• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Halvat Xenonit täältä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JinX
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

JinX

New member
Lienee jo niin paljon eri paikkoja mistä haulla katsoa foorumilta eri topicceja, joten oma juttunsa siis tässä:

Hong Kongista asti tulee parissa viikossa mielestäni halpa setti verrattuna esim. suomalaisiin verkkokauppoihin.

Tokihan näillä ei ole mitään tekemistä laillisten kanssa, mutta niitä ketä asia ei kiinnosta täältä halavalla paketit sekä autoon että mopoon.
Mulle H4 "BiXenon" (yhdellä polttimolla, joka liikkuu ees-taas) lähipostiin kannettuna ~41€...

Tuosta vielä kuvatukset alle, vaikkeivät paljoa kerrokaan...
Ennen:
IMG_6383E.jpg

ja jälkeen:
IMG_6384E.jpg

Muuttui siinä ainakin väri, jollei muuta...
biggrin.gif

8000k?
confused_orig.gif

Kun vertaan omiin "laadukkaisiin" niin ei ainakaan 6000k tai sitten laadusta ei tietoakaan.

En kanssa usko noissa suuria laatueroja olevan. Pakkohan se on suomalaisen katetta repiä että voi liiketoimintaa pyörittää. Halvemmalla ne hongkongissa elelee, tuskin suomalaisten liikkeiden sisäänostohinnatkaan päätähuimaavia ole... Tosin jos jotain vikaa tulee on paljon vaikeampi asia selvittää hong kongi myyjän kanssa mutta saahan sieltä toisenkin paketin halvemmalla kuin suomesta yhden jos niin ajattelee...

otapa huomioon että kuvattu sisällä huonossa valossa, kuva valehtelee siis paljon.
Ja 1. oli otettu salamavalon kanssa, jälkimmäinen ilman. Jaa kuis ni? No ekassa mm. takana olevan Suzukin heijastin kimaltelee, jälkimmäisessä ei. Tästä salamavalon käytöstä siis tulee jo suuri ero valkotasapainoon = ajovalon väritykseen
confused_orig.gif
Toinen havainnekuva voisi olla hyvä ottaa sama kuvapari ennen ja jälkeen esim. tasaista, tummaa seinää vasten. Näin tuon värieronkin voisi havaita ja ennen kaikkea vaikutuksen myös valokuvion muotoon
lookaround_orig.gif

Sen verran olen laadusta kuullut että jotkin valmistajat tekee erän tiettyä sävyä.
Toiset tekee samaa erää koko ajan, josta vinosilmä valkkaa parit ja lätkäisee "sopivan" k-tarran kylkeen.  
biggrin.gif

otapa huomioon että kuvattu sisällä huonossa valossa, kuva valehtelee siis paljon.
Ja 1. oli otettu salamavalon kanssa, jälkimmäinen ilman. Jaa kuis ni? No ekassa mm. takana olevan Suzukin heijastin kimaltelee, jälkimmäisessä ei. Tästä salamavalon käytöstä siis tulee jo suuri ero valkotasapainoon = ajovalon väritykseen
confused_orig.gif
No kappas keppanaa, enpä hoksannut. Yleensä tulee kyllä tarkkailtua mitä tekee (olen aika neuroottinen ja pilkuntarkka kuvaaja), mutta nyt en huomannut.
omg.gif

Pannaas ottaen huomenna uujet kuvat vaikka ulkona päivänvalossa ja ILMAN salamaa...
biggrin.gif

Niin ja on se kyllä aika sininen...
smile_org.gif

Itse kanssa ruuvasin autooni tuollaisen 6000K HID-kitin ja hiukka se tosiaan on sinertävä syttyessään. Kun lamppu on palanut jonkin aikaa, muuttuu värikin jo selvästi valkoisemmaksi
thumbs-up.gif
Tätä tarkoitin.

Itse voisin sanoa 6000k valoa vitivalkoiseksi.

Tuota minä en allekirjoita että ois vitivalkoista.
Mulla on ajovaloissa 6000K ja lisävaloissa 4300K xenonit ja kyllä noi 4300K on vitivalkoiset ja 6000K pikkuisen sinertää.
6000K on kyllä sitten lähempänä päivänvaloa.

5500k = päivänvalo joten sen verran sinisempi on.
Kesäinen pilvetön sinitaivas aikaan saa jopa hieman yli 6000k valoa.

4300k pidän jo likaisen näköisenä.
Tottumis kysymys.
biggrin.gif

Xenonissa pätee aika hyvin, että köyhällä ei ole varaa halpaan. Noiden polttimoiden laadussa (alkaen mitoituksesta ja sitä kautta valokuviosta) on isoja eroja. Tuurilla tietty....

Ei ole tapana mainostaa mutta nyt on pakko heittää vinkki.
Esimerkiksi H7 setti 58$
Pitää sisällään siis kaksi ballastia/poltinta ja tuossa on jo toimituskulutkin mukana.

Otin kokeeksi yhden satsin ja hyvin nuo pelaavat.
Vaikuttavat ihan yhtä laadukkailta kuin Suomalaiset kalliimmat.
Maksoin Paypallilla ja olivat alta parissa viikossa tullissa.

57$ = päivän kurssilla 41.70€

HUOM. TÄSTÄ EI VIELÄ MENE MUITA MAKSUJA
ALV ja tullin osuus jää alle 10€ joten sitä ei tullata.
Kuitti mukaan tulliin!

Ei ole enää hinnasta kiinni, varsinkin jos myy toisen setin vielä kaverille..

En kanssa usko noissa suuria laatueroja olevan. Pakkohan se on suomalaisen katetta repiä että voi liiketoimintaa pyörittää. Halvemmalla ne hongkongissa elelee, tuskin suomalaisten liikkeiden sisäänostohinnatkaan päätähuimaavia ole... Tosin jos jotain vikaa tulee on paljon vaikeampi asia selvittää hong kongi myyjän kanssa mutta saahan sieltä toisenkin paketin halvemmalla kuin suomesta yhden jos niin ajattelee...
Voipi olla lähes mahdotonta saada takuuseen yhtään mitään. Jos sieltä ei vastata edes ostokysymyksiin, niin tuskinpa vastailee mihinkään muuhunkaan...
033102ass_1_prv.gif

Back