H-D XR1200

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TwinTenox
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No ei tuo itse asiassa kaukana tuosta ole. Yksi putken pää on jäänyt vääränlaiseksi putken sisällä ja peittää osittain takimmaisen sylinterin pakokaasujen reitin. Tuossahan oli yhtenä hankaluutena tuo putkien etäisyys, eli noi tuplat on 5cm päässä toisistaan. Kaikki valmiit Y haarat mitä löysin on tehty niin, että tuo etäisyys on vain 1cm. Perstuntumalta tuo vika ei ole iso, uskoisin tuonkin haaran toimivan, jos se vain olisi sisältä siistimpi.

Siis etummaisen sylinterin putken yläosa peittää osin takimmaisen sylinterin putken ulostuloa.
 
Se näyttääkin siltä että putket menee liitoksessa osittain limitän tai päällekkäin, kun pitäis olla ne putket ennen hitsausta leikattu viistoon, puolivälistä ulkoreunaan, samalla kulmalla. Silloin ne ei peitä toisiaan millään tavoin.
 
Jep. Valitettavasti en voinut itse olla vahtimassa projektia (ja vielä ikävämpää etten itse osaa moista tehdä), kun täytyy käydä töissä. Ei olisi muuten moinen mennyt läpi.

Saa nähdä saako tuota mitenkään korjattua purkamatta.
 
Saa nähdä saako tuota mitenkään korjattua purkamatta.
Sai ja ei saanut. Eli laitettiin Y kahtia kylmästi ja hiottiin kaikki esteet sileiksi ja uusi sauma päälle. Tuli parempi kuin osasin odottaakaan. Eihän tuo vieläkään ole symmetrinen, eikä tuo kohtauskulmakaan ole optimaalinen, mutta lyhyen koeajon perusteella toiminee noin vähintään yhtä hyvin kuin KessTechit. Paremmat kommentit pidemmän ajon jälkeen.

Projektikuvia:
Meinasin tehdä perämodinkin samalla, joten purin vähän enempi perää - http://kotisivu.dnainternet.net/ajk73/P1.JPG
Uusi Y alustavasti paikoillaan. Kiinnitys vielä auki - http://kotisivu.dnainternet.net/ajk73/P2.JPG
Valmis setti uudella sliparinkiinnityksellä - http://kotisivu.dnainternet.net/ajk73/P3.JPG

Vielä vähän ääninäytetty suorilla putkilla:
http://www.youtube.com/watch?v=CHkNFXD1oN4

Edit: Pidempi testilenkki suoritettu ja nyt tuntuu toimivan. Ihan yhtä hyvin ei ole säädöissä edelleenkään, mutta nyt mitään käytännön eroa ei esim. suorituskyvyssä ole.

Plussat:
+ Painonpudotus (useampi kg)
+ Paremmat äänet
+ Parempi ulkonäkö
Miinukset
- Y-haara ei täydellinen = heppa tai kaksi kateissa

Edit: Ei enempää kyllä, sillä kenttätestien (suljettuakin suljetumpi alue) perusteella putsatulla Y haaralla ottaa vitosella rajoittajaan asti (kutosta ei vieläkään ole) ja suht nopsaan.

Pitänee jatkossa seurata kaikkien mahdollisten pulttien ja mutterien kireyttä ajoittain...

Edit: Pannan alta unohtui kumisuoja.. Pitänee laittaa, vaikka naarmujen suhteen onkin hiukan liian myöhäistä. Onneksi en ole kauhean tarkka tämän kokoonpanon suhteen. Remus on edelleen harkinnassa talviprojektiksi. Samoin maalautus ja singleseat konversio. Kattellaan.

Kumi laitettu.

Edit: Uusia kuvia otan tässä kun kerkeän ja hävitän noita vanhempia.
 
Tänään testattu klassinen kottikärryn sisärengas Airhawkin korvikkeena. Pari kertaa sai laskea ilmaa ulos ja siltikään ei lopputulos ollut erityisen hyvä. Venttiilitappikaan ei ole ergonomisimmassa mahdollisessa paikassa.  
biggrin.gif


Ei taida tuo olla ratkaisu puutumiseen, jos kohta vähemmän perse kyllä puutui, oli vaan sitten muuten hiukan epämukava tuon kanssa. Pitää vielä miettiä..

Pyörän kanssa on tullut ajettua nyt vajaat 6000km ja edessä on vielä lomakuukausi ja Pohjois-Norjan (3200-3500km) pidempi reissu. Ei toistaiseksi akuuttia vaihtotarvetta, joskohta matkamallisemmat vähän kiinnostavatkin.

E: Ei toimi myöskään pyöräilyshortsit...  
tounge.gif
Reissun alkuun alle 2 viikkoa, joten pitäisi aika pian tehdä päätös Airhawkin suhteen.

E: Airhawk tilattu ja kuvauspaikka huonoksi käyty toteamassa.

E: Airhawk saatu ja testattu, vaikuttaa lupaavalta.
thumbs-up.gif


Lisäkuvia tulee vasta joskus talvella näillä näkymin, kun on jotain uutta laitteessa taas.
 
