• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Halvat Xenonit täältä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JinX
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko kellään tietoa mikä polttimo suzuki gsx-r 750 K4 projektoriumpiossa on? Ei viittis lähteä arpapelillä ostelemaan xenoneita..
Se on H7.
Kiitoksia tiedosta! Tuli tilattua setti hongkongista eikä hinta päätähuimaa $47.00 eli euroina 37,17 + lähetyskustannukset
Onkos kellään tietoa mille polttimoille ton H7 ballasti sopii??
Kävi vaan mielessä, että tilais H4 BI xenon polttimon siihen ylimääräiseen ballastiin ja säästäis sen H7 xenon polttimon pahanpäivän varalle jos sattuiskin se käytössä oleva simahtamaan..

Kaikissa kiinanxenonsarjoissa mitä mulle on tullut vastaan, on liittimet olleet samanlaisia. Eli ballastit sopii kaikille samantehoisille polttimoille kuin mille nuo ballastit on tarkoitettu.

Tuli itsekki tilattua yks setti SMChen saas nähdä mitenkä istuu, ballastille pitäs ainakin olla tilaa, mitä nyt nopeesti tuli kateltua =) Tuolta...

Ja tosiaan ei ollut päivän kurssilla pahan hintanen
omg.gif
46€ Suomeen tuotuna! Kotimaasta saattais posteineen saada kaksinkertasella hinnalla
nixweiss.gif

itse kans tilasin tuollaisen bi-xenon sarjan, 45 euroa kuluineen ja omasta postista hain. paketissa kaikki mitä pitikin
062802jumpie_prv.gif

Edit: Pitäisi itselle tilata vielä yksi H3 slim setti, ja ehkä myös H1. Toinen puolikas noista joutaisi myytäväksi...

Vaihdoitko 748:iin xenonit? Omaani ajattelin 8000K lyhtyjä vanhojen tilalle, mutta valmista pakettia joka sisältäisi H1 & H3 polttimot slim-ballasteineen ei tunnu löytyvän. Jos teikäläisellä on se toinen puolisko vapaana niin voisin ostaa pois.

Jos mielipiteen haluat niin 6000k ehdoton maksimi.
Alkaa ehkä kiinostaa jo virkavaltaakin liian sinisenä.

Ei se 8000K ole liian sininen, itse just laitoin pyörään 8000K valon. Ei siinä juurikaan eroa näe 6000k lamppuun, tosi vähän. Kuvassa 8000k näyttää sinisemmältä mitä oikeasti on.

Hyvä että jaoit tuon. Laitoitko muuten pitkiinkin?
Minulla ei ole omaa kokemusta yli 6000k ja on totta että sinertävä erottuu maastosta paremmin.

Minä haen nyt maksimi valotehoa mopoon ja uusin settini on 5000k.

Taidan laittaa ne 8000K:t tilaukseen
smile_org.gif
täytynee tilata tuplasatsi kun ducuun menee H1 & H3:set, eikä valmista satsia löydy.

Tilasitko typy omasi ebayn kautta?

Tarkkana sitten hinnan kanssa ettei tule tulleja.
Ylempänä linkki ketjuun jossa lisää juttua.
Niin tosiaan lopullinen hinta ratkaisee. Mulla kävi niin, että kuljetuskustannukset oli tuplat sarjaan nähden ja tullit tuli vielä päälle
crazy.gif

Se tais olla niin, että alle 50€ lähetyksistä ei peritä alv:ia eikä tullia.
Tullia ei peritä alle 150€ lähetyksistä, mutta alv:in joutuu maksamaan joka on tolle summalle noin 33€

Edittii: toivottavasti tosta saa edes jotain selkoa..

Moi, en laittanu pitkiin, koska toinen ballasti ei oikein mahtunu nätisti minnekään.

Tilasin joo eBaystä. Nopeeta tuli, muutamassa päivässä.

