• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

halpiskamoista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kenus
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

kenus

New member
Mistähän muuten johtuu että useasti näkee kyydissä olevalla naisella päässään Honkkarin kypärä ja jostain muusta halpa-hallista ostetut varusteet, kun itse kuskilla on varusteet ns. vimpan päälle?

No voiskos johtua siitä että se kuski saattaa ajaa päivittäin tms, mutta kyytiläinen satunnaisesti ns. kahvireissut kyydissä?

Tämän"aloituksen" piti mennä toiseen aiempaan keskusteluun, mutta painoin väärää nappulaa eli tulikin sitten kokonaan uusi topikki.

Tai siitä, että ainakaan minä en osta muiden ajokamoja. Mulla on kyllä muutama ylimääräinen ajotakki ja yhdet housut, mutta 193cm pitkän ja 120kg painavan kaverin ajovarusteet harvemmin sopii naisihmiselle päälle. Jos vaimoke tai lasteni tuleva yksinhuoltaja olisi kyydissä, niin sitten voisi joutua osallistumaan ajokamojen kuluihin, mutta nykyisessä tilanteessa ei.

No voiskos johtua siitä että se kuski saattaa ajaa päivittäin tms, mutta kyytiläinen satunnaisesti ns. kahvireissut kyydissä?
Eiköhän tämä ole se yleisin peruste. Hyvä että sentään on repsikallakin edes jotkin ajovarusteet, kun noita näkee kesäisin paljon (nimenomaan tyttölapsia ja erityisesti piikkien) kyydissä jopa ihan vain linjalla napapaita + kypärä. Tuossa kun lippaa, niin... No ei ole enää (tyttölapsi) ihan niin kaunis enää
crazy.gif

Toisaalta tuo voi olla myös siinä mielessä heikko kohta jos on joutunut kovinkin paljon houkuttelemaan mammaa kyytiin ja sitten huonot ajovermeet (ajoviima viluttaa, kypärä meluaa...) kallistaa sen vaa'an lopullisesti sille ei-toivotulle puolelle ja ne haaveillut yhdessäajamiset jää sitten siihen. Mutta kellä on varaa hommata niitä kunnollisia kamoja laakista jos se yhdessä ajelu tosiaan lopulta jää siihen kertaan, pariin
lookaround_orig.gif

Juu kyllä tää on aika selkee tapaus. Turha lähteä heti ostaan toistatuhannen euron kamoja, jos ajelu on vielä kokeiluasteella. Sen verran pottaa ja takkia suojaksi, että voi käydä korttelin eka kiertään. Uskokaa tai älkää, vaikka se eilen baarista mukaan tarttunut tuleva vaimo rakastaisikin vaikka kuinka paljon, niin ei se välttämäti tykkää siitä repsikalla istumisesta
biggrin.gif

Meillä vaimolla oli parin vuoden ajan Arain joku sata vuotta vanha potta. Siitä sitten pikkuhiljaa alettiin laittaan varusteita, kun näytti, että kyydissäolo maittaa ja ehkä joskus käytäisiin kauempanakin kuin torinrannassa
smile_org.gif
Tällä hetkellä itseasiassa vaimolla on paremmat (lue: vedenpitävämmät) reissukamat kuin mulla...

. Siitä sitten pikkuhiljaa alettiin laittaan varusteita, kun näytti, että kyydissäolo maittaa ja ehkä joskus käytäisiin kauempanakin kuin torinrannassa
smile_org.gif
Juuri näin. Jostain se on lähdettävä, eikä viitsi touhutonneja heitellä ilmaan jos homma ei sitten kiinnostakaan.
Meidän akka on ostanut nahkatakkeja 2 ja tixtex takin, kengät, Arain mattamustan potan ja siihen kultavisiirin, mutta on ollut 2 kertaa kyydissä.
Elämä on.

. Siitä sitten pikkuhiljaa alettiin laittaan varusteita, kun näytti, että kyydissäolo maittaa ja ehkä joskus käytäisiin kauempanakin kuin torinrannassa
smile_org.gif
Juuri näin. Jostain se on lähdettävä, eikä viitsi touhutonneja heitellä ilmaan jos homma ei sitten kiinnostakaan.
Meidän akka on ostanut nahkatakkeja 2 ja tixtex takin, kengät, Arain mattamustan potan ja siihen kultavisiirin, mutta on ollut 2 kertaa kyydissä.
Elämä on.
Eipäs akotella, ollaan herrasmiehiä
smile_org.gif

Meitin mammalle hain salaa kunnolliset ajovarusteet ... sekun sanoi ettei ikinä tule kyytiin ... tulihan se sitten saatana kumminkin
sad_orig.gif

smile_org.gif
Elämä on.
Eipäs akotella, ollaan herrasmiehiä
smile_org.gif

Meitin mammalle hain salaa kunnolliset ajovarusteet ... sekun sanoi ettei ikinä tule kyytiin ... tulihan se sitten saatana kumminkin  
sad_orig.gif
Kyllähän sitä herrasmiehenä voisi vaikka itseään pitää, akka-sana sen takia kun olin vähän sarkastinen.

