• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Haloo Tampere

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja honzi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Aikoinaan, kun moottoritie Helsingistä Lahteen loppui Järjenpäässä, alkoivat ruuhkat ja (siihen aikaan harvinaisempi) splittailu siitä aina viikonloppuisin. Ja etsiskelipä eräs ovensa avannut autokuski pyyhkijänsulkiaan tienvarsilepikosta. Sataa tihuutti ja kohdalle sattunut märkä Jammukuski ei ollut ovihuumorituulella.

Aikoinaan, kun moottoritie Helsingistä Lahteen loppui Järjenpäässä, alkoivat ruuhkat ja (siihen aikaan harvinaisempi) splittailu siitä aina viikonloppuisin. Ja etsiskelipä eräs ovensa avannut autokuski pyyhkijänsulkiaan tienvarsilepikosta. Sataa tihuutti ja kohdalle sattunut märkä Jammukuski ei ollut ovihuumorituulella.
Heehee. Kuivemmalla kelillä voikin vetäistä stoppien siihen oven taakse niin ettei autoilija saa sitä uudestaan kiinni. Sitten vaan 16000 rpm pauhaamaan (for race only) yoshimurasta. Autoilijahan ei pääse karkuun se seisoo jonossa...No tää on vaan tämmöinen haave tämäkin.

olen monta kertaa ajatellut ottaa oven auki kun istun ratin takan mutta en oo ikinä tehnyt mitään, siks olen warmaan kiltisti aina ollut jonossa prätkällä koska jos mä ajatelen noin niin joku muu ajatelee samoin
Olisitko ystävällinen ja kertoisit miksi moisia ajattelet? Itselleni ei ole  tullut moinen mieleen. En osaa ajatella jääneeni jostain elämässä vähemmälle jos minut ohitetaan jonojen välistä tai muuten vaan. Eri asia on tietenkin jos tulee autoon osumia tai liikennettä vaarannetaan mutta sehän on kai muutenkin selvää.
Enpä tosiaankaan ymmärrä minäkään ajatuksenjuoksuasi!
omg.gif

Oletko edes motoristi?

Miten se on millään tavalla joltakin muulta pois, että ruuhkasta lähtee ajoneuvoja pois?
omg.gif

omg.gif

Oletko edes motoristi?

Miten se on millään tavalla joltakin muulta pois, että ruuhkasta lähtee ajoneuvoja pois?
omg.gif
Ymmärrystä ei kyllä heru täältäkään..
omg.gif
Jos itse olen autolla liikenteessä ja huomaan,että jonossa pyörä tulee takaa niin vedän reilusti sivuun. Ei se ole minulta mitään pois, korkeintaan vaatii pienen ratin kääntämisen. Tällä toivon olevan se vaikutus että motoristi voi ohittaa minut vaivattomammin sekä turvallisemmin..
thumbs-up.gif

Tampereella kun asun, paljon täällä ajan. Ja onhan tuota sattunut, tosin ei tällä kaudella.

Juuri tuo Kekkosentie/Paasikiventie on se paikka. Kohdallani on siinä kerran kiilattu äkisti rako umpeen, kerran avattu Volvon ovi eteen ja kerran heitetty tyhjällä maitotölkillä.

Volvokuski sai kuulla kiroamista ja huutoa. Kiilaaja taas osoittautui olevan puolituttu Ifin vakuutuspäällikkö, joka oli aika nolona minut tunnistaessaan.
Enpä ihmettele
biggrin.gif
Suskas äänet autojen välissä voi hivellä korvia
wink.gif
Itellä ei ole ollu vielä ongelmia,enkä niitä odotakkaan(sitten tulee kyll takas)
tounge.gif

Tyypillistä touhua tyyliin, "jos en minä, niin et sitten sinäkään perkele." Liikenne sujuisi paljon paremmin jos ihmiset olisivat hieman joustavampia, mutta ei.
Mitä edes liikkuu sellaisen ihmisen päässä joka availee ovia splittaavien pyörien eteen tai heittelee roskaan?? Onko sellainen ihminen edes yhteiskuntakelpoinen?? Millaisen esimerkin tämä ihminen asettaa lapsilleen??

olen monta kertaa ajatellut ottaa oven auki kun istun ratin takan mutta en oo ikinä tehnyt mitään, siks olen warmaan kiltisti aina ollut jonossa prätkällä koska jos mä ajatelen noin niin joku muu ajatelee samoin
Olisitko ystävällinen ja kertoisit miksi moisia ajattelet? Itselleni ei ole  tullut moinen mieleen. En osaa ajatella jääneeni jostain elämässä vähemmälle jos minut ohitetaan jonojen välistä tai muuten vaan. Eri asia on tietenkin jos tulee autoon osumia tai liikennettä vaarannetaan mutta sehän on kai muutenkin selvää.
samaa kysyn kuin motometu! Itselläni samassa tilanteessa (auton ratissa, mp splittaa ohi) tulee lähinnä mieleen, että mitä vittua mä tällä autolla ajelen, mopolla olisin jo perillä!  
062802moto_prv.gif

"Minä, minä, minä" asenne on syvällä suomalaisissa
033102ass_1_prv.gif
. Ei tarvitse edes ajaa prätkällä, kun samaa kokee auton kanssa. Välillä keskustan ruuhkassa kaistan vaihtaminen on melkein ylivoimaista, koska kukaan ei anna tietä. Itse annan aina tietä, jos joku laittaa vilkun päälle ja osoittaa halunsa vaihtaa kaistaa. Ei ole minulta pois, jos olen sekunnin pari myöhemmin perillä määränpäässä..