Nyt kun eurolla saa reilu 1,3 dollaria ei pitäisi olla huolta tullista/alvista, niin olisiko joku Tampereelta kiinnostunut tilamaan H4 setin puoliksi (low beam)?

Eilen pamahti postilaatikkoon lappu tullista, että on paketti saapunut. Vähän sai jännittää, että tuleeko tuohon verot, mutta leponen tullivirkailija vaan tokaisi, ettei peritä veroja kun on niin "vähäarvoista" tavaraa
cool.gif
Ja aikaahan meni 10päivää, elikkäs aika nopeasti mielestäni saapu Kiinasta asti
bowdown.gif

Juu ei. Nuolaisin ennen kuin tipahti. Lakkasi toimimasta heti neitsytmatkalla.

Asennuksen jälkeen toimivat toivotulla tavalla sekä pelkkä virta päällä että kone käynnissä, kun tuossa pihassa testailin.

Tänään ajamaan lähtiessä mielestäni kävi niin että kun käänsin virran päälle, Xenon syttyi mutta sammui kun painoin koneen käymään.
Uusintayrityksellä sain kuitenkin ne toimaan yhtä aikaa ja lähdin ajamaan.

Muutaman kymmenen kilometriä ajeltuani pysähdyin vähäksi aikaa. Ennen pyörän sammuttamista tulin vielä vilkaisseeksi että valo paloi.

Lähdin jatkamaan matkaa. Yhdessä vaiheessa vastaantullut motoristi viittilöi tavalla jonka ymmärsin himmauskehotukseksi, mutta en sille mitään erityistä syytä havainnut.
Myöhemmin ajoin auton perässä ja ihmettelin kun sen pellistä ei näyttänyt heijastuvan ajovaloani.
Seuraavan kerran kun pysähdyin, katsoin että Xenon ei tosiaan palanut. Kääntelin virtaa päälle ja pois ties miten monta kertaa, mutta valo ei enää syttynyt.
Sitten alkoi jo olla vähän kiire kotiin valoisaan aikaan kun en puolikuntoisilla valoilla halunnut pimeässä ajaa, ja huristelin siis pitkät päällä kotiin.

Ennen pimeän tuloa ehdin todeta että sulake on ehjä.
Kokeilin heilutella johtoja siltä varalta että liitoksissa olisi jokin ongelma.
Siinä yhteydessä sainkin pari kertaa Xenonin taas palamaan, mutta selvisi myös että johtojen heiluttelulla ei ollut mitään yhteyttä siihen suostuuko se syttymään vai ei.

Että olisiko jotain ideoita?
Huomenna ehkä kokeilen varaballastia jos jaksan, tai revin vain koko systeemin mäelle ja toivon että rikki on vain Xenon eikä pyörän sähköt...  
sad_orig.gif
Sedälle kun asennettiin shadow.iin xenonit, kävi juuriki samalla tavalla.. tultiin siihen tulokseen että joko hehkussa tai ballastissa vikaa.. no onneksi oli ostettu paikallisesta firmasta niin päästiin testaan toista ballastia.. sen kun vaihto niin johan alko pelaamaan. eikä mitään ongelmia sen jälkeen. kannattaa myös tarkistaa että se on maadoitettu hyvin!

Omien kokemusten osalta vaikuttaa siltä että xenonit ovat tosi tarkkoja käyttöjännitteen osalta ja huonommalla akulla voi käydä niin, että syttyy kyllä mutta väpättää ja sammuu hetken kuluttua eli ei suostu palamaan.

Ihmettelin itse muutaman päivän kiinan xenonien paskuutta ennen kuin tajusin että homma johtuu Ducusta  
lookaround_orig.gif
laturilta jännitteensäätimelle tuleva piuha oli palanut poikki, joten virransaannin suhteen oli pieniä ongelmia...

Nyt olen sitä mieltä että kyseiset polttimot ajavat samalla asiaa myös yleismittarina kertomassa akun varaustilasta.

Back