• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Halpa vs. kallis kypärä.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja parnjo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kiitos asiallisesta kommentista. Pari korjausta:
1. F1 kuskit käyttävät Arain RC5 mallia jota ei ole ainakaan toistaiseksi myynnissä. Pari kautta sitten he käyttivät GP5PED kypärää jota Arai tälläkin hetkellä myy.
2. Muut, esim Moto GP kuskit käyttävät ulko- ja sisäkuoreltaan samaa kypärää, Corsair, jota myymme.
Sen verran mittatilausta ko. kypärissä voi olla, että pehmusteet on tehty kuskin pään mukaan, jos normikoot ei istu. Olen esim Pedrosan 2006 kypärän nähnyt ja siinä oli räätälöidyt pehmusteet koska normi XS on Danille iso. Hyllyssäni on pari vuotta vanha Haydenin kypärä ja se on ihan sama kuin kaupan hyllylllä.
Urkki
Moto GP:s, 125:s ja 250:s, nähnyt monen merkkistä kypärää...
Nolania, araita, Shoeita....katselkaas huviksenne, kun pojat on lähtöviivalla..
Jollekin tuntui esim.Nolan olevan punainen vaate, mutta tuntuu kelpaavan kisakuskeille...  
tounge.gif
Tuskinpa ne kisakuskit vapaasti pääsevät kypäräänsä valitsemaan. Se joka sponssaa suojaa pään ja sillä hyvä  
thumbs-up.gif

Tämä noviisi osti vasta ekan oman kypärän. Vähän käytetty Shoei Raid etsi uutta kotia, hp.150 ekeä. Pari kertaa on ollut kyydissä päässä, tällä kokemuksella hyvältä tuntuu..

1. F1 kuskit käyttävät Arain RC5 mallia jota ei ole ainakaan toistaiseksi myynnissä. Pari kautta sitten he käyttivät GP5PED kypärää jota Arai tälläkin hetkellä myy.
2. Muut, esim Moto GP kuskit käyttävät ulko- ja sisäkuoreltaan samaa kypärää, Corsair, jota myymme.
Sen verran mittatilausta ko. kypärissä voi olla, että pehmusteet on tehty kuskin pään mukaan, jos normikoot ei istu. Olen esim Pedrosan 2006 kypärän nähnyt ja siinä oli räätälöidyt pehmusteet koska normi XS on Danille iso. Hyllyssäni on pari vuotta vanha Haydenin kypärä ja se on ihan sama kuin kaupan hyllylllä.
Urkki
Jollekin tuntui esim.Nolan olevan punainen vaate, mutta tuntuu kelpaavan kisakuskeille...  
tounge.gif
Tuskinpa ne kisakuskit vapaasti pääsevät kypäräänsä valitsemaan. Se joka sponssaa suojaa pään ja sillä hyvä  
thumbs-up.gif
Joo, vaan taitavat sitten niiden sponssirahojen lisäksi kustantaa kypärän räätälöinnin juuri siihen nuppiin, joka kisakuskilla sattuu olemaan. Tätä mahdollisuutta (ainakaan taloudellisesti) ei taida meillä tavallisillä tallaajilla olla, vai?

Joo, vaan taitavat sitten niiden sponssirahojen lisäksi kustantaa kypärän räätälöinnin juuri siihen nuppiin, joka kisakuskilla sattuu olemaan. Tätä mahdollisuutta (ainakaan taloudellisesti) ei taida meillä tavallisillä tallaajilla olla, vai?
Jaa mitenniin ei ole taloudellisia mahkuja? Etkös just sä sponssaa niiden kisakuskien kypäräräätälöintejä ostamalla niitä kypäriä vai teetkö kypäräsi itse?!  
biggrin.gif

Vaimo oli huolissaan ajovarusteistani ja valtuutti ostamaan oikeat ajokengät & kunnon kypärän. Näin ollen Xpeed joutui paikkaan nimeltä jemma ja tilalle tuli Shoei Raid II. Kieltämättä on hiukan eroa istuvuudessa, aerodynamiikassa ja tuuletuksessa...
062802jumpie_prv.gif

Urkki
tounge.gif
thumbs-up.gif
Mitään mitään mistään tiedä, mutta kuulunna oon että se räätälöinti saattaa olla sitä että jos jostain kohdasta puristaa niin siitä sitten hieman pyöreäpäisellä vasaralla naputellaan potan pehusteita sopivammaksi. Tämä ei siis missään gp luokassa vaan ihan kansallisella tasolla.

