut purettua ja kasattua riittävän monta kertaa, että homman hoitaa näppärästi vaikka tienpäällä ja kaukana kotoa jos on tarvittavat työkalut käsillä. mitä tohon isompaan sporttiin tulee, niin kyllä sillä ajaa mutkatiellä big twiniä karkuun koska vaan. omassa tällähetkellä 12" ape, ja maavara riittävän matala että pystyy vähän kanttaamaankin jos pää kestää.

oma mielipiteeni on kuitenkin se, että Sportsteri on tehtaan näkemys Sporttipyörästä, eikä todellakaan ole mikään "ämmäpyörä". BT on tähän verrattuna varsin raskas käsitellä, varsinkin Softail-mallit joilla ei sportsterin perään mutkatiellä ole mitään asiaa jos haluu ajaa kilpaa. eipä näitä kilvanajoon ole tehtykään, mutta itse en pelkää korjata sitä mitä tapahtuu kun kaasua kääntää. ehkä toi mielipide on vähän puolueellinen, mutta kun vaara viehättää ja tekninen toimiminen mekaanisine äänineen tommoisessa vähän ehkä monimutkaisemmassa sportsterin koneessa vallan kiihottaa, olen tullut siihen tulokseen että tämä tauti vie minut mennessään kohti vanhempaa patarautaa, vähempää ajo-ominaisuutta, jne.. niin tiedä vaikka laittaisin vähän enemmän vanhaa tekniikkaa tämän jälkeen taikka rinnalle.

hd on ihan kiva. joku hankkii sen muiden takia, toinen rispektin takia ja kolmas haluu jotai näperreltävää koska on jäänyt traumoja siitä miten äite vei leegot pois liian varhain. tiiä näistä kuka mistäkin syystä, mutta meitä on moneen junaan ja ihan hyväkin.

järkisyitä ei ehkä kannata sekottaa tähän motskarikauppaan ollenkaan, varsinkaan jos kyseessä on todellakin HD. sama kun autokaupoilla hoksaa pikkudieselin hinnalla cadillacin, joka on muuten hyvä muttei toimi. järkevääkö?
biggrin.gif
itse ostaisin varmaan sen cadillacin, koska en ole kovin järkevä.
 
Olen kokeillut pikkusportsteria reilun 200km verran ja tälläiset tunnelmat jäivät käteen. Äänet ovat mahtavat, tosin koeyksilössä oli jonkin sortin mökäpöntöt ja kuulemma vakkareista kuuluu vain putputus. Jarrut ovat aivan onnettomat, erittäin kuminauhamaiset. Tehoa saisi olla enempi, sillä mielestäni tämän tyyppisellä pyörällä ei pitäisi tarvita vaihtaa 2 pykälää pienempää sisään, jotta pääsee edellä ajavasta mummosta ohitte turvallisesti. Ajo-ominaisuuksista sen verta, että mielestäni ne riittävät hyvin jopa mutkateille ja kyllä sillä tuntui hyvin jaksavan ajaa hieman pitempäänkin ja oli jopa yllättävän köykäinen käsitellä vaikka painoa mopolla onkin reippaan puoleisesti kokoon nähden. Eli mielestäni pyörä sopii mainiosti kaupunkikruisailuun ja mutkaisille teille. Itse en ko. pyörää hommaisi juurikin puuttuvan tehon takia, isompi sportsteri luultavasti korvaa tämän puutteen, mutta sitä en voi varmasti sanoa ennen, kun pääsen sellaista kokeilemaan. Ja onhan se hieno.
 
Kummallsia asioita mylvii pääni sisällä...
eek.gif


Omistan kyllä jo H-D-kukkaron ja ihan Ameriikoista asti tuodun H-D lippalakin... Ja olen surffaillut H-D:n sivuilla ja alkaa tuntumaan siltä, että Suzuki saisi mennä ja tilalle saisi tulla Sportster...

Onko pyörästä mihinkään?

Onko se ihan paska kilokyykyn jälkeen???

Kaipailisin FAKTAA enkä paskaa ko kamppeesta...
kaboom.gif
:jippikaijee:itsellä ollut noin kaksikymmentä pyörää ja kaikki niitä tehokkaita vokkipannuja.ja nyt on hd sporster.en ole katunut vaihtoa pätkääkään,kesän alku mennyt mukavasti ja uusia hd kavereita tullut kymmynkunta ja fiilis taivaassa.ei se spora valmiina kaikkein paras ajettava olekaan mutta fiilikset korvaa kaiken.mutta kun on siirtosarjat ja ohjaustanko ja penkki vaihdettu niin nyt on mukava ajaa.eli itse en enää tule japanin pyörää hankkimaan koska niistä puuttuu munaa. :häähää:ja sillä en tarkoita tehoja ,kuka niitä kaipaa niin ne saakoon.käy kokeilee se spora ja muodosta siitä oma mielipiteesi.custom wokkipannujakin ajetaan suorilla putkilla että sais hd saundit mutta kun niistä sitä ei saa.eli hd on aina hd.hyvää kesää uuden hd pyörän sarvissa
 
Ite oon tässä vasta toistakertaa tällä kaudella vaihtamassa pyörää... tonnikakkonen portsteri olis kiikarissa... Tossa kun semmotteella ajanut niin onhan se hirveä tohon nykyiseen verrattuna, mutta silti sillä on kiva päästellä...
062802moto_prv.gif
 
hd on ihan kiva. joku hankkii sen muiden takia, toinen rispektin takia ja kolmas haluu jotai näperreltävää koska on jäänyt traumoja siitä miten äite vei leegot pois liian varhain. tiiä näistä kuka mistäkin syystä, mutta meitä on moneen junaan ja ihan hyväkin.
Mulla mitään leegoja koskaan ollu
omg.gif

Siitäks tää johtuukin?

Järkisyyt eivät puolla koko hommaa, moottoripyöräilyä. Tunteella mennään; nykyään mennä flatkutellaan HD:lla kätöset rasvassa. Aiemmin kyykällä korva maassa, niin maan per.......
Kivaa on ollut.
 
Back
Ylös