Ite ajelen tyylillä motonet/biltema.. (paitti puku dainese) mutta nyt näyttää siltä että emäntä saa paljon paremmat kamat kun minä kun pääs mokoma niin kovasti innostumaan tästä hienosta harrastuksesta
tounge.gif

mulla on ajo/käyttötakkina vanha dekadenzin prätkärotsi jossa jokainen naarmu on vaan komistus, cobran buutsit, allrightin ajohanskat jotka korjattu jesarilla, farkut mitkä milloinkin ja shoei-merkkiset ajobyysat (nahkaa) pitempiä reissuja varten.. buffin sain kerholta ilmasiks. kypärä pitäis ostaa, joku probikerin potta ja semmonen ohei-mallinen vieläpä. tai joku perus-avo.

ajolasit ostin biltemasta vitosella, toimii. sadepuku pitäs hankkia kans, mutta joku kalastajan takki ja kurahousut menköön. entisen rukka-merkkisen sadehaalarin potkasin ilomantsissa toissa kesänä mehtään kun lahkeissa ei näyttänyt olevan ku reikiä sateensuojana..

Mies hankki pyörän kesälä 07. Kyydissä piti tietenki käyä... Ostin erinomaisen kypärän ja niillä pikkureissuilla, mihin kyytiin pääsin oli vanhassa toppapuvussa.  
biggrin.gif

Kuumehan siinä iski silloon syksyllä lähin ajamaan korttia. Sitä varten piti sitten jonkinnäköset kamppeet hankkia ja tuli ostettua sopivasti alennusmyynnistä parilla sadalla scottin takin, housut ja hanskat. Kenkinä mopokoulun ajan toimivat aluksi omat vaelluskengät ja myöhemmin anoppikokelaan hieman isot vasitut kengät. Oikeat, omat kengät hankin viime kesän kyytissäistumisiin.
Nyt on ikioma pyörä ollu viikkosen verran ja hätäostoksia sopivammat gorekamppeet tilauksessa.

Näin se etenee, olen yhtä mieltä edellä kirjoittaneiden kanssa siitä, ettei kannata alussa satsata epävarmaan.

Eikä minun innostusta ainakaan haitannu pirun kylmä tuuli epägoretoppiksessa...  
tounge.gif

...kypärä pitäis ostaa, joku probikerin potta ja semmonen ohei-mallinen vieläpä. tai joku perus-avo...
Spämmäsin tätä jo yhteen toiseenkin topikkiin, mutta pistetään nyt tännekin: Superbikersilla oli ainakin vielä pari viikkoa sitten joitain avokypäriä alennuksessa. Hinnat pyörivät viidenkympin nurkilla - ei paha, jos tyyli sattuu sopimaan.

Sinkkumies ostaa moottoripyörän päästäkseen tyttöjen suosioon. Hän hankkii mahdollisen tulevan kyytiläisen varalle sen pakollisen varusteen, siis kypärän. Koko on paree olla suuri että mahtuu joka päähän, halpa hinta tai huono laatukaan ei haittaa. Eikä hän ole muutenkaan kiinnostunut siitä päästä, onhan tarkoitus saada nauttia naaraan alapäästä. Juttuseuraa löytyy kyllä miespuoleisista kavereista ja heillä on ihan omat kypärät ja pyörät.
tounge.gif

Sinkkumies ostaa moottoripyörän päästäkseen tyttöjen suosioon. Hän hankkii mahdollisen tulevan kyytiläisen varalle sen pakollisen varusteen, siis kypärän. Koko on paree olla suuri että mahtuu joka päähän, halpa hinta tai huono laatukaan ei haittaa. Eikä hän ole muutenkaan kiinnostunut siitä päästä, onhan tarkoitus saada nauttia naaraan alapäästä. Juttuseuraa löytyy kyllä miespuoleisista kavereista ja heillä on ihan omat kypärät ja pyörät.
tounge.gif
Minä näkisin että tässä ollaan nyt asian ytimessä
biggrin.gif

Back