Halusin pikkusen hämmentää osaltani, ihmettelen vain hivenen tuota Arain RX7 hintaa, kyseinen potta taisi olla Japanissa 350€ hujakoilla, olisin näet semmoisen ostanut, mutta kun ei päähän sopinut sit millää.
Eli ostin sit Shoein joka istui päähän kuin valettu, mutta varsinainen asia, onko pottani nyt huonompi kun siinä ei ole E- hyväksyntää vaan kaiken maailman Japsi hyväksynnät, toisaalta jos Arai olisi istunut päähäni olisiko se ollut huonompi kuin Suomesta ostettu jossa on E-hyväksyntä, maksaako se hyväksyntä tosiaan n. 500€.  
biggrin.gif
Hihhei! Tämän topicin läpi lukiessaan varmaan jokainen on nauranut vedet silmissä..

Toisilla tuntuu olevan nippelitietoa kypäristä enemmän kuin monella myyjällä ja toiset vakaasti uskovat siihen että kaikki ovat yhtähyviä..

Ikuisuus kysymys.. Aina ja ikuisesti tästä saa vääntää.. Toinen mistä aina väännetään on pikalukon ja tulpa D:n ero.. kumpi sitten on parempi *heh*

Itse vannon Arain nimeen ja sen myötä uskon myös että tupla D on ainoa ja oikea lukko.. Minulle! Sopii Minun päähäni ja on Minusta hyvä.

Mielipiteitä taitaa olla yhtäpaljon kuin on kypärämallejakin.. ;)

Tuohon Japanin arain 350€ hintaan ja siihen miksi se ei käynyt päähäsi haluan sanoa sen verran että, se johtuu siitä että aasialaisten kallon muoto on erimallinen kuin meidän eurooppalaisten tai amerikkalaisten.

Sen lisäksi että arai tekee eri kuori kokoja (3xs-2xs, xs-s, m-l, xl-xxl, 3xl) tekee se eri maapallon osiin erimuotoisia niistä. Aasialaisten kypärät ovat huomattavasti pyöreämpiä kuin esimerkikisi jenkkien joiden kallon muoto on soikeampi, me eurooppalaiset taas olemme lähempänä kallonmuodoltamme amerikkalaisia ainoa vaan että meidän otsamme on huomattavasti tasaisempi kuin heidän..

Mutta se siitä. Tämä on kai niitä aiheita mihin ei ole yhtä ainoaa vastausta. Ostakaamme siis juuri se kypärä jatkossakin joka omasta mielestämme sopii käyttötarkoituksiimme parhaiten.. sen kokoisena kuin itsestämme sopivalta tuntuu ja sillä lukolla mikä mielestämme on kätevin käyttää ! Jokainen voi sijoittaa kypäräänsä juuri sen summan rahaa kuin katsoo olevan tarpeen!

Aurinkoista kesän alkua kaikille!  
cool.gif

Itsellä Shoein X-Spirit . Maksaa saatanasti ja pitää hirveetä meteliä...Ei toisaalta paina paljon, visiiri ei huurru ja kaipa se kaaliakin jonkinverran suojaa.
062802jumpie_prv.gif

Nyt tulee pikkasen alkuperäisen aiheen vierestä, mutta onko kellään muulla shoein raidin omistajilla tai kellävaan, ongelmia visirin tiiveyden kanssa?? mulla se ei mene kiinni alareunasta, vaikka sitä on liikkessäkin oikeen säädetty. Aina jää oikea tai vasenpuoli välijäksi ja sitten tuulee silmille niin että vesi oikeen lentää ja se on syvältä!! Terveisin silmätippojen asiaintuntija, ainakin määrissä.

noin 220€ maksoin viime talven omasta airtech kakkosesta. ja iha tyytyväinen oon ollu. eli kyllä tommoisella 200-250€ kypärälläki iha hyvin pärjövää.  
smile_org.gif
sais vaa aikasekseen ostaa se iridium visiiri tohon.  
biggrin.gif

062802moto_prv.gif
shaun.gif
lookaround_orig.gif
shaun.gif

Itse en tingi varusteista, jos joudun pyörätuoliin haluan olla tietoinen että varusteista se ei johtunut, ei olisi kiva miettiä että olis varmaa kannattanu laittaa se parisataa varusteisiin lisää ni olisin voinut säästyö pelkillä ruhjeilla.
Itsellä ARAI RX-7 Corsair (majestic), Clover X2 nahkapuku, clover RS-3 hanskat ja Diadora saappaat. Edellinen pyöräni oli Hayabusa ja nyt on kilonen kikseri, mun mielestä on tyhmää ostaa kalliita pyöriä mutta sitten rahapulassa jätetään varusteisiin panostamatta ei se vauhti tapa vaa se äkkipysähdys, itsekkin huomasin 19 päivä että osaan lentää mutta harmi en osannut laskeutua tai laskeutumispaikka oli ainakin väärä (liikenteenjakaja) solisluu repesi irti olkapäästä ja meni poikki tuomio: jos olisin ajanut huonoilla varusteilla henki olisi mennyt! ostakaa parivuottavanhempi pyörä ja laittakaa erotus varusteisiin, ei se aina ole pröystäilyä jos haluaa ostaa turvalliset ja kalliit ajovarusteet! se on pröystäilyä jos ostetaan 200heppanen prätkä kaupunkiajeluun!

