• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Halpa minimoto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ron Jeremy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Ron Jeremy

New member
Tarjoustalon kampanja:

http://www.tarjoustalo.fi/tarjoukset.htm

halpa minimoto pikkukaverille ja 45kmh
smile_org.gif

Mä otin just kummipoijalle tollasen.. Eri liikkeestä mut näyttää kyl just samalta...
Sanoisin että melko kampe. Akseliväli on niin lyhyt että jopa mulla 163cm tyypillä oli vaikeuksia, jalat ku laitto tapeille ni meinas ottaa sarviin kii...
Veikkaan että ku vaan saapi pitoja rattaan alle ni kyl on pikkasen äkätsy..
Tietty heti tuli mieleen kaikenlainen modaaminen jotta siitä tulis kelpo vehje mut antaa nyt poijan ajaa eka ni mä saan sitte mitä jää jälelle..
smile_org.gif

Ni ja kaasari tulvi heti alkuusa, neulaa piti säätää ja hana jäi pikkasen tippasemaan ulkopuolelle mut muute kyl sanoisin että varmasti on tuolla rahalla tavaraa...
bowdown.gif

Itsekkin harkitsin pojalle tällaista, mutta kun kuuntelin käyttäjiltä tulleita palautteita niin tulin siihen päätökseen että laitan mieluusti "muutaman" satasen lisää ja saan paremmin toimivan laitteen.

Nyt rupes lapsettaa
tounge.gif
Noissahan löytyy kantavuuksia ihan aikuisellekin ja kulkee melkein 80kmh
buttrock.gif

Onkos täällä jollakin "aikuisella" käytössä minimoto. Minkälainen se on ajaa, muutakuin pieni.

Onkos täällä jollakin "aikuisella" käytössä minimoto. Minkälainen se on ajaa, muutakuin pieni.
Mulla on ollut tommonen minimoto viime syksystä asti. Ensimmäinen versio oli semmonen perus Kinkki, ja se sai lähtee alle kuukauden "taistelun" jälkeen. Ongelmat oli lähinnä rakenteellisia sekä kaasariin ja putsariin liittyviä. Helppohan ne oli korjata, mutta kun niitä oli AINA! Uuden mopon kanssa ei ole ollut mitään muuta ongelmaa kuin ketjuja piti löysätä ettei katkee tai pompi pois päältä kurveissa. Rungon rakenne tossa uudessa on tosi tukeva, eikä kyllä oo ollu mitään vääntyilyä tai muutakaan kiusaa. Ajettu on tosi paljon ja kivaa on ollut. SUOSITTELEN LÄMPIMÄSTI !!!
ps. Lapsillehan mä sen toki ostin, mutta ne on vilä niin pieniä ettei uskalla laittaa ajamaan vielä moneen vuoteen
tounge.gif

Itse ostin viime kesänä tollasen vähän tehokaamman ja "laadukkaamman" Blata-kopion sillä mielellä, että kokeillaan innostuuko tuosta. No innostuihan siitä, ja vaikka teknisiä murheita riittikin, niin ne on nyt ratkaistu ja ensi kesänä olisi tarkoitus lähteä kilpailemaankin. Mopon hinta tosin on ajan saatossa jo kaksinkertaistunut, eli samaan hintaan olisi saanut käytetyn "oikeankin", mutta onpahan nyt tekniikka tuttua, kun ei ole ainoatakaan osaa pyörässä, mitä ei olisi jotenkin käsitellyt...