Splitatessa ei tähän mennessä ole eteenkiilaajia suurempia ongelmia ilmennyt. Välillä niitäkin kyllä löytyy liiaksi. No, mä keulinkin aina kahtasataa koko jonon ohi
biggrin.gif
...not.

Tyypillistä touhua tyyliin, "jos en minä, niin et sitten sinäkään perkele." Liikenne sujuisi paljon paremmin jos ihmiset olisivat hieman joustavampia, mutta ei.
Mitä edes liikkuu sellaisen ihmisen päässä joka availee ovia splittaavien pyörien eteen tai heittelee roskaan?? Onko sellainen ihminen edes yhteiskuntakelpoinen?? Millaisen esimerkin tämä ihminen asettaa lapsilleen??
No samaa ihmettelen kanssa! Vai onko siellä liikkunutkaan koskaa mitään, korkeintaan jonkun keltaisen nesteen hölskyminen lakannut aikaa sitten, eli täysi kusipää? Tämä suomalainen kaiken tasapäistämisen perusmentaliteetti "jos ei mulla ole jotain, niin ei sitä tarvi olla sullakaan" tuntuu elävän ja voivan hyvin osana suomalaista "liikennekulttuuria". Samalla se tuntuu olevan monien ainoa käsitys joustavuudesta ja ainoa putkinäköinen toimintaohjenuora liikenteessäkin seurauksista välittämättä.
crazy.gif

Tarvitaanko tähän maahan vielä psykotestitkin, joilla todennetaan kuljettajakandinaatin henkinen kypsyys liikenteeseen? Sillä ehkä karsittaisiin tehokkaasti nuo yhteistyökyvyttömät ruuhkafanit vaarantamasta kanssaliikkujien turvallisuutta!
Toi ovien aukominen jonossa...ei ole onneksi sattunut mutta en välttämättä menisi enää itsestäni vastuuseen jos joku kusipää sattuisi tekemään sen meikäläiselle...
Hitto mikä aihe...ja tää on olevinaan sivistysvaltio...
crazy.gif

omg.gif

Oletko edes motoristi?

omg.gif
Ymmärrystä ei kyllä heru täältäkään..  
omg.gif
Jos itse olen autolla liikenteessä ja huomaan,että jonossa pyörä tulee takaa niin vedän reilusti sivuun. Ei se ole minulta mitään pois, korkeintaan vaatii pienen ratin kääntämisen. Tällä toivon olevan se vaikutus että motoristi voi ohittaa minut vaivattomammin sekä turvallisemmin..  
thumbs-up.gif
Sitä kuuluisaa Sarkasmia voinee viljellä ilman hyppyvinkvinkikonihymiöitäkin?

Noh, eipä ole toistaiseksi osunut kohdalle ovia tai tuhkakupin sisältöjä Tampereellakaan, myrkyllisiä katseita enintään. Tosin pirun hiljaa sitä tulee jonon välissä ajeltua juurikin tuollaisen mahdollisuuden olemassa olon vuoksi, pispäitä kun mahtuu aina mukaan oli laji mikä tahansa.

Ihan epistä kun täällä pohjosessa ei edes saa ruuhkissa madella... Kaikki kiva viedään etelään, ruuhkatkin
biggrin.gif

Vinkki, sellainen "rähinäremmi"-tyyppinen heijastin tekee hyvin tilaa, koska "idiootit-ovenavaajat" epäilee että saatat olla poliisi
wink.gif

When there is a hole, I go for it.
062802moto_prv.gif

On se vaan jännä asenne noillakin poliiseilla, aina se asia menee kielletyn puolelle, ellei se ole nimenomaan sallittu. Olispa saanut virkamies 1000000000 pistettä, jos ois suositellut liikenteessä olijoita sovinnolliseen käyttäytymiseen ja autoilijoitakin muistuttanut, että jokainen jonosta poissa oleva lyhentää jonoa tasan oman mittansa verran (+ turvavälit), joten ei kannattaisi kotilokuskienkaan provosoitua splittaavista prätkistä, jotka yrittävät lyhentää osaltaan myös kotilokuskien jonotusaikaa, vaan edesauttaa jonon lyhenemistä. Ja että tarpeellista varovaisuutta noudattaen ja yhteispelillä homma on ihan OK! Mut ei sellaista siviilirohkeutta löydy meidän virkamiehiltä, parempi kun kieltää kaiken niin ei tee virkavirhettä!!
bowdown.gif

Eipä oöe toistaseks ongelmia ollut mutta eipä tule kyllä splittailtuakaan. Mutta sehän on selvää että onhan se autoilijalta pois heti kun ohi menee moottoripyörä, kummaa porukkaa muutenkin kun moikkailevat toisilleen kohdatessaan ja varmaan rikollista taustaa kaikilla etc. Kateus teettää kaikkea...

Itseäni ei haittaa pätkääkään, jos joku vetelee kaistojen välissä ja meikäläinen olosuhteiden pakosta kotilolla, väistän toki jos tilaa on. Mutta itse en harrasta moista, tosin joskus tulee tyrkättyä väliin valoissa
baaa.gif
Mutta kun on takavuosina nähnyt, mitä tapahtuu kun väli on liian pieni; ei ruumiita, mutta peltiä ja muuta sälää meni, eikä ihan pienellä summalla.
crazy.gif

Back