• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Haen prätkän huollosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bikervepsu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

bikervepsu

New member
Mitä pitää ottaa huomioon. Nyt kun siihen on vaihdettu uudet kumitassut alle? Prätkä on huollettu tiptop kuntoon. Se olisi mukava hakea huomenna pois huollosta.

Harmi sinänsä kun huomiseksi iltapäiväksi on luvattu vesisadetta. Siirränkö minä hakureissua seuraavaksi päiväksi? Kun on uudet renkaat prätkässä. Niissä renkaissa on kuulemma jotakin suoja ainetta mikä on kuulemma liukasta kun lähtee ajamaan uusilla renkailla. Miten sen liukkauden saisi pois? Tiedän, että se lähtee ajamalla pois. Mutta poisto kikkoja miten suoja aine lähtisi nopeasti pois uusista renkaista?

Senkun ajelee siinähän ne mahdolliset suoja-aineet irtoaa, ei sen vaikeampaa...

Ekat kilsat nätisti ja hissukseen turhan paljoa kanttailematta tai kaarteissa turhan lujaa vedättäen, ei myöskään haittaa jos ajelis hieman hiekkatietä.
Järki mukana niin hyvin menee.

Jos haluaa ajaa pilkuntarkkaan renkaan "sisään" niin Suzukin manuaalin mukaan ensimmäisen 160km aikana tulee välttää rajuja kiihdytyksiä ja kovavauhtista mutkatieajoa, sekä lisätä kallistuskulmaa asteittain.

Käytännössä riittänee kun ottaa sen ekan reissun rauhallisesti renkaita tunnustellen.

Hiekkatietä kilometri pari, niin alkaa liukasteet häviämään. Tai takarenkaasta saa kyllä nopeamminkin, jos vain haluaa
tounge.gif

Ota varovasti risteykset ja liittymät, teillä on vielä niin paljon pölyä/paskaa joka aamu/iltakosteus saa ne hemmetin "velliksi". Toivottas kunnon sadetta että puhdistus nuo paanat ja vois ajella mutkiin kunnolla. Lajitoverit anto kyllä hienoja vinkkejä mutta pelätä ei saa ja varovainen pitää olla, muuten voi homman unohtaa.

En hän minä vauhtia pelkää. Ajelen mutkatkin suoraksi aina kun on mahdollisuus. Mutta kun nyt on mulla uudet renkaat. Niin niillä voi varmaan ajaa mutkat mukavan suoraksi?

Varovainen olen kylläkin nyt kun olen saanut uudet kumitassut prätkän alle. Juu mulla on Suzuki GSX seiska puolikas vuosi mallia 83. Saapi nähdä minkälainen tykki se nyt on kun sen moottori on puhdistettu. Varmaan siinä nyt vauhtia piisaa ja kiihtyy hyvin.

Kohtahan te huomenna Lpr näette kuka siinä risteyksessä vilahti oikein ohi. Mun prätkän väri on sininen valkoisen harmailla viivoilla ja kolmella takaboksilla. Niin se olen minä. Saapi morjenstaa mulle jos näette.

062802moto_prv.gif

Kohtahan te huomenna Lpr näette kuka siinä risteyksessä vilahti oikein ohi. Mun prätkän väri on sininen valkoisen harmailla viivoilla ja kolmella takaboksilla. Niin se olen minä. Saapi morjenstaa mulle jos näette.

062802moto_prv.gif
Näistä takabixeista, onko ne kolme boxia päällekkäin vai rinnakakin? Vaiko peräti peräkkäin? Ihan vaan uteliaisuudesta kyselen.

062802moto_prv.gif
Näistä takabixeista, onko ne kolme boxia päällekkäin vai rinnakakin? Vaiko peräti peräkkäin? Ihan vaan uteliaisuudesta kyselen.
Pienemmät takaboksit ovat molemmilla sivuilla ja yksi on prätkän peräosan päällä. Ne ovat mustat. Takaboksi on isonkokoinen.

Harmillista mutta jostain minä nettikaupasta bongasin sellaisen jarruvalon minkä voi laittaa langattomasti takaboksin laukkuun siihen kohtaa missä on se punainenlasi. Mistä sellaisen mahtaisi löytyä? Jarru valot näkyviin.

062802moto_prv.gif

Harmillista mutta jostain minä nettikaupasta bongasin sellaisen jarruvalon minkä voi laittaa langattomasti takaboksin laukkuun siihen kohtaa missä on se punainenlasi. Mistä sellaisen mahtaisi löytyä? Jarru valot näkyviin.

062802moto_prv.gif
Langattomasti? Onko se joku semmonen blue tooth niinku puhelimissa kuulemma vai ihan bluu-ray? Sehän ois kätevää jos sais vilkutkin semmoset niin ne vois vaikka liimata hanskoihin.  
062802moto_prv.gif

Sinne laukkuunhan sopii vaikka 60Ah lyijyakku, pitäs sillä jonku aikaa jarruvaloja polttaa jos ohjaus vaikka onnistus langattomasti, vilkkuihinkin riittänee kun reissujen välissä lataa
tounge.gif

katso vanteen reunat niin saat ainakin pahan mielen, kun huomaat kuinka paljon lastua ne on saaneet niistä irti.

JOvvain
sport05.gif

Rengaspajaa tuntematta sanoisin että net rengaspaineet nyt jos kuitenkin kahtosit.....just in case !

Niin ja ite tarkistaisin vielä sen pyörimissuunnan sekä punatäplän & painot jotta paljonko ja missä ?

Back