Alkaa olemaan valmistelut hyvällä mallilla. Maanantaina starttaa neljän pyörän (XR, FJR, C800 ja 750 Intruderit) letka aamuvarhaisella satakunnasta kohti Kemiä. Kemistä Kilpisjärvelle pääosin Ruotsin puolta ja sitten sinne Saanan kainaloon jäädään neljäksi yöksi. Kolmena päivänä ajetaan Norjaan, eri suuntiin ja takaisin. Tehtiin tällainen ratkaisu, että saa ajella ilman kamoja vapautuneesti noina Norjan päivinä, eikä ole yhtä pakkaamista ja purkamista homma. Lauantaina lähdetään sitten laskettelemaan takaisin ensin Kemiin ja sunnuntaina takaisin satakuntaan. Vähän riippuen motivaatiosta ja keleistä yms. 3-3500km tulee matkaa yhteensä. Kesän ainoa "reissu" on siis edessä!

Pyörä on katottu aika pitkälti matkakuntoon, tänään tsekkasin ensiövetopuolen öljyt (varovaisesti piti koppa avata, kun ei vissiin ole ihan just oikea tuo 27 Torx.. Lienee tuumakokoa pultit.) ja moottoriöljyt. Sunnuntaina vielä hiukan ylipainetta kummeihin (ajattelin 2,7 / 3,3 kun ohjearvot on 2,5 / 2,9) ja laukut paikoilleen. Lähtö onkin sitten kuuden jälkeen aamulla.

Airhawkin ilmamäärä on titrattu kohdilleen ja tyyny saatu tiukasti satulaan kiinni. Sunnuntaina voisi vielä tehdä sään salliessa lyhyen koeajon kaikkine varusteineen ja tsekata pultit ja mutterit konepyörästä. Sitten se on menoa!

Fiilis on hyvä, mutta sää hiukan arvelluttaa. On ollut +5 - +9 tuolla käsivarressa ja sateen todennäköisyyskin on siellä aika iso. Eikä niitä kahvalämppäreitä tullut hommattua.

E: Sivulaukut pakattu ja asennettu - sai paremmin luovalla nippusiteiden käytöllä.  
tounge.gif


E: Testilenkki 100km täysin pakattuna tehty, täyteen tankattu ja yön nukkumisen jälkeen saa sitten lähteä ajamaan.
thumbs-up.gif
 
3538,8km eli n. 500km / vrk keskimäärin. Hieno reissu ja pyörässä ei minkäänlaisia ongelmia. Vesisateessa ajettiin vasta kuudentena päivänä 150km ja viimeisenä päivänä oli muutama kuuro. Kelit siis kokonaisuudessaan loistavat, etenkin Norjassa. Skibotnista Altaan päin parhaat tiet ja maisemat, Tromsassa kivoja tunneleita. Renkaat kuluivat yllättävän vähän - vain millin takana ja alle edessä. Ilmeisesti ylipaineiden ansiosta.

Pyörä sai hiukan lisää katu-uskottavaa kulumaa maalipintoihinsa ja näyttääpi siltä, että 24tkm huollon joutuu vielä teettämään syksyllä. 10tkm omaa ajoakin jo ylittyi XR:llä.

Pitkässä juoksussa pahimmat ongelmat tulivat polvikulmasta, eli etureidet / nivuset särkivät ajaessa. Persekin puutui, muttei niin pahasti Airhawkin ansiosta. Ajelinkin paljon seisaaltaan... Tauotettiin myös alle 100km välein, vähintään pariksi minuutiksi.

Pyörän tuossa äsken pesin ja vahasin. Tuolla mennään tällä tietoa kaudet 12 ja 13 vielä. Suunnitelmat on sikäli muuttuneet, että uutta osaa tulee korkeintaan tankon verran, sillä budjetti kusahti. Maalausta siis ei toistaiseksi tule, eikä putkisto vaihdu. Saattaa tosin olla, että maalaan nuo lämpösuojat ja sliparin mustiksi. Uudet vilkut ja takavalo / kilpiteline jo siis onkin.
 
Viimeksi muokattu:
No ettei olis sama tauti kuin mulle iski viime kesänä... Pari kuukautta jaksoin xr:n kanssa, sitten BMW:n mallistoa katsastamaan, tosin R-sarjaa
smile_org.gif
Olisko ollut sittenkin sama tauti.  
tounge.gif


Hetken mielijohteesta vaihdoin 06 malliseen R1200S:ään. H-D:llä tuli ajettua karvan yli 11 000km.

http://kotisivu.dnainternet.net/ajk73/BMW_1.jpg

Oma ketju tuosta härvelistä tulossa myöhemmin.
Hieno tuo Bemari
thumbs-up.gif
 
Joku idiootti siis vaihto ton bemarin harrikkaan?
withstupid.gif

Joo-o. Taidan pölliä tän threadin ittelleni kunhan saan päätettyä mitä kaikkea tuohon haluan talven aikana vaihtaa.

Ai niin, bemarin kakkosavain on ny postitettu.
 
Taidan pölliä tän threadin ittelleni kunhan saan päätettyä mitä kaikkea tuohon haluan talven aikana vaihtaa.

Ai niin, bemarin kakkosavain on ny postitettu.
Kiitoksia avaimesta, se oli varmaan se mitä piti kysyä, just ennen kuin lähdit.
tounge.gif


Jostain syystä veikkaan, että eka mitä teet 24tkm huollon jälkeen on tarrojen poisto ja takakatteen maalaus/maalautus. Mä kyllä jotenkin kierolla tavalla pidin niistä tarroista.

Mut hei! Maalauta Gulfin väreihin! Sopisi XR:ään!
thumbs-up.gif
 
Back
Ylös