itse ostin parisen kuukautta sitten blata kopsun eikä maksanut kun 380e
blush.gif
tuossa muutama kuva:
http://img149.imageshack.us/my.php?image=img05116jg.jpg
http://img300.imageshack.us/my.php?image=img04776zs.jpg
http://img300.imageshack.us/my.php?image=img05095fw.jpg
http://img301.imageshack.us/my.php?image=img05100oi.jpg
http://img51.imageshack.us/my.php?image=img05038qe.jpg
rahaa on mennyt kiinalaadun korjailemiseen n200e
033102ass_1_prv.gif
onneksi blatan osat melkeinpä poikkeuksetta käy tohon!
062802jumpie_prv.gif
purkasin koko paskan ennen kun otein edes koe tuli koneesta.. tein mäntään yhden voitelu reijän lisää ja tiivisteet silikonista kun oli valmiiksi sylinterin tivari paskana
033102ass_1_prv.gif
hikeä ja jopa verta on tarvinut nähdä jonkun verran
biggrin.gif
tuli pari päivää sitten riuhtaistua takahaarukka pois ja poks kimposi saatana silmäkulmaan ja nyt silmä mustana
kaboom.gif
koje tulet otin jokunen aika sitten ja täytyy myöntää että aika terhakalta tuntu kunnes sain hyvän vauhdin ja ketjut läks ja menivät paskaksi
shaun.gif
noh nyt laitetaan kuntoon nekin ja seuraavaksi koitetaan vasta kunnon radalla
tounge.gif

Yksi pieni löytyy tallista. Halvin mahdollinen kiinanihme. Kyllä se kulkee. Eka purki atomeiksi ja korjasi viat. Eka yksilö oli täysi susi. Ei onnistunut yrityksistä huolimatta saada kuntoon. Toinen yksilö, joka vaihdettiin takuuseen, toimii. Siinä oli vaan kaasarin ja bensahanan välinen tiiviste pois paikoiltaan ja se tukki bensansaannin. Tiiviste kohdilleen ja kaasarin neulan säätö ja tyhjäkäynnin säätö, niin nyt pelaa. Lelu mikä lelu
blush.gif
. Kiva kuitenkin ajella. Ensi kesänä voisi koittaa sitä hieman radalla
tounge.gif
!

Missäs pääkaupunkiseudulla pääsee ajeleen tuollasilla kesällä/talvella? Mitään kerhoja ym. olemassa?

Tuollainenhan voisi parantaa pahimpia vieroitusoireita kylmien kuukausien aikana..

Missäs pääkaupunkiseudulla pääsee ajeleen tuollasilla kesällä/talvella? Mitään kerhoja ym. olemassa?

Tuollainenhan voisi parantaa pahimpia vieroitusoireita kylmien kuukausien aikana..
Sisäpaikkoja ei ole ollenkaan, kun kaksitahtisia ei päästetä, mutta kesäisin on ajot (ainakin?) viikottain Tattarisuon mikroautoradalla.
Turussa päästetään sisällekin...
bawling.gif

Nelitahtisilla pääsee ajamaan sisällekin, VM-Karting Centeriin (Vantaalla siis). Tosin ajoja järjestetään vain satunnaisesti.

Ensi talveksi pakko saada.

Tämä lanka menee varmaan tarpeeksi lähelle sitä, mitä haen...

Päristelijänä haluaisin tutustuttaa poikani tavoille ja olen yrittänyt etsiä erilaisia lelupyöriä, mutta nimenomaan merkkivalmisteisina replikoina. Itse tulee ajeltua enduroilla, mutta myös muut lasten moottoripyörät kelpaisivat, valmistajalla ei ole erityistä merkitystä. Toimintamekaniikkana toimisivat potku-, poljin- sekä sähköpyörät (ei siis langan aloittajan kaltaisia nopeuksia, vaan ihan noita 3km/h huristelijoita). Tähän mennessä on tullut vastaan monenlaisia lelupyöriä isolla hintahaarukalla, mutta merkkireplikoita ei näytä helposti löytyvän, toisin kuin esimerkiksi autoista. Olisiko kellään hajua, että pitäisikö tällainen teetättää, onko jossain kauppa josta löytyisi tai pitääkö vaan kääriä hihat ylös ja modata pojalle oma "aito" pyörä tarroineen ja väreineen? :grin:

pärrä.jpg

Viimeksi muokattu:
Niin joo ja unohtui mainita, että valmistan maalla ei myöskään ole väliä, eli voi olla italialainen, japanilainen tai muualta kotoisin oleva brändi (Harlikka?) :D

Back