• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Haisevat saappaat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja poku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

poku

New member
Tulipa lauantaina ajettuun kunnon myrräkässa ja lahkeet jäi sen verran auki että koretex saappaat kastuivat piripintaan. Saappaiden tyhjennyksen jälkeen ajoaikaa oli jäljella kolmisen tuntia ja ilman sukkia pärjäili kyllä hyvin, mutta nyt se haju!Koirakin karttaa niitä. On kuivatettu, puhaltimella ja paineilmalla ja käsin koittamalla tuntuu kuivalta ja haisee, usean metrin päähän. Onko kellään keinoa hajun poistoon?
sad_orig.gif

Oliskohan se Nada merkkinen se snadi pullo mistä ruiskuttelen lätkäkamoille soppaa, joka kuulemma tappaa bakteereja ja neutraloi tuoksuja.

Kokeile sitä, musta se pelittää ihan hyvin.
Urheiluliikkeet myy.

Sonax Hajuntappaja... autotarvikeliikkeistä, cittarista, prismasta...

Auttaisko vaan aika ja tuuletus, omat vaelluskengät alkoi haista reissussa kunnolla vetyttyään aivan kuolemalta mutta tarpeeksi kauan kun parvekkeella antoi olla muuttuivat taas ihan käytettäviksi.

Edit: Oho, muut ehti paremmin neuvoin jo edelle - no mut olkoot nyt silti tämäkin täällä...

Ajattelin iteekin sanoa noita urheilukamojen hajunpoistajia, mutta kerkesivät eka.

Noh pitää jotain omaa ehdottaa, niin laita pakasta vetästyt wunderbaumit kenkiin ja kengät partsille pariks päivää  
Tai sit ripottelet kahvin puruja kenkiin niin ne myös poistaa hajun/imee kosteuden.
biggrin.gif
tounge.gif

Pari litraa vettä ja sekoita siihen etikkaa 2dl, kaada molempiin saappaisiin, anna muhia, kaada pois ja anna kuivua rauhassa, 20v olen tuolla saanut hajut pois! Muista ottaa pohjalliset pois ja käsittele ne vaikka ämpärissä!!
tounge.gif

Pistä sanomalehteä sisälle, tee siitä "pallukoita", imevät alussa suurimmat kosteudet pois! Siis ihan täyteen!!!

Jostain kuullut,että tuo ruokasoodakin toimii eikä tarvitse kastellakkaan kenkiä..tosin omalla vastuulla ja googlettamalla varmasti löytyy monenlaisia konsteja
tounge.gif

Pistä kinkat pakastimeen muutamaksi päiväksi kun olet ne saanut kuivaksi etikkapesusta. Ainakin mun ajosaappaat, vaellus- ja lakeerikengät - ne ainoat mitä en raaski pestä pesukoneessa - raikastuvat tästä.

Pistä kinkat pakastimeen muutamaksi päiväksi kun olet ne saanut kuivaksi etikkapesusta. Ainakin mun ajosaappaat, vaellus- ja lakeerikengät - ne ainoat mitä en raaski pestä pesukoneessa - raikastuvat tästä.
Joo, toi konsti toimii. Eli ensin saappaa kuivaks vaikka patterin päällä ja sitten muovikassiin. Muovikassin suu solmuun ja vuorokaudeks pakastimeen. Sillä lähtee aromit saappaista  
smile_org.gif

Täältä puoltoäänet etikkapesulle ja pakastamiselle. Talvella tulee muutenkin rahdattua myös kesäkamoja kireimmillä pakkasilla kylmään talliin, niin keväällä on raikasta tuoksua tarjolla.

Kaupallisella puolella otsonipesu toimii todella hyvin. Löytyy siis kemiallisesta pesulasta.

Kiehuvaa vettä kattilasta kenkä täyteen niin hajut lähtee.. tiedä sitten mitä eri kengät tuosta tykkää mutta moisen hckäsittelyn olen sideilleni antanut.

Kuivatus tapahtuu nopeasti kun laittaa pöytätuulettimen puhaltamaan kenkien sisälle

Tuo etikkapesu. Tai sitten ruokasoodaa kenkään reilusti. Annat olla siellä muutaman päivän ja imuroit kengät hyvin. Ja jos vielä sitten pakastat ne niin voi olla varma että hajut on tiessään!
sport05.gif

Pesukoneella pyöräyttää ilman huuhteluainetta, Ei se gore tai muovi miksikään siitä mene...Saappaat kuin uudet pesun jälkeen

Kahvinporoja kenkään suodatinpussissa.... ja jatkossa käytä sammalpohjallisia... on hyvät
smile_org.gif

ja vaimo ja muut perheen jäsenetkin tästä ilahtuu, kun pakastimestä löytyy haisevat bootsit.

Polvitukien hajua myös ihmettelin, mutta eipä se haju paljoa käyttöä haittaa. Polvitukiakaan ei oikein pysty koneessa pesemään.

bakteerit haisee eli tuo pakkanen on helppo ja toimiva ratkaisu, bakteerit siirtyy ajasta ikuisuuteen kylmässä.
toimii myös ihan normi kengissäkin.
pussiin ja yön yli, voila!
talvella sama tietysti toimii ulkonakin jos vain pakkasta.

Kiehuvaa vettä kattilasta kenkä täyteen niin hajut lähtee.. tiedä sitten mitä eri kengät tuosta tykkää mutta moisen hckäsittelyn olen sideilleni antanut.

Kuivatus tapahtuu nopeasti kun laittaa pöytätuulettimen puhaltamaan kenkien sisälle
Millä se pöytätuuletin mahtuu sinne kenkään?  
tounge.gif
Sori, oli ihan pakko..

Back