• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Halpa kypärä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tenhula
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyllä sen tietää, miten noissa hommissa käy... Varmasti on turvallinen. Joo.
buttrock.gif

Tossa viime syksynä honkkarissa huomasin kun oli noita kypäriä 39€ alkaen. No mä mela pystyssa kysymään myyjältä että tostako kaverikypärä. Myyjä sanoi että sopii mielummin mopo-käyttöön kuin pärrään. No ostin niillä rahoilla muijalle popkorni-koneen. Käytetty kerran ja pölyttyy kaapissa
idea3.gif
bawling.gif

Tossa viime syksynä honkkarissa huomasin kun oli noita kypäriä 39€ alkaen. No mä mela pystyssa kysymään myyjältä että tostako kaverikypärä. Myyjä sanoi että sopii mielummin mopo-käyttöön kuin pärrään. No ostin niillä rahoilla muijalle popkorni-koneen. Käytetty kerran ja pölyttyy kaapissa
idea3.gif
bawling.gif
et siis pop-cornin ystävä....
033102bebe_1_prv.gif

Tai sit löis sen toisen puolen akkuun kiinni ja ilmastointiteipillä torniin kiinni niin ei palelisi päätä ainekaan.

Jos haluat edullisen (alle satanen) hyvän kypärän, niin esim. AGV GP-1 on jo ihan oikea sellainen, ei avattava, eikä kuituinen, mutta laadukas. Sitä ei saa pudotella kuten kuitukypäriä, mutta hyvin pidettynä asiallinen ja mukavasti istuva.

Tossa viime syksynä honkkarissa huomasin kun oli noita kypäriä 39€ alkaen. No mä mela pystyssa kysymään myyjältä että tostako kaverikypärä. Myyjä sanoi että sopii mielummin mopo-käyttöön kuin pärrään. No ostin niillä rahoilla muijalle popkorni-koneen. Käytetty kerran ja pölyttyy kaapissa.
Ihan mahtava tarina!!!

062802jumpie_prv.gif

Kypärä on turvavarusteista tärkein, älä tingi sen laadusta.Eli, osta kuitenkin joku yleisesti tunnettu ns. hyvä-merkki,on se aina jonkunlainen tae laadusta ja suojaavuudesta.Ja katso että se on hyväksytty malli.Vai eikö pääsi ole paremman suojauksen arvoinen?

. Toisaalta jos Nokian tapauksessa olisi oltu liikkeellä avopotalla jälki olisi ollut vielä mielenkiintoisempaa.

Pysyttelen umpikypärissä.
Rottenin sivuilla on kuulemma kuva siitä, kun kaveri on kyntänyt naamallaan maata avopotan kanssa. Alaleuka kuulemma puuttuu, on vain joku reikä siinä missä on ollut ennen suu.  
kaboom.gif
Oon nähnyt ton kuvan muutama vuosi sitten ja täytyy sanoa että on yksi hurjimmista kuvista mitä oon eläissäni nähnyt vaikken herkkä kaveri olekaan. Ton voisi käyttä autokoulun opetusmateriaalina niin muistais muutamat ainakin mitä jälkeä voi lipat tehdä
crazy.gif

Olisi muuten mielenkiintoista nähdä miltä kaveri näyttää tänään. Siinä on plastiikkakirurgeille haastetta - niin mikäli edes selvisi mällistä.

. Toisaalta jos Nokian tapauksessa olisi oltu liikkeellä avopotalla jälki olisi ollut vielä mielenkiintoisempaa.

Rottenin sivuilla on kuulemma kuva siitä, kun kaveri on kyntänyt naamallaan maata avopotan kanssa. Alaleuka kuulemma puuttuu, on vain joku reikä siinä missä on ollut ennen suu.
kaboom.gif
Oon nähnyt ton kuvan muutama vuosi sitten ja täytyy sanoa että on yksi hurjimmista kuvista mitä oon eläissäni nähnyt vaikken herkkä kaveri olekaan. Ton voisi käyttä autokoulun opetusmateriaalina niin muistais muutamat ainakin mitä jälkeä voi lipat tehdä
crazy.gif

Olisi muuten mielenkiintoista nähdä miltä kaveri näyttää tänään. Siinä on plastiikkakirurgeille haastetta - niin mikäli edes selvisi mällistä.
Onkos se se "Nothing comes between me and my harley"?

Jake

kaboom.gif
crazy.gif

Onkos se se "Nothing comes between me and my harley"?

Jake
On  
crazy.gif
En kyllä avopottaan siirry ikinä.

Itseasiassa viime viikonloppuna tuli ajettua 30 kilsaa sivuvaunullisella Jawalla mainittu Honkkarin potta päässä. Se oli päässä ihan ok, hihnan pikalukko oli vähän konstikas avata, ehkä kolarissa aukeaa helpommin...
tounge.gif

Ja kun ajaessa kohensin kypärän asentoa hieman ottamalla leukasuojasta kiinni, aukesi se tietenkin, koska lukitus on alhaalla keskellä toisin kuin omassa AGV:ssäni. Leukasuoja oli muutenkin aika heppoisen oloinen.

Aika hiljainen se oli 70 km/h nopeudessa, tosin vertailu olisi pitänyt tehdä omalla pyörälläni, Jawalla kun ei uskaltanut/voinut ajaa kovin lujaa.

On kai se kypärä kuitenkin parempi kuin ei mitään, hintansa väärti varmasti, mutta tuskin kolarissa suojaa juuri avopottaa paremmin...

Back