• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Halvarssonin nahkatsydeemit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GriZzLy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

GriZzLy

New member
Eli nyt lykätään lidlit ja gigantit nurkkaan hetkeks.

Onko kellään kokemuksi Halvarssonin nahkapuvuista, yleisesti?
Miten on laadun kanssa? Ja saumat?
Onko kukaan vetänyt niitten kaa lipat, ja pystyy sanomaan suurin piirtein minkälaiset rätit niistä on tullut.

Kävin Stormilla koko varaston läpi, muttei oikein tuntunut löytyvän. Nyt sitten rupesin miettimään josko Halvarsson voisi olla varteenotettava vaihtoehto?

Mulla on toi Velon takki ja Flexin housut ja hyvin on toiminut. Kaatunut en ole, mutta hoidettuna pitää vettä kohtuudella (noin tunnin jälkeen olkasaumat alkoivat tihkuttamaan läpi). Saumat pysyvät ryhdissään ja suojat tukevasti paikallaan. Ja on paksua nahkaa... Hjyva sanon minä...

Täältä löytyy nyöripökät ja hapsurotsi... En oo lipannu mutta hyvin ne tuntuu kestävän silti. Ja...No. On hyvät. Se siitä
tounge.gif

On ne hyvät, vaikka yhden kesän kokemuksella sanonkin. Nahkat olivat tosi viileitä kesällä kovillakin helteillä. Lämpimänä niissä myös pysyi vaikka syksyllä joskus sattui viileä ilta. Vai oisko se uus pyörä silloin pitänyt lämpöä yllä
biggrin.gif

Käytössä koko viime kesän. Kuten yllä todettu; tukevaa nahkaa, hyvät paikkallaan pysyvät suojat sekä vahvat kolminkertaiset ompeleet. Olen ollut todella tyytyväinen asuun; takki ja housut ovat siis erilliset, mallinimiä en nyt muista. Kannattaa mennä kokeilemaan ja tehdä vertailuja. Sopivuus on yksilökohtaista. Mutta siis todella hyvät nahat.
062802jumpie_prv.gif

062802moto_prv.gif

Mulla on ollut rotsi jo monta vuotta. Yksi tasku sisältä rikki, samoin yksi vetoketjun vedin poikki. Siinäpä ne negatiiviset puolet sitten olivatkin.

Nahka on laadultaan parasta, mihin olen toistaiseksi törmännyt. Ei ole kulunut nimeksikään, vaikka kuljen rotsi päällä kesät talvet. Ei tule vesi sisään. Ei kuitenkaan hiosta, ellei lämmintä ole ihan järjettömästi, kuten viime kesänä tuolla Euroopan pahnoilla. Jos on pakkasta, pitää laittaa vähän enemmän kuteita alle.

Lipannut en ole - kop kop - mutta toppaukset olka- ja kyynärpäissä vaikuttavat asiallisilta.

Mulla ollut käytössä 5 kautta valmistajan Biker-pökät. Ei niitä ainakaan ajamalla saa rikki
wink.gif
Ovat muuten myytävänä (koko 50).
Nyt männätalvena ostin 2-osaisen Pollux -puvun, mutta ei ole vielä päässyt sitä kokeilemaan. Todella tukevaa tekoa ja ainoa mikä sopi päälle 100 %:sti sekä takin että housujen osalta meikäpojalle.

Täytyy vissiin roudata ruhoni BW:n puolelle koittamaan noita vermeitä...Sitten tietää sopiiko ne ees mun päälle. En tiiä mitä tätä roppaa vaivaa, mutta hitto että pitää olla vaikeeta löytää sopivia kledjuja...
confused_orig.gif

Mulla on ollu useamman vuoden käytössä Velo-takki. Oon ollu erittäin tyytyväinen takkiin, kovassa käytössä on ollu kesäisin mutta edelleen kuin uusi! Erittäin jämäkän oloinen ja paksua nahkaa.  
thumbs-up.gif

Itse olen pari vuotta ajellut Gear-jacketilla ja pantseillsa ja olen ollut tyytyväinen kaiken puolin. Törmäystestejä ei ole onnneksi tullut tehdyksi. Halvarssonin nahkoissa on vedenpitävä kalvo, mutta en ole testannut pukua monsuuniolosuhteissa. Pienet ripsimiset on puku selvittänyt hyvin. Takkiin hankin lisävarusteina olka- ja kyynärsuojat, joille takissa on paikat valmiina. Selkäsuojana minulla on Dainesen panssari.

Back