sanoi:
ei se vauhti tapa vaa se äkkipysähdys, itsekkin huomasin 19 päivä että osaan lentää mutta harmi en osannut laskeutua tai laskeutumispaikka oli ainakin väärä (liikenteenjakaja) solisluu repesi irti olkapäästä ja meni poikki tuomio: jos olisin ajanut huonoilla varusteilla henki olisi mennyt! ostakaa parivuottavanhempi pyörä ja laittakaa erotus varusteisiin, ei se aina ole pröystäilyä jos haluaa ostaa turvalliset ja kalliit ajovarusteet! se on pröystäilyä jos ostetaan 200heppanen prätkä kaupunkiajeluun!

Tässä on kyllä oikeesti miettimisen arvoinen sanoma. Hitsi kun pitäisi vaan aina viittiä pukeutua pikkumatkojakin varten.

Mitä mieltä olette AGV kypäristä? hieman miettinyt ostaa jotain 300€ hintaluokassa olevaa kypärää ja AGV:ltä ja HJC:ltä löytyisi pari mallia?

Onko esim AGV kuori parempaa materiaalia kuin HJC joka on lasikuitu? AGV vissiin jotain eri seosta?

Nyt tulee pikkasen  alkuperäisen aiheen vierestä, mutta onko kellään muulla shoein raidin omistajilla tai kellävaan, ongelmia visirin tiiveyden kanssa?? mulla se ei mene kiinni alareunasta, vaikka sitä on liikkessäkin oikeen säädetty. Aina jää oikea tai vasenpuoli välijäksi ja sitten tuulee silmille niin että vesi oikeen lentää ja se on syvältä!! Terveisin silmätippojen asiaintuntija, ainakin määrissä.
Mulla on shoei syncrotec 2 ja visiiri vinkuu  vaikka oon yrittänyt säätää sitä tiiviiksi.

No sen verran on pakko sanoa että ostin viimekesänä hjc fg14 potan sen kummemmin ihmettelemättä...no olen ollut tyytyväinen siihen: kuonokopalla ei juuri huurru kun muistaa pessä fairilla välillä, visiiri kätevä vaihtaa(tosin toinen puoli pikkasen takkuaa) tummaa väliin ja pimeellä kirkasta ikkunaa.. Nyt ostin raid 2 potan ku se vanha meni emännälle... wisper kitin ja peili visiirin otin ilmeisesti mielenhäiriössä... noh vielä on vähän kokemuksia ehkäö 1tkm mutta täytyy todeta että tosi hyvältä tuntuu, mutta jos ajattelee että maksaa puolta enempi ku hjc niin ainakaan vielä en allekirjoita muuta ku että onhan se status symbol(ts. jätkä on maksanut ittensä kipeeksi niin että ny ei ole varaa bensaa
tounge.gif
)

Niin että ei muuta ku earia korviin ja hanaa...
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Meiltä löytyy tallista toistakymmentä kypärää. Mutta vain yksi on ylitse muiden... SUURISUU...PERTTI....
Shubert S1 malliin kun sukellan ja laulan..."mulla on kylän suurin kypärä ja letku letkeä. Ei tulppia tarvi käyttää edes pientä hetkeä"....
Vielä kun sen hiilariversion ilkeis ostaa (ovh 990:-).

200€ riitti mun kypärään. Värinä mattamusta kun kirjavat oli kalliimpia. Näkyvyys hyvä eteen ja sivuille. Nenäpalan kanssa koitin puhkua ja yskiä visiirin huuruun, melkein onnistu mut heti kun täytin keuhkoja niin visiiri kirkastui.

Ei paina mut ei myöskään heilu päässä.

Ekalla ajelulla olin ihan tyytyväinen, äänet kuuluu läpi mut suhisee kohtuullisen vähän. Tuuli ei vaikuttanut lähellekkään niin paljon kun vanhaan AGV:hen.

Emäntä löysi hyvän ja sopivan kypärän Laserin mallistosta, kokeili se kalliitakin kypäriä mutta kun ei istu niin ei istu. Reilu 150€ oli silläkin potalla hintaa kuitenkin. Ainut vaan et kyseisellä kypärällä on ihmeellisiä toimitusvaikeuksia silloin kun haluaa tietyn värin ja koon.

Summa summarun... Luotan itse siihen et kaikki MP-käyttöön hyväksytyt kypärät riittää mälliin kuin mälliin. Mukavuus voi maksaa mut jos kalliit kypärät eivät ole niin mukavia kuin halvat niin mun mielestä on typerää ostaa väkisin se yli 500€ tai yli 800€ maksava kuningasmalli. Ostaa sen mihin on tyytyväinen.

Back